Skocz do zawartości

smarthost

Użytkownicy
  • Postów

    200
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    16

Ostatnia wygrana smarthost w dniu 18 Stycznia

Użytkownicy przyznają smarthost punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacie firmowe

  • Firma/marka
    www.smarthost.pl

Ostatnie wizyty

2 677 wyświetleń profilu

Osiągnięcia smarthost

Stały gość

Stały gość (8/14)

  • Stały gość
  • Reakcyjny
  • Pierwszy post
  • Rozmówca
  • Dyskutant

Najnowsze odznaki

53

Reputacja

  1. Zapraszam: konta resellerskie z cPanel: https://www.smarthost.pl/pakiety-hostingowe-reseller konta obsługują stare wersje PHP Support jest błyskawiczny - w ciągu 7 sekund odbierają chat żywi ludzie - o dowolnej porze, również w niedziele i święta - najlepiej samemu przetestować na www.smarthost.pl :wq
  2. smarthost

    Opinie o smarthost.pl

    Zdecydowanie tych dwóch określeń mi brakło w pierwotnej opini. Jeszcze wyjaśniając darmowe konta chińskie qq.com - w idealnym świecie można faktycznie wyłapać z logach i ze zgłoszeń klientów. Tylko to ma dwie konsekwencje: mówimy o milionach maili dziennie - jakaś analiza pewne jest możliwa, ale realnie nie będzie do końca skuteczna. Ponadto biznesowo większy problem ma Klient (pewnie nie jeden, ale setki Klientów), który nie dostanie ważnego maila od kontrahenta i musi się prosić dostawcę hostingu o odblokowanie korespondencji (często po fakcie, po odrzuconym mailu, musi prosić kontrahenta o ponową wysyłkę itd) - to jest nieprofesjonalne. Znowu wracamy do benchmarków - jak wytniemy qq.com oraz np. przestaniemy przyjmować pocztę z przykładowo "Indonezji" to spadnie liczba spamu. Ale nie dotrą ważne maile, bo ktoś z "Indonezją" akurat handluje. Dlatego czasem lepiej dostać kilka spamów więcej, ale mieć pewność, że korespondencja poprawna dotrze. Benchmarkowo - wyjdzie źle. Prokliencko - dobrze. A w sumie to usługa jest dla Klienta a nie dla benchmarka.
  3. smarthost

