Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Wiadomość dodana przez theqkash

Chcesz znaleźć opinie o nazwa.pl? Dobrze trafiłeś! Jeśli szukasz hostingu w nazwa.pl, serwerów w nazwa.pl lub chcesz uzyskać informację o rejestracji domen w nazwa.pl - ten temat jest idealny.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, theqkash napisał(a):

nie spotkałem się z problemem dla jakichkolwiek innych domen.

 

Przed chwilą sprawdziłem 10 pierwszych domen z top100, @213.186.33.99 na 6 odpowiedział, na 5 nie odpowiedział. Mi na zapytanie o nazwa.pl odpowiedział.

Opublikowano

Z wewnątrz OVH wygląda to tak:

 

root@s2:~# dig nazwa.pl @213.186.33.99 +short
root@s2:~# dig home.pl @213.186.33.99 +short
212.85.96.183
root@s2:~# dig cyberfolks.pl @213.186.33.99 +short
185.243.55.51
root@s2:~# dig aftermarket.pl @213.186.33.99 +short
185.253.212.10
root@s2:~# dig seohost.pl @213.186.33.99 +short
188.210.221.51
root@s2:~# dig lh.pl @213.186.33.99 +short
185.135.88.173
root@s2:~# dig kei.pl @213.186.33.99 +short
185.243.54.172
root@s2:~# dig zenbox.pl @213.186.33.99 +short
2.57.136.172
root@s2:~# dig dhosting.pl @213.186.33.99 +short
195.88.50.50

 

Raz na X razy nazwa.pl też odpowiada.

Opublikowano
7 minut temu, theqkash napisał(a):

Z wewnątrz OVH wygląda to tak:

 

root@s2:~# dig nazwa.pl @213.186.33.99 +short
root@s2:~# dig home.pl @213.186.33.99 +short
212.85.96.183
root@s2:~# dig cyberfolks.pl @213.186.33.99 +short
185.243.55.51
root@s2:~# dig aftermarket.pl @213.186.33.99 +short
185.253.212.10
root@s2:~# dig seohost.pl @213.186.33.99 +short
188.210.221.51
root@s2:~# dig lh.pl @213.186.33.99 +short
185.135.88.173
root@s2:~# dig kei.pl @213.186.33.99 +short
185.243.54.172
root@s2:~# dig zenbox.pl @213.186.33.99 +short
2.57.136.172
root@s2:~# dig dhosting.pl @213.186.33.99 +short
195.88.50.50

 

Raz na X razy nazwa.pl też odpowiada.

 

Z zewnątrz podobnie - co któryś raz serwer @213.186.33.99 na zapytanie o dany host odpowiada (z listy wspomnianych 10 domen z top100), a co któryś raz - dostaję timeout. Myślę, że dodatkowo warto wpisać w konfiguracji resolv.conf jakiś ogólnodostępny serwery DNS, który nie ma problemów z odpowiedziami.

Opublikowano

Cóż, mi się nie zdarzyło nie dostać odpowiedzi na cokolwiek poza nazwą. W każdym razie zgłosiłem problem, a to co z tym zrobicie to już Wasza wola.

 

Klienci z maszyn z takimi DNSami też zgłaszają tylko i wyłącznie problemy z korespondencją z/do Was (a mogliby też zgłaszać z home, cyberfolks czy innych dużych firm).

Opublikowano
5 minut temu, theqkash napisał(a):

Cóż, mi się nie zdarzyło nie dostać odpowiedzi na cokolwiek poza nazwą. W każdym razie zgłosiłem problem, a to co z tym zrobicie to już Wasza wola.

