Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Wiadomość dodana przez theqkash

Chcesz znaleźć opinie o nazwa.pl? Dobrze trafiłeś! Jeśli szukasz hostingu w nazwa.pl, serwerów w nazwa.pl lub chcesz uzyskać informację o rejestracji domen w nazwa.pl - ten temat jest idealny.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok, czas na męskie decyzje.

Konta @arokado @ttoma @Maggy @tomenka otrzymały blokadę pisania na forum, jako że są powiązane z pewną agencją marketingową, która jak widać działa w taki a nie inny sposób.

Każde kolejne konto o podobnym charakterze piszące tutaj w taki sposób spotka podobna kara. W konsekwencji pracy tej agencji marketingowej, jeśli ta "zabawa" się nie skończy, temat zostanie czasowo zablokowany.

  • Lubię 4
  • Super! 2
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Doszukanie się tam regulaminu graniczy z cudem (albo po prostu go jeszcze nie ma do e-sklepu...). Jestem ciekaw ile po okresie "promocji" życzą sobie za taką "super usługę"

Edytowane przez Rafiki
Opublikowano

Szeroko komentowana opłata za umowę RODO dotyczyła usługi w modelu SAAS na licencji Shopera. e-Sklep to zwykły (może o nieco zmodyfikowanych parametrach) shared-hosting podległy pod regulamin usług serwerów wirtualnych z preinstalowaną Prestą. Na podobnej zasadzie użytkownik shared-hostingu może sobie (na taką samą - własną odpowiedzialność) zainstalować wordpressa z wtyczką woocommerce. Różnica w kontekście odpowiedzialności hostingodawcy za stan takiej usługi i retencję przetwarzanych danych jest zasadnicza.

Opublikowano
9 minut temu, Tom X napisał:

Szeroko komentowana opłata za umowę RODO dotyczyła usługi w modelu SAAS na licencji Shopera. e-Sklep to zwykły (może o nieco zmodyfikowanych parametrach) shared-hosting podległy pod regulamin usług serwerów wirtualnych z preinstalowaną Prestą. Na podobnej zasadzie użytkownik shared-hostingu może sobie (na taką samą - własną odpowiedzialność) zainstalować wordpressa z wtyczką woocommerce. Różnica w kontekście odpowiedzialności hostingodawcy za stan takiej usługi i retencję przetwarzanych danych jest zasadnicza.


Ok, ale z tego co pamiętam to podobną opłatę nakładał operator chyba też na osoby chcące na regularnym sharedzie uzyskać wspomnianą umowę na przetwarzanie danych 😉 

Opublikowano

Wydaje mi się, że kontrowersyjne ceny audytu i kosztów powierzenia przetwarzania danych obligatoryjnie dotyczyły usług w modelu SAAS. Ostatecznie pozbyli się tych usług, co być może było celem. 😉

Opublikowano
2 minuty temu, Tom X napisał:

Wydaje mi się, że kontrowersyjne ceny audytu i kosztów powierzenia przetwarzania danych obligatoryjnie dotyczyły usług w modelu SAAS. Ostatecznie pozbyli się tych usług, co być może było celem. 😉


Obligatoryjnie owszem, natomiast jeśli do funkcjonowania była Ci potrzebna umowa powierzenia przetwarzania danych to również wiązała się z nią opłata.

Na rezygnację z usługi można było użyć innych, znacznie mniej szkodliwych dla klientów sposobów.

Opublikowano
5 minut temu, theqkash napisał:

Na rezygnację z usługi można było użyć innych, znacznie mniej szkodliwych dla klientów sposobów.

 

Zgoda. Można odnieść pewne wrażenie, że horyzontem zdarzeń dla elity biznesowej polskiego rynku hostingowego jest jeden rok obrachunkowy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dnia 27.06.2019 o 11:49, Pawel_15 napisał:

Jak się rozwinie pełną specyfikację to na dole są podane ceny gdzie mamy odpowiednio 200, 400 i 800 PLN z tym że bez podania za jaki to okres.

spacer.png

 

Ja znalazlam takie ceny... te wygladaja calkiem niezle. Czy cos pomylilam?

Opublikowano
2 godziny temu, makipaki napisał:

Ja znalazlam takie ceny... te wygladaja calkiem niezle. Czy cos pomylilam?


Tak, wyglądają całkiem nieźle jak na ceny za pierwszy okres rozliczeniowy liczony jako pół roku.

 

Tymczasem ponownie proszę, aby pracownicy agencji marketingowej z którą współpracujesz nie wypowiadali się na forum. 

  • Lubię 4
Opublikowano

Strasznie mnie zastanawia co za agencja w ogóle robi tak nieudolną szeptankę, skutek jest odwrotny do zamierzonego, przykro się na to patrzy trochę.

Opublikowano
13 minut temu, sempre napisał:

Strasznie mnie zastanawia co za agencja w ogóle robi tak nieudolną szeptankę, skutek jest odwrotny do zamierzonego, przykro się na to patrzy trochę.

