Skocz do zawartości

nnd.newbie

Użytkownicy
  • Ilość treści

    133
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    12

nnd.newbie wygrał w ostatnim dniu 29 Wrzesień

nnd.newbie ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

46 Excellent

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Przekierowania z innego adresu na skrzynkę w gmail. Prywatnie mam tak zrobiony np. adres uczelniany przekierowany na skrzynkę w gmailu (teraz bardziej z sentymentu, bo już dawno po studiach, ale kiedyś dla wygody). Nic mi o tym nie wiadomo, ja właśnie spotykałem się z innymi opiniami, że to nie ma znaczenia. Możliwe, że tak się przyjęło bo zostawia się przestrzeń na ewentualnie dodanie innych? A może jest tego inna przyczyna. Spotkałem się w niektórych hostingach, że w ogóle nie da się ustawić priorytetu ręcznie (tylko podawało się main i secondary) lub można wybrać wartości w zakresie 1-9. Tak ustawiałem i też działało. Nawet Google w swoim helpie instruuje jak mamy ustawiać priorytety jeśli się nie da standardowo: https://support.google.com/a/answer/174125?hl=pl
  2. Nie wiem czy w pełni zrozumiałem co zrobiłeś, ale jeśli miałeś kilka różnych wpisów MX to: 1) Ten z największym priorytetem (czyli najmniejszym numerkiem) będzie używany w pierwszej kolejności. Pozostałe tylko jeśli podstawowy serwer nie działa. Jeśli wpis z największym priorytetem nie był od ZOHO to był błąd. 2) Jeśli dwa lub więcej wpisów ma ten sam priorytet to poczta będzie dzielona pomiędzy nie. Ogólnie kilka wpisów MX wskazujących na różnych dostawców to raczej błąd. Kilka wpisów jest stosowane przez dużych operatorów do rozkładania obciążenia, albo wskazywana serwerów zapasowych. Możliwe, że ZOHO od razu odrzucił taką konfigurację, jeśli zobaczył kilka innych wpisów MX poza jego.
  3. -all to hardfail, ~all to softfail 1) Wpis SPF podany wyżej autoryzuje tylko serwery Zoho do wysyłki poczty, pomija nawet adres z rekordu A który standardowo jest dodawany. Przed ostatecznym ustaleniem które serwery będą wysyłać pocztę i pełnego uzupełnienia wpisu SPF na prawidłowy, zostawiłbym softfail 2) Poczta forwardowana dalej przez odbiorcę zawsze nie będzie zgodna z SPF, a forward to dość popularny mechanizm stosowany przez wielu (sam mam parę forwardów na gmaila). I na razie nie ma na to dobrego rozwiązania, choć powoli wdrażany jest SRS (Sender Rewriting Scheme). Więcej wytłumaczone dlaczego jest problem z forwardem i SPF tutaj: https://www.smarthost.pl/mechanizm-spf-dla-przekierowan-poczty-forward-czyli-srs-na-serwerach-smarthost-pl
  4. Najpierw sprawdź czy to co dodałeś (czyli wpisy MX i SPF) się propaguje. Użyj obu: https://mxtoolbox.com https://dnschecker.org Ten pierwszy sprawdzi Ci wpisy, ten drugi Cię poinformuje czy się propagują i na jakim jest etapie. Jeśli Ci nie zwraca odpowiednich wartości to rozkminiaj co nie tak zrobiłeś w domeny.pl. Jeśli zwraca twoje wpisy, ale Zoho się dalej burzy to sprawdzaj czy wartości są poprawne. Powinieneś mieć 3 wpisy MX: mx.zoho.eu mx2.zoho.eu mx3.zoho.eu i jeden SPF v=spf1 include:zoho.eu -all (Aczkolwiek ja bym zmienił -all na ~all) Jak w MXtoolbox i dnschecker ci zwraca już poprawne wartości to czekaj aż Zoho to załapie, albo pisz do nich. PS. W Zoho masz też włączony DKIM. Żeby działał musisz dodać też klucz publiczny DKIM do strefy DNS. W przeciwnym razie będziesz podpisywał emaile, ale nie będzie możliwości weryfikacji podpisu. PS 2. Dobrze też dodać rekord DMARC
  5. https://domeny.pl/pomoc/pytanie/zmiana-mx-domeny.html https://domeny.pl/pomoc/pytanie/jak-dodac-lub-zmodyfikowac-rekordy-dns-domeny.html
  6. Po to masz wpis DMARC, żeby nadawca mógł Cię poinformować co masz robić z jego emailami. Jeśli ci podał, że masz odrzucać (brak klucza publicznego też bym tak traktował), to po prostu to robisz. Natomiast arbitralne odrzucanie wpisu DKIM bez sprawdzania DMARC bym sobie darował. Obstawiam, że żadna firma hostingowa nie podpisuje emaila kluczem prywatnym jeśli nie istnieje klucz publiczny, to w końcu nierozłączna para Jeśli robi to jakaś jedna firma to pewnie tragiczny błąd. Sądzę, że to raczej wina klientów tych firm, którzy strefę DNS trzymają gdzieś indziej, a brak wiedzy, nieuwaga lub po prostu ignorancja sprawia, że nie kopiują klucza publicznego.
  7. Nie polecę żadnego, bo tak naprawdę nie używam żadnego zaawansowanego. Jak coś debuguję to przechodzę na analizę "ręczną", ewentualnie wspomagam się prostymi translatorami z XML na "ludzki". Takie są dostępne online. Jak nie debuguję to używam darmowego agregatora https://dmarc.postmarkapp.com, ale on daje tylko tygodniowe bardzo uproszczone statystyki: liczbę emaili, żródła i % emaili które przeszły/nie przeszły testu SPF/DKIM. Większy przegląd narzędzi: https://dmarc.org/resources/products-and-services/
