Skocz do zawartości

Sevos

Użytkownicy
  • Postów

    61
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana Sevos w dniu 4 Marca

Użytkownicy przyznają Sevos punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Sevos

Doświadczony

Doświadczony (5/14)

  • Reakcyjny
  • Stały gość
  • Pierwszy post
  • Rozmówca
  • Dyskutant

Najnowsze odznaki

17

Reputacja

  1. Popularność danego rozwiązania niekoniecznie jest wyznacznikiem jego sensowności lub wartości dodanej do produktu. Dlatego więc robienie tych pseudostatystyk i próby udowodnienia, że DNSSEC nie ma sensu, jest wg mnie naderemne. Niemniej jednak "doceniam" Twoją pasję do prowadzenia dyskusji w tak toksyczny sposób.
  2. Wiem. Skupiasz się na sobie i na swojej firmie. Na swoich i swojej firmy potrzebach. Kiedy wchodzisz na te forum, realizujesz wyłącznie swoją własną misję, przedkładając ją nawet na dobro forum i community. To swoją drogą wyjaśnia również brak autentycznego dialogu i unikanie niewygodnych tematów czy rozmowy o przeszłosciach lub błędach.
  3. Kręcimy się w kółko. Nikt, ale to nikt, naprawdę nikt, dosłownie nikt, tutaj nie twierdzi, że wypowiedzi tego użytkownika do najlepszych należą. Może to jest problem, może nie. Może coś tu się powinno zmienić, może nie. Jedno jest za to pewne: jesteś ostatnią osobą, która powinna pouczać ludzi. Wymagasz od innych tego, czego sam nie oferowałeś na swoim forum.
  4. Z biznesowego punktu widzenia to byłoby najlepsze wyjście dla nazwy ever i forma reparacji błędów. Orając WHT jednocześnie orają sobie tubę propagandową. Robiąc przekierowanie do rootnode pokazują, że nie próbują nikogo uciszać. Ludzie zobaczą to forum, na które przyszli z forum od nich i pomyślą sobie: "Dlaczego tutaj mnie zaprowadzili? Przecież ta firma jest tutaj krytykowana?". Piękno tego rozwiązania polega właśnie na tym, że negatywne opinie właśnie nie muszą oznaczać mniej klientów, a wręcz przeciwnie - bo nazwa chowa dumę i stawia czoła opiniom, a także nad sobą pracuje. To byłby PRowy boost jakich mało. Nazwa ma teraz duży problem, bo zrobili sobie ogromny smród i teraz muszą z tym żyć. Ale to jeszcze można naprawić.
  5. Dokładnie taką upartość mam na myśli... Nie odnosisz się do tego, co jest cholernie ważne i zamiast tego brniesz w swoją agendę. Zalewasz wszystkie opinie, wąptliwości i wszelką krytykę ścianami tekstu, żeby wytworzyć fałszywy wydźwięk dialogu, podczas gdy większość czasu jest to zwykłe lanie wody, żeby ludzie, którzy tutaj wchodzą po raz pierwszy lub sporadycznie, nie mogli wziąć ze sobą jakąś wartość dodaną z tego forum. Wiesz co też wszyscy widzą? Twoje próby manipulacji i mydlenia innym oczu. Obrażasz tym samym inteligencję całego community, bo wychodzisz z założenia, że jesteś na tyle geniuszem marketingowym, że strategia, jaką obrałeś, działa. Ale tu muszę cię rozczarować: "niestety" nie. Nigdy nie stwierdziłem, zresztą Łukasz wyżej też, że wypowiedzi jednego z użytkowników należą do najlepszych, ale naprawdę jesteś ostatnią osobą, która powinna pouczać administrację tutejszego forum jak moderacja powinna się odbywać.
  6. Inne firmy jakoś nie mają problemów z rootnode, tylko Wy. Najpierw trzeba zacząć od siebie, a potem dopiero od innych wymagać. WHT po Waszym przejęciu jest dosłownie przeciwieństwem tego, co sobie tutaj życzysz. Przypomnij sobie proszę co się działo wcześniej. Banowanie użytkowników, usuwanie postów, reklamowanie nazwy itd. Good point. Samo przekierowanie WHT do Rootnode byłoby już dobrym gestem ze strony nazwy.
