Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Dyskusja o bezpieczeństwie i technologiach w nazwa.pl


Maxx

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, psz napisał(a):

Mylisz dwie różne usługi: DNS autorytatywny (o nim tutaj mowa) z DNS resolverem (który użytkownik sobie wybiera wedle uznania, ten konkretny filtruje malware

 

Wiem, że to dwie różne usługi, tak też i nawet napisałem powyżej - jedna daje Panu Bogu świeczkę, druga - diabłu ogarek.

 

dnssec powstał między innymi właśnie dlatego, żeby zabezpieczyć spójność stref domenowych i blokować modyfikacje zwracanych odpowiedzi dns przez urządzenia pośredniczące. Jeśli ktoś dla celów eliminowania reklam czy filtrowania ruchu godzi się na to, żeby coś modyfikowało mu oryginalne odpowiedzi, no to cóż, niezbyt skorzysta z tej ochrony, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, psz napisał(a):

doceniamy konstruktywną krytykę

 

No właśnie dałeś tego przykład swoją wypowiedzią ;)
A gdy odniosłem się do konkretnej rzeczy w kwestii IPV6 oczekując konkretnego stanowiska (zmienimy/przemyślimy) to napisałeś:

 

 

2 godziny temu, psz napisał(a):

Zero merytoryki, wiadro pomyj

 

Więc przestań opowiadać bajki o "doceniamy", bo Twoja wypowiedź dobitnie potwierdziła iż jest dokładnie na odwrót (przynajmniej w Twoim przypadku). Nie wiem tylko czy wynikło to z braku zrozumienia tego co napisałem, czy też samej krytyki odnośnie ograniczania użytkownikowi możliwości wyłączenia IPV6 z poziomu panelu.

 

Tak czy owak zamiast "docenienia konstruktywnej krytyki" i odniesieniu się do niej - zaprezentowałeś dno i dwa metry mułu plus nieco wcześniej odgrzałeś stary kotlet sprzed 5 lat odnośnie DNSSEC, który nie zrobił wrażenia ani na mnie a tym bardziej na Amazonie mającego od zawsze DNSSEC głęboko w zadzie podobnie jak wszyscy inni z TOP 100 Alexa. A jak wiesz CloudFlare nie gra w tej klasie i grał nie będzie, zwłaszcza po tym co tu przeczytałem.

 

 

18 godzin temu, psz napisał(a):

Chciałbym, apeluję, żeby inni polscy usługodawcy podążyli tą drogą i wprowadzili łatwe w obsłudze wsparcie dla DNSSEC

 

To nie koncert życzeń bro.  Uderz więc najpierw do firm z TOP 100 Alexa - no chyba że nie chcesz zostać zabity śmiechem gdyż nikt z nich nie jest zainteresowany tak straszliwym dziadostwem jakim bez wątpienia jest DNSSEC.
 

Ale z ciekawości sprawdzę, jak dużo osób skorzystało z łatwego włączenia tego dziadostwa jednym kliknięciem w przypadku Hostido.pl oferującego taką możliwość ale nie będącego tak straszliwym głupcem aby komuś włączyć go domyślnie. Oczywiście sprawdzę wyłącznie w celach humorystycznych ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maxx napisał(a):

Ale z ciekawości sprawdzę, jak dużo osób skorzystało z łatwego włączenia tego dziadostwa jednym kliknięciem w przypadku Hostido.pl oferującego taką możliwość ale nie będącego tak straszliwym głupcem aby komuś włączyć go domyślnie. Oczywiście sprawdzę wyłącznie w celach humorystycznych ;)

 

Tak z ciekawości w jaki sposób zamierzasz to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, theqkash napisał(a):

Tak z ciekawości w jaki sposób zamierzasz to sprawdzić?

 

Banalnie prosto:

 

dig nazwa.pl +dnssec +short

 

Tylko uważaj bo jest limit zapytań w czasie i już drugie zapytanie odnośnie tej samej domeny będzie pozbawione ostatniej linii z wszystkimi informacjami odnośnie DNSSEC.

 

Możesz również i przez whois jeśli masz dużą liczbę IP, bo w przypadku domen PL masz ograniczenie do 100 zapytań na dobę.

 

whois nazwa.pl | grep dnssec

 

 

Więc jak już wiesz jak, to możesz mnie wyręczyć a listę domen masz wraz z NS więc nie trudno wybrać te z Hostido ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to technicznie zrobić to ja wiem, pytam natomiast o to jak planujesz zrobić to dla całej grupy domen od konkretnego operatora 🙂

 

Wrzucasz deklaratywne obietnice odnośnie sprawdzenia tego czy tamtego, stąd zakładam, że pewnie masz dostęp do jakichś danych na których planujesz się opierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, theqkash napisał(a):

Jak to technicznie zrobić to ja wiem, pytam natomiast o to jak planujesz zrobić to dla całej grupy domen od konkretnego operatora

 

Tak samo jak i Ty mam listę domen wraz z serwerami nazw, więc jednym zapytaniem do bazy wyciągam listę domen z Hostido. Co w tym takiego skomplikowanego czy też niejasnego ? 

 

 

PS: Natomiast ze względu na to iż informacja ta ma dla mnie tylko walor humorystyczny - ma znacznie niższy priorytet niż dużo ciekawsze zajęcia.  Ale zaiste będzie to dołująca statystyka dla @psz w kwestii DNSSEC.

 

 

Zwłaszcza że, zanim Nazwa.pl dokonała niezwykle haniebnego czynu, włączając DNSSEC swoim klientom bez pytania i zgody, od 2013 roku do 2017 roku DNSSEC był włączony tylko dla 40,679 domen z końcówką PL jak mówi statystyka NASK. I jeszcze ta śmieszna liczba domen (~1,6%) była rozłożona na wszystkich rejestratorów.

