Skocz do zawartości

theqkash

Administratorzy
  • Zawartość

    621
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    55

Ostatnia wygrana theqkash w Rankingu w dniu 15 Styczeń

theqkash posiadał najczęściej polubioną zawartość!

Reputacja

313 Excellent

1 obserwujący

O theqkash

  • Urodziny 30.09.1988

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz Nowak

Informacie firmowe

  • Firma/marka
    simpleideas.pl
  • Funkcja w firmie
    Właściciel

Ostatnie wizyty

1582 wyświetleń profilu
  1. theqkash

    Opinie o nazwa.pl

    https://www.nazwa.pl/cennik/cennik-domen/ Nowy cennik domen, podawany w rozliczeniu miesięcznym. Tym samym domeny .pl podobnie jak wszystkie inne kosztują teraz 120zł netto rocznie. Dodatkowo, Usługa przywrócenia domeny po terminie ważności: 120 zł
  2. theqkash

    Opinie o home.pl

    @home_pl Jak to mówią, "po owocach ich poznacie". Będę temat monitorował i mam nadzieję, że 6 lat od 2013 kiedy to @Piotr GRD pisał do Was będzie wystarczające to ogarnięcia tego raz na zawsze.
  3. theqkash

    Opinie o home.pl

    Tu nie chodzi o to do czego mam prawo a do czego nie mam, bo z całości problemu który opisałem, temat DNSów ciągnie się przynajmniej od dobrych kilku lat. W czasach gdy Cloudflare przydaje się mocno, jesteście chyba jedyną firmą na polskim rynku która nie umożliwia uruchomienia go. Sprawa była Wam zgłoszona kilka lat temu i jest wprost powiązana z tym co napisałem tutaj. @Piotr GRD podobny przypadek zgłosił 6 lat temu. Naprawdę cieżko mieć wiarę w cokolwiek, gdy tak istotne problemy odsyłacie na dalszy plan i to rzekłbym wręcz na taki który nie wiadomo czy kiedykolwiek doczeka się pozytywnego zakończenia.
  4. theqkash

    Opinie o home.pl

    @home_pl Minął miesiąc odkąd obiecaliście się merytorycznie odnieść do mojego zgłoszenia. Czy wiadomo cokolwiek w sprawie którą tu zgłosiłem, czy pozostaje czekać kolejne 6 lat (bo jak wyżej napisano, od tego przynajmniej wiecie o problemie) o ile w ogóle podejmiecie się jakichś działań w tej materii?
  5. theqkash

    Opinie o home.pl

    AFAIK, jeśli domena i hosting jest w home.pl to w momencie zmiany DNSów ustawienia strefy się resetują, dlatego może to nie zadziałać.
  6. theqkash

    Opinie o nazwa.pl

    Firma otrzymała wyróżnienie od NASK, informują o tym na Twitterze.
  7. theqkash

    H88 przejmuje kolejne marki hostingowe

    Mógłbyś przytoczyć tą sprawę?
  8. theqkash

    Manifest hostingowej zmiany

    Tymczasem w Krakowie: https://biuroprasowe.nazwa.pl/46632-oswiadczenie-pozew
  9. theqkash

    Opinie o home.pl

    Pamiętaj że w tym momencie przestają też działać Twoje strony jeśli są gdzieś indziej na koncie niż w folderze głównym konta hostingowego, więc trzeba to robić jak nikt nie patrzy
  10. theqkash

    Opinie o home.pl

    Sądzę, że moment w którym uporacie się z cloudflare co trwa już dobre kilka lat, powinien też rozwiązać opisywane przeze mnie dolegliwości, bo jest to problem wynikający z identycznej niepojętej logiki Waszego panelu, o czym zresztą wspomniał też @mariaczi
  11. theqkash