    Opinie o smarthost.pl

    @l0calh0st cieszę, że się, większość moich argumentów została pozytywnie odebrana. Zostało kilka, które komentuje poniżej: sprawa spamu - spam jest filtrowany wielokrokowo - jednym z kroków jest SpamAssasin - jeżeli się go wyłączy, to jednak spora część filtrów może nie działać. Bo nie wszystko można wyciąć "twardo" na poziomie sesji smtp (np. przez RBL lub filtry Exima lub innego serwera). Część musi być "punktowana" - za punktowanie odpowiada SA dlatego jego wyłączenie jest oczywistą przyczyną otrzymywania spamu. Zwykle należy użyć domyślnej wartości 5. Sprawa qq.com - to chiński odpowiednik darmowych kont jak nasza interia czy poczta.onet. Nie można jej wyciąć, bo świat nie dzieli się niestety na dobrą Europę i złe Chiny Wielu Klientów handluje z chinami i już kilka razy spotkaliśmy się z poważna korespondencją firmową prowadzoną z Chin właśnie z darmowych kont qq - ale na to niestety nie mamy wpływu. W Europie świadomość pod tym względem jest większa, choć nadal obserwujemy wiele korespondencji firmowej prowadzonej w kont np. na interii. Oczywiście zgadzam się, że wirusy w plikach pdf powinny być wycinane - wirusy mają jednak to do siebie, że się zmieniają - antywirusy zawsze są krok za zmianami - czy to antywirusy stacjonarne, czy serwerowe. Wirus, który dzisiaj przeszedł przez filtry jutro będzie pewnie usunięty co do wersji PHP - wersje PHP są wydawane dość często - cały proces "produkcyjny" wygląda tak: powstaje wersja 8.4.1, potem jest ona budowana w pakiety w konkretnej dystrybucji (np. AlmaLinux), potem z Almy bierze paczki np. CloudLinux i przebudowuje pod swój system. I wtedy możemy go użyć, tj. zaktualizować na serwerze. Ten proces zawsze chwilkę trwa. Jak tylko wersja się pojawia jest u nas aktualizowana. Zresztą taka sama procedura jest u wszystkich - warto np. zwrócić uwagę na pojawiające się świeże reklamy wdrożenia wersji PHP 8.4 na serwerach, podczas, gdy wersja 8.4 została formalnie wydana prawie 2 miesiące temu. Uważam, że pisanie o firmie hostingowej, że ma 2-3 wersje do tyłu brzmi trochę jak czarny pijar związany z niedomówieniem - tak jakby nie była dostępna np. wersja 8.4 i 8.3 a najnowszą była wersja 8.2. Tak to zabrzmiało - a wersje pomniejsze w ramach wersji głównej zawsze są jednak aktualizowane jak tylko są dostępne. ===== Pozostała część dotyczy cPanela i jego zalet i wad, a nie firmy hostingowej jako takiej. Na chwilę obecną na rynku są w zasadzie 3 panele: cPanel, Plesk i DirectAdmin. Są inne mniejsze, mniej znane, czy darmowe albo część firm buduje swoje. Z wymienionych cPanel jest najpoważniej taktowanym panelem na świecie. Plest jest mniej popularny, choć właścicielem Pleska i cPanela jest jedna firma. DirectAdmin pomimo ogromnej popularności w Polsce - na świecie jest dużo rzadziej używany, pomino, że jest dużo tańszy. Dokumentacja cPanel pozostawia wiele do życzenia - ale wsparcie jest błyskawiczne. Takie profesjonalne, przez fachowców. W przypadku DirectAdmina praktycznie dokumentacja nie istnieje zupełnie - wszystko sprowadza się do forum i poradników społecznych. Znamy również DA i mamy go na kilku serwerach wewnętrznych. To tak w kwestii porównania. Można na coś narzekać, ale warto pokazać to, co byłoby wzorcowe. A jednak nadal wzorcowym pozostaje cPanel - pomimo wielu wad. Zresztą tak to ocenia również świat - to najczęściej używany panel hostingowy. Sami zgłaszamy wiele bugów do cPanela - warto wspomnieć, że obecnie Smarthost.pl jest na 10 miejscu NA ŚWICIE w zakresie szkoleń i certyfikatów cPanel - https://university.cpanel.net/leaderboard Podsumowując - nie wiem, czy faktycznie zasłużyliśmy na taką ocenę jak wpisana wcześniej. Oczywiście dyskutować trzeba, ale to zawsze Klient ocenia.
  4. smarthost