 

Edytowane przez Maxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Maxx napisał(a):

Możesz również i przez whois jeśli masz dużą liczbę IP, bo w przypadku domen PL masz ograniczenie do 100 zapytań na dobę.

 

whois nazwa.pl | grep dnssec

 

Zakrztusiłem się ze śmiechu widząc tak pokraczny sposób sprawdzania, czy dla domeny jest aktywny dnssec ;)

 

Aby sprawdzić, czy w rejestrze domen zostało dla domeny aktywowane zabezpieczenie wystarczy odpytać o klucze:

dig DNSKEY juniper.net +short

i tyle.

 

Oczywiście, jeśli autorytatywny serwer będzie podpisywał strefę, ale w rejestrze nie będzie zdefiniowanych kluczy KSK, to takie sprawdzanie da wynik fałszywy. Tylko, że wtedy i ten wcześniejszy dig 

40 minut temu, Maxx napisał(a):

Banalnie prosto:

 

dig nazwa.pl +dnssec +short

się zakończy niepowodzeniem przez negatywną weryfikację podpisu, żeby to funkcjonowało, to mu +cd by trzeba do lini dodać.

 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maxx napisał(a):

Zwłaszcza że, zanim Nazwa.pl dokonała niezwykle haniebnego czynu, włączając DNSSEC swoim klientom bez pytania i zgody, od 2013 roku do 2017 roku DNSSEC był włączony tylko dla 40,679 domen z końcówką PL jak mówi statystyka NASK. I jeszcze ta śmieszna liczba domen (~1,6%) była rozłożona na wszystkich rejestratorów.

 

Na powyższej statystyce również doskonale widać, iż po tym haniebnym i samowolnym czynie Nazwa.pl - w zaledwie rok wyłączono DNSSEC aż na 120,000 domen. Czyli ułamek z tej liczby to ludzie w miarę rozumni i coś mi mówi że to właśnie oni olali Nazwa.pl która jeszcze wtedy (czyli w 2018 roku) miała około pół miliona domen a dziś nie ma ani 1/3 z tego, jak doniosi top100.rootnode.pl 😂

 

Tak kończą się samowolki. A CloudFlare już stoi w kolejce, gdyż jak mówi powiedzenie: człowiek mądry uczy się na błędach innych  - głupiec na swoich ;)

 

 

27 minut temu, kafi napisał(a):

Zakrztusiłem się ze śmiechu widząc tak pokraczny sposób sprawdzania

 

Praktyczny sposób sprawdzania, to jest parsowanie pliku strefy, zwłaszcza jak masz do sprawdzenia grubo ponad 200 MILIONÓW DOMEN dziennie - to życzę powodzenia z DIG ;)

 

Natomiast jako że DNSSEC ma dla mnie jedynie walor humorystyczny, z zapytania WHOIS (bez grep-a) wyciągniesz o wiele więcej informacji w tym również serwery nazw dla których dig klęka przy niektórych domenach. I nie ma też wątpliwości kto jest rzeczywistym rejestratorem danej domeny.

 

Edytowane przez Maxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, theqkash napisał(a):

Wrzucasz deklaratywne obietnice odnośnie sprawdzenia tego

 

Oto i więc obiecany miażdżący raport odnośnie skorzystania użytkowników Hostido.pl z łatwego włączenia DNSSEC w panelu.

 

Sprawdzono: 6,000 domen dla równego rachunku

Klucze mają: 24 domeny (dig DNSKEY nazwadomena.pl +short)

Z czego podpisane w rejestrze jest: 6 DOMEN czyli JEDNA na TYSIĄC 🤣🤣🤣 (whois nazwadomeny.pl | grep dnssec)

 

Więc wybacz @kafi ale otrzymujesz ocenę niedostateczną za zbyt prymitywną metodologię przez którą oblałbyś test już za stwierdzenie iż  "wystarczy odpytać o klucze i tyle". A żebyś nie miał żadnych złudzeń sprawdź np. domenę blazar.pl która co prawda klucze ma, ale nie jest podpisana w rejestrze podobnie jak pozostałe 17 z 24 domen.


To teraz już wiesz @psz ile osób tak naprawdę korzysta z włączenia DNSSEC jednym kliknięciem w panelu mając taką możliwość. Bo szkoda abyś pozostawał wciąż w ciemnościach a co gorsza zarażał tą ciemnotą innych, podczas gdy fakty nie pozostawiają absolutnie żadnych złudzeń.

 

A tymczasem miłego dnia ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maxx napisał(a):

 

Oto i więc obiecany miażdżący raport odnośnie skorzystania użytkowników Hostido.pl z łatwego włączenia DNSSEC w panelu.

 

Sprawdzono: 6,000 domen dla równego rachunku

Klucze mają: 24 domeny (dig DNSKEY nazwadomena.pl +short)

Z czego podpisane w rejestrze jest: 6 DOMEN czyli JEDNA na TYSIĄC 🤣🤣🤣 (whois nazwadomeny.pl | grep dnssec)

 

Więc wybacz @kafi ale otrzymujesz ocenę niedostateczną za zbyt prymitywną metodologię przez którą oblałbyś test już za stwierdzenie iż  "wystarczy odpytać o klucze i tyle". A żebyś nie miał żadnych złudzeń sprawdź np. domenę blazar.pl która co prawda klucze ma, ale nie jest podpisana w rejestrze podobnie jak pozostałe 17 z 24 domen.


To teraz już wiesz @psz ile osób tak naprawdę korzysta z włączenia DNSSEC jednym kliknięciem w panelu mając taką możliwość. Bo szkoda abyś pozostawał wciąż w ciemnościach a co gorsza zarażał tą ciemnotą innych, podczas gdy fakty nie pozostawiają absolutnie żadnych złudzeń.