  8. Od HELO zaczyna się komunikacja między dwoma serwerami, tak jeden się wita z drugim podając swoją nazwę. Serwer odbiorca sprawdza IP serwera nadawcy i korzysta z DNSa (wpis PTR) żeby rozwiązać adres IP na nazwę hosta (Reverse DNS). Jeśli to co uzyskał zgadza się z tym jak przedstawił się serwer nadawca w komunikacie HELO to się nazywa że Reverse DNS się zgadza i jest wykorzystywane przez serwery do wykrywania spamu. Jeśli nie stawiasz swojego serwera tylko korzystasz z hostingu to nic z tym nie zrobisz. mail-tester.com Cię poinformuje o tym czy jest DKIM, DMARC i czy reverse DNS się zgadza. Widzę, że jesteś troszkę zielony, więc radzę ci zamiast "p=reject" dać "p=none" co sprawi, że będzie tylko testować i wysyłać raporty, ale emaili nie odrzuci. I ustaw PCT na start na mniejszą wartość np. 10 i sukcesywnie zwiększaj do 100 jeśli wszystko jest OK. Dopiero potem ustaw p na reject albo quarantine Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale raporty przesyłane na adres rua@mojadomena.pl to będą dzienne raporty od każdego odbiorcy obsługującego dmarc który dostanie pocztę z twojej domeny i będą to czyste pliki XML. Jeśli wysyłasz dużo poczty do róznych odbiorców i pod rua@mojadomena.pl nie masz jakiegoś analizatora to możesz nie nadążać tego czytać. PS. Może niech moderator wytnie tę część wątku z opinii o Mydevil.net bo to niewiele ma wspólnego z mydevil.
  9. Jemu chyba chodzi o to żeby MyDevil.net obsługiwał DMARC jako odbiorca czyli zaczął stosować się do wpisów DMARC nadawcy i wykonywał odpowiednie akcje.
  10. Tak możesz. DKIM ma selektor. Wpisy do DNS są w stylu: selector1._domainkey.example.com Musisz się tylko upewnić, że selektor z Joomli jest inny niż z hostingu.
  11. Od 1991 roku, a dokładnie ustawy z dnia 28 września 1991 r. W ramach art. 2 tej ustawy kontrola może obejmować również rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw i wykroczeń przeciwko prawom własności intelektualnej, w szczególności sprawdzają legalność programów komputerowych.
  12. Pomoc techniczna Microsoftu, szczególnie w wersji polskiej to niezbyt wiarygodne źródło informacji, szczególnie na tematy wykraczające poza podstawową pomoc techniczną. A oficjalnego stanowiska od nich nie dostaniesz. Darmowy upgrade zakończył się w 2016 roku, potem jeszcze była furtka dla użytkowników ułatwień dostępu, ale to też już się skończyło. Praktycznie wciąż działa i upgrade (wykonany z ISO, nie przez appkę) na działającej maszynie Windows 7 skończy się aktywnym Windows 10 i trwałym przypisaniu licencji do maszyny. Jak napisałeś z kluczem z Windowsa 7 i czysta instalacja, też pójdzie. Z punktu widzenia polskiego prawa nie wiem jak wygląda legalność takiego rozwiązania. Z punktu widzenia "Polaka-cwaniaka" bardzo trudno ustalić kiedy nastąpił upgrade licencji. Trzeba prosić o pomoc Microsoft. Sama data instalacji nie wystarczy, bo licencja mogła być aktywowana w czasie trwania akcji. Sam tak zrobiłem, a potem na długi czas wróciłem do Windowsa 7. Więc obstawiam, że w przypadku jakiejkolwiek kontroli wystarczy nalepka licencyjna z Windowsa 7 i/lub info z systemu o aktywnej licencji.
  13. Zastanów się po co dawałeś klucz API dla dhosting? Ano po to, żeby można było zintegrować ich usługę z Cloudflare, czyli automatycznie zgłaszać wszelkie zmiany do Cloudflare. Że dhosting nie usuwa od razu stron i wpisów DNS? Norma w większości firm. Połowa klientów zapomina zapłacić, wraca itp. Jak chcesz żeby usunęli od razu to zgłoś to i upewnij się, że to zostało zrobione. Dhosting w końcu usuwa twoje usługi co przy okazji z automatu przez integrację usuwa wpisy z Cloudflare. Że w tym czasie zostały zmienione ręcznie? Peszek. Mam dla Ciebie kilka rad: 1) Naucz się ładnie rozwiązywać umowy z firmami i dwa razy zastanów się czy wszystkiego dopatrzyłeś i o niczym nie zapomniałeś. 3) Jak dajesz komuś hasło/dane autoryzacyjne to PAMIĘTAJ o tym i odbierz kiedy już nie potrzebujesz korzystać z jego usług. Po to te dane są poufne, żeby ich pilnować. Uważam, że 70% twojej winy, 30% dHosting, który już zresztą zapowiedział, że postara się na przyszłość przewidzieć jak nie skrzywdzić zapominalskich i nieświadomych.
  14. I jak tam w IQ.pl? Masz pocztę Pro czy Standard?
  15. Akurat logo też jest: (https://grab.uprp.pl/, baza TMV, numer zgłoszenia 316034), ale tylko sam znak graficzny, bez napisu nazwa.pl. Wątpię, żeby ich prawnicy się wdawali w takie niuanse. Najpierw będzie wezwanie do sądu, a potem obrona prawa do artystycznej wolności twórczej
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki korzystania z serwisu, Regulamin, Polityka prywatności.