Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Dyskusja o bezpieczeństwie i technologiach w nazwa.pl


Maxx

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Nonehosting napisał(a):

Musze przyznać, że byłem waszym "Fanboyem" 10lat temu. Każdemu was polecałem otwartość i jakość była super.

No cóż muszę przyznać, że mam podobnie z tym, że jeszcze kilka lat temu byłem fanem... Polska firma, przynajmniej w teorii bardziej ograniczony dostęp do danych klientów i ich klientów etc etc... przemawiało za usługami Nazwy....

 

Jednak obecny cennik i ogromne ograniczenie w funkcjonalnościach typu must have całkowicie wyklucza hosting w nazwa przynajmniej dla mnie i moich klientów 🙄

 

Jak mawiają Francuzi: c'est la vie 🤠

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, itomek napisał(a):

W naszej ofercie domeny rejestrowane są wyłącznie w pakiecie Bezpieczna domena. 

Czyli Panie Areczku żeby kasa się zgadzała :) Bardzo wybiórcze odpowiedzi. Jako użytkownik też się z tym zgadzasz? Jak kupujesz to lubisz płacić za coś dodatkowo czego nie korzystasz? Może tylko ja tak mam ze nie lubię płacić za coś czego nie korzystam. Rozumiem, że wypowiadasz się w imieniu firmy. Ja miałem przynajmniej 7 przerw przez ostatni rok w działaniu domen. 

 

39 minut temu, itomek napisał(a):

Osobiście na telefonie mam wyłączone pobieranie załączników większych niż 10 MB. W zupełności to wystarcza, ale niestety czasami trzeba też przesłać większe elementy. Można korzystać z dysku sieciowego, natomiast mamy wówczas udostępnienie danych do zewnętrznego podmiotu i nie każdy dokument można tak przekazać drugiej stronie. Wszystko zależy od tego, co się udostępnia.

Właśnie masz wybór którego jako nazwa.pl nie dajecie. Ja też chciałbym móc ustawiać limit na 10 MB (na poczte) a nie mogę. Chodzi o wolny wybór którego jako użytkownik nie mam bo wiecie lepiej a to oczywiście pokierowane jest tym żeby więcej płacić a nie dla wygody. Jakby tak było to po wysłaniu maila mogli byście zmodyfikować konto email by miało 10MB a tego nie robicie. 

 

42 minuty temu, itomek napisał(a):

Limity dotyczące liczby wysyłanych wiadomości email w ciągu doby obowiązują od wielu lat. Odniosę się do serwerów CloudHosting, które są aktualnie w naszej ofercie - tutaj limity dotyczące liczby wysyłanych wiadomości obowiązują od samego początku wprowadzenia tej linii serwerów. Można dokupić pakiet Serwer pocztowy XL i powiększyć limit do 10000 maili na dobę, a także usługę Serwer pocztowy XXL i powiększyć limit do 100000 maili na dobę. 

Ja mam starszy serwer i nie miałem takich limitów. One zostały dodane nie tak dawno temu. Gdy kupowałem serwet to nie było takiej opcji. 

Ale wcale nie odniosłeś się do tego, że dopiero od około roku można widzieć tą statystykę XD a wcześniej nie działa - no napisz do nas maila bo na infolinie tego nie sprawdzimy.

 

44 minuty temu, itomek napisał(a):

Rozumiem, natomiast u nas informacja o ewentualnych pracach dostępna jest w Panelu Klienta, po zalogowaniu. Każdy użytkownik może zweryfikować, czy w przypadku usług, które posiada, planowane są jakiekolwiek działania techniczne, które mogą powodować trudności w dostępie do usług. Jeszcze raz wrócę do tego, co napisałem wcześniej - SLA jakie oferujemy jest na poziomie 99,9%, przy czym realny uptime jest znacznie wyższy. Mam swoje usługi też w nazwa.pl, nie pamiętam kiedy była jakakolwiek niedostępność.

 Jak pisałem ja miałem 7 przerw przez ostatnie 365 dni. 

Ale znowu nie odniosłeś się do tego jak rozwiązać problem, że tylko jedna osoba może mieć konto na panelu nazwa.pl by podejrzeć te informacje. Chyba, że proponujesz współdzielenie konta.

 

46 minut temu, itomek napisał(a):

Sam też korzystam z autorespondera i działa poprawnie. Pewnie nie satysfakcjonuje Cię ta odpowiedź, więc proszę skontaktuj się proszę ze mną przez priv, podaj mi numer zgłoszenia, cokolwiek, abym mógł odnaleźć Twoje pytania w tej sprawie i zweryfikować ustalenia działu technicznego w tej sprawie.

Dodałem screen, tak wygląda autoresponder  :) 

image.png.e75ddb7643eb257fc4f68e362bb780bc.png

 

 

 

PS. jeśli chodzi o maile to nie tak się nie liczy. Jeśli się wyśle 1 maila do 10 osób nie liczy się jak 10 maili bo to zależy od adresatów. 

Skomplikuje jeszcze bardziej,  czy wysyłanie maili przez postfix też liczą się do limitu ?

 

 

 

16 minut temu, Mion napisał(a):

No cóż muszę przyznać, że mam podobnie z tym, że jeszcze kilka lat temu byłem fanem... Polska firma, przynajmniej w teorii bardziej ograniczony dostęp do danych klientów i ich klientów etc etc... przemawiało za usługami Nazwy....

 

Jednak obecny cennik i ogromne ograniczenie w funkcjonalnościach typu must have całkowicie wyklucza hosting w nazwa przynajmniej dla mnie i moich klientów 🙄

 

Jak mawiają Francuzi: c'est la vie 🤠

 

No jak rozmawiam ze znajomymi to jest takich osób więcej. PR ważniejszy niż klient. 

Niestety jak ktoś jest mniej techniczny woli zapłacić 250 zł zamiast zrobić cesje domeny.