 

A tymczasem miłego dnia ;)

 

@Maxx bardzo szanuję Twój wkład w uświadamianie Tomka o różnych aspkektach jego działalności natomiast robisz z tego szeptankę połączoną jednocześnie z bezpośrednim atakiem na adwersarza. 

Wybacz więc ale dostajesz naganę z zachowania. A to dopiero połowa semestru. ;) 

A metoda @kafi jest jak najbardziej prawidłowa. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maxx napisał(a):

Więc wybacz @kafi ale otrzymujesz ocenę niedostateczną za zbyt prymitywną metodologię przez którą oblałbyś test już za stwierdzenie iż  "wystarczy odpytać o klucze i tyle". A żebyś nie miał żadnych złudzeń sprawdź np. domenę blazar.pl która co prawda klucze ma, ale nie jest podpisana w rejestrze podobnie jak pozostałe 17 z 24 domen.

 

 

To raczej ty powinieneś otrzymać ocenę niedostateczną za nieumiejętną interpretację odpowiedzi dig-a z kluczami.

Żeby uznać domenę za podpisaną, powinna mieć w odpowiedzi conajmniej jeden klucz typu ZSK (numerycznie typ 256).

Podana przez ciebie blazar.pl ma tylko klucz KSK, dlatego rejestr domen w bazie whois nie traktuje jej jako "signed".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kafi napisał(a):

To raczej ty powinieneś otrzymać ocenę niedostateczną za nieumiejętną interpretację odpowiedzi dig-a z kluczami.

Żeby uznać domenę za podpisaną, powinna mieć w odpowiedzi conajmniej jeden klucz typu ZSK (numerycznie typ 256).


Zbyt pochopne wnioski wyciągasz bro i znów dostaniesz kolejną ocenę niedostateczną z tegoż powodu. Rzuć okiem tym razem na domenę carcode.pl a zobaczysz iż Twoje uznawanie ma się nijak z rzeczywistością (whois carcode.pl | grep dnssec)  Bo nie podałem przykładu zapytania do whois abyś śmieszkował czy też się krztusił - tylko się czegoś nauczył ;)

 

 

51 minut temu, l3szcz napisał(a):

A metoda @kafi jest jak najbardziej prawidłowa.


Jeśli statystyka miała by dotyczyć ilości domen z kluczami - to absolutnie się zgadzam. Ale statystyka dotyczy domen z AKTYWNYM DNSSEC a w tym przypadku metoda @kafi jest obarczona 400 % błędem. Być może przywykliście tutaj do  błędów na takim poziomie ale u mnie są one niedopuszczalne i za tak gigantyczne błędy w "badaniach" otrzymuje się niestety ocenę niedostateczną do czego wyżej się żartobliwie odniosłem ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Maxx napisał(a):

zuć okiem tym razem na domenę carcode.pl a zobaczysz iż Twoje uznawanie ma się nijak z rzeczywistością (whois carcode.pl | grep dnssec)  Bo nie podałem przykładu zapytania do whois abyś śmieszkował czy też się krztusił - tylko się czegoś nauczył

 

Nie bardzo rozumiem...

Zrzutekranu2023-12-29o11_19_50.png.4909f80d1e750435c2fdabc70285df15.png

 

Czyli - teoretycznie... poprawnie (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, l3szcz napisał(a):

metodą gdzie metoda @kafi jest znacznie bardziej adekwatna do rzeczywistości.

 

Proponuje Ci Tomku udanie się do NASK z pytaniem w tej kwestii, ale jeszcze wcześniej sugeruję jednak sprawdzić jak się sprawy mają w rzeczywistości zamiast zaśmiecać wątek: https://dns.pl/whois i sprawdź też np. nazwa.pl abyś mógł dostrzec różnicę.

 

A później przyjdź i po prostu powiedz "przepraszam, myliłem się" ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularność danego rozwiązania niekoniecznie jest wyznacznikiem jego sensowności lub wartości dodanej do produktu. Dlatego więc robienie tych pseudostatystyk i próby udowodnienia, że DNSSEC nie ma sensu, jest wg mnie naderemne.

 

Niemniej jednak "doceniam" Twoją pasję do prowadzenia dyskusji w tak toksyczny sposób.

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Słuchajcie to jest miejsce którego szukałem, miejsce by spytać czy ktoś nie ma podobnych problemów.

 

1.       Kupuje domenę która jest zaparkowana u innego usługodawcy. Jeszcze rok temu mogłem zapłacić za domenę a teraz już muszę płacić za pakiet dnsanycast, dnssec itp. mimo, że i tak nie używam ich.

2.       Kupując serwer nie mogę zmniejszyć pojemności skrzynki poniżej 5GB bo według infolinii klienci się skarżyli że maja za mało miejsca… jestem świadomym użytkownikiem przy 100 kontach wiem ile potrzebuje miejsca.

3.       Jeśli kupuje serwer cytując nazwa.pl

Cytat

„Serwery CloudMail Biznes i CloudMail Pro zapewniają kolejno 500 GB i 1 TB przestrzeni dyskowej, w ramach której można utworzyć dowolną liczbę kont e-mail, a same skrzynki mogą być uruchamiane w różnych domenach dodanych do serwera. Maksymalny rozmiar przestrzeni dyskowej, którą można dysponować w ramach usługi pocztowej CloudMail wynosi 2 TB.”

Czyli w 500GB mogę mieć 100 kont a w 2TB około 400 kont więc nie jest to „dowolna liczba”

4.       Dostałem wiadomość że nie mam już wsparcia premium o co wcześniej nigdy nie prosiłem miałem to w „pakiecie” jak to na infolinii usłyszałem i nie było to związane z jakąkolwiek usługą na moim serwerze.