  7. Wydaje mi się, że głównym problemem wewnętrznym tej firmy jest niezrozumiała upartość i niechęć do odpuszczenia. Jak ja bym był u steru nazwy, to bym nawet rzucił dużą dotację na rootnode, żeby wspierać niezależne opinie i wolność słowa, a WHT bym po prostu przekierował tutaj... Niby taki drobny trick, ale hoho, naprawiłby w cholerę problemów i poprawiłby wizerunek marki do takiego stopnia, że nawet niektórzy by zaczęli mieć szacunek
  8. Żeby wzmocnić ten argument, proponowałem już Tomkowi w jednym z tematów, żeby w ramach reparacji swoich błędów np. zrobić przekierowanie WHT do rootnode. Naprawdę nie rozumiem jak można iść na forum Rootnode, który powstał tak naprawdę przez firmę, którą się reprezentuje, żeby narzekać na niestosowanie się do regulaminu, podczas gdy samemu się naruszyło granice na innym forum...
  9. Nie musi promować IPv6, bo ten protokół jest włączony by default Dzięki temu sporo stron, które korzystają z Cloudflare, jest dostępnych dla każdego, również dla tych bez dostępu do IPv4. Gdzie tu widzisz wpychanie? Lider usług security i cdn implementuje nowe standardy oraz technologie, a potem wskazuje kurs, w jakim wszyscy mogą podążyć, tym samym popychając cały internet do przodu. Bycie częścią innowacyjności to istotny wkład w rozwój. Pewne rzeczy trzeba narzucać, tak samo jak Apple narzuciło wiele rzeczy, a klienci i tak podążają wtedy za nimi. W celu przyspieszenia popularyzacji nowych rzeczy trzeba czasami dostarczyć odpowiednie narzędzia oraz wsparcie, żeby ludzie mogli szybko to zaadaptować i się zaadaptować.
  10. Obawiam się, że na tym etapie celem nie jest merytoryczna dyskusja bądź adekwatne odpowiedzi na pytania czy wątpliwości, lecz odwracanie uwagi potencjalnych klientów od sedna sprawy w kierunku, który został wcześniej obrany, jakim jest poprawa wizerunku i udawanie, że pewne patalogie są normą. Takie normalizowanie pewnych praktyk rzuca się w oczy i jest dla wszystkich jasno widoczne, wręcz oczywiste, niestety działa skutecznie, bo ściany tekstu zasłaniają szkodliwe opinie rozmywając wszystko. Ktoś, kto tu wchodzi i powierzchownie czyta pogubi się w tym wszystkim i wtedy wyjdzie. To jest, swoją drogą, bardzo szkodliwe dla forum rootnode i niweczy cele tych tematów z opiniami jakim jest umożliwienie osobom poszukającym nowego dostawcy hostingowego zrobienie łatwego i skutecznego researchu na podstawie faktycznych informacji i w oparciu o autentyczne opinie, nie dyskusje czy przemyślenia. Taka strategia nie obraża naszej inteligencji, lecz jest po prostu realizacją pierwotnego planu działu marketingowego nazwy jakim jest "noise PR" (tak, na poczekaniu wymyśliłem to... ). @theqkash Może pora wydzielić całą dyskusję do osobnego tematu "dyskusje o nazwie.pl" i pozostawić ten temat na rzeczowe opinie klientów?
  11. Rozumiem, ale CDN nazwa.pl Polska i tak kosztuje 36 zł, czyli bodajże prawie 30 zł różnicy, a to nie wlicza wciąż transferu, który jest kosztowny. W takiej sytuacji API miałby po prostu duży sens, więc nie widzę powodu do nieoferowania go, żeby ludzie mieli większą kontrolę nad kosztami Rada: nie musisz tłumaczyć CDN i jego zalet. Większość z nas tutaj doskonale wie jak to funkcjonuje, ew. podlinkuj sobie Waszą podstronę na ten temat. Rozumiem, że starasz się ścianą tekstu zasłaniać opinie/feedback ludzi, ale to nie pomaga.