 

Nie mamy wpływu na poprawność działania serwerów DNS w innych firmach. Temat analizujemy niezależnie, ale prosta weryfikacja którą ja przeprowadziłem daje mi prawo sądzić, że serwery DNS w OVH, który został wymieniony, nie odpowiada nie tylko na domeny w nazwa.pl, ale też na wiele innych domen (miałem przed chwilą timeouty odpowiedzi na wp.pl, onet.pl itd, po chwili są odpowiedzi, a;e zaraz znów timeout). Więc myślę, że warto to także zgłosić bezpośrednio do OVH.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie jestem po klejonych przenosinach klienta z nazwy. To jak mało intuicyjny jest ten portal to mi głową pęka. Może jak ktoś korzysta dłuższy czas to jest w stanie się odnaleźć, ale ja się totalnie gubię.  W dodatku brak możliwości eksportu mysql do zip, brak przeglądania plików z pozycji przeglądarki. Ogólnie średniowiecze.

Edit. I jeszcze to zrywanie łącza ftp...

Edytowane przez Damian82
Opublikowano (edytowane)

Pisząc o portalu i dalej o eksporcie baz danych, rozumiem że chodzi Ci o CloudHosting Panel. Otóż eksport baz danych możliwy jest do pliku, który zapisywany jest w katalogu /_sqldump na FTP. Realizuje się ze ścieżki:

 

Bazy danych > Wykaz baz danych > [wybrana baza SQL] > Wykonaj kopię

 

wykonaj_kopi_bazy_danych_nazwapl_3.thumb.png.4e7a52ce84d2eb8e586c56df22d0ce5f.png

 

 

System nie zapisuje ich jako pliki ZIP tylko jako pliki .sql, które można pobrać przez FTP:

 

wykonaj_kopi_bazy_danych_nazwapl_2.thumb.png.ef44f44e31847e07912a20b147995d0d.png

 

Jeżeli chodzi o intuicyjność naszego narzędzia - dostępne są jego 3 widoki, Classic, Modern i Galaxy, a także osobny tryb RWD. Projektując CloudHosting Panel braliśmy pod uwagę nie tylko otoczenie rynkowe, ale również uwagi zgłaszane przez  przedstawicieli branży IT. Każdy klient może sobie wybrać ten widok, który jest dla niego najbardziej czytelny. Jeżeli pojawia się jakiś problem ze znalezieniem określonej funkcji, mamy rozbudowane Centrum Pomocy gdzie odpowiadamy na każde pytanie z zakresu obsługi hostingu https://www.nazwa.pl/pomoc/ 

 

Na koniec odniosę się jeszcze do tematu zrywania połączenia FTP. Potwierdzam, że nie mieliśmy i nie mamy takich zgłoszeń od klientów. Sami również, z dziesiątek różnych miejsc, każdego dnia weryfikujemy działanie każdej usługi i to wielo-, wielo-, wielokrotnie. Nie moglibyśmy sobie na tego typu sytuacje pozwolić. Dlatego, aby wyjaśnić ten konkretny przypadek zerwania połączenia FTP, prośba o kontakt z naszym całodobowym Działem Obsługi Klienta - [email protected] lub infolinia 22 454 48 10.

 

 

Edytowane przez itomek
Opublikowano
2 godziny temu, Damian82 napisał(a):

Właśnie jestem po klejonych przenosinach klienta z nazwy. To jak mało intuicyjny jest ten portal to mi głową pęka. Może jak ktoś korzysta dłuższy czas to jest w stanie się odnaleźć, ale ja się totalnie gubię.  W dodatku brak możliwości eksportu mysql do zip, brak przeglądania plików z pozycji przeglądarki. Ogólnie średniowiecze.

Edit. I jeszcze to zrywanie łącza ftp...

wystarczy w phpmyadminie  wybrac zapis  do pliku przy eksporcie domyslnie jest listowanie bazy na ekranie :)

Opublikowano
W dniu 14.04.2023 o 11:22, theqkash napisał(a):

Nie wiem czego to konkretnie wina, ale kilka serwerów DNS (między innymi DNSy OVH) nie chcą dziś odpowiadać na zapytania o rekordy domen skierowanych do nazwa.pl. Rekordy domen innych operatorów spływają bez problemu.