5.       W parametrach usługi jest informacja: Maksymalna liczba plików na serwerze i wartość. Niestety nigdzie nie mogę sprawdzić tej wartości

6.       Po wprowadzeniu limitu na wysłanie 1000 wiadomości na dzień w panelu nie było możliwości sprawdzenia ile się wysłało – do dziś nie wiem czy jeśli wyślę 1 mail do 10 odbiorców czy liczony jest jako 1 czy jako 10 !!!

7.       Antywirus ja nie widziałem jednej wiadomości którą by zatrzymał ten antywirus a na 100 kont lokalny działa i co i rusz lapie coś w mailu.

8.       Przedłużenie hostingu dostałem wiadomość w tym roku cena jak z zeszłego to ok. Ale dalej czytam na 6 miesięcy. No nieźle. Jak w sklepie pudełko to samo ale waga o połowę mniejsza.

9.       Ostatnie komunikaty techniczne. Kiedyś była strona //komunikatytechniczne.nazwa.pl teraz jej nie ma i trzeba logować się do panelu żeby sprawdzić czy będzie przerwa techniczna albo usługa nie działa. Frontem do klienta 😊

Mógłbym dalej wymieniać ale na razie na tym poprzestanę. 

 

Wszystkie działania zmierzają ku temu by wyciągnąć więcej pieniędzy.

 

Pod przykryciem parametrów bezpieczeństwa jeszcze więcej kasy.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Nonehosting napisał(a):

Słuchajcie to jest miejsce którego szukałem, miejsce by spytać czy ktoś nie ma podobnych problemów.

 

 

Witam, rozumiem, że masz hosting w nazwa.pl? Jeżeli tak, prośba o ID Twojej usługi przez PW. Postaram się ją odnaleźć i zweryfikuję kwestie, które poruszałeś w kontakcie z nami i odpowiedzi, które uzyskałeś.

 

5 minut temu, Nonehosting napisał(a):

1.       Kupuje domenę która jest zaparkowana u innego usługodawcy. Jeszcze rok temu mogłem zapłacić za domenę a teraz już muszę płacić za pakiet dnsanycast, dnssec itp. mimo, że i tak nie używam ich.

 

Ustawienie na hostingu domeny wymaga, aby domena była skierowana na serwery DNS Anycast nazwa.pl. Usługa DNS Anycast jest bezpłatna dla Klientów, którzy rejestrują domeny w nazwa.pl. W przypadku, gdy domena jest rejestrowana w innej firmie, obowiązuje dodatkowa opłata zgodna z cennikiem https://www.nazwa.pl/cennik/cennik-dns-anycast/

 

7 minut temu, Nonehosting napisał(a):

2.       Kupując serwer nie mogę zmniejszyć pojemności skrzynki poniżej 5GB bo według infolinii klienci się skarżyli że maja za mało miejsca… jestem świadomym użytkownikiem przy 100 kontach wiem ile potrzebuje miejsca.

 

Trzeba zacząć od tego, że rozmiar pojedynczego maila w nazwa.pl to 1 GB (1000 MB). Taką wiadomość może przyjąć skrzynka e-mail, o ile jest na niej wystarczająca ilość wolnego miejsca. Z tego względu tworząc konto mailowe minimalny rozmiar zarezerwowanej przestrzeni, to 5 GB. Gwarantujemy tę przestrzeń, tj zapewniamy że będzie ona dostępna dla danego konta. 

 

9 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Czyli w 500GB mogę mieć 100 kont a w 2TB około 400 kont więc nie jest to „dowolna liczba”

 

Ilość kont, które można utworzyć, jest dowolna, ale zawsze w ramach parametrów usługi. Jeżeli potrzebujesz więcej niż 400 kont, mamy w ofercie abonamentowej możliwość powiększenia przestrzeni dyskowej do 10 TB, a w ofercie Pay-Per-Use - usługi bez limitu przestrzeni dyskowej.

 

10 minut temu, Nonehosting napisał(a):

4.       Dostałem wiadomość że nie mam już wsparcia premium o co wcześniej nigdy nie prosiłem miałem to w „pakiecie” jak to na infolinii usłyszałem i nie było to związane z jakąkolwiek usługą na moim serwerze.

 

Ciężko mi się odnieść do takiej informacji udzielonej na infolinii. Podaj mi proszę ID swojego serwera, wówczas to sprawdzę.

 

11 minut temu, Nonehosting napisał(a):

5.       W parametrach usługi jest informacja: Maksymalna liczba plików na serwerze i wartość. Niestety nigdzie nie mogę sprawdzić tej wartości

 

Skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta w tej sprawie. Sprawdzimy to dla Ciebie.

 

11 minut temu, Nonehosting napisał(a):

6.       Po wprowadzeniu limitu na wysłanie 1000 wiadomości na dzień w panelu nie było możliwości sprawdzenia ile się wysłało – do dziś nie wiem czy jeśli wyślę 1 mail do 10 odbiorców czy liczony jest jako 1 czy jako 10 !!!

 

 

Jeżeli potrzebujesz wysłać więcej niż 1000 maili, mamy specjalne usługi Serwer pocztowy XL oraz Serwer pocztowy XXL, w ramach których możesz wysłać do 10000 lub do 100000 maili na dobę.

 

12 minut temu, Nonehosting napisał(a):

7.       Antywirus ja nie widziałem jednej wiadomości którą by zatrzymał ten antywirus a na 100 kont lokalny działa i co i rusz lapie coś w mailu.

