Skocz do zawartości

sempre

Donatorzy
  • Postów

    236
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    18

Ostatnia wygrana sempre w dniu 25 Lutego

Użytkownicy przyznają sempre punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

3 386 wyświetleń profilu

Osiągnięcia sempre

Stały gość

Stały gość (8/14)

  • Stały gość
  • Reakcyjny
  • Pierwszy post
  • Rozmówca
  • Dyskutant

Najnowsze odznaki

86

Reputacja

  1. sempre

    Hostido vs SeoHost

    Dokładnie, presta bardzo puchnie z czasem o ile nie jest odpowiednio konserwowana i apgrejdowana, to jest to normalne że TTFB przy nocache będzie z czasem rósł, bardziej skłaniałbym się w kierunku że to kwestia samego CMS'a a nie hostingu, ale szklanej kuli nie mam Tu się nie do końca zgodzę, mimo że narzędzie ma swoje wady, to w miarę prawidłowo pokazuje odczyty, sam się przekonałem przy okazji apgrejdu sprzętowego jednego z serwerów gdzie trzymam klientów. Sugerowałbym Ci wejście w panel hostingowy hostido i odpalenie x-raya dla danej domeny, żeby zobaczyć co przydusza sklepik. Z tych dwóch wymienionych stawiałbym na hostido, zwłaszcza w kontekście wspomnianego przez Ciebie bycia żółtodziobem. hosting ok, BOK dobry, infrastruktura pocztowa fajna, TTFB cache/nocache też spoko. Myślę, że się nie zawiedziesz.
  2. Przetestowałbym ten magicspam, jestem ciekaw, czy te ich całe combo antwirusowe/antyspamerskie które prezentują na stronie rzeczywiście tak ładnie działa, no bo marketingowo naprawdę fajnie napisane tylko nie znam tych narzędzi i nie wiem jak zadziała w praktyce.
  3. Hej, taki luźny temat kogo na naszym rodzimym podwórku uważacie za prekursora jeżeli chodzi o walkę ze spamem, nawet z tym już bardziej wyrafinowanym, typu jakieś niby legitne maile z "błogosławionych globalnie" gmailowych skrzynek gdzie redirectują chainem do malware/rata. Podobnie jakieś oferty prac z CVkami, trochę z polski, trochę z od kolegów z indii. Mówię tu o kilku skrzynkach, które w internecie są widoczne już dobre kilka lat. To może ja zacznę od moich spostrzeżeń, testowałem prawie wszystkie hostingi które tutaj znajdują się na forum, czy to ja czy to przez klientów mojej agencji, ale to są bardzo stare dzieje, więc żeby był jasny obraz skupiłem się na kilku, z tego co aktualnie używam hosting.linux.pl - tutaj był stosunkowo duży problem ze spamem, ale mógł on wynikać nie z infrastruktury, a tego, że nieprawidłowo skonfigurowałem spamassasina. Więc ocenka 5/10 jeżeli problem wynikał z mojej winy 7/10 jeżeli konfiguracja po mojej stronie okazała się błędna i faktycznie dało się to poprawić. Google workspace, no i wynik nie może być inny niż 9,9/10 (ale rozmawiamy tu tylko o naszym rodzimym podwórku, tylko tak w ramach ciekawostki, ale to raczej nie będzie dla nikogo zaskoczeniem przy tak wielkiej ilości próbek jaką dziennie otrzymują) Hostido, BOK dokładnie tłumaczy jak działa ich system antyspamowy przez co udało mi dojść jak to zrobić możliwie najlepiej, narażając się na jak najmniejszą ilość spamu i przy okazji na jak najmniejszej ilości falsepositivów w spamie, mimo wszystko dalej dostaje spamerskie oferty, ale nie jest ich jakoś mega dużo, jednak potrafią wkurzyć, na minus jedyny antywirus jaki jest podpięty to clamav a wiadomo, clamav bez podpiętych odpowiednich baz sygnatur się do tego nie nadajęm bo takiego właśnie dostałem i przeszedł sobie bez problemu inboxa:) Na plus że mają specjalnego maila gdzie klienci wysyłają próbki, na ich podstawie budują własną twierdzę antyspamowa real-time. 7/10, zwiększe jak będzie coś, co lepiej ochroni:) Zachęcam community RN do dyskusji z informacjami jak tam to działa w innych firm hostingowych, ze skrzynkami, które długo widnieją w internecie, gdzie u nas w Polszy macie hosting z mailem i jak tam ten antyspam/antywirus przy spamie działa. Które hostingi z mailem wspominacie najmilej, a które najgorzej?
  4. Cieszę się, że problem z Waszym mailem (tam gdzie klienci mają wysyłać próbki spamu), już działa i finalnie chyba wychodzi na to że to był problem lokalny u mnie, a nie jak sugerowałem w tickecie po stronie serwera. Ja Wam regularnie wysyłam w .eml, ale teraz jeden plik eml zaważył na tym, że nie mogłem wysłać, jak zatem mam Wam wysyłać? Spakować to w jakiegos zipa? Czy innym trikiem? Pozdrawiam!
  5. Pytanie takie mi się nasunęło, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi tu na forum duży fanbase DA jest więc pewnie ktoś się znajdzie kto będzie wiedział. Jak działa ten acme challenge w DA dla LE autoodnowienia. Po utworzeniu certu LE jest on ważny na 90 dni, ale po 60 dniach, wtedy kiedy zostanie 30 dni ważności certyfikatu ACME w DA próbuje automatycznie odnowić certyfikat i teraz pytanie, czy to faktycznie to jest ten 60 dzień dla autoodnowienia? Czy może jakiś dowolny inny dzień po 60 dniu a przed 90 dniem ważności certyfikatu? Czy w przypadku gdy DA się nie uda acme challenge z jakiejkolwiek przyczyny, to czy będzie go ponawiał? jeżeli tak to ile razy, w jakich odstępach czasowych? Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilę żeby mnie doedukować.
  6. Mamy dostęp do wszystkiego tylko dobrych pomysłów nam trza @Arkadiusz Bednarczyk
  7. sempre

