Skocz do zawartości

nnd.newbie

Użytkownicy
  • Ilość treści

    115
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    6

nnd.newbie wygrał w ostatnim dniu 1 Maj

nnd.newbie ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

32 Excellent

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. 1&1 razem z eBay to chyba klasyczne przypadki jak nie zdobywać polskiego rynku. Wszystko tam u nich szwankowało: obsługa klienta, pomoc techniczna, zła oferta lokalna (gorsza niż na rynkach zachodnich). Aż w 2015 roku kupili home.pl i chyba zupełnie sobie odpuścili rozwój swojej marki.
  2. Ale żeś sobie forum wybrał na pytanie z Thunderbirda Opcje -> Konfiguracja kont -> (Konto pocztowe) -> Synchronizacja I tu masz blok "Miejsce na dysku" i możesz wybrać "Synchronizuj tylko wiadomości z ostatnich..." Nagłówki są pobrane i widoczne zawsze. Po kliknięciu w starszą wiadomość, ta zostanie wczytana i wyświetlona. Nie wiem po jakim czasie i czy w ogóle zostanie ponownie usunięta. Thunderbird co jakiś czas chce porządkować foldery, może wtedy przeczyszcza starą pocztę.
  3. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych już sprostowało że kara za kserowanie dowodu to była co najmniej nieuprawniona nadinterpretacja ustawy. W ustawie mowa o "replice dokumentu", czyli o odwzorowanie lub kopię oryginału o cechach autentyczności dokumentu publicznego. Ksero wciąż będzie dozwolone. Poza tym jeśli nie ksero i już nie będzie można zweryfikować tożsamości zdalnie to zawsze mogą poprosić o stawiennictwo osobiste. Więc polecam jednak ksero.
  4. Zależy od hostingu. W home.pl musisz oddelegować domenę na ich serwery DNS inaczej nawet poczty nie możesz używać. Inne hostingi są bardziej elastyczne. Nie ma co ukrywać że łatwiej oddelegować domenę na serwery hostingu, bo wtedy wpisy są tworzone automatycznie. W przeciwnym przypadku musisz wyciągać rekordy z sewerów DNS hostingu i odtwarzać na innym. Poza tym jeśli (nie powinno, ale może się zdarzyć) hosting zmieni coś we wpisach DNS (np. adres IP) to jeśli używasz ich serwerów DNS to wszystko działa z automatu. A tak dopiero "awaria" może sprawić że zauważysz że coś się dzieje i zaktualizujesz wpisy na swoim DNSie.
  5. https://kb.arubacloud.pl/pl/computing/uzytkowanie-i-technologia/wlasciwosci-techniczne-uslugi-aruba-cloud-computing.aspx
  6. Nie ty profilujesz tylko Google używa Twoich emaili, żeby sprofilować ciebie. I niekoniecznie żeby Tobie wyświetlać reklamy (choć od reklam Google ciężko ucieć), ale chociażby po to żeby pomóc sprofilować innych. Statystyka, Big Data itd. W G Suite nie ma reklam, przynajmniej ja nie widzę. I przyznam, że nie czytałem regulaminu więc nie wiem czy w G Suite też jest "czytanie" emaili do profilowania, czy tylko w GMailu. Jak chcesz poufną korespondencję to tylko szyfrowanie end to end: GPG albo S/MIME.
  7. Na rok to już wolałbym home.pl. Mają nieustające promocje -90% na pierwszy rok, a zdarza się, że za 0 zł coś można dostać. Trzeba się mocno starać nie patrzeć na rynek, żeby w nazwa.pl wylądować.
  8. Na Debian Lenny domyślnym PHP był zdaje się 5.2 albo nawet 4. Musisz sprawdzić czy appka będzie działać w nowszych. Bo instalowanie PHP 5.2 na współczesnych systemach nie należy do łatwych i przyjemnych.
  9. Jak IP jest znane atakującemu to CloudFlare nic wam nie pomoże bo atak jest prosto na wasz IP z pominięciem Cloudflare. Zmieńcie IP, pogadajcie z hostingiem czy mogą na firewallu zablokować ruch spoza Cloudflare i wtedy bawcie się anty DDoSem w Cloudflare. W tanich hostingach dobrego anty DDoS nie ma, ktoś już wspomniał myDevil i chyba niewiele więcej. Sądzę, że dla was najlepsza opcją to jednak będzie VPS. Nie dość że nie ma problemu z zakupem na miesiąc (nawet w OVH) to macie jeszcze wszystko pod kontrolą. Dziwną macie tę developerkę, ze jeszcze nad tym pracujecie, a już was ktoś atakuje. Nie możecie uruchomić na to oddzielnego hostingu do testów, pod losowa domeną, gdzie dane będą znane tylko tym co nad tym pracują?
  10. Dziwne, ze Cloudflare wszystko przepuszcza. Może wasz adres IP wypłynął? Cloudflare wam zadziała tylko pod warunkiem, że cały ruch przepływa przez Cloudflare, a to wymaga żeby adres IP pozostał nieznany. Spróbuj może w obecnym hostingu żeby blokowali na firewallu cały ruch spoza Cloudflare. Możecie też uruchomić jakiegoś VPSa i tam już macie dostęp do firewalla.