 

Tutaj również proszę o ID serwera lub numer zgłoszenia, które do nas w tej sprawie wysyłałeś. Antywirus domyślnie filtruje pocztę, która przychodzi na skrzynki, nie ma potrzeby jego włączania / konfigurowania.

 

13 minut temu, Nonehosting napisał(a):

8.       Przedłużenie hostingu dostałem wiadomość w tym roku cena jak z zeszłego to ok. Ale dalej czytam na 6 miesięcy. No nieźle. Jak w sklepie pudełko to samo ale waga o połowę mniejsza.

 

Jeżeli chcesz zmienić okres abonamentowy, również jest taka możliwość. Skontaktuj się z nami. Co do ceny usługi - tutaj również nie wiem, jakie usługi miałeś/masz aktywne. Możesz to zweryfikować rozmawiając z naszym Działem Obsługi Klienta.

 

14 minut temu, Nonehosting napisał(a):

9.       Ostatnie komunikaty techniczne. Kiedyś była strona //komunikatytechniczne.nazwa.pl teraz jej nie ma i trzeba logować się do panelu żeby sprawdzić czy będzie przerwa techniczna albo usługa nie działa. Frontem do klienta 😊

 

 

Jeżeli masz u nas usługi to wiesz, że dostępność na poziomie 99,9% jest u nas spełniana z dużą nawiązką :) Komunikaty są dostępne dla klientów w panelu, bo aby wiedzieć, czy faktycznie Ciebie ona dotyczy, musi być precyzyjnie odniesiona do usługi, którą posiadasz u siebie w Panelu Klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, itomek napisał(a):

 

Ustawienie na hostingu domeny wymaga, aby domena była skierowana na serwery DNS Anycast nazwa.pl. Usługa DNS Anycast jest bezpłatna dla Klientów, którzy rejestrują domeny w nazwa.pl. W przypadku, gdy domena jest rejestrowana w innej firmie, obowiązuje dodatkowa opłata zgodna z cennikiem https://www.nazwa.pl/cennik/cennik-dns-anycast/

źle się wyraziłem przepraszam. Kupowałem domenę w nazwa pl i ją odnawiałem za 124 zł teraz płacę 2x bo mam w pakiecie dnsanycast itp. mimo, że nie używam waszych dnsów. Nie mogę kupić jak to było wcześniej samego dns anycast ale jak oddeleguje na wasze dns domene to juz mogę zapłacić. Dziwne. 

55 minut temu, itomek napisał(a):

Ilość kont, które można utworzyć, jest dowolna, ale zawsze w ramach parametrów usługi. Jeżeli potrzebujesz więcej niż 400 kont, mamy w ofercie abonamentowej możliwość powiększenia przestrzeni dyskowej do 10 TB, a w ofercie Pay-Per-Use - usługi bez limitu przestrzeni dyskowej.

To nie jest do końca prawda bo mam  w drugiej firmie u was niestety serwer a tam jest 1GB minimalnej pojemności i szach mat. Jeśli mam skrzynkę to ja powinienem móc wybrać ile miejsca potrzebuje. Wystarczy dać ostrzeżenie przy zakładaniu a nie blokować możliwość. Baa ja mam skrzynki sprzed 17 lat które mają 100MB i nikt nie narzeka.  Wszystko można ale niestety chodzi o więcej pieniędzy. Moja propozycja a jak przyjdzie 5 wiadomości po 1GB może lepiej dać minimalne konto 100GB :) 

 

55 minut temu, itomek napisał(a):

Ciężko mi się odnieść do takiej informacji udzielonej na infolinii. Podaj mi proszę ID swojego serwera, wówczas to sprawdzę.

 

Nie trzeba się odnosić, proszę o podanie informacji kiedy zgodziłem się na premium obsługę i czemu teraz jej nie mam. Jeśli czegoś nie mam to znaczy że to miałem. Jak miałem to kiedy ją otrzymałem :)

 

55 minut temu, itomek napisał(a):

 

Ilość kont, które można utworzyć, jest dowolna, ale zawsze w ramach parametrów usługi. Jeżeli potrzebujesz więcej niż 400 kont, mamy w ofercie abonamentowej możliwość powiększenia przestrzeni dyskowej do 10 TB, a w ofercie Pay-Per-Use - usługi bez limitu przestrzeni dyskowej.

 

Tu nie chodzi jedynie o infolinie ale o to by nie pisać nieprawdy albo zaznaczyć to, że nielimitowana w obrębie przestrzeni na serwerze.  W tym artykule nie ma nic o Pay-Per-Use - usługi bez limitu przestrzeni dyskowej.

 

55 minut temu, itomek napisał(a):

Skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta w tej sprawie. Sprawdzimy to dla Ciebie.

 

Ale tu nie chodzi o to bym musiał dzwonić do obsługi klienta albo wysyłał maila. 

Jeśli wynajmujesz dom i właściciel daje ci możliwość użycia 100 l wody ale nie mówi ile zużyłeś już ale możesz do niego napisać to nie jest do końca ok, prawda? Mam przypomnieć akcje mailingową, że jeśli nie skasuje się powyżej limitu w ciągu 3 dni to konto zostanie zawieszone? 

 

55 minut temu, itomek napisał(a):

Jeżeli potrzebujesz wysłać więcej niż 1000 maili, mamy specjalne usługi Serwer pocztowy XL oraz Serwer pocztowy XXL, w ramach których możesz wysłać do 10000 lub do 100000 maili na dobę.

 

Tu nie chodzi o to że nie wiem co zrobić. Chodzi o 2 kwestie. 
A. Wprowadzenie usługi - Od dziś możesz wysłać 1000 wiadomości ale nie powiemy ci ile wysłałeś. Napisz do nas na kontakt. Ewentualnie jak maile nie wychodzą ups to właśnie jest ten moment ,że przekroczyłeś. 

