Skocz do zawartości

Sevos

Użytkownicy
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutral

O Sevos

  1. Realne zyski z używania dysków SSD w serwerze.

    Aż miło mi się robi, gdy usługodawcy tak bardzo dbają o zadowolenie Klientów i nawet sami jako tako nie wyobrażają SAS/SATA, i definitywnie zostają przy SSD :-) Patrząc na nasz polski rynek hostingowy, zdecydowanie jesteśmy czołówką jeśli chodzi o jakość/wydajność. Za granicą niektórzy dalej przy zwykłych talerzówkach
  2. użycie zasobów a polityka firmy

    Na całe szczęście przeważa ta część klientów, którzy idealnie nadają się pod overselling. Jednakże gdyby faktycznie wystąpiła taka sytuacja, jaką opisałeś, ja bym zrobił to w taki sposób: Zwiększyłbym znacząco zasoby i dokonałbym optymalizacji wszelkich usług celem zminimalizowania zapotrzebowania na RAM/CPU (wymiana Apache na Nginx, PHP na FPM itd.). I co najważniejsze - przeniesienie części Klientów na nową maszynę i może również adekwatne podniesienie cen dla nowej oferty (dotychczasowym zostawić ceny). Z drugiej strony, domyślam się, że dla wielu firm jest to ciężki orzech do zgryzienia i nie jest hop siup zaradzić temu problemowi. Głównym problemem jest zasada Pareta - 20/80. Przykłady: 20% klientów przynosi 80% zysków, 20% kierowców powoduje 80% wypadków, 20% powierzchni dywanu przypada na 80% zużycia, 20% materiału zajmuje 80% egzaminu, 20% ubrań nosimy przez 80% czasu, 20% pracowników generuje 80% produktów, 20% tekstu pozwala zrozumieć 80% treści. Mój przykład: 20% klientów zużywa 80% zasobów. Pytanie jest więc, co robić z tymi 20% klientów? Niektórzy przycinają im prewencyjnie CPU/RAM, żeby nie wpływali za mocno na swoich sąsiadów, drudzy proponują przejście na wyższy pakiet i przeniesienie, i tak dalej. Opcji jest masa.
  3. rynekdomen.pl o przejęciu forum WebHostingTalk.pl

    Wystarczy, że administracja rootnode doinwestuje SEO i jeśli ktoś wpisze w Google "opinie nazwa", nadal będzie gdzie wylewać żale na ich temat. Myślę, że w tym momencie nazwa.pl powinna mieć upadek wizerunkowy; nie wiem czemu wciąż to się nie stało. Zrobili tyle niedobrych praktyk ograniczających konkurencję, że UOKiK powinien coś z tym zrobić. I ja mówię poważnie. To, co odwalili, to jest jakaś naprawdę farsa, jedno i wielkie nieporozumienie. Aż dziw mnie bierze, że tam ktoś w ogóle starszy stażem jeszcze został. Gdyby to była zwykła, prywatna osoba - to bym zrozumiał, ale... firma? C'mon. Publicznie i JAWNIE pokazują całkowity brak szacunku wobec społeczności. I do tego straszenie sądami, banowanie, czyszczenie i coś tam się jeszcze znajdzie. Nie wiem jakim cudem nazwa.pl w ogóle, jako spółka, może dalej w takiej formie funkcjonować. W normalnej sytuacji, tak duża firma wydałaby oświadczenie, że to pomyłka.
  4. Płatne i darmowe hostingi

    Daliście mi do zrozumienia, że firm do wypisania jest zbyt wiele. Stąd zdecydowałem się na drobną zmianę: będę wypisywać wyłącznie firmy, które są aktywne na tym forum i wyrażają zainteresowanie obecnością na powyższej liście. Nowa lista będzie uwzględniać cechy istotne dla Klienta jak: średni czas odpowiedzi firmy na maile (będę wykonywać serie testów 3 razy dziennie w ciągu tygodnia; nie obejmuje świąt, dni wolnych od pracy itd., kontakt telefoniczny nie będzie uwzględniany), dostępność HTTP/2, Lets Encrypt (jako darmowa funkcja) oraz bezpłatny SSL (może być SNI), ochrona antyDDoS (jako darmowa/płatna funkcja), zabezpieczenia przed atakami L7 (choćby mod_security), inny niż Apache2 backend WWW, np. LiteSpeed, Nginx lub inny (chodzi o wydajność), drobne cechy, które nie będą promowane, ale mogą stanowić dodatkową informację dla potencjalnego Klienta. Automatycznie będę dopisywać firmy dołączające do tego forum. Te, które tym nie są zainteresowane, będę wypisywać z listy
  5. Płatne i darmowe hostingi

    Racja, już poprawiam. Dzięki
  6. Płatne Darmowe Wkrótce urozmaicę temat o dodatkowe informacje, jak np. SLA (zrobię monitoring przy użyciu uptimerobot) czy dostępność SSH, polska lokalizacja i tak dalej... Kolejność hostingów jest alfabetyczna.
×