Zapłacić x kasy by wysyłać więcej niż 1000 maili dziennie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Bardzo wybiórcze odpowiedzi.

 

Nie rozumiem, jakiej odpowiedzi oczekujesz? W naszej ofercie domeny są dostępne w pakiecie Bezpieczna domena. Jest to wskazane w informacjach na stronie, na proformie, na fakturze VAT.

 

40 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Ja miałem przynajmniej 7 przerw przez ostatni rok w działaniu domen. 

 

Skoro, jak napisałeś, nie korzystasz z serwerów DNS nazwa.pl, to ewentualne kwestie przerw w ich działaniu musisz wyjaśnić z firmą, na której DNSach masz skonfigurowane domeny.

 

41 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Ja też chciałbym móc ustawiać limit na 10 MB (na poczte) a nie mogę.

 

Napisałem, że w telefonie ustawiam limit pobierania załączników do max. 10 MB. Nie na poczcie. Na poczcie bardzo sobie osobiście cenię limit, który pozwala mi przesyłać takie maile, jakie potrzebuję.

 

42 minuty temu, Nonehosting napisał(a):

Ale wcale nie odniosłeś się do tego, że dopiero od około roku można widzieć tą statystykę XD a wcześniej nie działa - no napisz do nas maila bo na infolinie tego nie sprawdzimy.

 

Od początku, kiedy wprowadziliśmy CloudHosting Panel, czyli w 2021 roku, statystyki dotyczące liczby wysłanych wiadomości e-mail były w nim dostępne. Podsyłam link do naszego bloga, gdzie jest artykuł o wprowadzeniu tego narzędzia https://www.nazwa.pl/blog/cloudhosting-panel-do-zarzadzania-hostingiem-w-nazwapl , jest tam też screen który pokazuje te informacje.

 

Niezależnie od powyższego, tak jak napisałem, CloudHosting Panel to narzędzie rozwijane przez nas, w którego zmianach duży udział mają nasi użytkownicy. Jeżeli mamy zgłoszenia, że coś jest potrzebne, staramy się taką funkcję udostępnić.

 

47 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Ale znowu nie odniosłeś się do tego jak rozwiązać problem, że tylko jedna osoba może mieć konto na panelu nazwa.pl by podejrzeć te informacje. Chyba, że proponujesz współdzielenie konta.

 

Rozwiązanie jest bardzo proste. Jeżeli nie masz możliwości zalogowania do Panelu Klienta, mamy dostępną całodobową infolinię - jeżeli do nas zadzwonisz i podasz id serwera lub nazwę domeny, która na nim pracuje, sprawdzimy czy nie jest on objęty jakimikolwiek pracami technicznymi.

 

49 minut temu, Nonehosting napisał(a):

 Jak pisałem ja miałem 7 przerw przez ostatnie 365 dni. 

 

Napisałeś, że masz u nas same domeny, nie korzystasz z pakietu Bezpieczna domena, zatem nie korzystasz z DNS Anycast nazwa.pl. W takim przypadku pytanie o działanie domeny trzeba skierować do firmy, na której DNSach ta domena pracuje.

 

50 minut temu, Nonehosting napisał(a):

PS. jeśli chodzi o maile to nie tak się nie liczy. Jeśli się wyśle 1 maila do 10 osób nie liczy się jak 10 maili bo to zależy od adresatów. 

Skomplikuje jeszcze bardziej,  czy wysyłanie maili przez postfix też liczą się do limitu ?

 

Każdy mail, jaki wysyłasz z serwera, jest traktowany jako osobna wiadomość. Niezależnie w jaki sposób. W przypadku wysyłki 1 maila do 10 odbiorców - jest to 10 wiadomości e-mail. Limity ilości wysyłanych wiadomości e-mail w ciągu doby z hostingu są stosowane w wielu firmach, u nas także. Dla klientów, którzy potrzebują wysyłać więcej wiadomości - mamy ofertę powiększenia limitu, o czym pisałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, itomek napisał(a):

 

Nie rozumiem, jakiej odpowiedzi oczekujesz? W naszej ofercie domeny są dostępne w pakiecie Bezpieczna domena. Jest to wskazane w informacjach na stronie, na proformie, na fakturze VAT.

Może być odpowiedz na pytanie zgodna prawdą - Czemu nie mogę zapłacić za domenę bez tego pakietu jeśli  z niego nie korzystam.

 

23 minuty temu, itomek napisał(a):

Skoro, jak napisałeś, nie korzystasz z serwerów DNS nazwa.pl, to ewentualne kwestie przerw w ich działaniu musisz wyjaśnić z firmą, na której DNSach masz skonfigurowane domeny.

 To była odpowiedz na to, że jest dostępność tak duża że nie ma po co sprawdzać tego w panelu. Jestem na CF i tam nie ma przerw. Jeden z naszych klientów ma na nazwie DNS i stąd mamy statystyki bo badamy czy jeszcze żyją. 

 

24 minuty temu, itomek napisał(a):

Napisałem, że w telefonie ustawiam limit pobierania załączników do max. 10 MB. Nie na poczcie. Na poczcie bardzo sobie osobiście cenię limit, który pozwala mi przesyłać takie maile, jakie potrzebuję.

Nie no fajnie a ja cenie możliwość robienia większej ilości skrzynek, ale tu chodzi o podejście do klienta.  Jeden lubi drugi nie ale dawanie możliwości to coś co wpływa na ocenę usługi. 

 

 

26 minut temu, itomek napisał(a):

Od początku, kiedy wprowadziliśmy CloudHosting Panel, czyli w 2021 roku, statystyki dotyczące liczby wysłanych wiadomości e-mail były w nim dostępne. Podsyłam link do naszego bloga, gdzie jest artykuł o wprowadzeniu tego narzędzia https://www.nazwa.pl/blog/cloudhosting-panel-do-zarzadzania-hostingiem-w-nazwapl , jest tam też screen który pokazuje te informacje.