    Opinie o smarthost.pl

    Dość solidne badanie - choć wiele rzeczy nie jest prawdą, które zostały opisane. Postaram się odnieść: Problem spamu jest powszechny. Nagłówki cytowane ze SpamAssasina mówią o dwóch bazach "RBL", z których nie korzystamy. Obie bazują na SenderScore (jedna ma to w nazwie) i jest to parametr nie do końca precyzyjny - to nie są bazy, którym ufamy bezgranicznie. Te bazy czasem pokazują różne wyniki związane z ilością maili a nie ich zawartością - przez co czasem pokazują, że maili jest mało, a to źle, a czasem, że maili jest dużo - to też źle. Analizowaliśmy te bazy już wcześniej. I nie zdecydowaliśmy się ich użyć produkcyjnie. Staramy się używać baz bardziej precyzyjnych, które zapisują jednak spam, gdy ktoś taki spam faktycznie wysyła. To się wiąże z false-positive. Doświadczenie wieloletnie mówi nam, że czasem lepiej jest przepuścić maila, niż wyciąć coś poprawnego. Tak to działa w biznesie, choć faktycznie - technicznie najfajniej byłoby, gdyby wszystkie spamerskie maile były wyłapane. W zakresie spamu - też zakładam, że testujący sprawdził i ustawił opcję filtrowania spamu wg np. Score - pewnie tak, choć o tym nie było chyba mowy. Co do szybkości www i mysql - to obie rzeczy są dopasowywane na bieżąco i ustawiana pod nas. Cytowanie nietechnicznych wątków sprzed 12 lat chyba nie ma nic do tego. W zakresie benchmarków: akademicko można robić testy - wyjdzie z nich jakaś wydajność, większa/mniejsza - ale ogólnie i tak liczy się wydajność całości serwera i jego odporność i stabilność działania. Dla przykładu - można sprawdzić benchmark np. odczytu z dysku - on może być limitowany, bo to ma zapewnić stabilność dla wielu Klientów w środowisku współdzielonym. Podobnie jest z procesorem (w tym wydajnością mysql - bo zwykle benchmarki tak sprawdzają - jak procesor będzie "szybki" dla pojedynczych zapytań, to i zapytania będą szybkie - takie wysoko taktowane procesory mają mało rdzeni - będą działać fajnie w benchmarku, ale realnie ważne jest obsłużenie nie jednego zapytania "benchmarkowego", ale setek zapytań jednoczesnych - wtedy stosuje się procesory nieco niżej taktowane, ale wielordzeniowe + platformy wieloprocesorowe - bo mówimy o środowisku obsługującym setki Klientów jednocześnie. Zatem bardziej się tutaj idzie w stabilność działania pod obciążeniem. Oczywiście szybko też ma być - niemniej czasem różnice "benchmarków" to ułamki sekund a stabilność działania jest trudniej ocenić. Postgresql - tutaj się zgadzam - jest stara wersja. Używamy cPanela i bazujemy na dostarczanym oprogramowaniu - w samym Panelu były dyskusje nad całkowitym zarzuceniem oferowania Postgresql - oni nie oferują nowej wersji - można to robić samodzielnie, ręcznie, ale rynek docelowy jest dość mały osób używających na sharedach Postgresa - zwykle robią to osoby bardziej świadome i konfigurują pod siebie np. VPS. Aliasy do wersji PHP w SSH - mamy o tym poradnik na blogu - znowu - osób uruchamiających skrypty php z SSH jest pewnie jakieś 0,25% Klientów, o ile aż tylu. Zamiast użyć aliasu - można śmiało wpisać pełną ścieżkę do konkretnej wersji PHP - ale ok - jakby się uprzeć - mogłyby być. SLA - nie wiem co było w październiku, ale bieżący uptime jest podany jawnie na naszej stronie: https://status.smarthost.pl - to są dane z UptimeRobota - raczej dość wiarygodne. Z ostatnich 7 dni jest 100% a z ostatniego miesiąca 99.9996%. 