Skocz do zawartości

theqkash

Administratorzy
  • Zawartość

    551
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    45

Ostatnia wygrana theqkash w Rankingu w dniu 18 Wrzesień

theqkash posiadał najczęściej polubioną zawartość!

Reputacja

286 Excellent

1 obserwujący

O theqkash

  • Urodziny 30.09.1988

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz Nowak

Informacie firmowe

  • Firma/marka
    simpleideas.pl
  • Funkcja w firmie
    Właściciel

Ostatnie wizyty

1287 wyświetleń profilu
  1. theqkash

    Manifest hostingowej zmiany

    Ale zgodzisz się ze mną, że na rynku jest wiele firm działających na "autopilocie", tzn firmy po prostu działają, serwery chodzą, nic się nie dzieje.... do czasu aż coś się stanie Miałem kiedyś klienta, który miał hosting w pewnej firmie na E, która z tego co widzę nadal prowadzi swoją marną wegetację, choć nie przyjmuje już zamówień na nowe usługi. Miał tam domeny, hosting, wszystko działało, przez dobre kilka lat. Nagle zepsuło się FTP. Do firmy żaden telefon nie działał, na maile nie odpowiadali. Po tygodniu FTP ruszyło samo z siebie. Było kilka takich sytuacji, klient chciał tą firmę opuścić. Authinfo - brak kontaktu z firmą. FTP znowu przestał działać Jak tylko ruszył FTP to dane zebrałem, z mysql pobrałem dump przez pma które sam postawiłem (pma udostępnione przez operatora nie działało), authinfo wyciągnęliśmy od pośrednika przez którego domeny były rejestrowane dla tamtej "upadającej" firmy. Na szczęście jako właściciel domeny był widoczny klient... Natomiast duże firmy mają trochę lepsze narzędzia tutaj i w zasadzie mogą (i często robią to) pacyfikować niezadowolonych klientów. Wiem przynajmniej o kilku mniejszych lub większych utratach danych klientów u dużych operatorów, zwykle nic się z takimi małymi problemami nie robi, firmom się to po prostu czasem nie opłaca (angażowanie kogoś do odzyskania danych powiedzmy 50 na 100000 klientów firmy). Niektóre firmy w takich przypadkach posuwają się do kasowania opinii z mediów społecznościowych, a nie wiem nawet czy niektóre z firm nie prowadzą działań prawnych przeciwko poszkodowanym klientom publikującym relacje w miejscach, gdzie operator nie ma możliwości skasowania tych relacji. Zresztą, wystarczy bacznie obserwować fanpage pewnej firmy na N, poczytać to co niektórzy klienci mają do napisania. Po czasie widać tylko ilość komentarzy, żadnego nie da się wyświetlić - zostały skasowane. Miałem też przypadek w innej dużej firmie, ale zagranicznej, gdzie niby chwalili się zabezpieczeniami typu RAID50, a pewnego dnia pracownik poinformował, że robili sobie migracje mojego konta na inny serwer i ktoś popełnił błąd przy migracji i stracili wszystko Panie, damy Panu za to hosting na kolejny rok za darmo. Wszelkie opinie jakie na ten temat pisałem znikały z prędkością światła. Dla takiego klienta nie ma znaczenia czy to była duża firma, czy mała firma. Utracił wszystkie dane, lub część danych. Dlatego ja generalnie do bezpieczeństwa danych i też do obietnic uptime'u zawsze podchodzę z dystansem i każdemu to generalnie polecam. Paradoksalnie uważam natomiast, że małym firmom z definicji bardziej będzie zależało na tym, aby wszelkim rozsądnym kosztem ratować nawet jednego klienta, ponieważ przy mniejszej firmie ewentualne straty będą dużo bardziej odczuwalne.
  2. theqkash