Nie jest to prawda całkowita mam maila z 10/11/2020 - 553 Limit exceedet i musiałem pisać na kontakt by poznać ilość maili wysłanych wiadomości. Wtedy też musiałem kupić pocztę xl.

 

33 minuty temu, itomek napisał(a):

Niezależnie od powyższego, tak jak napisałem, CloudHosting Panel to narzędzie rozwijane przez nas, w którego zmianach duży udział mają nasi użytkownicy. Jeżeli mamy zgłoszenia, że coś jest potrzebne, staramy się taką funkcję udostępnić.

Nie jest to prawda od 2 lat czekam na naprawienie autorespondera :)

 

35 minut temu, itomek napisał(a):

Rozwiązanie jest bardzo proste. Jeżeli nie masz możliwości zalogowania do Panelu Klienta, mamy dostępną całodobową infolinię - jeżeli do nas zadzwonisz i podasz id serwera lub nazwę domeny, która na nim pracuje, sprawdzimy czy nie jest on objęty jakimikolwiek pracami technicznymi.

Nie, musze podać jeszcze kod który uzyskam po zalogowaniu się na panel. Próbowałem...

 

36 minut temu, itomek napisał(a):

 

Napisałeś, że masz u nas same domeny, nie korzystasz z pakietu Bezpieczna domena, zatem nie korzystasz z DNS Anycast nazwa.pl. W takim przypadku pytanie o działanie domeny trzeba skierować do firmy, na której DNSach ta domena pracuje.

Na domenach było 31 przerw w działaniu (chodzi o pocztę)

 

 

38 minut temu, itomek napisał(a):

Każdy mail, jaki wysyłasz z serwera, jest traktowany jako osobna wiadomość. Niezależnie w jaki sposób. W przypadku wysyłki 1 maila do 10 odbiorców - jest to 10 wiadomości e-mail. Limity ilości wysyłanych wiadomości e-mail w ciągu doby z hostingu są stosowane w wielu firmach, u nas także. Dla klientów, którzy potrzebują wysyłać więcej wiadomości - mamy ofertę powiększenia limitu, o czym pisałem. 

Otóż niestety nie, jeśli mail jest wysłany na domenę w nazwa.pl i z której się wysyła to nie liczą się do limitu. Tadam, taką informacje mam z działu obsługi klienta (Mailową).

Co z Postfixem czy on liczy się do limitu

 

 

1 godzinę temu, Nonehosting napisał(a):

Dodałem screen, tak wygląda autoresponder  :) 

image.png.e75ddb7643eb257fc4f68e362bb780bc.png

 

A co jeśli chodzi o autoresponder? Czy to nie wygląda jak spam?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Nonehosting napisał(a):

Może być odpowiedz na pytanie zgodna prawdą - Czemu nie mogę zapłacić za domenę bez tego pakietu jeśli  z niego nie korzystam.

 

Nie mamy takiej oferty.

 

5 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Jeden z naszych klientów ma na nazwie DNS i stąd mamy statystyki bo badamy czy jeszcze żyją. 


Nie wiem, co w takim razie badasz, skoro nie masz u nas usług i nie masz wpływu na to, co ktoś (właściciel usługi) robi z tą usługą. 

 

7 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Nie jest to prawda całkowita mam maila z 10/11/2020 - 553 Limit exceedet i musiałem pisać na kontakt by poznać ilość maili wysłanych wiadomości. Wtedy też musiałem kupić pocztę xl.

 

Wtedy nie było CloudHosting Panel. Był Active.Admin. 

 

8 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Nie jest to prawda od 2 lat czekam na naprawienie autorespondera :)

 

Jeżeli masz problem z autoresponderem, nie pomogę Ci niestety odpowiedziami na forum, bo nic nie mogę sprawdzić. Możesz do mnie napisać na priv i podaj id zgłoszenia. Skonsultuję je z Działem Obsługi Klienta i wrócą do Ciebie z informacją w tej sprawie.

 

12 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Na domenach było 31 przerw w działaniu (chodzi o pocztę)

 

Niestety, bez wiedzy o tym, jaka to domena, jak jest skonfigurowana (gdzie są jej DNSy, gdzie jest poczta), czy były jakieś zgłoszenia o zmiany konfiguracji wykonywane, czy były jakieś zmiany w jej konfiguracji - nic nie sprawdzimy. Napisałeś najpierw o 7 przerwach, teraz o 31. Rozmawiamy hipotetycznie, przy czym ja przedstawiam Ci SLA które wynosi dla naszych usług min. 99,9% wykupionego czasu i jest spełnione z dużą nawiązką.

 

24 minuty temu, Nonehosting napisał(a):

Otóż niestety nie, jeśli mail jest wysłany na domenę w nazwa.pl i z której się wysyła to nie liczą się do limitu. Tadam, taką informacje mam z działu obsługi klienta (Mailową).

Co z Postfixem czy on liczy się do limitu

 

Wszystkie maile wysyłane z hostingu podlegają liczeniu. Niezależnie, na jaką domenę są wysyłane. Jeżeli podasz mi id zgłoszenia, to będę mógł sprawdzić, czego dotyczyło i jakie informacje były tam podawane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, itomek napisał(a):

Nie mamy takiej oferty.

A czemu w takim razie nie ma takiej oferty?  Chodzi o $ czy o bezpieczeństwo?

 

6 minut temu, itomek napisał(a):

Nie wiem, co w takim razie badasz, skoro nie masz u nas usług i nie masz wpływu na to, co ktoś (właściciel usługi) robi z tą usługą. 

Uptime DNS-a ale i dostępność usługi (statycznej strony w HTML) 

 

7 minut temu, itomek napisał(a):

Wtedy nie było CloudHosting Panel. Był Active.Admin. 

