Skocz do zawartości

Tom X

Użytkownicy
  • Ilość treści

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Tom X

    Opinie o nazwa.pl

    1&1 od samego początku chciał w PL prowadzić ten swój januszowy biznes (słabo i drogo) i ostatecznie to robi, tylko pod inną marką (polecam zerknąć na skład rady nadzorczej przejętej spółki). Natomiast przyszłość nazwy jest wciąż otwarta i stawiam orzechy przeciwko dolarom, że też będzie przejęcie. Natomiast sam rynek hostingowy, w który celują dwie największe w PL spółki zmienia się. Czy, powiedzmy, fryzjerowi, mechanikowi samochodowemu potrzebny jest dzisiaj hosting? Domenę kupi sobie tam gdzie tanio, pocztę (bardzo dobrą) kupi sobie w GApps. Wizytówkę wystruga sobie w Google Moja Firma oraz na Facebooku. Z kolei biznes, który potrzebuje jakości i zatrudnia bądź korzysta z usług profesjonalistów z branży, nie kupi kiepskiej i drogiej usługi z kiepskim supportem. Dlatego uważam, że nasz rynek hostingowy czekają turbulencje.
  2. Tom X

    Opinie o nazwa.pl

    Sukces biznesowy dwóch największych firm hostingowych działających na polskim rynku polega m.in. na kierowaniu oferty do grupy klientów, którzy z definicji nie czytają takich forów jak rootnode 😉 Ten sukces może kiedyś zmienić się w porażkę, ale raczej za sprawą zewnętrznej, dużej korporacji z zachodnimi standardami cen i obsługi klienta oraz bardzo sprawną akcją marketingową. Np. jeśli google otworzy sklepik z domenami w bardzo dobrych cenach.
  3. Tom X

    Opinie o nazwa.pl

    Zgoda. Można odnieść pewne wrażenie, że horyzontem zdarzeń dla elity biznesowej polskiego rynku hostingowego jest jeden rok obrachunkowy.
  4. Tom X

    Opinie o nazwa.pl

    Wydaje mi się, że kontrowersyjne ceny audytu i kosztów powierzenia przetwarzania danych obligatoryjnie dotyczyły usług w modelu SAAS. Ostatecznie pozbyli się tych usług, co być może było celem. 😉
  5. Tom X

    Opinie o nazwa.pl

    Szeroko komentowana opłata za umowę RODO dotyczyła usługi w modelu SAAS na licencji Shopera. e-Sklep to zwykły (może o nieco zmodyfikowanych parametrach) shared-hosting podległy pod regulamin usług serwerów wirtualnych z preinstalowaną Prestą. Na podobnej zasadzie użytkownik shared-hostingu może sobie (na taką samą - własną odpowiedzialność) zainstalować wordpressa z wtyczką woocommerce. Różnica w kontekście odpowiedzialności hostingodawcy za stan takiej usługi i retencję przetwarzanych danych jest zasadnicza.
  6. Każdy filtr antyspamowy działa na zasadzie wglądu w maile, ich analizę lokalną i/lub globalną. Regulamin usługi powinien to wykazywać. " Szyfrowanie i bezpieczeństwo nie ma tu nic do rzeczy, skoro mail przelatuje przez serwery google.  " - ma, ponieważ mylisz poufność korespondencji z bezpieczeństwem dostępu do usługi.
  7. Tom X

    Opinie o nazwa.pl

    Wgląd w raporty NASK wskazuje na pozafinansowe przyczyny utrzymywania domen u hostingodawców w PL.
  8. Storage to akurat najbardziej trywialny parametr w usłudze poczty, istotniejsze są: stabilność, zachowanie webmaila na desktopach/urządzeniach mobilnych, jakość filtrów antyspamowych, DKIM/DMARC, wsparcie dla PUSH, niewspółdzielony IP o dobrej reputacji.
  9. Tom X

    Opinie o nazwa.pl

    Owszem, przy czym dwóch największych polskich usługodawców zbudowało sobie m.in. na tym dobrze opłacalny model biznesowy, który od biedy można byłoby uznać gdyby szedł w parze ze stosownie wysoką jakością usług.
  10. Tom X

    Opinie o home.pl

    Przewertowałem oficjalne formum home_pl w kontekście współpracy CloudFlare z ich hostingiem współdzielonym - interesująca lektura. Można z niej wynieść, że nowa platforma (z nowym panelem) świadomie powstała na bazie tych samych założeń technicznych opartych o brak wsparcia dla poczty/hostingu w przypadku domen delegowanych na obce DNS'y. Z biznesowego punktu widzenia ma to jakiś sens: klienci, którzy nie mogą skorzystać z darmowego planu CF - dokupią certyfikaty, klienci którzy z różnych powodów chcieliby się wynieść ze swoim inwentarzem - będą mieć pod górę (więc może zacisną zęby i pozostaną). Z tych samych - biznesowych powodów nie opłaca się u nich korzystać z darmowych certyfikatów Let's Encrypt (koszty instalacji).
  11. Tom X

    Opinie o home.pl

    @home_pl Na razie od 4 lat macie wciąż nierozwiązane problemy techniczne z podstawową usługą hostingową - pocztą e-mail. Od 4 lat nikt z Państwa nie ogłosił publicznie wiarygodnej informacji o znalezieniu przyczyny ponadstandardowej awaryjności, terminie jej rozwiązania, braku lub przesadnie opóźnionych wdrożeń poprawek bezpieczeństwa, zalecanych przez producenta OX. Poczta działa jak chce, kiedy chce. Usługą WebFTP nie da się wykonać backupu danych o objętości większej niż kilkadziesiąt MB - operacji wymaganej przez wasz regulamin usług. SLA od kilku lat systematycznie spada, aktualnie jest on "wspomagany" zapisem regulaminowym, dającym możliwość wyłączenia usług w godzinach 23:00 – 7:00 każdego dnia, bez wliczania tego czasu do SLA. Stały IP w hostingu współdzielonym wypadł z podstawowej oferty i aktualnie jest dostępny jedynie w najwyższym pakiecie usług. Wciąż brak obiecanego ileśtam lat temu wsparcia dla DKIM dla poczty. Trudno nie zaobserwować coraz szerszego rozdźwięku, pomiędzy niespełnianymi obietnicami oraz deklaracjami osiągania przez spółkę "oceanów przychodów" a faktycznym dryfem stanu technicznego Państwa usług oraz współczynnika jakość/możliwości/cena. Trudno też ten rozdźwięk nazwać "docieraniem".
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki korzystania z serwisu, Regulamin, Polityka prywatności.