 

Wiem, ale nie powiem 🙂

 

Zostawię natomiast te wypociny dla potomnych. Wychwalanie nazwa.pl ostatnio odbywa się na potęgę w różnych miejscach, podbijane są prastare tematy które w ogóle były o hostingu.

Mam kilka swoich ulubionych tematów:

http://fajnamama.pl/forum/temat/wlasny-sklep-internetowy/3/

http://mamzdrowie.pl/forum/temat/strona-internetowa/

http://opinie-turystyczne.pl/forum/temat/4839-wlasna-strona-internetowa

http://zycienastolatkow.phorum.pl/viewtopic.php?p=90365

 

http://www.owulacja.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=12389

https://forum.krajowy.biz/off-topic-f23/domena-internetowa-t1809.html

  • Lubię 3
  • Haha 1
Opublikowano

Zastanawia mnie jedno dlaczego UKOIK się takimi firmami nie interesuje? Wolny rynek niby ale to już jest psucie interesu innych firm bo ludzie się nastawiają,że w innych firmach będzie taka sama cena i rezygnują kiedy widzą 150zł/rok jak mogą mieć za 1-10zł na rok w naz**

Opublikowano

To nie tak. Samo wychwalanie i wynoszenie pod niebiosa danej firmy nie jest karalne. Agencje reklamowe mogą spamować i wychwalać swojego klienta. Porządne fora z porządną administracją (czyli takie jak na przykład RN :D) kasują takie posty i usuwają ich autorów w celu utrzymania porządku na forum, niedopuszczenia do wprowadzania ludzi w maliny (zwłaszcza tych którzy nie do końca rozumieją o co w hostingach chodzi - nie każdy ma obowiązek się na tym znać) i do trzymania poziomu przez dane forum co ma się mocno do poprzedniego punktu :) 

Kodeksy prawne mają się nieco inaczej niż regulaminy różnych for..

 

Ale jeżeli ktoś wynajmuje agencję reklamową, PR-ową, spamerską czy inna hejterską w celu oczernienia konkurencji w postaci pisania negatywnych opinii niemających pokrycia w rzeczywistości to tutaj jak się takiego delikwenta znajdzie i przygotuje odpowiednie dowody dla prokuratora to dana agencja może mieć spore kłopoty (ale nie musi bo żyjemy tu a nie gdzie indziej...). Nawet jeżeli prawnie nie poniesie odpowiedzialności to można w internetach zrobić akcję uświadamiającą ludzi z kim mają do czynienia (oczywiście w ramach prawa na zasadzie informacji o faktach i dowodach). Taką firmą może i się UOKiK zainteresuje. Taką co chwali i wielbi to już może niekoniecznie :)

Opublikowano
13 minut temu, Pawel_15 napisał:

To nie tak. Samo wychwalanie i wynoszenie pod niebiosa danej firmy nie jest karalne. Agencje reklamowe mogą spamować i wychwalać swojego klienta. Porządne fora z porządną administracją (czyli takie jak na przykład RN :D) kasują takie posty i usuwają ich autorów w celu utrzymania porządku na forum, niedopuszczenia do wprowadzania ludzi w maliny (zwłaszcza tych którzy nie do końca rozumieją o co w hostingach chodzi - nie każdy ma obowiązek się na tym znać) i do trzymania poziomu przez dane forum co ma się mocno do poprzedniego punktu :) 

Kodeksy prawne mają się nieco inaczej niż regulaminy różnych for..

 

Ale jeżeli ktoś wynajmuje agencję reklamową, PR-ową, spamerską czy inna hejterską w celu oczernienia konkurencji w postaci pisania negatywnych opinii niemających pokrycia w rzeczywistości to tutaj jak się takiego delikwenta znajdzie i przygotuje odpowiednie dowody dla prokuratora to dana agencja może mieć spore kłopoty (ale nie musi bo żyjemy tu a nie gdzie indziej...). Nawet jeżeli prawnie nie poniesie odpowiedzialności to można w internetach zrobić akcję uświadamiającą ludzi z kim mają do czynienia (oczywiście w ramach prawa na zasadzie informacji o faktach i dowodach). Taką firmą może i się UOKiK zainteresuje. Taką co chwali i wielbi to już może niekoniecznie :)

Nie chodzi tutaj o agencje reklamową lecz o nie uczciwą konkurencje oraz ukryte druczki w regulaminach.

Opublikowano
3 minuty temu, Matix8981 napisał:

ukryte druczki w regulaminach


Mnie najbardziej smuci to, że jednak najbardziej cierpią na tym nieświadomi klienci. Niektórzy wiedzą, że trzeba wiele rzeczy doczytać i sprawdzić w niektórych firmach, a wiele osób przyjdzie "na pałę" bo ktoś im coś daje za darmo, a potem niespodzianka..

  • Lubię 2
Opublikowano

Zadaniem tego forum jest między innymi uświadamianie ludzi że jak dostają coś za darmo to potem płacą x10.