 

Ale wtedy limity zostały włączone. Oczywiście jak najbardziej nie było możliwości sprawdzania. Pojawiła się ona w 2022 roku a nie w 2021.

 

11 minut temu, itomek napisał(a):

Niestety, bez wiedzy o tym, jaka to domena, jak jest skonfigurowana (gdzie są jej DNSy, gdzie jest poczta), czy były jakieś zgłoszenia o zmiany konfiguracji wykonywane, czy były jakieś zmiany w jej konfiguracji - nic nie sprawdzimy. Napisałeś najpierw o 7 przerwach, teraz o 31. Rozmawiamy hipotetycznie, przy czym ja przedstawiam Ci SLA które wynosi dla naszych usług min. 99,9% wykupionego czasu i jest spełnione z dużą nawiązką.

zobacz na poprzednie posty:

23 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

Aha i dodatkowe informacje jeśli chodzi o DNS

Nazwa PL ns1.nazwa.pl - Last 365 days 99.798% 7 incidents, 17h, 44m, 46s down

 

Domena serwera na nazwa.pl: 61 incidents, 2h, 47m, 58s down

Sam serwer DNS nazwy nie działał 7 razy domena utrzymywana na nazwa.pl 61 razy. 

 

 

13 minut temu, itomek napisał(a):

Jeżeli masz problem z autoresponderem, nie pomogę Ci niestety odpowiedziami na forum, bo nic nie mogę sprawdzić. Możesz do mnie napisać na priv i podaj id zgłoszenia. Skonsultuję je z Działem Obsługi Klienta i wrócą do Ciebie z informacją w tej sprawie.

Nie oczekuje tego, że pomożesz. Natomiast jeśli możesz to proszę powiedz czy to wygląda na spam? ⬇️

 

2 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

image.png.e75ddb7643eb257fc4f68e362bb780bc.png

 

Jeśli chodzi o autoresponder to od 2 lat o to proszę średni raz na miesiąc i już mam od roku informacje, że nie da się tego przyśpieszyć. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Nonehosting napisał(a):

A czemu w takim razie nie ma takiej oferty?  Chodzi o $ czy o bezpieczeństwo?

 

Po prostu nie mamy takiej oferty. 

 

15 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Ale wtedy limity zostały włączone. Oczywiście jak najbardziej nie było możliwości sprawdzania. Pojawiła się ona w 2022 roku a nie w 2021.

 

Podesłałem w poprzedniej odpowiedzi link do bloga nazwa.pl. Jest tam artykuł z 2021 roku ze screenami z CloudHosting Panel. Informacja była już wówczas dostępna.

 

16 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Sam serwer DNS nazwy nie działał 7 razy domena utrzymywana na nazwa.pl 61 razy. 

 

Nie wiem czy dobrze czytam, ale wg monitoringu DNS ns1.nazwa.pl nie działał chyba przez ponad 17h... Nie ma to żadnego pokrycia w rzeczywistości. Mamy infrastrukturę DNS Anycast, o której możesz poczytać tutaj https://www.nazwa.pl/dns-anycast

 

18 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Jeśli chodzi o autoresponder to od 2 lat o to proszę średni raz na miesiąc i już mam od roku informacje, że nie da się tego przyśpieszyć. 

 

Proszę, skontaktuj się ze mną przez priv. Podaj nazwę domeny, id serwera lub id zgłoszenia w Dziale Obsługi Klienta. Wszystko sprawdzimy i dowiemy się, co jest nie tak. Bez tego nie mogę w żaden sposób odnieść się do Twoich wiadomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, itomek napisał(a):

Po prostu nie mamy takiej oferty. 

Taka odpowiedz mówi wszystko, nie ma oferty bo kto by rezygnował z kasy za nic. 

Teraz na stronie jest informacja:

Usługa DNS Anycast dostępna jest za darmo dla domen utrzymywanych w nazwa.pl

No nie za darmo bo domena bez kosztowała kiedyś 100 zł a DNS anycast 100 zł netto. 

Teraz płacę za domenę 200 netto i za darmo mam DNS anycast. 

 

No nie jest to za darmo. Jeśli kupujesz serek homogenizowany mogłeś kupić serek za 1 zł a łyżeczkę do niego za 1 zł. Teraz za serek z łyżeczką płacisz 2 zł ale łyżeczka jest gratis 💩

 

 

15 minut temu, itomek napisał(a):

Podesłałem w poprzedniej odpowiedzi link do bloga nazwa.pl. Jest tam artykuł z 2021 roku ze screenami z CloudHosting Panel. Informacja była już wówczas dostępna.

a od kiedy były limity i pojawiły się pakietu xl i xxl ?

 

24 minuty temu, itomek napisał(a):

Nie wiem czy dobrze czytam, ale wg monitoringu DNS ns1.nazwa.pl nie działał chyba przez ponad 17h... Nie ma to żadnego pokrycia w rzeczywistości. Mamy infrastrukturę DNS Anycast, o której możesz poczytać tutaj https://www.nazwa.pl/dns-anycast

Odeszliśmy od tematu informacji o awariach i pracach technicznych które moim zdaniem były kiedyś na stronie komunikatówtechnicznych.nazwa.pl i to było super był rss do niego i można było zapiąć sobie na komunikatorze i być przygotowanym. Teraz jest to ukryte. Jeśli ktoś myśli że to jest wygodniejsze niech wypowie się bo może tylko ja tak uważam 🫢

 

26 minut temu, itomek napisał(a):

Proszę, skontaktuj się ze mną przez priv. Podaj nazwę domeny, id serwera lub id zgłoszenia w Dziale Obsługi Klienta. Wszystko sprawdzimy i dowiemy się, co jest nie tak. Bez tego nie mogę w żaden sposób odnieść się do Twoich wiadomości.