B. Komunikowanie tego i to ze dopiero po 6 miesiącach była statystyka użycia serwera pocztowego. Wprowadziliśmy usługę za która musisz zapłacić ale jak zawsze nie wiemy czy jej potrzebujesz bo nie mamy takaich statystyk od ręki.

 

55 minut temu, itomek napisał(a):

Jeżeli masz u nas usługi to wiesz, że dostępność na poziomie 99,9% jest u nas spełniana z dużą nawiązką :) Komunikaty są dostępne dla klientów w panelu, bo aby wiedzieć, czy faktycznie Ciebie ona dotyczy, musi być precyzyjnie odniesiona do usługi, którą posiadasz u siebie w Panelu Klienta.

No nie zgodzę się z 2 powodów:

A. Jeśli mam np. 7 pracowników i jeden z nich jest do obsługi klienta. Jego zadaniem jest informowanie na stronie że będzie niedostępność ja jako szef musze logować się na panel nazwa.pl żeby uzyskać te informacje.  

B.  Te dane nie powinny być schowane w panelu klienta u firmy gdzie chwali się transparentnością.

 

 

Co do prośby o ID klienta to nie chciałbym w ten sposób załatwiać prawy. 

 

Szukam osób które mają podobne problemy. 

 

Jeśli jednak mogę prosić o wyjaśnienie 2 kwestii

Pierwsza: czy jeśli wyślę 1 mail do 10 odbiorców czy liczony jest jako 1 czy jako 10?

Druga jeśli mam na serwerze 3 domeny na jednym serwerze i ustawiam autoresponder to z jakiego maila przyjdzie wiadomość. 

Przykład serwer nazywa się jakasfirma.nazwa.pl

Domena A - jakasfirma.com

Domena B - jakasfirma.eu

Domena C - jakasfirma.pl

główna domena serwera to jakasfirma.nazwa.pl

 

jeśli dla konta [email protected] wybiorę autoresponder to z jakiej domeny przyjdzie jeśli ktoś na niego napisze??

 

Aha i dodatkowe informacje jeśli chodzi o DNS

Nazwa PL ns1.nazwa.pl - Last 365 days 99.798% 7 incidents, 17h, 44m, 46s down

 

Domena serwera na nazwa.pl: 61 incidents, 2h, 47m, 58s down

Edytowane przez Nonehosting
skasowanie zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

źle się wyraziłem przepraszam. Kupowałem domenę w nazwa pl i ją odnawiałem za 124 zł teraz płacę 2x bo mam w pakiecie dnsanycast itp. mimo, że nie używam waszych dnsów. Nie mogę kupić jak to było wcześniej samego dns anycast ale jak oddeleguje na wasze dns domene to juz mogę zapłacić. Dziwne. 

 

Domeny są u nas dostępne w pakiecie "Bezpieczna domena". To szereg dodatków opisanych na stronie https://www.nazwa.pl/domeny. Jednym z elementów jest rejestracja domeny, ale są też dodatki takie jak serwery DNS w technologii anycast, DNSSEC, DNS over TLS i inne zabezpieczenia, z których możesz, ale nie musisz korzystać. One wszystkie wchodzą w skład pakietu, jaki kupujesz.

 

2 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

Moja propozycja a jak przyjdzie 5 wiadomości po 1GB może lepiej dać minimalne konto 100GB :) 

 

Trochę prywatnie odpowiem. Bardzo mnie denerwuje, kiedy wysyłam maila do poważnej (jak mniemam) firmy i dostaję zwrotkę, że ich poczta akceptuje załączniki do 50 MB (przykład z życia wzięty). A w załącznikach nie ma przysłowiowych zdjęć z komunii tylko dokumenty w PDF, jako duże skany. Rozumiem, że każdy ma inne potrzeby, ciężko jest trafić w nie wszystkie. Trzeba się na coś zdecydować. Nasi klienci mają możliwość korespondowania wiadomości do 1 GB i może 10 lat temu było to dużo, dzisiaj wcale tak nie jest. 

 

2 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

proszę o podanie informacji kiedy zgodziłem się na premium obsługę i czemu teraz jej nie mam

 

To wymaga sprawdzenia Twojego Panelu Klienta. Napisz do nas maila na [email protected] ze swojego adresu kontaktowego, zweryfikujemy.

 

2 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

Jeśli wynajmujesz dom i właściciel daje ci możliwość użycia 100 l wody ale nie mówi ile zużyłeś już ale możesz do niego napisać to nie jest do końca ok, prawda? Mam przypomnieć akcje mailingową, że jeśli nie skasuje się powyżej limitu w ciągu 3 dni to konto zostanie zawieszone? 

 

Limity są bardzo duże, od 500.000 do 5.000.000 w zależności od typu hostingu. Zawsze możesz też do nas zadzwonić, aby zweryfikować ten limit.

 

2 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

A. Wprowadzenie usługi - Od dziś możesz wysłać 1000 wiadomości ale nie powiemy ci ile wysłałeś. Napisz do nas na kontakt. Ewentualnie jak maile nie wychodzą ups to właśnie jest ten moment ,że przekroczyłeś. 

B. Komunikowanie tego i to ze dopiero po 6 miesiącach była statystyka użycia serwera pocztowego. Wprowadziliśmy usługę za która musisz zapłacić ale jak zawsze nie wiemy czy jej potrzebujesz bo nie mamy takaich statystyk od ręki.

 

Liczbę wysłanych maili możesz sprawdzić w statystykach poczty w CloudHosting Panel.

 

2 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

Te dane nie powinny być schowane w panelu klienta u firmy gdzie chwali się transparentnością.