 

 

Powoduje to, że nie da się wymieniać korespondencją z klientami nazwa.pl. Czyżby problem z Anycast?

 

Coś w tym jest. Od kilku tygodni mój monitoring jednej domeny hostowanej na nazwie okazjonalnie raportuje SERVFAIL. Patrzę na niezależne strony testujące DNS (dnsviz.net, whatsmydns.net, digwebinterface.com itp.) i pokazują brak odpowiedzi na całym świecie. Nawet "nazwa.pl" się nie wczytuje. :) Zazwyczaj trwa to kilkanaście minut.

 

Jeśli nazwa nie widzi problemu, to może klientów to zainteresuje.

Ooo... właśnie trwa awaria od... 55 minut.

Opublikowano
19 minut temu, psz napisał(a):

Od kilku tygodni mój monitoring jednej domeny hostowanej na nazwie okazjonalnie raportuje SERVFAIL.

 

Czy w tym czasie widać jakiś ruch w logach dostępnych np. przez CloudHosting Panel? Mogę prosić o podanie nazwy domeny na priv, sprawdzę ten przypadek.

Opublikowano

A tymczasem…

 

https://facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0fZyrZzF8w7JK76NrsdC3qVg3VQB1qoU8WePoXn44kCBWwx2TMXr1LHL9JA5Qmax1l&id=100063820043026
 

Czas reakcji na faceticketa bardzo dobry, tylko rzetelność tej odpowiedzi mniej dobra (bo niby tylko w zew. klientach pocztowych, ale w rzeczywistości niby webmail też miał problem).

 

Sama wiadomość o 10-minutowym oczekiwaniu na konsultanta i to podobno nieudanym też dziwnie wygląda przy szumnych deklaracjach potwierdzonych (rzekomo) niezależnymi testami, że połączenia w mig są odbierane, nietocoukonkurencji ;)

 

Można liczyć tu na jakiś bardziej konkretny komentarz co tam się rzeczywiście zadziało?

  • Lubię 1
Opublikowano
9 minut temu, kafi napisał(a):

 

A miałem to wstawić ubiegłeś mnie 😁 Akurat klient któremu kiedyś realizowałem stronę się odezwał, pokazał proforme od nazwy na 2000zl, za malutka stronke na wordpressie, kilka małych skrzynek pocztowych  i wlaśnie ucieka do mnie :) Podbijajcie te ceny i wpychajcie jeszcze więcej tych usług do proform :D będzie więcej dla nas, maluczkich. 

Opublikowano
Godzinę temu, itomek napisał(a):

Czy w tym czasie widać jakiś ruch w logach dostępnych np. przez CloudHosting Panel? Mogę prosić o podanie nazwy domeny na priv, sprawdzę ten przypadek.

 

Nie jestem Waszym klientem, więc nie mam dostępu do żadnego panelu.

Opublikowano
12 minut temu, kafi napisał(a):

Można liczyć tu na jakiś bardziej konkretny komentarz co tam się rzeczywiście zadziało?

 

Zgodnie z informacją w komentarzu, kilka procent klientów mogło odczuć problem z dostępem do poczty z zewnętrznych programów mailowych. Problem dotyczył tylko dostępu do poczty przeze zewnętrzne programy mailowe. Konkretny przypadek mogę oczywiście bardziej dokładnie sprawdzić, potrzebowałbym na priv nazwę domeny lub ID serwera, którego temat dotyczy. 

Opublikowano
23 minuty temu, itomek napisał(a):

 

Zgodnie z informacją w komentarzu, kilka procent klientów mogło odczuć problem z dostępem do poczty z zewnętrznych programów mailowych. Problem dotyczył tylko dostępu do poczty przeze zewnętrzne programy mailowe. Konkretny przypadek mogę oczywiście bardziej dokładnie sprawdzić, potrzebowałbym na priv nazwę domeny lub ID serwera, którego temat dotyczy. 