Ale tu nie ma co się odnosić mogę pokazać screen z konfiguracją i tak wygląda autoresponder (mail od niego):

image.thumb.png.30ee58ffbb2e6791678ce2ac933b4073.png

 

Czyli tak jest ustawione a przychodzi 

3 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

image.png.e75ddb7643eb257fc4f68e362bb780bc.png

 

Ja nie proszę o pomoc. Powiedziałem na Infolinii, że po 2 latach czekania na to poszukam opisze ten problem bo to jest śmieszne. 

To dyskusja o bezpieczeństwie wiec czy taki autoresponder to coś co powinno funkcjonować w firmie nr1.

50 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Nie oczekuje tego, że pomożesz. Natomiast jeśli możesz to proszę powiedz czy to wygląda na spam? ⬇️

 

PS. Nie podam ID konta bo nie chcę się przepychać z waszymi prawnikami. I tak dużo już powiedziałem tu. Choc to dopiero wierzchołek góry lodowej w moich relacjach z nazwa.pl 🗻 

 

Powie ktoś po co jesteś w tym toksycznym zwiazku? - Od kilku lat wynosimy już usługi z nazwa.pl do innych usługodawców i coraz mniej już tu jest na szczęście. Jedną firme z 100+ kontami pocztowymi zmigrowaliśmy ale jeszcze troche pracy przed nami. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jakaś domena jest utrzymywana w nazwa.pl, czyli opłacana w nazwa.pl, korzysta ona z pakietu Bezpieczna domena, a tym samym korzysta z DNS Anycast. 

 

23 minuty temu, Nonehosting napisał(a):

a od kiedy były limity i pojawiły się pakietu xl i xxl ?

 

O ile dobrze pamiętam, to w 2020 roku. Na początku, po ich wprowadzeniu kontaktowaliśmy się z klientami, którzy przekraczają te limity, wyjaśnialiśmy zmianę w ofercie i proponowaliśmy rozwiązania Serwer Pocztowy XL lub Serwer Pocztowy XXL. Nie będę wyjaśniał całej procedury, jaką wówczas mieliśmy, ale mogę zapewnić, że Klienci byli obsługiwani w tym zakresie tak, żeby nikt nie czuł się jakkolwiek niekomfortowo w sytuacji, gdy dotyczył go ten limit. Jeżeli chcesz napisać o tym, jaka procedura dotyczyła Twojego hostingu, to napisz też proszę id serwera albo podaj go przez priv do mnie, pozwoli mi to wrócić do zgłoszeń z 2020 roku i zweryfikować prawidłowość obsługi Twojego zgłoszenia przez Dział Obsługi Klienta.

 

26 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Jeśli ktoś myśli że to jest wygodniejsze niech wypowie się bo może tylko ja tak uważam 🫢

 

Rozumiem, natomiast procedura dot. informowania o aktualnych pracach technicznych jest taka, a nie inna i nie planujemy na ten moment jej zmieniać. Każdy Klient może sprawdzić, czy jego usługi są objęte jakimiś czynnościami technicznymi, czy nie. Nie jesteśmy Data Center, nasze usługi wybierają Klienci, którzy niekoniecznie muszą znać się na tym, jakie jest ich IP. Dlatego musimy wybrać jakieś rozwiązanie. Mam nadzieję, że możliwość weryfikacji chociażby w trakcie rozmowy z konsultantem na infolinii, czy są prowadzone jakieś prace techniczne, będzie dla każdego zainteresowanego chociaż w pewnym stopniu wystarczająca. Infolinia jest całodobowa, więc nie ma problemu, aby dowiedzieć się o tym niezależnie od pory dnia. 

 

31 minut temu, Nonehosting napisał(a):

To dyskusja o bezpieczeństwie wiec czy taki autoresponder to coś co powinno funkcjonować w firmie nr1.

 

Dziękuję za screeny, ale nic nie jestem w stanie bez nazwy domeny nic dokładnie sprawdzić. Zapytam tylko, czy próbowałeś ustawić autoresponder po zalogowaniu przez Cloud Mail, czy tylko z poziomu CloudHosting Panel?

 

Spróbuj proszę po zalogowaniu przez Cloud Mail dla wybranego konta e-mail. Możesz tam zdefiniować adres nadawcy oraz adres do odpowiedzi. Napisz, jakie będą efekty ustawienia autorespondera przez Cloud Mail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, itomek napisał(a):

O ile dobrze pamiętam, to w 2020 roku. Na początku, po ich wprowadzeniu kontaktowaliśmy się z klientami, którzy przekraczają te limity, wyjaśnialiśmy zmianę w ofercie i proponowaliśmy rozwiązania Serwer Pocztowy XL lub Serwer Pocztowy XXL. Nie będę wyjaśniał całej procedury, jaką wówczas mieliśmy, ale mogę zapewnić, że Klienci byli obsługiwani w tym zakresie tak, żeby nikt nie czuł się jakkolwiek niekomfortowo w sytuacji, gdy dotyczył go ten limit. Jeżeli chcesz napisać o tym, jaka procedura dotyczyła Twojego hostingu, to napisz też proszę id serwera albo podaj go przez priv do mnie, pozwoli mi to wrócić do zgłoszeń z 2020 roku i zweryfikować prawidłowość obsługi Twojego zgłoszenia przez Dział Obsługi Klienta.

 

Niestety ja dowiedziałem się jak nie można było wysłać maila. 

 

10 minut temu, itomek napisał(a):

Rozumiem, natomiast procedura dot. informowania o aktualnych pracach technicznych jest taka, a nie inna i nie planujemy na ten moment jej zmieniać. Każdy Klient może sprawdzić, czy jego usługi są objęte jakimiś czynnościami technicznymi, czy nie. Nie jesteśmy Data Center, nasze usługi wybierają Klienci, którzy niekoniecznie muszą znać się na tym, jakie jest ich IP. Dlatego musimy wybrać jakieś rozwiązanie. Mam nadzieję, że możliwość weryfikacji chociażby w trakcie rozmowy z konsultantem na infolinii, czy są prowadzone jakieś prace techniczne, będzie dla każdego zainteresowanego chociaż w pewnym stopniu wystarczająca. Infolinia jest całodobowa, więc nie ma problemu, aby dowiedzieć się o tym niezależnie od pory dnia. 

