Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, SomeGuy napisał:

W sposób nieograniczający działania usługi z dnia na dzień

 

Rozwiązania widzę dwa: throttling - czyli ograniczenie parametrów lub płatność za wykorzystanie ;-) który bardziej przemawia do Twojego zastosowania ? Czy widzisz inne rozwiązania ?

Opublikowano

Oba rozwiązania są ok, ale obecnie to jak kupić tanio sportowe super auto i móc nim jeździć tylko przez 21 dni w miesiącu, potem zwalnia lub nie jeździ wcale.

Oferta jest ładna właśne jak ten samóch i nic poza tym. Byłbym skłonny zapłacić więcej, rozsądny throttling też jest ok. Co boli mnie najbardziej to wyłączenie usługi (poprawcie mnie jeśli się mylę, ale taki zapis w regulaminie jest).

 

To kolejne posunięcie nazwy, które ma swoje kruczki i w mojej opinii jest antyklienckie. Złapie się ten, który jest mało doświadczony. 

I na tym poście chyba zakończę swój udział w dyskusji, ponieważ zdania w stosunku do tej firmy nie zmieni już nic, mimo , że usługę serwera VPS przedłużyli mi za darmo, to stoi, bo jest niezdatne do niczego innego niż reinstalacji i zabawy. 

 

 

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, SomeGuy napisał:

Co boli mnie najbardziej to wyłączenie usługi (poprawcie mnie jeśli się mylę, ale taki zapis w regulaminie jest).

 

Według mnie gorsze jest to że dostawca nie udostępnia informacji o zużyciu limitu dziennego, użytkownik usługi dowiaduje się o wykorzystaniu limitu po wyłączeniu serwera.

 

34 minuty temu, SomeGuy napisał:

kupić tanio sportowe super auto i móc nim jeździć tylko przez 21 dni w miesiąc

 

bardziej to jak tanio kupić udział w jeżdżeniu autem sportowym przez kilka godzin w miesiącu, a w pozostałym czasie zwykłym. Należy jednak pamiętać że to jest usługa kierowana do segmentu "lubię mieć możliwości" czyli usługa za przystępną cenę umożliwiająca posiadanie możliwości, oraz korzystanie z niej tylko przez ograniczony okres czasu, ponieważ przez większość nie ma potrzeby jej wykorzystywać.

 

W usługach typu AWS, Azure czy GCE zasób dyskowy z gwarancją wykonania 10k iops kosztuje kilkaset razy więcej.

   

Edytowane przez gb1
Opublikowano
2 minuty temu, gb1 napisał:

Według mnie gorsze jest to że dostawca nie udostępnia informacji o zużyciu limitu dziennego, użytkownik usługi dowiaduje się o wykorzystaniu limitu po wyłączeniu serwera.

 

 

Tak zgadzam się,  według mnie jest to niepoważne. OVH oferuje VPS SSD, które  są okrojone (sam reinstall trwa ponad 5 minut), a nazwa szczyci się superdyskami, instalacja trwa niecałą minutę, ale nic nam po tym :). Gdyby zlimitować tutaj iopsy to by lepiej na tym wyszli, ale ... ja nie prowadzę tej "topowej" firmy, zatem co ja tutaj mogę. 

 

Anyway, jestem świadomy, że taką cenę nie dostaniemy nigdzie serwera o takich parametrach jakie prezentuje nazwa.pl tłustym drukiem (nawet w nazwie :) ).  Sądze również, iż większość ma podobne odczucia. Jaki segment, taka oferta, czas pokaże jak im to wyjdzie. 

Opublikowano
13 godzin temu, SomeGuy napisał:

Gdyby zlimitować tutaj iopsy

 

Według Ciebie jaki poziom limitu iops byłby rozsądny ? 

