Jeśli praktyki firmy wskazują na nieuczciwość, to stosowne organy się nimi wbrew pozorom zajmują i starają się je ukrócać.
Więc przykładowo z aspektu domen - jeśli firma z automatu przedłuża ważność usługi nie informując o tym klienta, następnie wysyła co miesiąc coraz wyższe żądania zapłaty z dołączonymi jakimiś karami umownymi, a klient dowiaduje się o całej sprawie od komornika mającego tytuł egzekucyjny, to i owszem, można mówić o nieuczciwości i taki delikwent jest w stanie bez problemu się z tego wykaraskać.
Natomiast jeśli informacje o tym są jawne i klarownie podane już przy zamawianiu, klient dostanie stosowne powiadomienia o tym rozsądny czas przed, a to zignorował i tłumaczył się, że on to zarówno przy zamawianiu regulaminu nie czytał, powiadomienia olewał, no to sorry - to nie jest nieuczciwa praktyka firmy a rażące niedbalstwo zainteresowanego i w ewentualnym skarżeniu nikt go poważnie traktować nie będzie.