Rozumiem nawet imponuje mi to, że ktoś mówi o tym iż 

W Datacenter nie dostaje się informacji o adresie IP dostaje pięknego maila i nie jest to firma obsługująca 10 klientów. 

image.thumb.png.12363831dbc80da511cefd43a4ac0210.png

 

Po takiej wiadomości wiem wszystko kiedy co i na jak długo. Nie muszę się logować na panel. 

 

Kolejny przykład: 

Innogy nie będzie informować o braku prądu na stronie lub na drzwiach bloku  z wyprzedzeniem trzeb zalogować się do panelu albo zadzwonić na infolinie jak brakuje prądu. :) Na litość jest 21wiek wystarczy wysłać maila a nie kazać się logować na konto. 

 

Proszę odpisz czy jedno konto do zamawiania usług, zmiany konfiguracji, cesji domen i sprawdzania przerw technicznych twoim (nie firmy nazwa.pl) to dobre rozwiązanie. Wiele razy mówiłeś o swoim zdaniu jak przy tych 10MB na telefonie. Podziel się i tym przemyśleniem. 

 

21 minut temu, itomek napisał(a):

Dziękuję za screeny, ale nic nie jestem w stanie bez nazwy domeny nic dokładnie sprawdzić. Zapytam tylko, czy próbowałeś ustawić autoresponder po zalogowaniu przez Cloud Mail, czy tylko z poziomu CloudHosting Panel?

 

Spróbuj proszę po zalogowaniu przez Cloud Mail dla wybranego konta e-mail. Możesz tam zdefiniować adres nadawcy oraz adres do odpowiedzi. Napisz, jakie będą efekty ustawienia autorespondera przez Cloud Mail.

to samo:

 

image.png.925f243f2ca07e41de9e8a8140fad312.png

Tak jak mówię 

56 minut temu, Nonehosting napisał(a):

To dyskusja o bezpieczeństwie wiec czy taki autoresponder to coś co powinno funkcjonować w firmie nr1.

1 godzinę temu, Nonehosting napisał(a):

Nie oczekuje tego, że pomożesz. Natomiast jeśli możesz to proszę powiedz czy to wygląda na spam? ⬇️

 

Proszę powiedz chociaż czy to wygląda bezpiecznie? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Po takiej wiadomości wiem wszystko kiedy co i na jak długo. Nie muszę się logować na panel. 

 

Prace techniczne na infrastrukturze typu cloud mogą być w większości przypadków realizowane bez przerw w działaniu usług. I tak dokładnie jest. Wymiana serwerów nie powoduje przerw w działaniu usług. Nie mamy zwykłego hostingu, gdzie strony utrzymywane są na jednym serwerze, tak samo jak dane i bazy danych oraz jeszcze na dokładkę poczta. U nas wszystko podzielone jest na wyspecjalizowane klastry serwerów, które korzystają z danych zapisywanych na zewnętrznych macierzach. Dzięki temu wymiana serwera nie powoduje przerwy w działaniu usług klientów. 

 

21 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Innogy nie będzie informować o braku prądu na stronie lub na drzwiach bloku  z wyprzedzeniem trzeb zalogować się do panelu albo zadzwonić na infolinie jak brakuje prądu.

 

Rozumiem, że kontakt z infolinią lub weryfikacja w Panelu Klienta, nie jest dla Ciebie wygodnym sposobem weryfikacji. Ale nic innego na ten moment nie możemy zaproponować. 

 

23 minuty temu, Nonehosting napisał(a):

Proszę powiedz chociaż czy to wygląda bezpiecznie? 

 

Jeżeli w nagłówkach mamy [email protected] <[email protected]> to z pewnością nie jest to właściwe. Jak już wspomniałem, chętnie zweryfikuję dla Ciebie ten przypadek, jeżeli tylko otrzymam od Ciebie id Twojej usługi. Jeżeli nie chcesz przesłać do mnie id serwera, proszę abyś utworzył autoresponder przez Cloud Mail i sprawdził jego działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, itomek napisał(a):

Jeżeli w nagłówkach mamy [email protected] <[email protected]> to z pewnością nie jest to właściwe. Jak już wspomniałem, chętnie zweryfikuję dla Ciebie ten przypadek, jeżeli tylko otrzymam od Ciebie id Twojej usługi. Jeżeli nie chcesz przesłać do mnie id serwera, proszę abyś utworzył autoresponder przez Cloud Mail i sprawdził jego działanie.

właśnie tak on wygląda:

 

image.png.925f243f2ca07e41de9e8a8140fad312.png

27 minut temu, itomek napisał(a):

Prace techniczne na infrastrukturze typu cloud mogą być w większości przypadków realizowane bez przerw w działaniu usług. I tak dokładnie jest. Wymiana serwerów nie powoduje przerw w działaniu usług. Nie mamy zwykłego hostingu, gdzie strony utrzymywane są na jednym serwerze, tak samo jak dane i bazy danych oraz jeszcze na dokładkę poczta. U nas wszystko podzielone jest na wyspecjalizowane klastry serwerów, które korzystają z danych zapisywanych na zewnętrznych macierzach. Dzięki temu wymiana serwera nie powoduje przerwy w działaniu usług klientów. 

Let's agree to disagree. Nie przekonam cię bo w nazwa.pl jest jak jest i źle by wyglądały informacje, że jest tyle prac technicznych.  Proszę tyko odnieś się do tego co napisałem niżej.