Opublikowano
1 minutę temu, SomeGuy napisał:

Nie wiem, zapłacą mi to napiszę ;)

 

hmmm... ciekawe podejście, imho mało konstruktywne w dyskusji, ale jak widać podyktowane jedynie aspektem finansowym. Ja jedynie z ciekawości chciałem poznać Twoje zdanie ;-)

Opublikowano
Teraz, gb1 napisał:

 

hmmm... ciekawe podejście, imho mało konstruktywne w dyskusji, ale jak widać podyktowane jedynie aspektem finansowym. Ja jedynie z ciekawości chciałem poznać Twoje zdanie ;-)

 

Nie, bardziej chciałem urwać dyskusję ze swojej strony, bo dla mnie to po prostu strata czasu. I czego bym nie zaproponował ja lub kto inny, firma ma własny sztab i ludzi od kreowania oferty.  Gdybanie "co bym zrobił, jak przyciął, jakie decyzje podjął jeśli byłbym na ich miejscu" zostawiam po prostu innym :)

Zapytany udzieliłem pierwszej lepszej odpowiedzi jaka wydała mi się odpowiednia :), nie miałem na celu być w żadnym stopniu złośliwy :)

Opublikowano
16 minut temu, gb1 napisał:

... Ja jedynie z ciekawości chciałem poznać Twoje zdanie ;-)

Czym ta ciekawość podyktowana? Chęcią ewentualnego zastosowania/upowszechniania u siebie ;)?

Opublikowano

@mariaczi czystą ciekawością :-) choć także chęcią zweryfikowania lub potwierdzenia posiadanej wiedzy na temat tego segmentu rynku :-) Jaki według Ciebie poziom iops byłby dla takiej usługi odpowiedni ?

 

Osobiście uważam że oferta jest ciekawa dla segmentu rynku do którego jest kierowana. Jedynie jej "wykonanie" jest niezwykle kiepskie co powoduje, że przestaje być interesująca do rzeczywistego zastosowania.

Opublikowano

Ja wziąłem Biznes za ok 16zł na rok tylko pod VPN. Serwer działa już 5 dni i jak na razie działa wyśmienicie. Zobaczymy za jakiś czas. Oprogramowanie do VPN to openvpn access server. Internet 18 MB to po VPN jest 13. Wcześniej miałem na OVH przez 2 miechy i tak samo elegancko śmigało ale spróbować taniej nie zaszkodzi.

Opublikowano
W dniu 25.11.2017 o 21:21, gb1 napisał:

@theqkash pytanie było bardziej ogólne aniżeli dotyczące wymienionego dostawcy. Pytanie dotyczy Twoich oczekiwań ;-)


Zawsze mnie drzaźni podawanie cen w okresie trwania promocji jako cen podstawowych, co niestety nazwa.pl często czyni.  O tym że cena zwiększa się po okresie promocyjnym dowiesz się tylko wtedy kiedy jesteś mocno dociekliwy. Moim zdaniem to jest mocno nie fair.

Opublikowano
18 godzin temu, gb1 napisał:

 

hmmm... ciekawe podejście, imho mało konstruktywne w dyskusji, ale jak widać podyktowane jedynie aspektem finansowym. Ja jedynie z ciekawości chciałem poznać Twoje zdanie ;-)

 

Tu nie potrzeba konstruktywności - ja nie jestem administratorem matki, żeby ustalać limity i przydzielać klientom zasoby. Mnie jako klientowi ma działać usługa, a nie być blokowana z automatu bo przekroczyłem jakieś wyimaginowane limity, których nawet nie ma jak sprawdzić, bo oczywiście w panelu paska nie ma.

 

Ale chcesz konstruktywne rozwiązanie to proszę bardzo - wrzucić każdego usera, który przekroczył limit do cgroupy o najmniejszym ioprio, tak żeby requesty wszystkich userów poniżej limitu szły priorytetem. Da się zrobić i to dość prosto - a to jest rozwiązanie wymyślone w ciągu 10 sekund, bo po kolejnych 10 możesz mieć usprawnienie również na samą ilość tych danych, jak np. doliczanie do ceny ekstra złotówek za każde X przekroczonych IOPSów, nie wiem ile, bo nie ja to analizuję. Ja mam konstruktywne rozwiązania, które klienta by zadowoliły - klient woli dostać fakturę na 20 zł więcej niż się dowiedzieć, że strona nie działa bo przekroczyłeś IOPSy w 27 dniu miesiąca. Oczywiście POWAŻNY klient, jak celujemy też w gimbazę za pinć zł to dorzucić switcha o nazwie naliczanie/blokowanie.