25 minut wskazywałby na jakiś restart serwera - mogło tak być - co jakiś czas pojawiają się rebooty związane np. z aktualizacją oprogramowania (czasem np. cPanel zaleca reboot po którejś aktualizacji itp). Oczywiście robimy to w nocy. Wersje PHP - jak można pisać o wersjach 1-2 w tył, skoro obecnie najnowszą jest wersja 8.4. - to akurat kompletnie nieprawdziwa uwaga. Wersje Node.js - najnowszą wersją na serwerze jest v.22 - ok jest już formalnie wydana v.23 ale nie jest na razie przebudowana w systemie CloudLinux, którego używamy. Wersje Node.js są do wyboru od v.6 do v.22 (być może faktycznie w październiku była to wersja np. 1 wstecz, ale to było 4 miesiące temu ... nowe wersje są dodawane na bieżąco, jak tylko się pojawiają w dystrybucjach. Python - szczerze mówiąc nie specjalizujemy się w hostingu dla Pythona - choć mamy Pythona 3.12, Wersji 3.13 nie ma na tą chwilę dostępnej w dystrybucji, ale została formalnie wydana miesiąc temu. Postgresql - tak - to jest stara wersja, jak pisałem powyżej. Co do konfiguracji: cPanel oficjalnie nie oferuje czegoś takiego jak separacja - ona działa, na bazie open_basedir, ale trzeba dopisać katalogi samodzielnie w htaccess. Dlatego nie ma tego "wyklikiwalnego". Ręcznie dodane - działa. public_html - strony tam są domyślnie umieszczane, bo tak jest w cPanelu, w DirctAdminie są w domains. Ale to akurat nie jest wada - w Panelu po podpięciu nowej domeny tworzy się dla niej katalog w public_html/domena i tam trafiają pliki dla domeny. Domeny można dowolnie przepinać między katalogami - bardzo często klienci umieszczają domenę jako public_html/domena/public bo takiej struktury wymaga np. Laravel - to jest wygodnie wyklikiwalne w Paneli. Zresztą ścieżka może być dowolna - każdy może sobie tworzyć foldery jakie chce i tam podpisać domeny - oczywiście one wszystkie są w obrębie public_html - bo to katalog na koncie użytkownika w którym ma strony, a nie np. katalog mail w którym jest poczta Domena techniczna to dobre rozwiązanie. Tego będziemy bronić, bo to też przemyślane działanie poparte wieloma latami doświadczenia i testów. Znowu wynika to z budowy i filozofii cPanela - na każdym koncie jest tzw. domena główna (tak jest zaprojektowany cPanel) - ta domena zawsze kieruje na public_html i tego nie da się zmienić (tj. Klient nie może). Gdy podepnie się jako domenę główna swoją domenę produkcyjną np. najwyższego poziomu, to inne, kolejne domeny na tym koncie będą w podkatalogach public_html - to byłoby rozwiązanie niebezpieczne, bo każdy mógłby wywołać pliki domeny dodatkowej jako podkatalog w domenie głównej. I to jest trudno zablokować (można, ale zależy dużo od rodzaju cms, czy używanych folderów itd). Gdy "domena główna" jest "domeną produkcyjną klienta", to musi być dostępna (i jej podkatalogi też). Dlatego stosujemy "domenę techniczną", która z założenia nie jest produkcyjna (bo jest w formie co-sobie-ustali-klient.smarthost.pl) i tylko ona kieruje na public_html. Można ją łatwo np. przekierować np. przez 301 na inną domenę i nie używać. A używa się domen dodatkowych, które będą miały zawartość plików każda w swoim katalogu (domyślnie o nazwie tej domeny, ale to jest do ustawienia dowolnie podczas dodawania domeny). Wtedy jest porządek, bo każda strona (domena) ma swój katalog. A dodatkowo można zabezpieczyć takie katalogi łatwo właśnie przez open_basedir. Dodatkowo domena główna nie ma plików, zatem domyślnie nie da się przeglądać folderu z pozostałymi domanemi. Dlatego opisane rozwiązanie z domeną techniczną jest znakomitym rozwiązaniem - wygodnym, bezpiecznym i trzymającym porządek w plikach. Mama nadzieję, że jednak troszkę wyjaśniłem wiele kwestii, ale oczywiście dziękujemy za dogłębne testy