 

55 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Proszę odpisz czy jedno konto do zamawiania usług, zmiany konfiguracji, cesji domen i sprawdzania przerw technicznych twoim (nie firmy nazwa.pl) to dobre rozwiązanie. Wiele razy mówiłeś o swoim zdaniu jak przy tych 10MB na telefonie. Podziel się i tym przemyśleniem. 

Czy jedno konto do zmian  zmiany konfiguracji, cesji domen i sprawdzania przerw technicznych twoim (nie firmy nazwa.pl) zdaniem to dobre rozwiązanie.  

 

3 godziny temu, Nonehosting napisał(a):

Otóż niestety nie, jeśli mail jest wysłany na domenę w nazwa.pl i z której się wysyła to nie liczą się do limitu. Tadam, taką informacje mam z działu obsługi klienta (Mailową).

Co z Postfixem czy on liczy się do limitu

Dodatkowo jeśli masz inne wiadomości to podziel się nimi czy tak jest jak pa piszę czy jak ty napisałeś + co z tym postfixem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Nie przekonam cię bo w nazwa.pl jest jak jest i źle by wyglądały informacje, że jest tyle prac technicznych.  Proszę tyko odnieś się do tego co napisałem niżej.

 

Jeżeli masz dostęp do Panelu Klienta to zrób proszę test i sprawdzaj prace techniczne, następnie opublikuj ich listę. Myślę że wówczas będziesz mógł w sposób wiarygodny i kategoryczny to przedstawić. 

 

18 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Czy jedno konto do zmian  zmiany konfiguracji, cesji domen i sprawdzania przerw technicznych twoim (nie firmy nazwa.pl) zdaniem to dobre rozwiązanie.  

 

W nazwa.pl Panel Klienta, CloudHosting Panel, VPS Panel czy SaaS Panel to osobne narzędzia, mające inne funkcje. Jeżeli chodzi o Panel Klienta, to jest on zabezpieczony za pomocą 2FA. Możesz ustawić powiadomienie 2FA z kodem wysyłanym albo przez e-mail, albo SMS, wykorzystując w ten sposób dodatkowy mechanizm weryfikacji. Osobiście uważam to za optymalne rozwiązanie. 

 

18 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Dodatkowo jeśli masz inne wiadomości to podziel się nimi czy tak jest jak pa piszę czy jak ty napisałeś + co z tym postfixem?

 

Wysyłka wiadomości traktowana jest w ten sam sposób, bez względu na źródło - czy jest to webmail, program na komputerze czy skrypt na serwerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, itomek napisał(a):

Jeżeli masz dostęp do Panelu Klienta to zrób proszę test i sprawdzaj prace techniczne, następnie opublikuj ich listę. Myślę że wówczas będziesz mógł w sposób wiarygodny i kategoryczny to przedstawić.

Wydaje mi się, że tego nie rozumiem po co mam opublikować. Są tam 3 Informacja o planowanym oknie serwisowym. 

To, że tam są ma coś udowodnić?

Nadal uważam, że to iż tam są nie zmienia tego, że muszę to ja zrobić a nie mój pracownik. Chyba, że mam z nim współdzielić hasło. Tak ma to działać? 

Codziennie rano https://www.nazwa.pl/panel/ login + hasło => OTP z maila komunikaty techniczne i na slack mogą być problemy  w nocy 5-6. Nie wiem czy chciałbym by mój pracownik to robił codziennie. 

 

10 minut temu, itomek napisał(a):

W nazwa.pl Panel Klienta, CloudHosting Panel, VPS Panel czy SaaS Panel to osobne narzędzia, mające inne funkcje. Jeżeli chodzi o Panel Klienta, to jest on zabezpieczony za pomocą 2FA. Możesz ustawić powiadomienie 2FA z kodem wysyłanym albo przez e-mail, albo SMS, wykorzystując w ten sposób dodatkowy mechanizm weryfikacji. Osobiście uważam to za optymalne rozwiązanie. 

Ale nadal to jest jedno hasło współdzielone na inne osoby (OVH ma wiele kont do jednego panelu więc rozliczalność zgodnie z RODO jest a tu jak zaloguje się ktoś to jak rozpoznać kto ?) 

 

12 minut temu, itomek napisał(a):

Osobiście uważam to za optymalne rozwiązanie. 

Możesz jakoś opisać jak to miało być robione dla firmy np 10osobowej żeby zachować zastępowalność pracowników? 

chodzi jedynie o dostęp do panelu by podglądać komunikaty techniczne.

 

14 minut temu, itomek napisał(a):

Wysyłka wiadomości traktowana jest w ten sam sposób, bez względu na źródło - czy jest to webmail, program na komputerze czy skrypt na serwerze.

Otóż nie, dziennie potrafimy wysyłać 100 000 maili które nie są w statystykach nazwa.pl a uwaga używamy postfixa :) 

@itomek napisz na [email protected] w celu weryfikacji jak działają statystyki XD 

PS. sprawdzałem jak wyśle 100 maili ale są w obrębie domeny z której wysyłam nie liczą się do limitu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nonehosting Litości... Przecież zostałeś poproszony o identyfikator Twojej usługi przez Tomasza ...

 

Takie klepanie postów na forum raczej nie rozwiąże Twojego problemu... Zresztą można się już w tym pogubić o co chodzi 🤨

 

Sorry za OT

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Codziennie rano https://www.nazwa.pl/panel/ login + hasło => OTP z maila komunikaty techniczne i na slack mogą być problemy  w nocy 5-6. Nie wiem czy chciałbym by mój pracownik to robił codziennie. 

 

Zamiast logować się do Panelu Klienta, możesz poprosić pracownika o kontakt telefoniczny z Działem Obsługi, który przekaże mu informacje o planowanych pracach dotyczących usługi, którą posiadasz. 