Jak zwykle dużo słów ale totalnie nie na temat. Ani w sprawie tego, co tam rzeczywiście było (jak by nie patrzeć to forum techniczne i warto będąc tu się uczyć na błędach) ani odnośnie czasu oczekiwania na połączenie. 
 

Scenariusze się wydają trzy, równie mało prawdopodobne, no ale tak to jest z teoriami spiskowymi - albo te badania infolinii były wykonywane nierzetelnie (i znając wcześniej czas i metodologię badań można było na chwilę dodać załogę aby te testy obsłużyć), albo też owe kilka procent klientów zapchało infolinię (co też pokazuje, że wyniki tych testów są bardzo syntetyczne i ładnie wyglądają tylko w raportowym papierze, a jak co do czego przyjdzie, to jest efektywnie jak u innej konkurencji albo i gorzej) albo… to nie było *kilka procent* klientów. 

Opublikowano

Gwarantuję, że przy kilkuset tysiącach klientów, jeżeli jakiś temat dotyczy nagle 1% z nich, i z tej grupy 1% np. 20% zdecyduje się na rozmowę telefoniczną, czas oczekiwania na infolinii może wynieść nawet owe 10 minut. Dlatego jesteśmy wszędzie, także w SM, gdzie odpowiadamy tak szybko, jak możemy na każde pytanie związane z usługami, które oferujemy. Każdy, kto ma coś wspólnego z rynkiem hostingowym wie, że czasami pewne kwestie nie są zależne od usługodawcy, a każdy przypadek trzeba indywidualnie diagnozować, bo może wynikać on z zupełnie innych przyczyn. Stąd zawsze z mojej strony prośba, do każdego kto potrzebuje wyjaśnienia jakiegoś tematu, aby przesyłać mi na priv ID serwera czy nazwę domeny. Bez tego możemy sobie tylko rozmawiać, ale na pewno konkretnie nic nie sprawdzimy.

Opublikowano
24 minuty temu, itomek napisał(a):

1% np. 20% zdecyduje się na rozmowę telefoniczną, czas oczekiwania na infolinii może wynieść nawet owe 10 minut

 

Dziwne że do takich wniosków nie doszliście podczas "testów infolinii" gdzie testowaliście często mniejsze firmy i tłumaczyliście to tym, że Wy macie najlepszą infolinię, bo możecie obsłużyć największy ruch na niej, bo jest "najszybciej odbierane".

  • Lubię 1
Opublikowano
7 minut temu, itomek napisał(a):

Gwarantuję, że przy kilkuset tysiącach klientów, jeżeli jakiś temat dotyczy nagle 1% z nich, i z tej grupy 1% np. 20% zdecyduje się na rozmowę telefoniczną, czas oczekiwania na infolinii może wynieść nawet owe 10 minut.

 

Jak to mówią, kto mieczem wojuje, od miecza ginie. Bo czy prezentując ten raport to komunikacyjnie nie przedstawialiście, że u konkurencji w momencie awarii kilka osób zadzwoni i infolinia się zapcha, a u was cud-miód-i-orzeszki bo połączenie nastąpi natychmiast?

 

Realia to jak widać weryfikują, że to tylko propagandowy bullshit, bo jak wystąpią rzeczywiste problemy, to i tu i tam z natychmiastowym dodzwonieniem się będzie problem. A w trybie standby to realne obsłużenie ruchu przez BOK dowolnej firmy będzie w satysfakcjonującym czasie (bo tak pozostałe firmy też skalują pracę boku).

Opublikowano

Zachęcam do pełnej lektury raportu z badania przeprowadzonego przez MANDS, który dostępny jest pod adresem https://mands.pl/wp-content/uploads/2022/04/Raport-z-badania-skutecznosci-dzialania-infolinii-MANDS-2021.pdf

 

W każdym badaniu istotna jest metodologia. W tym przypadku po pierwsze nie opierała się ona na jednokrotnym kontakcie, tylko na wielokrotnych połączeniach w różnych godzinach (przez cała dobę). Dodatkowo, daty i godziny prowadzenia badania są podane, więc każdy może sobie zweryfikować, czy w dniu badania firmy, jakie brały w nim udział, doświadczyły problemów technicznych.