    Opinie o webh.pl

    Hej @webh rozmawialiśmy ostatnio ticketowo nt. prędkości łącz na Waszych VPS'ach. Nie wiem czy inni użytkownicy się ze mną zgodzą, ale realne uśredniając ~9, 10 11 MB/s uplinku w przypadku oferty vps kvm mini to nie jest trochę za mało? Mówię tu o sytuacji, gdzie tak jak w moim przypadku w domyśle długoterminowo z bomby wykupiłem kvm mini z dokupionymi jednorazowo ramem i vcpu, tutaj wszystkie parametry współgrają ze sobą idealnie, nic niczego nie dusi, jedynie ten uplink jest wg. mnie za niski. Średni uplink 10MB/s dla oferty kvm mini, 28MB/s dla oferty pro (są to dane uśrednione na wielu polskich i zagranich DC). Zastanawiam się, czy nie powinniście iść z duchem czasu, popyt na fajne łącze wzrasta wykładniczo z roku na rok. Nie uważacie, że te wskazane parametry są za niskie porównując je do części konkurencji? Jestem świadom, że musi tu wejść zimna kalkulacja czy to się będzie spinać, dlatego też wcześniej wyszedłem z propozycją, aby podwyższenie łącza również było dodatkowo płatne, niech każdy płaci za to, czego potrzebuje, taki byłby dla mnie idealny VPS:). Zmierzam do tego, że przejście z KVM PRO do KVM MINI odebrało mi trochę frajdę z zabawy nim głównie przez łącze. Popraw mnie proszę bo mogę się mylić, ale nigdzie podczas składania zamówienia nie było info o tym, że różnica przy zejściu do KVM mini będzie tak odczuwalna w kwestii łącza, być może czegoś nie zauważyłem? Jeżeli nie lekka podwyżka tego uplinku/downlinku, no może płatna jak zasugerowałem, jeżeli nie płatna to może coś w rodzaju rdc, na które wiele lat temu zrzucałem na pożarcie, teraz bardzo się poprawili pod prawie każdym możliwym względem i ciężko powiedzieć złego słowa o nich. Chodzi mi tutaj o ograniczenie transferu miesięcznego do kilku TB ale przy okazji dodanie solidnego up/downlinku. Pochylcie się proszę nad propozycją jest dużo możliwości jak to rozbudować. Klienci utrzymują firmę, a tak propokonsumencka firma jak Wasza, czego wielokrotnie dawaliście przykład powinna od czasu do czasu słuchać klientów. Osobiście bardzo lubię VPSy z webh, markę, ich zaangażowanie w marketing a także support i przede wszystkim szczerość, ale nie taką na pokaz, bardzo fajnie tam być. Jestem ciekawy jak do tego podejdą inni użytkownicy vpsów z webh i co po wie webh w kwetii tego łącza.
  8. Cześć, od kilku dni pojawia się na mojej resellerce problem z coraz większa ilość domen. Najwięcej tam stoi wordpressów z basicowym .htaccess. Panel po 60 dniach wskazuje że acme nie wyrobiło ondnowienia, mimo że miało, generalnie LE wystawia na 90 dni, ale te ACME challenge odnawia po 60 dniach z tego co rozumiem. Taki o problem: Error during automated certificate renewal for x.com Error during automated certificate renewal for x.com 29.11.2023, 00:38 mail.x.com was skipped due to unreachable http://mail.x.com/.well-known/acme-challenge/ file. x.com was skipped due to unreachable http://x.com/.well-known/acme-challenge/ file. www.x.com was skipped due to unreachable http://www.x.com/.well-known/acme-challenge/ file. No domains pointing to this server to generate the certificate for. Czyli wskazuje że nie pointuje, a pointuje, i teraz nie wiem za bardzo robić, bo manualnie co 60 dni odnawiać LE dla kilkiedziesięciu użytkowników to mi się średnio chce. Manualnie usuwając nieaktualne certy LE i manualnie wrzucanie nowych działa, znowu ACME piszę, że za 60 dni odnowi, że LE jest ogólnie na 90 dni, ale tak automatycznie to nie, z czymś takim się jeszcze nie spotkałem, mieliście podobne przypadki, macie jakieś rady jak ten acme LE automatyczny w DA ugryźć? Problem dotyka już na tę chwilę jakieś 20% domen i będzie to zapewne rosnąć.
  9. sempre