  5. Wiem, że każdy zaczyna od małej wiedzy, ale jednak warto poczytać o SPF, bo to jednak podstawa w przypadku używania "hostingu", "własnej domeny", czy "cloudflare". Albo się nie umie nic i hosting robi za ciebie, albo jednak zaczynasz sam mieszać, ale wtedy warto się dokształcić podstaw. Zdecydowanie odradzam zmianę dnsów na cloudflare, jak ktoś nie robi tego świadomie i nie ma wiedzy, co tam ustawić. Odpowidając na pytania: Tak - dopytać w o2 co wpisać w cloudflare ...
  6. Dyskusja troszkę jest jałowa. Bo zapytanie jest konkretne, pojawia się kilka doprasowanych ofert, po czym pytający zawsze wraca do oferty najtańszej za 55 USD i dopytuje czy jest ok. Nie jest choćby z powodu RODO, bo to pewnie leży gdzieś, gdzie pewnie nie wiadomo nawet gdzie. Choć pewnie technicznie jest ok (o czym pisałem). Ale albo wybieramy "poważne" bo ma być stabilnie, albo szukamy oferty po prostu "najtańszej". Ale wtedy trochę nie pasuje mi chęć zapewnienia super jakości dla poczty (zarówno dostarczalność, jak i antyspam). Pewnych rzeczy nie są się pogodzić
  7. Co to za słownictwo. Aż myślałem, że musimy firmę zlikwidować, bo Klient dostał jednego spama. Raczej nie będzie nigdy sytuacji, że nie dotrze nigdy żaden spam. Kwestia jest taka, że w momencie gdy dotrze jeden, pozostałe 40 tysięcy są wycięte. Wiadomo, że ten jeden też jest kłopotliwy, ale spamerzy też są niestety sprytni i wysyłają przez legalne adresy, z legalnych domen - często wykradzionych. Blokada w cPanelu na pewno działa poprawnie - choć tutaj jak widać z logów mail jest dość dobrej jakości, bo dostał score 1,3, czyli jak każdy "legalny" e-mail. Do supportu pisać nie trzeba, można zastosować się samodzielnie do poradnika: https://www.smarthost.pl/blog/jak-poprawnie-skonfigurowac-filtry-anty-spamowe-w-cpanel Niemniej to jest tylko ostatnia "linia obrony" - bo wcześniej i tak działa wiele list dla Klienta niewidocznych, zarówno darmowych, jak i komercyjnych. Jako ciekawostkę podam, że dzisiaj od północy do 16:50 (wtedy piszę) na tym jednym serwerze (n3, bo widać w logu) zostało wycięte 31 100 e-maili spamerskich tylko na na podstawie naszegp RBL i to było przed filtrami Klientów z cPanela. To tylko te, które w ogóle dotarły do serwera, bo część IP jest wycinana na firewallach całkowicie zanim dotrą do serwera pocztowego. To tak, dla pokazania skali :wq
  8. Wszystko, o czym piszesz jest u nas jako "gotowiec" z raczej niezłymi filtrami poczty (m.in. mamy swojego, codziennie karmionego rbl). Ale: 1. raczej nikt nie będzie się bawił w rozbijanie poczty od hostingu, szczególnie przy resellerce, bo to zaczyna być skomplikowane przy automatach, gdzie jeden klient ma różne przydziały do kont, a potem w ramach nic różne przydziały pojemności poczty itd. Za dużo kłopotów, przy małym budżecie. 2. budżet: rozumiem, że przy ofertowaniu zawsze wszystko jest "mało ważne", "developerskie" itd ale przy 5 minutowym przestoju od razu okazuje się, że to jednak milionowe straty. Życie Jak coś - zapraszam do nas - mamy konta testowe również dla resellerki, choć pewnie ciężko realnie przetestować, bo trzeba by wszystko przenieść. Niemniej mamy ... delikatnie powiem "dziesiątki" resellerów tego typu i "im działa". :wq
  9. do sprawdź dedyki z administracją: www.prestahosting.pl - tam można dokupić wszystko: cPanel, LSWS i działa jak zwykły hosting, tj ma pełną administrację. Można też użyć CloudLinuxa i wtedy jest limitowanie EP, CPU, czy RAM (o ile jest potrzebne - żeby jedno konto nie zajechało całej maszyny np. w przypadku włamu). Ale ceny licencji wiadomo, że tanie nie będą, bo sam LSWS kosztuje tyle co prawie Twój budżet miesięczny, to samo cPanel. Polskie konta resellerskie są na: https://www.smarthost.pl/pakiety-hostingowe-reseller (uwaga: nie sprzedajemy się )