Opublikowano
4 minuty temu, itomek napisał(a):

W każdym badaniu istotna jest metodologia. W tym przypadku po pierwsze nie opierała się ona na jednokrotnym kontakcie, tylko na wielokrotnych połączeniach w różnych godzinach (przez cała dobę). Dodatkowo, daty i godziny prowadzenia badania są podane, więc każdy może sobie zweryfikować, czy w dniu badania firmy, jakie brały w nim udział, doświadczyły problemów technicznych.

 

Jeśli wykonywane jest wiele równoczesnych połączeń do firm które zwykle odbierają po 1-2 połączenia naraz i tak mają wyskalowaną ilość pracowników na infolinii, to logicznym jest, że zrealizowanie większej ilości nie będzie możliwe się w krótkim czasie i trzeba nie rozumieć podstaw logiki żeby tego nie pojąć.

Opublikowano
5 minut temu, itomek napisał(a):

W każdym badaniu istotna jest metodologia.

Istotne są także przedstawiane z badania interpretacje i wnioski, a te w waszej komunikacji bywały takie trochę naginające rzeczywistość.

 

Żeby takie badanie miało ręce i nogi, to po pierwsze - każda firma powinna być testowana "do upadłego" (aby określić max capacity danego środka komunikacji, a drugie - w interpretacjach zjawiska by należało zrobić je oprócz wartości bezwzględnych to także względnie np. wobec całkowitej liczby klientów.

 

Bo informacja, że firma X zapewnia 30 osobom obsługę w przeciągu 2 sekund, a firma Y tylko 3 osobom zacznie wyglądać inaczej, gdy podamy, że firma Y obsługuje 1% klientów w ciągu 2 sekund i następni muszą czekać, a firma X obsługuje 0,01% w ciągu 2 sekund a następni muszą czekać.

 

 

Opublikowano
8 minut temu, kafi napisał(a):

Żeby takie badanie miało ręce i nogi, to po pierwsze

 

Metodologie są różne. Być może jakaś firma zdecyduje się przeprowadzić badanie wg kryteriów, jakie zostały tu zaproponowane. Warto o to zapytać.

Opublikowano
1 minutę temu, itomek napisał(a):

Warto o to zapytać.

 

Wcześniej warto zapytać dlaczego jest to kolejny temat w którym za wszelką cenę usiłujesz odwrócić szalę, nie odpowiadając na praktycznie żadne z poruszonych kwestii. Ale myślę, że wszyscy znają odpowiedź na to pytanie. 

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, theqkash napisał(a):

 

Wcześniej warto zapytać dlaczego jest to kolejny temat w którym za wszelką cenę usiłujesz odwrócić szalę, nie odpowiadając na praktycznie żadne z poruszonych kwestii. Ale myślę, że wszyscy znają odpowiedź na to pytanie. 

 

Czy nie uważasz że @itomek wykonuje swoją robotę czyli stara się pomagać klientom firmy którą reprezentuje także na tym forum? 

 

Większość kwestii poruszanych wychodzi poza obszar wsparcia klienta. Tak jak uważam część z podnoszonych kwestii za słuszne jednak świat nie jest idealny. Może zamiast próbować pokazać jak dana firma powinna działać inaczej w opinii części uczestników (możliwe że większości) tego forum zacząć wyciągać z tego wnioski? Tak jak wiele można pracodawcy @itomek zarzucić tak nie można być obojętnym na fakt że pracuje dla jednego z bezsprzecznych liderów rynkowych. Zatem w działaniu są skuteczni, a w biznesie skuteczność poparta wynikiem finansowym jest istotna.

 

Natomiast co do samej kwestii badania to podzielam opinię że marketingowo zostało to bardzo mocno naciągnięte. Jednak czy @itomek nie ma racji, że jeśli ktoś uważa za metodologię za błędną czy nie ma możliwości przeprowadzenia badania na podstawie innej metodologii? 

