Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

nazwa.pl : "u nas działa"


nazwa_uzytkownika
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

i od razu proszę o zaprzestanie hejtu, że korzystam z tej "wspaniałej" firmy. Nie ja ją wybrałem,  ale mimo to muszę się babrać w tym g*wnie.

 

Otóż, Od pewnego czasu mam problem z pocztą* na serwerach nazwa.pl 

Problem pojawia się w różnych lokalizacjach sieciowych - nie ma znaczenia adres IP, urządzenie /aplikacja kliencka, rodzaj i nazwa ISP.

 

Problem dotyczy tego, iż nie można wysłać poczty przez aplikację kliencką (przez webmail działa), co skutkuje wyświetleniem błędu typu "przekroczono czas połączenia smtp".

Problem pojawia się w losowych momentach, częściej na początku tygodnia.

 

*zostało zauważone również, że podczas problemów z pocztą nie działają inne usługi, korzystające z tego samego adresu na hostingu: ftp, sql.

Podczas ww. problemów, robione byly testy połączeń do innych serwerów smtp, ftp (aby wykluczyć problemy z netem) - ich wynik był oczywiście pozytywny.

 

 

Nazwa.pl twierdzi, że u nich problemu nie ma - ba nawet tworzyli sobie konta testowe na moim hostingu, żeby to potwierdzić.

Nie ma siły, żeby się przyznali, że jest u nich problem.

 

Macie jakieś rady, jak w takiej sytuacji powinienem z nimi postępować albo co ewentualnie jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wykonujesz zlecenia dla kogoś kto siedzi na tej chale to proponuję wpierw przekonać do migracji do innej firmy. Nie będę wskazywał palcem żadnej, tematów z opiniami jest na tym forum sporo. Jeżeli to nie pomoże to zagrozić albo migracja albo kończymy współpracę z powodu niemożności wykonywania jest w sposób prawidłowy wynikający z tego że obecny dostawca serwera to chlew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym zmienił uslugodawce, ale firma ma duże wymagania jeśli chodzi o pojemność serwera poczty (min. 500GB), a na VPSach się nie znam.

 

W nazwie zasugerowali mi, że z mojej sieci są ataki IMAP Brute Force. Nie wiem czy jest to prawda, czy tylko wymyślają na poczekaniu jakieś przyczyny.

 

Możecie polecić jakieś metody na sprawdzenie takiej tezy?

Nie jestem techniczny ws. administracjacji sieci, a jedyny ruter w firmie to taki domowy tplink.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500GB na samą tylko pocztę to sporo. Na zwykłym hostingu współdzielonym dostaniesz nawet x10 ale w firmach typu nazwa co generalnie szału nie robi.

Zerknij na tę ofertę https://webh.pl/serwery-vps-kvm Możliwość wyboru powierzchni >500GB zarówno na dyskach SSD jak i HDD. Do tego panel DA za 24$ rocznie, odpowiedzialny admin który to zainstaluje i ustawi co trzeba i powinno śmigać.

Ewentualnie pod pocztę G Suite a pod resztę normalny porządny hosting.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 20.08.2019 o 15:04, Pawel_15 napisał:

Ewentualnie pod pocztę G Suite a pod resztę normalny porządny hosting.

 

W pierwszej kolejności. Świadcząc usługi dla firm trzeba zepchnąć cały grind na kogoś, kto ma to już obcykane, a zająć się obszarem, gdzie możesz rzeczywiście wesprzeć ich biznes. Hosting to jest niskomarżowy interes i za $5/miesiąc/użytkownika nigdy Googlowi nie dorównasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.