 

Gdybyś uzyskał informację, że np. dla IP XX.XX.XX.XX będą przeprowadzane jakieś prace techniczne związane z modernizacją infrastruktury sieci, to wiedziałbyś, że to dotyczy Ciebie? Raczej nie. Dlatego komunikat jest personalizowany, tj wyświetlany temu, kogo ewentualnie może dotyczyć.

 

2 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

Pierwsza: czy jeśli wyślę 1 mail do 10 odbiorców czy liczony jest jako 1 czy jako 10?

 

To jest 10 maili.

 

2 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

Druga jeśli mam na serwerze 3 domeny na jednym serwerze i ustawiam autoresponder to z jakiego maila przyjdzie wiadomość. 

 

Ustawiając autoresponder możesz wskazać adres email nadawcy wiadomości oraz adres e-mail do odpowiedzi. Konfiguruje się to w Cloud Mail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, itomek napisał(a):

Domeny są u nas dostępne w pakiecie "Bezpieczna domena". To szereg dodatków opisanych na stronie https://www.nazwa.pl/domeny. Jednym z elementów jest rejestracja domeny, ale są też dodatki takie jak serwery DNS w technologii anycast, DNSSEC, DNS over TLS i inne zabezpieczenia, z których możesz, ale nie musisz korzystać. One wszystkie wchodzą w skład pakietu, jaki kupujesz.

Kiedyś można było zamówić kawę z bita śmietaną ale za dodatek się dopłacało. Teraz dajemy to w pakieci jak nie chcesz możesz tego nie zzjeść bo masz cukrzyce ale spoko i tak ci ją policzmy.

Tak to wygląda mam 8 domen i każdą z nich skierowaną na inny DNS (nazwaPL miała 7 przerw przez ostatni rok) ale dodatkowo muszę zapłacić za pakiet "Bezpieczna domena" ponad  900 zł i nie da się tego obejść mimo że kiedyś się dało. 

To tak jak w tej kawie co z tego że nie chce PAKIETU "Bezpieczna domena" i tak za niego zapłacę. 

 

15 godzin temu, itomek napisał(a):

Trochę prywatnie odpowiem. Bardzo mnie denerwuje, kiedy wysyłam maila do poważnej (jak mniemam) firmy i dostaję zwrotkę, że ich poczta akceptuje załączniki do 50 MB (przykład z życia wzięty). A w załącznikach nie ma przysłowiowych zdjęć z komunii tylko dokumenty w PDF, jako duże skany. Rozumiem, że każdy ma inne potrzeby, ciężko jest trafić w nie wszystkie. Trzeba się na coś zdecydować. Nasi klienci mają możliwość korespondowania wiadomości do 1 GB i może 10 lat temu było to dużo, dzisiaj wcale tak nie jest. 

Rozumiem prywatne zdanie. Ja szanując innych nie wysyłam w ten sposób tylko używam gdrive albo onedrive. Z szacunku dla innych nie robię tego bo jak ktoś odbiera pocztę na telefonie to nie jest to najprzyjemniejsze.

UWAGA - Ja wcale nie mówię o wielkości załączników a wielkości skrzynki. Mam skrzynki funkcyjne do wysyłki maili i nie potrzebuje na nie 5000 MB ani nawet 1000, nawet 10 starczyło by. Jeśli ktoś wysyła do mojego pracownika 1GB mailem to ma problem. Jako osoba która używa panelu wystarczyło by ostrzeżenie (jeśli zmniejszasz poniżej 1GB to uważaj nie każdy mail do ciebie dotrze).  

 

15 godzin temu, itomek napisał(a):

To wymaga sprawdzenia Twojego Panelu Klienta. Napisz do nas maila na [email protected] ze swojego adresu kontaktowego, zweryfikujemy.

Dzwoniłem na infolinie i dostałem wiadomość że nie musiałem się zgadzać :)  ale nie oczekuje odpowiedzi w tej sprawie. 

 

 

15 godzin temu, itomek napisał(a):

Limity są bardzo duże, od 500.000 do 5.000.000 w zależności od typu hostingu. Zawsze możesz też do nas zadzwonić, aby zweryfikować ten limit.

Ja to rozumiem ale jeśli dajecie limity to warto by nie trzeba było pisać do was z tym. Ten limit obejmuje również maile przy 

przy 200 kontach email i jeśli każdy ma 10000 maili to już jest po limicie.  Dodatkowo patrząc na to z tej perspektywy mam dzwonić do właściciela domu ile wody już zużyłem...

 

 

15 godzin temu, itomek napisał(a):

Liczbę wysłanych maili możesz sprawdzić w statystykach poczty w CloudHosting Panel.

Już teraz tak ale przez pierwsze 6 miesięcy trzeba było wysłać maila poczekać 2 dni i dostać plik txt z ilością per mail. BRAWO :)

Czyli wprowadźmy limit żeby ludzie więcej zapłacili a może nikt nie będzie się czepiał. Współczuje ludziom pracującym na infolinii. Panie Areczku ustawiony limit to ustawiony limit proszę do nas napisać sprawdzimy czy przekroczył Pan limit. 

Aha. To są te standardy bezpieczeństwa 

 

15 godzin temu, itomek napisał(a):

Gdybyś uzyskał informację, że np. dla IP XX.XX.XX.XX będą przeprowadzane jakieś prace techniczne związane z modernizacją infrastruktury sieci, to wiedziałbyś, że to dotyczy Ciebie? Raczej nie. Dlatego komunikat jest personalizowany, tj wyświetlany temu, kogo ewentualnie może dotyczyć.

OMG jest tyle rozwiązań !!!! Mam kolokacje w serwerowni jak maja planowane prace wysyłają maila o możliwej niedostępności. 

