Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Wiadomość dodana przez theqkash

Chcesz znaleźć opinie o nazwa.pl? Dobrze trafiłeś! Jeśli szukasz hostingu w nazwa.pl, serwerów w nazwa.pl lub chcesz uzyskać informację o rejestracji domen w nazwa.pl - ten temat jest idealny.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W przypadku wniosków wysyłanych do nazwa.pl, nie ma bezwzględnego obowiązku posługiwania się pieczątką na wniosku. Jeżeli firma posiada pieczątkę, powinna ją umieścić. Jeżeli nie posiada - może jej nie umieszczać. Wnioski można też wysyłać do nas w formacie PDF z podpisem kwalifikowanym. Profil zaufany nie jest podpisem kwalifikowanym.

Opublikowano
2 godziny temu, darekm napisał(a):

w Polsce  firmy nie maja obowiązku posiadania pieczątki   . Niech podadzą przepis mówiący o takim obowiązku :) . nawet US  czy inne urzedy tego nie wymagają jka juz prosze  o dokument  potwierdzający ze jest sie reprezentatem firmy czy  w cigie czy    KRS

 

Znajomy, który w Polsce prowadzi firmę od kilkunastu lat (wcześniej miał biznes w Wielkiej Brytanii) też początkowo nie wyrabiał pieczątki, ale po jakimś czasie miał już dość wykłócania się z różnymi ważniakami o braku stempla pieczątki na dokumentach, więc dla świętego spokoju wyrobił pieczątkę z danymi firmy (NIP, REGON, KRS).

Opublikowano
21 minut temu, Krystek napisał(a):

 

Znajomy, który w Polsce prowadzi firmę od kilkunastu lat (wcześniej miał biznes w Wielkiej Brytanii) też początkowo nie wyrabiał pieczątki, ale po jakimś czasie miał już dość wykłócania się z różnymi ważniakami o braku stempla pieczątki na dokumentach, więc dla świętego spokoju wyrobił pieczątkę z danymi firmy (NIP, REGON, KRS).

to ju zlepij miec podpis kwalfikowany      bi tak jest potrzbny   w wielu miejscach aby np zlozyc cit   czy    sprawozdanie co  krs   i w innych miejscach nap vat -eu 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Hej,
aż sobie założyłem konto żeby dorzucić kilka groszy do tej dyskusji.

Mam VPSy w różnych częściach Europy od różnych dostawców. Tak się dziwnie złożyło, że wygląda na to, że przy nowym wymaganiu, VPS od nazwa.pl może się sprawdzić lepiej od innych, więc zacząłem grzebać.

Każdy sprzedawca do tej pory (mniej lub bardziej jawnie, ale po kontakcie z supportem zawsze otrzymałem taką informację) dostarczał mi informację jaki jest limit łącza powyżej którego dany VPS nie wyskoczy. Czy to 100 Mbit, czy 10 Gbit, zawsze mi pisano.

Zapytałem w nazwa.pl.

Informacja: "całkowita przepustowość sieci nazwa.pl to ponad 400 Gbps".
Przycisnąłem Panią bardziej, bo komercyjna papka to nie to, czego szukam.
Odpowiedź: "nie 
udostępniamy szczegółowych informacji dotyczących łącz dla danych VPS".

Czyli kupuj kliencie kota w worku, na uj Ci taka informacja?

 

Kolejna rzecz (już tu widzę wałkowana co jakiś czas): miesięczna opłata za RevDNS. SERIO?!

95% opów daje to za darmo! Chcecie opłaty? Wprowadźcie jakąś jednorazową.

Przy VPS Start wykupionym na rok w promocji 50% cena RevDNSa wynosi tyle samo co cena za samego VPSa. Podwojenie kosztu przez zmianę reva?

 

Trzecia rzecz: czemu uznajecie, że IPv6 jest potrzebne klientom hostingowym, a VPSom nie? Nie oczekuję ogromnej klasy adresowej, ale brak chociażby pojedynczego adresu w dzisiejszych czasach to już trochę wstyd...

Edytowane przez yoyek
  • Lubię 1
Opublikowano

O ile pamiętam coś koło 1Gbps jest limit dla vpsów nazwy a przynajmniej taki był jak go testowałem, konkretnie VPS Speed Pro.

Z tym revdns to też nie wiem kto wpadł na ten pomysł, próbowałem już ze 2 razy przekonać Tomka że to jest kuriozum, kiedy mają gotowe rozwiązanie do robienia tego automatycznie przez klienta w panelu, ale trzeba za to płacić. 

 

  • Lubię 2
Opublikowano

Tak, kupiłem testowego VPSa (VPS Start) i też mi wyszło koło 1Gbps, ale to nie powinno być tak, że klient musi kupić usługę żeby sam się przekonać jaki jest limit - to powinna być informacja, którą powinno się dać uzyskać przed zakupem.

Opublikowano
4 godziny temu, sempre napisał(a):

Z tym revdns to też nie wiem kto wpadł na ten pomysł, próbowałem już ze 2 razy przekonać Tomka że to jest kuriozum, kiedy mają gotowe rozwiązanie do robienia tego automatycznie przez klienta w panelu, ale trzeba za to płacić.