  10. Z tym akurat nie będzie problemu, bo klient dostanie info, że ma poprawić dane (w taki sposób jak wymaga rejestrator), a jak nie, to dostanie status ClientHold i przestanie mu działać domena. Problem solved. Bo za błędne dane są kary, zatem żaden rejestrator się nie podłoży, żeby karę zapłacić. Będzie demolka wielu serwisów. Przy okazji: są rejestratorzy, którzy biorą opłatę za zmianę danych dla domen .pl ? Nie znam. Co ciekawe NASK rozsyła informacje do rejestratorów, gdzie są jako błędne dane podane np. kod pocztowy 42-200 a powinien być np. 42-202 - ten drugi jest wg baz ulic w mieście, ale znowu w bazie REGON klient dawno temu podał inny kod - i teraz co jest poprawne "bardziej" ? Baza CEiDG/REGON czy baza ulic Teryt?
  11. niestety "autorytatywne usługi rozpoznawania nazw domen do użytku osób trzecich" oznacza dnsy hostingowe. Coś Unia nie przepada za dnsami w ogóle, bo jakiś czas temu już była ustawa o "hazardzie", która kazała wszystkim dostawcom telekomunikacyjnym wycinanie domen "hazardowych", a ponieważ listę trzeba było regularnie aktualizować i były kary za brak blokad, to część mniejszych sieci dostępowych zrezygnowało wtedy ze swoich dns-ów i zaczęło używać np. googlowych. Na "proporcjonalności środków" bym nie liczył, bo to jest tak nieprecyzyjne i płynne, że zawsze można udowodnić cokolwiek w dowolną stronę. Prawo tworzone przez Unię (a potem przez inne kraje) jest gówniane - podobnie jest z RODO. Wszystko jest "uznaniowe".
  12. pytanie, co dokładnie znaczy "dostawcach usług systemów nazw domen" bo w zasadzie każdy hosting jest "dostawcą systemu nazw domen". Wyjdzie w praniu
  13. Zapraszam na pierwsze częstochowskie spotkanie o WordPressie - czyli WordUP Częstochowa. Impreza jest oficjalnie zgłoszona i zaaprobowana w Wordpressie - powinno się pojawić o niej info w kokpicie WordPressa impreza w stylu barowym, z ciekawymi prezentacjami, ale też kuponami na ... napoje. www.wordup.czest.pl Zapraszamy do Częstochowy w czwartek 10 października 2024
  14. w sprawie: 60 Entry Processes (EP) 100 NPROC (tutaj niestety nic nie udało się ugrać) to raczej limity wystarczające. Nawet spore. Jeżeli są nie per "reseller", ale per konto pojedyncze. Przy normalnym użyciu nie przekroczysz ich. Znam wiele hostingów, które mają limity rzędu 10 czy 20 EP, a 30 to już naprawdę dużo. W tym porównaniu 60 to bardzo dużo. Co do KSC to nie jest tak różowo, bo z jednej strony hosting nie jest usługą telekomunikacyjną, ale mając swoje dns-y stajemy się automatycznie podmiotem "kluczowym", czyli rozmiar nie ma w tym przypadku znaczenia. Przynajmniej tak wynikało z wcześniejszych projektów. W sprawie przejęć: rynek się stabilizuje, przejęć będzie dużo mniej, oprócz (to moje zdanie), sztucznie napompowanych, bardzo tanich hostingów, które tylko czekają, żeby się sprzedać - jest kilka takich, co rosną w ogromnym tempie łapiąc klientów ceną - na razie polega to na wzroście liczby domen i liczby klientów, niekoniecznie przychodów lub zysków. To jest jak napis wielkimi literami: sprzedam się wkrótce Zgodnie z zasadą, że nie da się świadczyć sensownej usługi na marży 1 zł rocznie
  15. w pakietach smart jest czysty Apache u nas: www.smarthost.pl
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.