    Opinie o home.pl

    Chyba nie do końca rozumiesz co piszesz. Opiszę Ci to na przykładzie. 1. Powiedzmy że mam domenę w pewnej firmie na N i hosting w tej samej firmie. 2. Zmieniam sobie DNSy dla tej domeny z firmy N na firmę dowolną inną. 3. Wiadomości mogą przychodzić i na stary i na nowy serwer, bo tak działa DNS co do czego chyba się zgadzamy, dlatego warto utworzyć nowe skrzynki na nowym serwerze, a migracji zawartości dokonać po pewnym czasie. W przypadku firmy N mogę się zalogować na skrzynkę przez webmail firmy N, mogę sobie też puścić imapcopy np. 20 godzin po zmianie DNSów i ani pół wiadomości mi nie zniknie, wszystko powinno dotrzeć na jeden lub drugi serwer, a po puszczeniu imapcopy znajdzie się na tym docelowym. Jak to natomiast wygląda w home.pl? 1. Mam domenę w home.pl i hosting w home.pl 2. Zmieniam DNSy w domenie z home.pl na DNS w innej firmie 3. Poczta przestaje momentalnie działać, wiadomości wysłane po zmianie DNS nie docierają nigdzie do czasu zakończenia propagacji, nie ma możliwości logowania się na skrzynki na starym serwerze, a domena zaczyna kierować na główny folder konta hostingowego zamiast na podfolder. Żeby zmigrować zawartość skrzynek z home.pl trzeba zmienić konfigurację skrzynek tak aby w ogóle można się było do nich jakkolwiek dostać i dopiero wtedy można zacząć rozmawiać o migracji czegokolwiek po zmianie DNSów. W tej perspektywie naprawdę uważasz, że przesadzam?
  12. theqkash

    Opinie o home.pl

    Można też przewozić meble samochodem osobowym. Pytanie tylko po co? Migracja/synchro poczty po wykonaniu zmiany DNSów jest z logicznego punktu widzenia pożądana, gdyż pozwala zebrać maile które mogły trafić w tzw. międzyczasie. Chociaż tak w sumie myślę - u Was i tak chyba nie trafiają, bo zmiana DNSów powoduje że żadne wiadomości nie docierają już do skrzynek na Waszych serwerach, co zresztą również jest warte napomknięcia.
  13. theqkash

    Opinie o home.pl

    Jeżeli posiadasz przypiętą domenę asdf.pl do konta w home i ta domena jest rónież wykupiona w home, chcesz migrację przeprowadzić w następującej kolejności: 1. Kopiujesz pliki/db, konfigurujesz wszystko na nowym serwerze 2. Zmieniasz DNSy 3. Robisz migrację skrzynek pocztowych to u Was się tego nie da zrobić, bo w momencie wykonania punktu 2, traci się możliwość logowania się na skrzynki pocztowe w przenoszonej domenie. U każdego innego operatora którego znam działa to tak, że pomimo odpięcia domeny od serwera nadal się można do skrzynek logować w taki sam sposób jak dotychczas. U Was natomiast aby dało się zmigrować zawartość takich skrzynek po zmianie DNSów, trzeba je albo przekonfigurować aby były przypięte do innej domeny dostępnej na koncie, albo ustawić je tak żeby te skrzynki były dostępne we wszystkich domenach i posługiwać się przy migracji adresami typu konto@serwer1234567.home.pl Z tego samego zresztą powodu o ile mi dobrze wiadomo do dziś u Was nie da się podpiąć domen do cloudflare - odpięcie domeny od Waszych DNSów powoduje rozjechanie się wszystkich usług znajdujących się w tej domenie.
  14. theqkash