 

9 minut temu, Nonehosting napisał(a):

Ale nadal to jest jedno hasło współdzielone na inne osoby

 

Logowanie do Panelu Klienta realizowane jest nie przez e-mail, tylko przez login i hasło. Jest jeden login i jedno hasło dostępu do Panelu Klienta. Przy logowaniu do CloudHosting Panel, VPS Panel, SaaS Panel i innych narzędzi możesz używać zupełnie innych danych logowania.

 

11 minut temu, Nonehosting napisał(a):

chodzi jedynie o dostęp do panelu by podglądać komunikaty techniczne.

 

Proponuję - jako alternatywę - kontakt telefoniczny z Działem Obsługi Klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 minuty temu, Mion napisał(a):

Takie klepanie postów na forum raczej nie rozwiąże Twojego problemu... Zresztą można się już w tym pogubić o co chodzi

Ja tak jak pisałem nie chce by iTomek rozwiazał mój problem od tego mam [email protected] 

może macie jakieś przemyślenia jak zabezpieczyć konto na nazwa.pl w panelu żeby więcej osób się mogło na nie logować. 

Albo znajdzie się tu 10 - 20 osób które powiedzą no właśnie fajnie by było to wystawione (komunikaty techniczne o awariach czy przerwach poza panel) Wtedy nazwa.pl zobaczy, że jest taki sens.

 

W odpowiedzi na większość zgłoszeń o usprawnienie

1. Kolejne konto na serwis nazwa.pl/panel  

2. Poprawienie działania autorespondera

3. Możliwość opłacenia samej domeny bez pakietu z dnssec itp 

4. Możliwość zmniejszenia minimalnej wielkości skrzynki z 1-5GB na 10-100MB

 

otrzymuje wiadomość, że tylko ja tego potrzebuje więc nazwa.pl nie planuje tego wprowadzić albo się zastanowi. 

 

Może tu znajdzie się więcej osób które tak myślą, że choćby te 4 sprawy są godne uwagi.

Fakt niepotrzebnie może wchodzę w polemikę ale ja tylko odpowiadam na pytania. 

 

A twoim zdaniem @Mion te 4 usprawnienia są warte wdrożenia w usłudze firmy nr 1 na Polskim rynku? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Nonehosting napisał(a):

otrzymuje wiadomość, że tylko ja tego potrzebuje więc nazwa.pl nie planuje tego wprowadzić albo się zastanowi. 

 

Nic takiego nie napisałem. Rozumiem, że nasza oferta w 3 punktach z 4 wymienionych Tobie nie odpowiada, a punkt 4 czyli autoresponder wyłączam do osobnego wątku. Otóż w przypadku autorespondera nie mogę potwierdzić sam u siebie takiego zachowania tego narzędzia, a nie podając mi loginu / id zgłoszenia, nie mogę nic więcej napisać. Tak więc, przynajmniej 1 punkt myślę, że możemy szybko sprawdzić, ale chciałbym mieć ku temu jakąkolwiek możliwość :) Ewentualnie napisz, jak on działa, gdy ustawisz go przez Cloud Mail. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Nonehosting napisał(a):

może macie jakieś przemyślenia jak zabezpieczyć konto na nazwa.pl w panelu żeby więcej osób się mogło na nie logować. 

NP wzorem AWS i konto główne Root i  "Tworzenie roli IAM i kont użytkowników" - i nadawanie im odpowiednich uprawnień...  Ale z tego co wiem takiej funkcjonalności w Nazwie nie ma...

11 minut temu, Nonehosting napisał(a):

A twoim zdaniem @Mion te 4 usprawnienia są warte wdrożenia w usłudze firmy nr 1 na Polskim rynku? 

Nie wypowiem się, ponieważ obecnie nie korzystam z usług Nazwa.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, itomek napisał(a):

Nic takiego nie napisałem.

Nie, ja nie napisałem, że ty

Cytując nazwa.pl 

 

Cytat

Na terminy ich realizacji wpływ ma wiele czynników (np. skala zainteresowania, stopień skomplikowania zagadnienia, krytyczność wymaganych zmian).

image.thumb.png.2a9c93f73804ab0b59e4ee95d885042a.png

 

Właśnie zależy mi na "Skala zainteresowania" tak jest do każdej z tych funkcjonalności może jak będzie więcej osób to nazwa.pl zrozumie, że dodatkowe konta na panelu, i zmniejszenie skrzynki jest potrzebne. Jak nie to trudno ale chciałem spróbować.  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Nonehosting napisał(a):

A twoim zdaniem @Mion te 4 usprawnienia są warte wdrożenia w usłudze firmy nr 1 na Polskim rynku? 

W Nazwa Mają pakiet "bezpieczna domena".


Wiec w spóźnionej odpowiedzi na Twoje pytanie mogli by mieć pakiet "Ryzykant" ;) 

 

 W ramach którego:
- mamy zwykły DNS;
- mamy możliwość obsługi zewnętrznych domen po przez w/w DNS  na wykupionym hostingu w nazwa.pl
- oczywiście Let's Encrypt auto odnawiane HTTPS.
- bez CDN;

 

Czyli to wszystko, co oferują inne hostingi ...
I klient sam by wybierał jaki pakiet chce wykupić...

 

Pozdrawiam 🤠

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.03.2024 o 17:57, Mion napisał(a):

NP wzorem AWS i konto główne Root i  "Tworzenie roli IAM i kont użytkowników" - i nadawanie im odpowiednich uprawnień...  Ale z tego co wiem takiej funkcjonalności w Nazwie nie ma...

 

Home.pl również ma taką funkcjonalność w panelu klienta. Można innym użytkownikom tworzyć konta dostępowe do panelu klienta na bazie adresu e-mail użytkownika i zezwalać tym samym na zarządzanie przypisanymi do konta użytkownika usługami (wszystkimi - całym kontem lub tylko wybranymi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.