 

Jeszcze na początku forum Bartka ewangelizowałem aby zjednoczyć wspólne siły małych dostawców ponieważ jest olbrzymi w tym potencjał. Na przykład branża małych operatorów telekomunikacyjnych bardzo sprawnie sobie daje radę poprzez łączenie sił, lobbowanie, zakupy i wspólne działanie na wielu płaszczyznach. Pytanie czy poza komentowaniem jak powinien ktoś inny się zachowywać potrafią mniejsze podmioty działać skutecznie? Wierzę że potrafią, pytanie czy mają wolę i chęć do działania oraz wytrwałość ponieważ rezultaty wymagają czasu. 

 

Pojedynczy mały dostawca ma małe szanse zostać usłyszanym lub odpowiednie krotki podejmować aby działania liderów rynku były bardziej z jego perspektywy słuszne. Natomiast łącząc siły, możliwości i skuteczność działania może znacząco wzrosnąć. 

Edytowane przez gb1
  • Lubię 1
Opublikowano
17 minut temu, gb1 napisał(a):

 

Czy nie uważasz że @itomek wykonuje swoją robotę czyli stara się pomagać klientom firmy którą reprezentuje także na tym forum? 

 

Tyle, że to forum nie jest słupem ogłoszeniowym i jeśli chcemy o czymś dyskutować to dyskutujemy. Pojawił się niedawno temat dotyczący certyfikacji ISO 27001, gdzie nie udało się uzyskać informacji na temat realnego wpływu wprowadzenia tejże na dane klientów w perspektywie trąbienia o szeroko pojętym "bezpieczeństwie". Jeśli firma chwali się, że taki certyfikat gwarantuje bezpieczeństwo klientom - chciałbym wiedzieć jakie konkretnie i nie udało mi się tego uzyskać.

 

Forum z tego co wiem jest miejscem do wymiany opinii i zadawania pytań. Usługodawca w swoich materiałach chwali się tym czy tamtym i takie też informacje zamieszcza w komunikatach, to na forum możemy podyskutować o tym i to ewentualnie podważyć. Tak to ma się w temacie ISO 27001, jak i infolinii, gdzie nazwie fajnie się chwaliło testem, który już z definicji był niezupełnie wiarygodny, ale jak przyszło co do czego to okazało się że to na ich "niezawodną, wielokrotnie nagradzaną infolinię" ludzie narzekali.

 

Naginanie rzeczywistości zwykle jest bronią obusieczną i jeśli firma decyduje się na chwalenie takimi właśnie rzeczami to powinna liczyć się z tym, że ktoś kiedyś powie "sprawdzam" i na tym forum się to właśnie dzieje - tak samo w przypadku nazwy jak i innych firm.  Gdyby komunikacja byłaby w pełni uczciwa i nie uderzała wprost w konkurencję albo nie podważała kompetencji konkurentów rzucając narzutę np. z certyfikacji na coś co niekoniecznie musi być bezpieczne, to byłoby inaczej.

 

Oczywiście, można robić różne testy i badania i niektórzy je robią. Niestety tak długo jak firmy hostingowe lub ludzie czerpiący benefity z afiliacji będą się tym zajmowały, można domniemywać, że szala będzie mocno przechylona na korzyść danej firmy i będzie informowała w sposób "obiektywny jak w TVP" na temat tego jak w danej firmie się pewne rzeczy mają. Dlatego jesteśmy na etapie przygotowywania własnego testu, który będzie pewne aspekty weryfikował i pozwoli na bardziej obiektywne spojrzenie na rzeczy.

 

PS. Z tego co się orientuję to żadna z dyskutujących tu osób poza Tobą i Tomkiem nie reprezentuje żadnej mniejszej lub większej firmy 🙂

 

PS2. Najlepsza infolinia jest taka, na którą klienci nie muszą dzwonić, bo wszystko po prostu działa.

  • Lubię 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.