  12. Przyjmijmy netto jako stawkę i 30 dni jako cały miesiąc oraz chęć skorzystania z wszystkich POPów, czyli CDN nazwa.pl World. 0,05 * 24 = 2,16 zł dziennie, czyli 64,8 zł miesięcznie. Jeszcze do przeżycia. Na start nie ma żadnego transferu gratis, więc za każdy GB trzeba płacić. Przyjmijmy, że mamy bloga na WordPressie, który jest dosyć chodliwy. Na to schodzi ok. 100 GB... czyli 0,10 * 100 = 10 zł. Może być. Co jeśli strona ma jeszcze większy ruch, np. 5 TB miesięcznie? To jest około 500 złotych miesięcznie (nie wliczam tutaj samej startowej ceny). W takiej sytuacji jako firma chciałbym mieć dostęp do API i możliwość automatyzacji aspektów cache'owania, np. ustawiania wartości TTL, purge'owania poszczególnego contentu, wycinania niepożądanego ruchu z różnych krajów celem oszczędności transferu czy też robienia "whitelisty", żeby nie przechodziło przez CDN, tylko bezpośrednio (chyba tak się nie da?).
  13. Jak itomek wspomniał, izolowane środki bezpieczeństwa nie chronią całej infrastruktury, ale stanowią komplementarną część całego szeregu wszystkich zabezpieczeń, które składają się na poprawę bezpieczeństwa oraz wydajności. Nie postrzegałbym więc wszystkiego osobno, tylko patrzył na big picture. Nie bronię nazwy, ale to już jest nagonka, która się ciągnie od wielu stron. Od strony technicznej nie widzę problemów, wręcz przeciwnie - nazwa wymyśla się na nowo i chce dążyć do bycia liderem technologicznym, który inwestuje w różne fajne rzeczy i ja to chwalę. Z mojej strony szczera, może i wręcz brutalna opinia: tu muszą się dwie rzeczy stać/zmienić. WHT powinno albo zostać zaorane, albo sprzedane/oddane właściwemu podmiotowi. Najlepszym podejściem byłoby zamknięcie i tak już martwego forum z komunikatem o lepszej alternatywie jaką jest rootnode. Rootnode wykazał się do tej pory ogromną obiektywnością i uczciwością wobec wszystkich firm hostingowych, nie faworyzuje nikogo i stawia na otwarty nieskrępowany dialog, który nikogo nie dyskryminuje. W ten sposób naprawicie mocno swój wizerunek tutaj. Inną sprawą jest podejście do rozliczania klientów, do proform i różnych płatności oraz nieprzejrzystych cenników. Prośba jest głównie o to, żebyście zebrali się, zrobili brainstorming i wymyślili lepszy sposób na monetyzację biznesu. Taki, który nie będzie mętlikiem dla klientów i który oczywiście będzie nadal na Waszą korzyść. Tomek, wiem, że jesteście spółką, która musi na siebie zarabiać, ale wierzę, że można to zrobić lepiej. Dużo rzeczy robicie dobrze - jesteś tutaj i jesteś w kontakcie z innymi, co ja oczywiście doceniam, bo równie mógłbyś tego wcale nie robić. Jesteście na dobrej drodze, ale w kwestii transparentności moglibyście trochę się poprawić. To byłoby tyle z mojej strony. Nie mam więcej tu nic dodania. Powodzenia i wesołych świąt
  14. Idąc tym tokiem myślenia nie ma więc sensu oferowanie jakiejkolwiek ochrony czy DNS Anycast? ATMAN też chyba nie oferuje tej skali co Hetzner, a i tak oferuje ochronę antyDDoS. Do pewnej skali jest to całkiem wystarczające i powinno też być brane pod uwagę jako usługa / koszt usługodawcy, bo on daje Ci do dyspozycji całą swoją sieć, żeby zaabsorbować na tyle ile się da, czasem i kosztem sąsiadów. 400 Gbps to imponująca przepustowość jak na polski hosting, który głównie jest do hostowania stronek...
  15. Sevos

    Opinie o nazwa.pl

    Większość klientów nazwy raczej jest nieświadoma rynku hostingowego. Nazwa ma przebicie marketingowe dzięki reklamom, które są wszędzie. Wykupienie WHT też jest częścią ich strategii marketingowej. Podejmując decyzje nie kierują się logiką, tylko maksymalizacją zysków. Wymaganie podpisu za authinfo nie musi być logiczne, ale jeśli sprzyja ich biznesowi, pozostanie to tak jak jest. Aspekty bezpieczeństwa mogą być najwyżej "bonusem" usprawiedliwiającym tego typu podejście. Na wszystko znajdziesz dobrą wymówkę, którą ludzie kupią. Nawet ta dyskusja tutaj raczej nic w tej kwestii nie zmieni, więc stąd też nie ma sensu o tym kilka stron dyskutować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.