 

BTW jak te 20 sekund wyżej zamienisz na 20 minut to już masz cały pomysł jak to ma działać produkcyjnie, a po 20h masz całą implementację i wdrożenie.

  • Super! 1
Opublikowano

@Archi Według mnie to co sugerujesz jest naturalnym rozwiązaniem, jednak musisz przyznać że zadziwiające jest że obecne rozwiązanie które jest opisywane w przypadku tego wymienionego dostawcy jest dość kuriozalne i z mojego powodu mało przydatne do realnego wykorzystania. Pytanie pozostaje jedynie jaki procent użytkowników z tego segmentu zdaje sobie sprawę, że jakieś limity istnieją. Większość z nich nawet nie zbliży się zapewne do tych limitów.
 

Pamiętajmy że usługa nie jest kierowana do jak to ująłeś "POWAŻNYCH" klientów biznesowych, większość z poważnych klientów biznesowych nie zawierzy swoich danych usłudze za kilka złotych miesięcznie czyli zapewne znacznie poniżej wartości obiadu który zjada przeciętny pracownik firmy. Inny segment rynku, inna oferta, inny odbiorca z innymi oczekiwaniami.

 

Nie zgodzę się jednak z Tobą, że "POWAŻNY" klient godzi się na otrzymanie dodatkowych opłat, z mojego doświadczenia większość klientów woli wyższą wartość miesięczna ale stałą która w większości przypadków zaspokoi ich potrzeby. Według mnie rynek biznesowy w Polsce nie jest zbytnio gotowy mentalnie na zasadę elastycznych płatności od rzeczywistego wykorzystania jak w przypadku chmur publicznych typu Azure, GCE, czy AWS.

 

6 godzin temu, Archi napisał:

a po 20h masz całą implementację i wdrożenie.

 

Myślę że tutaj podajesz czas jedynie za pracę techniczne, pomijając wszelkie inne, a które zwykle zajmują znacznie więcej czasu. Ale szacunek za realne podejście przynajmniej w zakresie technicznym :-)

13 godzin temu, theqkash napisał:

O tym że cena zwiększa się po okresie promocyjnym dowiesz się tylko wtedy kiedy jesteś mocno dociekliwy. Moim zdaniem to jest mocno nie fair.

 

Podzielam Twoje zdanie, ale jak widać rynek nie uważa tego za czynnik sprawiający że oferta jest odrzucana.

Opublikowano

Nie wiem czy zwróciliście uwagę na zmiany w ofercie nazwa.pl:

 

1. W każdym pakiecie ilość dostępnego RAM spadła o 50%.

2. Cena standardowa każdego pakietu wzrosła o 100%.

3. Link spadł z 10 do 1 Gbit'a.

4. W ramach promocji usługę można kupić maksymalnie na 3 miesiące.

  • Lubię 1
  • Haha 2
Opublikowano
W dniu 08/12/2017 o 21:54, sebak napisał:

Nie wiem czy zwróciliście uwagę na zmiany w ofercie nazwa.pl

 a co z limitami ?

Opublikowano

Limity zostały ukryte lub zmienione. Limit operacji dyskowych został ukryty w specyfikacji usługi.

Nielimitowany transfer na 10 Gbit z limitem dziennym transferu, został zastąpiony limitem miesięcznym na 1 Gbit.

 

Ogólnie nazwa, mimo iż jest taką dużą firmą jest mocno nie poważna. W kilku miesięcy jest to 5 lub 6 zmiana oferty.

Teraz dodatkowo klienci dostają pogorszone parametry w 100% większej cenie. Totalny brak konsekwencji.

Opublikowano
3 godziny temu, sebak napisał:

Limity zostały ukryte lub zmienione. Limit operacji dyskowych został ukryty w specyfikacji usługi

 

Wskażesz gdzie widzisz te limity obecnie ? Przyznam że jeśli istnieją to tak dobrze schowali że nie potrafię ich znaleźć. Kiedyś znajdowały się w tabelce ze specyfikacją usługi, obecnie ich tam nie ma.

Opublikowano

Czyli w ramach promocji, klient nie dostaje pełnowartościowego produktu, a może wykorzystać go tylko w sposób sztucznie ograniczony. Jest to mocno nie uczciwe podejście, zwłaszcza, że taki zapis jest ukryty w regulaminie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.