    Opinie o home.pl

    Miałem tego nie pisać, ale naprawdę od kilku tygodni to co przechodzę z home.pl (choć na szczęście osobiście nie jestem klientem tej firmy) przechodzi wszelkie granice i chciałbym ostrzec wszystkich, a przede wszystkim osoby, które będą miały nieprzyjemność wynosić klientów z tego przybytku. Dlatego przesyłam podsumowanie z kilku prac jakie wykonywałem w ostatnim czasie dla moich klientów, który mieli hosting w home. 1. Jeśli macie na tyle szczęscia że na Waszym koncie jest w ogóle dostęp do ssh, zapomnijcie o możliwości skopiowania czegokolwiek więcej niż max kilku gb przez np. rsync na serwer zewnętrzny, czy zarchiwizowania większej ilości plików dowolną metodą (da się max do 2-3GB rozmiaru archiwum) - nie powiedzie się to, połączenie zostanie zerwane, 2. FTP działa koszmarnie, listowanie/pobieranie plików przez FTP trwa wieki, a potrafi jeszcze przy okazji kilka razy zerwać połączenie (taki midnight commander wywala wówczas między innymi: Połączenie zerwane przez drugą stronę (104) ), 3. WebFTP można powiedzieć że nie działa, większość funkcji sobie nie radzi bo technicy-magicy z home.pl postanowili nie zwiększać limitów czasu oraz pamięci na wykonywanie operacji, stworzenie nawet kilkudziesięciu megowego archiwum jest czasem niewykonalne, zakończy się błędem (oczywiście serwerowym typu 500, pakowanie się rozpocznie ale nie zakończy), 4. Rozwiązania typu Duplicator, AIO Migration dla WordPressa są nieskuteczne, chyba że strona waży <500MB, w przeciwnym razie operacja wykonywania kopii albo się zawiesi albo zakończy błędem - bardzo małe szanse na powodzenie, 5. Kompletnie bezradny support na w/w problemy, 6. Z dodatkowych rzeczy które mnie drażnią - przy migracjach z home.pl występuje dodatkowe utrudnienie, zwłaszcza jeśli domena jest wykupiona również w home.pl - zmiana DNSów powoduje natychmiastowe zresetowanie wszelkich ustawień domeny, a zatem jeśli strona wskazuje na folder na koncie hostingowym, przestanie na niego wskazywać, a zacznie wskazywać na główny folder konta hostingowego. W momencie zmiany DNSów przestaje również występować możliwość zalogowania się do kont pocztowych w home.pl, trzeba sprytnie kombinować logując się przez inne domeny lub przez domenę techniczną konta, co z kolei wymaga często zmiany konfiguracji kont pocztowych. 7. I na koniec - nowy panel: niektóre funkcje nie są dostępne choć powinny być i nawet level 1 supportu sobie nie radzi z ich odnalezieniem lub uruchomieniem i każe pisać "zgłoszenie które przekaże do administratorów", bo "coś powinno być w panelu, a na tym koncie tego nie ma". Dodatkowo panel lubi sobie wypluć komunikat po angielsku w zupełnie losowym momencie (np. przy tworzeniu konta FTP) i błąd ten zwykle średnio ma się do aktualnej sytuacji i parametrów konta (np. wywalanie błędu tworzenia konta FTP z adnotacją o możliwości przekroczeniu ilości kont FTP, podczas gdy jest jeszcze spory zapas kont jakie można stworzyć). Pierwsza linia supportu oczywiście nie wie jak to rozwiązać i trzeba do administratora pisać, blabla. To że panel jest przy okazji nieczytelny to inna sprawa, ale to już może subiektywna opinia jest.... Generalnie migracja serwisów ważacych po kilka gigabajtów lub więcej zwykle sprowadza się do kilku podejść do kopiowania plików za pośrednictwem FTP, bo żadna inna bardziej wygodna metoda nie jest w stanie się wykonać w całości w sposób poprawny, o ile w ogóle inna metoda jest dostępna. Zwiększanie ilości jednoczesnych sesji skraca żywotność każdej z nich. Sytuacje tego typu nie mają miejsca przy migracji z żadnej innej firmy hostingowej, zwykle rsync sobie doskonale radzi, ale nie w home. Sytuacje opisane tutaj miałem na minimum kilku kontach na home.pl, zarówno w starej jak i nowej ich ofercie, anomalie zostały też potwierdzone przez innych użytkowników na naszym forumowym discordzie. Problemy zbliżone do opisanych tutaj nie występują przy transferach danych od innych usługodawców, zatem z całą stanowczością wykluczam jednostkowość opisanych tutaj sytuacji jak i sam fakt że problem może być po mojej stronie. Godzina wykonywania prac również nie ma żadnego znaczenia. Sorry @home_pl ale do Was też w tej sprawie pisałem i niestety mnie zbagatelizowaliście, a problem jest naprawdę miażdżąco nieprzyjemny. Fajnie że skierowaliście sprawę do weryfikacji przez administratorów, ale jeśli wiem że wcześniej inne osoby też to zgłaszały i ci administratorzy przez taki okres czasu nie zdążyli tej sprawy rozwiązać ani nawet sensownie zdiagnozować, to jeśli nie są to Wasze celowe zabiegi mające na celu utrudnić migrowanie od Was, to można odnieść wrażenie, że macie kompletnie nieporadnych administratorów.
  15. theqkash

    Hosting z bardzo niskim TTFB pod WordPress z HTTP2

    Są systemy cache'ujące które generują wynikowy plik html dla każdej z podstron i serwują go klientowi za pomocą htaccess'a, co jest moim zdaniem najbardziej korzystną z punuktu widzenia wydajności opcją, choć oczywiście nie uniwersalną.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.