  11. Powiem ci że ja hostingiem WEBH mam trochę problemów. Np. w najgorszym styczniu 2019 uptime 97,91%, czyli 15 godzin przestoju (nie liczę awarii z jesieni 2018 roku kiedy 2 dni leżało). W innych miesiącach lepiej, ale średnio to jednak ok. 99,5% z miesiącami gorszymi i lepszymi i na sporo błędów 5xx/4xx sam trafiałem podczas zwykłej pracy. Co do skalowania zasobów to nie jest tak różowo bo mają dużo innych ograniczeń: max przepustowość 20Mb/s na jedno IP, liczba requestów na sekundę na jedno IP, liczba zapytań do bazy danych itd. Ograniczenie RPS od jednego IP na początku powodowało mi że nie mogłem sam pracować w panelu admina Prestashop bo jak otwierałem więcej niże 2-3 zakładki to dostawałem bład 500 - przekroczona liczna requestów. Ogólnie od 3 tygodni widzę poprawę: uptime prawie 100% i żadnego errora 5xx/4xx jeszcze nie widzałem. Może dlatego przestali sprzedawać bo się wreszcie zabrali za poprawę działania. Więc na Twoim miejscu bym się wstrzymał i zobaczył jak to się rozwinie. PS. Rozważ jeszcze mydevil.net. Nie ma skalowania, ale mają gwarantowane zasoby: RAM i liczbę procesów. W opcji 45GB to jest 2GB RAM i 45 procesów (w tym max 36 procesów PHP). Mi technologicznie się bardzo podobają. Dużo rzeczy można zrobić z konsoli, przez ich autorskie narzędzie. Od 1,5 miesiąca uptime 100% z jednym przestojem 10 minut 30 marca o 2 w nocy. Ale nic tam nie trzymam, tylko stronę testową na Prestashop.
  12. Nie to ten sam proces i właśnie dlatego w ustawieniach aplikacji serwerowych jak apache czy mysql masz mnóstwo opcji konfiguracyjnych ograniczających zużycie zasobów jak limit pamięci, połączeń czy czas trwania żeby żeby jeden proces/wątek/wywołanie/użytkownik/błąd w skrypcie nie zeżarł ci z zasobów całego serwera. O ile takich ograniczeń nie wprowadził na proces kompilacji to ten weźmie wszystkie zasoby jakie ma dostępne. Pytanie z rodzaju takich "czy to normalne że przekodowywanie video zajmuje 100% procesora (przynajmniej jednego rdzenia)"? Odpowiedź: tak, to normalne. I nieważne, czy masz procesor 1GHz, 5GHz czy 40Ghz. Kodowanie pójdzie całą parą , tylko na jednym się skończy w godzinę, na drugim w 10 minut, a na trzecim w 10 sekund. Identycznie z kompilacją choć to bardziej skomplikowany proces i daje także po dysku. Jak chce sprawdzić wydajność serwera kompilacją to niech odpali to samo na kilku różnych maszynach i porówna czas zakończenia. A to że podczas kompilacji miał load avarage na poziomie 6 to chyba dobrze świadczy o PHP i kompilatorze, że dobrze wykorzystał wszystkie rdzenie, szczególnie, że (jak z ostatniego wpisu widać) stadardowo load avarage mu skacze pomiędzy 0,6, a 1,5.
  13. @kpuchala To wtedy zrobię to co zagroziłem i zmuszę klienta do przejścia na inny hosting :))) A tak na poważnie. No cóż na to można poradzić, taka firma. Wytłumaczę kontrahentowi że nie będzie mógł do mnie wysłać emaili dopóki nie zmieni hostingu bo wina jest po tamtej stronie i nie mają zamiaru z tym nic zrobić. I że w ten sam sposób byle fajfus może zablokować im komunikację z innymi firmami, to może ich skłoni do migracji albo jchost do zareagowania. Obejście które najwidoczniej jest nieodzowne w Direct Adminie. A nierozsądne to jest pozwolenie żeby byle złośliwy troll mógł przechwytywać pocztę moich klientów, więc sorry. Zdecydowali się na DA to albo niech reagują szybko na każde zgłoszenie albo niech się bawią i rozwiążą to raz a a dobrze.
  14. Mi nie zablokujesz. Co najwyżej zablokujesz wysyłanie poczty do mnie innym nieborakom-klientom jchost. A wtedy ja grzecznie wyjaśnię takim nieborakom, czemu nie mogą wysłać poczty do mnie. A jak nie uwierzą to założę konto na jchost i dodam domenę ich największego kontrahenta i jak zacznę im cytować emaile wysłane do tego kontrahenta, których tamten nigdy nie dostanie to może rozważą zmianę dostawcy usług na takiego który ogarnia takie problemy, a nie odpisuje że "nie widzi tu żadnego problemu" :)) Z tym ostatnim to oczywiście żart. Skontaktuję sie jchost i powiem żeby dodali moją domenę do zablokowanych, a reszta niech się męczy.
  15. @kankan W wątku który podałeś masz odpowiedź jak temu przeciwdziałać: " To disable the local delivery you should use smarthost route in exim on a server with DA" I jeszcze dalej "With smarthost you relay all outgoing emails through a self-standing SMTP server. And it would be much harder for your customers to deceive your mail-relay if you take care about separate DNS settings for your MAIL and Directadmin server." Czyli trzeba zrobić dokładnie to co się postuluje. Usługa pocztowa nie powinna używać tych samych serwerów DNS co Directadmin. jak trzeba to się stawia oddzielne serwery na pocztę. PS. Dzięki za otwarcie oczu. Nie wyobrażam sobie używania usługi w której byle fajfus może przekierować moją pocztę do jakiejś domeny poprzez dodanie jej na swoim koncie. Od dzisiaj hostingi z "czystym" Direct Admin są u mnie spisane na straty.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki korzystania z serwisu, Regulamin, Polityka prywatności.