Wszystkich nie uratujemy ale im więcej tym lepiej :)

  • Lubię 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Pawel_15 napisał:

Zadaniem tego forum jest między innymi uświadamianie ludzi że jak dostają coś za darmo to potem płacą x10.

Wszystkich nie uratujemy ale im więcej tym lepiej :)

 

Sukces biznesowy dwóch największych firm hostingowych działających na polskim rynku polega m.in. na kierowaniu oferty do grupy klientów, którzy z definicji nie czytają takich forów jak rootnode 😉
Ten sukces może kiedyś zmienić się w porażkę, ale raczej za sprawą zewnętrznej, dużej korporacji z zachodnimi standardami cen i obsługi klienta oraz bardzo sprawną akcją marketingową. Np. jeśli google otworzy sklepik z domenami w bardzo dobrych cenach.

Opublikowano

Przypadek 1&1 jest chyba dobrym przykładem na kontrargument. No chyba że na rodzimym rynku pojawili się ze słaba ofertą i naprawdę kiepskim supportem - nie pamiętam już dokładnie ich oferty, dawno temu się zwinęli a jeszcze dawniej się pojawili :)

Sukces biznesowy polegał na tym że w momencie kiedy te firmy startowały w PL żeby mieć internet to trzeba było do niego "zadzwonić" albo iść do kafejki. Nie było WHT, RN, nie było innych for, internet nie był masowy, darmowe konta nie robiły szału a jak ktoś potrzebował więcej i mocniej to niestety musiał bulić i to sporo. W dodatku kiedyś internet był dość drogi...

Opublikowano

1&1 razem z eBay to chyba klasyczne przypadki jak nie zdobywać polskiego rynku. Wszystko tam u nich szwankowało: obsługa klienta, pomoc techniczna, zła oferta lokalna (gorsza niż na rynkach zachodnich).  Aż w 2015 roku kupili home.pl i chyba zupełnie sobie odpuścili rozwój swojej marki.

Opublikowano
Dnia 12.07.2019 o 14:25, Pawel_15 napisał:

Przypadek 1&1 jest chyba dobrym przykładem na kontrargument. No chyba że na rodzimym rynku pojawili się ze słaba ofertą i naprawdę kiepskim supportem - nie pamiętam już dokładnie ich oferty, dawno temu się zwinęli a jeszcze dawniej się pojawili :)


1&1 od samego początku chciał w PL prowadzić ten swój januszowy biznes (słabo i drogo) i ostatecznie to robi, tylko pod inną marką (polecam zerknąć na skład rady nadzorczej przejętej spółki). Natomiast przyszłość nazwy jest wciąż otwarta i stawiam orzechy przeciwko dolarom, że też będzie przejęcie. Natomiast sam rynek hostingowy, w który celują dwie największe w PL spółki zmienia się. Czy, powiedzmy, fryzjerowi, mechanikowi samochodowemu potrzebny jest dzisiaj hosting? Domenę kupi sobie tam gdzie tanio, pocztę (bardzo dobrą) kupi sobie w GApps. Wizytówkę wystruga sobie w Google Moja Firma oraz na Facebooku. Z kolei biznes, który potrzebuje jakości i zatrudnia bądź korzysta z usług profesjonalistów z branży, nie kupi kiepskiej i drogiej usługi z kiepskim supportem. Dlatego uważam, że nasz rynek hostingowy czekają turbulencje.

Opublikowano (edytowane)

Ostatnio na główną skrzynkę pocztową otrzymaliśmy od pewnej agencji jednorazową niezamówioną informacje handlową (czytaj spam) wysłaną za pośrednictwem serwera nazwy. Zgłosiliśmy te kwestię do IOD nazwy wraz z kopią eml i dostaliśmy taką o to odpowiedź:

 

Cytat

Analiza treści przedmiotowego e-maila, jednokrotny charakter jego dostarczenia, jawność tożsamości nadawcy oraz brak informacji od innych uczestników obrotu gospodarczego co do bezprawnego działania podmiotu rozsyłającego, nie upoważniają do jednoznacznego stwierdzenia, iż wysłany do Pana e-mail przejawia cechy tzw. spam-u. Brak tej pewności na tym etapie postępowania jest przesłanką, która nie upoważnia nas do wszczęcia wobec tutaj była nazwa agencji procedury mającej na celu czasowe zablokowanie świadczonych usług lub wypowiedzenie umowy.

 Niemniej jednak, mając na uwadze zapewnienie najwyższej jakości świadczonych usług, zwracamy się z prośbą o poinformowanie nas w przypadku, gdyby  ponownie otrzymał Pan podobny e-mail od tego samego nadawcy.

 

Według inspektora ochrony danych nazwy jednorazowe wysłanie spamu za pośrednictwem ich serwerów to nie jest przesłanka do podjęcia jakichkolwiek kroków wobec nadawcy spamu, chyba powinno to działać trochę inaczej, co o tym myślicie? 

Edytowane przez sempre
  • Zaskoczony 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.