    Radio internetowe lista

    Co to znaczy, tak konkretniej? Może jednak znajdzie się jakikolwiek przykład żebyśmy zrozumieli o co chodzi?
  10. sempre

    Opinie o 3hosting.pl

    Dobrze, że pojawił się tu ten wątek. Grupa WeNet będzie miała na przyszłość ciężko usuwać negatywne opinie tutaj
  11. Okej, czyli realnie po prostu krótszy czas reakcji, tylko przyjęliście imo trochę kiepską drogę komunikacji, bo przeciętny użytkownik nie rozumie że może mieć (chyba) prawie to samo tylko z "niepriorytetowym" czasem reakcji za darmo? Zakładam że dużo spółek/firm pewnie bez kiwnięcia palcem przekaże księgowej bojąc się, że stracą coś ważnego co w rzeczywistości może okazać się jedynie krótszym czekaniem na infolinii o jakieś kilka sekund, no ale zgaduje czysto hipotetycznie, co do bloga to mimo wszystko dobrze że wrzuciłeś wyniki tych testów, bo teraz będzie można porównać support premium i support "standardowy 24/7", przynajmniej w kwestii szybkości reakcji. Co do stopki i spamowania pismami z kancelarii/ straszakami to nazwa zaprzestrzała z tego co mi wiadomo już takiego procederu.
  12. Tutaj link do regulaminu, z tego co widzę został wrzucony/zaktualizowany wczoraj: https://static.nazwa.pl/rotator/wortal/regulaminy/uslugi/Regulamin_Uslugi_Pomoc_Premium.pdf Czyli z tego co mogę rozumieć, klient, aby korzystać z tej usługi wedle tego regulaminu ma się posługiwać numerem wskazanym w panelu klienta nazwy, dzięki temu pomoc telefoniczna będzie traktowała połączenie priorytetowo, podobnie z mailem, natomiast nigdzie nie ma informacji co to znaczy priorytetowo i definicji tego słowa w regulaminie. Czy to się zgadza? Polega to tylko wyłącznie na tym, że czas oczekiwania jest krótszy niż w przypadku standardowego zapytania supportowego przez klienta mailowo/telefonicznie? Gdzie zatem znajdziemy dla porządku regulamin "standardowego supportu 24/7? Zmierzam do tego, że macie od groma regulaminów OWU, cennik, specyfikację usług, do którego w/w regulamin się odnosi, dlatego strasznie ciężko zrozumieć jaką wartość niesie ze sobą ta dodatkowa usługa i co równie ważne, na jakiej zasadzie będzie działała dotychczasowa - bezpłatna, wprowadzając taką usługę jako płatną przydałoby się jakiekolwiek porównanie średniego czasu reakcji usługi pomoc premium a średniego czasu reakcji na "standardowy support 24/7", klienci mogą być dosyć zdezorientowani . Gdybyś mógł Tomek to rozjaśnić w sposób bardziej klarowny niż wyżej, bo nie widzi mi się 2-godzinnego czytania wszystkich regulaminów i ich opiniowania, na pewno inni użytkownicy oraz klienci też będą wdzięczni, bo lektury jest trochę za dużo.
  13. A szkoda, trzymałem kciuki za retop w momencie kiedy tam Miłosz ogłaszał że szuka kogoś od strony hostingowej i to wyciągnie w góre, marka jakościowo długo niosła za sobą "zapleczowy" imidz, ale podnosząc jakość supportu, wdrożenie wspólnika który by to rozbudował o hosting, baza dotychczasowych klientów domenowych + jakieś promki na hosting, marketing i mielibyśmy fajny case, jak z biznesu odnoszącego straty i utrzymującego się wyłącznie z reflinków do hostingu LH odnieść możliwy sukces. A tak to mamy kolejnego wciągniętego do dużej marki.
  14. 1. Jeżeli wszystko jest pod jednym brandem i tematyką to autorytet domeny nie powinien ucierpieć, tylko wszystkie odnośniki muszą być poprawnie skonfigurowane. Jeżeli zawartość pozostałych 3 katalogów nie jest spójna z tematyką WP w tym głównym katalogu to odradzałbym z punktu widzenia SEO. 2. Jak to głównie zdjęcia, sugerowałbym wgrywać już skompresowane zdjęcia od razu w webp, nie wrzucać nic jpeg/png. 500 GB jeżeli to nie woocommerce a zwykły wordpress wydaje się jakąś kosmiczną liczbą, ciężko mi sobie wyobrazić przyrost roczny 60GB z samych zdjęć jeżeli są już kompresowane, no chyba że masz tam jakąś wtyczkę, która kompresuje zdjęcia ale i zachowuje oryginały. Z hostingów które mają taką dużą powierzchnię to nie znam, może ktoś inny się wypowie, tu by chyba pasował bardziej jakiś budżetowy storage vps jak ma być tanio.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.