Serio mam współdzielić konto w panelu Nazwa.pl z pracownikami by mogli sprawdzić czy dziś będzie wszystko działać? 

Potwierdzam najwyższy poziom bezpieczeństwa... Tylko prezes wie czy będzie działać dziś poczta :D

 

 

15 godzin temu, itomek napisał(a):

To jest 10 maili.

Będę jak Hubert Urbański - Czy jesteś pewien swojej odpowiedzi ? Czy nie jest to czymś uwarunkowane ?

 

15 godzin temu, itomek napisał(a):

Ustawiając autoresponder możesz wskazać adres email nadawcy wiadomości oraz adres e-mail do odpowiedzi. Konfiguruje się to w Cloud Mail.

Otóż nie !!

 

przyjdzie z takiego maila: 

 

[email protected] <jakasfirma.nazwa.pl> 

A to wygląda jak spam... To tak wygląda po zmianie z activeoffice na nowy panel. Po prostu nie działa.....

Najwyższy poziom bezpieczeństwa. 

 

 

Nazwa.pl

Jakość obsługi 

⭐⭐⭐⭐⭐ - dodzwonisz się ale i tak ci nie pomożemy bo pakiet bezpieczna domena jest wymagany - nawet jak z niego nie chcesz korzystać

Obsługa poczty 

⭐⭐⭐⭐⭐ - Jest super jak masz 10 kont i nie masz kilku domen bo wtedy nie używaj autorespondera, lepiej wykup pakiet xl bo z jednodniowym opóźnieniem wiesz ile maili wysyłasz aha i poproś pracowników by nie otrzymywali za dużo maili bo jest limit którego użycie poznasz jak napiszesz do nas. 

Wprowadzanie nowych narzędzi

⭐⭐⭐⭐⭐ - Najpierw wprowadźmy żeby kasować kasę od ludzi a potem się zobaczy. 

 

Nie powiem przez ostatni rok ilość awarii w nazwa.pl się zmniejszyła, Hmm albo ponieważ wyniosłem 90% usług już nie widzę ich.

 

Musze przyznać, że byłem waszym "Fanboyem" 10lat temu. Każdemu was polecałem otwartość i jakość była super. Przynajmniej 10 osób z mojego polecenia korzystało z waszych usług (nawet nie użyłem kodu polecającego) teraz musiałem wszystko to odkręcać i przenosić do innych bo nie mam jak wam zaufać a te osoby dzwoniły do mnie co roku  z pytaniem co się dzieje a ja im na to zaloguj się na panel dowiesz się co się dzieje XD. 

 

 

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Nonehosting napisał(a):

To tak jak w tej kawie co z tego że nie chce PAKIETU "Bezpieczna domena" i tak za niego zapłacę. 

 

W naszej ofercie domeny rejestrowane są wyłącznie w pakiecie Bezpieczna domena. 

 

29 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Z szacunku dla innych nie robię tego bo jak ktoś odbiera pocztę na telefonie to nie jest to najprzyjemniejsze.

 

Osobiście na telefonie mam wyłączone pobieranie załączników większych niż 10 MB. W zupełności to wystarcza, ale niestety czasami trzeba też przesłać większe elementy. Można korzystać z dysku sieciowego, natomiast mamy wówczas udostępnienie danych do zewnętrznego podmiotu i nie każdy dokument można tak przekazać drugiej stronie. Wszystko zależy od tego, co się udostępnia.

 

31 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Ja to rozumiem ale jeśli dajecie limity to warto by nie trzeba było pisać do was z tym.

 

Zapisałem sugestię. CloudHosting Panel jest to narzędzie, które przygotowaliśmy od podstaw i sami je rozwijamy. Właśnie tego typu informacje pomagają nam usprawnić jego działanie, więc dziękuję za głos w tej sprawie.

 

32 minuty temu, Nonehosting napisał(a):

Czyli wprowadźmy limit żeby ludzie więcej zapłacili a może nikt nie będzie się czepiał

 

Limity dotyczące liczby wysyłanych wiadomości email w ciągu doby obowiązują od wielu lat. Odniosę się do serwerów CloudHosting, które są aktualnie w naszej ofercie - tutaj limity dotyczące liczby wysyłanych wiadomości obowiązują od samego początku wprowadzenia tej linii serwerów. Można dokupić pakiet Serwer pocztowy XL i powiększyć limit do 10000 maili na dobę, a także usługę Serwer pocztowy XXL i powiększyć limit do 100000 maili na dobę. 

 

36 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Mam kolokacje w serwerowni jak maja planowane prace wysyłają maila o możliwej niedostępności. 

 

Rozumiem, natomiast u nas informacja o ewentualnych pracach dostępna jest w Panelu Klienta, po zalogowaniu. Każdy użytkownik może zweryfikować, czy w przypadku usług, które posiada, planowane są jakiekolwiek działania techniczne, które mogą powodować trudności w dostępie do usług. Jeszcze raz wrócę do tego, co napisałem wcześniej - SLA jakie oferujemy jest na poziomie 99,9%, przy czym realny uptime jest znacznie wyższy. Mam swoje usługi też w nazwa.pl, nie pamiętam kiedy była jakakolwiek niedostępność.

 

39 minut temu, Nonehosting napisał(a):

A to wygląda jak spam... To tak wygląda po zmianie z activeoffice na nowy panel. Po prostu nie działa.....

 

Sam też korzystam z autorespondera i działa poprawnie. Pewnie nie satysfakcjonuje Cię ta odpowiedź, więc proszę skontaktuj się proszę ze mną przez priv, podaj mi numer zgłoszenia, cokolwiek, abym mógł odnaleźć Twoje pytania w tej sprawie i zweryfikować ustalenia działu technicznego w tej sprawie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.