    Manifest hostingowej zmiany

    Swoją drogą, jak już poruszyłeś ten temat to pozwolę sobie na mały offtopic, po tym co widziałem kilka dni temu i dziś w grupach na fb czy nawet na wykopie. Trochę mnie bawi fakt, że historia 2be stała się swego rodzaju wyznacznikiem porównawczym przy awariach. Kilka dni temu coś tam w webh padło i już komentarze na zasadzie "oho, drugie 2be", dziś home padło to też pojawiły się porównania ze słynnym padem 2be i utratą wszystkiego. Podobnie zresztą przy ostatnich padach nazwa.pl, między innymi tym kilkugodzinnym padem DNSów. Zawsze nawiązania do 2be, do tego że stracili wszystko. Wiadomo oczywiście, że sytuacja jak tam miała miejsce mocno odbiła się na postrzeganiu branży i mogła dotknąć każdej z firm, ale przecież nie wszędzie wychodzą aż tak dramatyczne sytuacje, kończące się zresztą tragicznie... Awarie są niestety nieodzowne wszędzie, tak samo w hostingu, jak i w transporcie czy przemyśle.Grunt to umieć przyjąć temat na klatę i zrobić absolutnie wszystko co się da, aby zminimalizować straty. Jeżeli firma nie ma gdzieś tematu i nie podchodzi olewczo, to nie można zakładać, że nagle zwinie się po tym jak wszystko się rozsypie. Paradoksalnie nie wiadomo gdzie szukać wyznacznika bezpieczeństwa jak chodzi o hosting, bo w dużych firmach zdarzają się sytuacje na których cierpią klienci, jak i w małych. Duzi gracze przy utratach klientów mają nawet więcej narzędzi żeby spacyfikować narzekających klientów Z drugiej jednak strony... Firmy które idą "po trupach" (jakkolwiek źle by to nie brzmiało) ze swoją promocją, żerując na całkowitych długotrwałych awariach innych firm, to jest naprawdę działanie godne pożałowania. W czasach padu 2be faktycznie tak jak piszesz mnóstwo nazwijmy to "gównofirm" zaczeło się mocno promować. A przecież 2be czy inny januszex może zaliczać porównywalne faile. Pisanie że januszex jest bezpieczniejszy niż 2be było tak kiepskie, że aż krew mnie zalać chciała. Zwłaszcza że wybiórczo przejrzałem te tematy z tamtych lat i dziś spora część tych promujących się wówczas firm hostingowych już nie istnieje. Wracając natomiast do bieżącej sytuacji i tego tematu - dhosting akurat zrobił to w dość dziwny sposób, bo zabawił się w helpdesk home.pl co akurat rozumiem z marketingowego punktu widzenia. Mimo wszystko uważam, że o ile prowadzenie działań wokół idiotycznych posunięć niektórych firm (zmiany zasad, cen, wprowadzanie opłat za coś za co nie powinno być opłat lub wytaczanie działań prawnych przeciw forom dyskusyjnym 😉 ) uważam za jak najbardziej zasadne, o tyle prowadzenie jakiegokolwiek marketingu wśród awarii konkurencji raczej mnie trochę gryzie w oczy. O ile z pewnością klientów trochę przez to mogło przybyć, o tyle branża przez lata piętnowała (słusznie zresztą) takie działania. Jak to mawiał Aleksander Kwaśniewski - "Myśmy to już przeżyli, nie idźcie tą drogą"
  3. theqkash

    III meeting Rootnode - propozycja

    Zapraszam na nasz discordowy czat (link na górze strony), stworzyłem kanał na którym ustalimy takie rzeczy, gdyż ustalanie tego tutaj nie będzie proste.
  4. theqkash

    Opinie o nazwa.pl

    @ra8 ja udzieliłem im treściwego wyjaśnienia dlaczego nie udzielę takich informacji. W międzyczasie po opublikowaniu info na wykopie, firma poprosiła o skasowanie konta z forum, co zostało dodatkowo potwierdzone pismem od prawnika firmy, które zawierało identyczne żądanie.
  5. theqkash

    III meeting Rootnode - propozycja

    Wołam zatem @behemoth
  6. theqkash

    Niewielki VPS

    Z tego co czytałem webh ma aktualnie jakąś promocję migracyjną z dożywotnim 40% upustem. Jeśli masz gdzieś VPSa, mógłbyś się pod nią chyba podpiąć, wówczas płaciłbyś chyba w okolicach 30zł.
  7. theqkash

    [WYKONAM]Administracja serwerami Linux

    Dobra, zamykam ten temat. Nie znęcajcie się już tak.
  8. theqkash

    Floodowanie serwera - jak zabezpieczyć.

    Csf lub ostatecznie chyba mod_evasive też powinien dać radę
  9. theqkash

    Stan dysku?

    Teoretycznie tak, w praktyce natomiast te dwie wartości: nie wróżą raczej nic dobrego...
  10. theqkash

    Domena .com z Godaddy za 4,99

    https://www.namecheap.com/ Z kodem COM88 domena .com za 1,06USD.
  11. theqkash

    III meeting Rootnode - propozycja

    Jak dla mnie może być i Morska. Tylko w październiku to chyba Mazury mogłyby być lepszym wyjściem. Choć najlepiej jednak chyba góry.
  12. theqkash

    III meeting Rootnode - propozycja

    +1 do +2
  13. theqkash

    [WYKONAM]Administracja serwerami Linux

    @Networkmanager.pl to teraz z racji "problemów" z licencją musisz sobie linki na stronie poprawić
  14. theqkash

    TTFB - poprawa czasu odpowiedzi

    Myślę, że xhprof mógłby Ci tu pomóc.
  15. theqkash

    TTFB - poprawa czasu odpowiedzi

    System jest na konkretnym CMS czy jakiś autorski twór?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.