Tu jest wyjaśnienie:
https://www.money.pl/gospodarka/zysk-ebitda-nazwa-pl-w-2022-roku-wzrosl-o-40-i-przekroczyl-70-mln-zl-6919136028572608a.html

 

Spójrz na ten pomysł od strony czysto biznesowej, nie zaś hostingowej - klient płaci extra za sztucznie wygenerowany przychód. Taki model biznesowy, dzięki któremu Tomek ma pracę, my o czym pisać na forum. 😎

  • Lubię 3
Opublikowano

Właśnie najśmieszniejsze jest to, że jak sobie zerknąłem na revdns w kilku klasach adresowych, w których prawie na pewno siedzą VPSy, to raczej bardzo rzadko kto za to płaci.
Tak jak mówię - moim zdaniem jak już bardzo chcą brać pieniądze za coś, za co nikt inny nie bierze to zdecydowanie bardziej "zachęcająco" wyglądałaby jednorazowa opłata za włączenie takiej możliwości.

  • Lubię 1
Opublikowano
6 godzin temu, Tom X napisał(a):


Tu jest wyjaśnienie:
https://www.money.pl/gospodarka/zysk-ebitda-nazwa-pl-w-2022-roku-wzrosl-o-40-i-przekroczyl-70-mln-zl-6919136028572608a.html

 

Spójrz na ten pomysł od strony czysto biznesowej, nie zaś hostingowej - klient płaci extra za sztucznie wygenerowany przychód. Taki model biznesowy, dzięki któremu Tomek ma pracę, my o czym pisać na forum. 😎

 

Chyba większość tutaj zgromadzonych rozumie model biznesowy nazwy, po prostu osobiście jako konsumenta VPS'ów polskich, zagranicznych, mając jakieś tam porównanie, taki ruch wydaje się być szkodliwy biznesowo nawet dla nazwy i odstraszający klientów celujących w vpsy. Dostajesz własne ipv4 wraz z VPSem, naturalnym wtedy wydaje się otrzymanie funkcji rdns bezpłatnie, w przypadku VPS'ów tak powinno to działać i tak to prawie wszędzie działa. Nie wiem, jakim procentem jest zysk z VPS'ów nazwy, ale klienci VPS'ów zamiast hostingu, wydaje mi się że mają trochę inne wymagania i są bardziej świadomi jak co działa. Takie jest moje zdanie, że takim ruchem nazwa sobie sama szkodzi, chociaż oczywiście żadną wyrocznią nie jestem i nie mam wglądu do r/r zysków z tytułu z VPS'ów, czy maleją czy wzrastają.

  • Lubię 2
Opublikowano
13 godzin temu, yoyek napisał(a):

Tak, kupiłem testowego VPSa (VPS Start) i też mi wyszło koło 1Gbps, ale to nie powinno być tak, że klient musi kupić usługę żeby sam się przekonać jaki jest limit - to powinna być informacja, którą powinno się dać uzyskać przed zakupem.

Dopuszczasz możliwość że celowo nie jest to informacja dostępna aby nie stanowiła części oferty?
Ty masz swoje oczekiwania, dostawca ma swoje i w tym przypadku jest super skuteczny w swoich działaniach. 

2 godziny temu, sempre napisał(a):

Dostajesz własne ipv4 wraz z VPSem, naturalnym wtedy wydaje się otrzymanie funkcji rdns bezpłatnie

Jak słusznie zauważyłeś wydaje się, nic więcej jak wydaje się :) Czyli oczekiwania Twoje i oferta dostawcy nie są tożsame :)

Z ciekawości zapytam, dlaczego wybierasz akurat tą firmę dla usług VPS? Jakaś konkretna funkcjonalność techniczna lub element oferty biznesowej który sprawia że jest ona dla Ciebie ciekawa?

Opublikowano
7 godzin temu, gb1 napisał(a):

Jak słusznie zauważyłeś wydaje się, nic więcej jak wydaje się :) Czyli oczekiwania Twoje i oferta dostawcy nie są tożsame :)

Z ciekawości zapytam, dlaczego wybierasz akurat tą firmę dla usług VPS? Jakaś konkretna funkcjonalność techniczna lub element oferty biznesowej który sprawia że jest ona dla Ciebie ciekawa?

 

Z moich skromnych obserwacji wynika, że taka funkcjonalność w przypadku VPS'ów jest po prostu powszechnym standardem który narzuca rynek, własne ipv4 = możliwość ustawienia własnego rdns bez dopłat. Ośmielę się nawet o stwierdzenie, że moje oczekiwania w tym zakresie są tożsame z większością konsumentów tego rynku.

 

Odpowiadając na pytanie. Nie wybrałem akurat tej konkretnej firmy, testuje przeróżne firmy, wziąłem tam VPS'a wyłącznie na testy z czystej ciekawości rynkiem.

  • Lubię 1
Opublikowano

Osobiście uważam, że nie powinniśmy w przypadku usług IT mówić o czymś takim jak standard, dlatego że zawężamy wówczas możliwości i zakres oferty. Nie każdy będzie oferował VPSy na szybkich procesorach, świadczył wsparcie 24/7, nie każdy będzie dysponował łączami o przepustowości 400 Gbps, nie każdy będzie wymieniał ruch w wielu miejscach na obszarze kraju z kluczowymi operatorami, nie każdy będzie udostępniał RevDNS, wirtualizację, usługi w chmurze wysokiej dostępności, szybkie procesory, dyski NVMe itd. Nie mówię wyłącznie o VPSach, ale ogólnie o różnych typach hostingu. 

  • Lubię 1
Opublikowano (edytowane)

Odniosę się do kilku pytań i wypowiedzi, bez cytowania.

 

Brak informacji o dostępnym łączu (żeby nie ujmować tego w ofercie): tu nie chodzi o informację i ofertę z SLA. Chodzi mi o informację jakiej maksymalnej przepustowości mogę się spodziewać (lub jakim portem usługa jest wpięta). Szukam oferty, która da mi przepustowość większą niż ~300 Mbit/s. W momencie, kiedy znaczna część ofert of polskich dostawców ma wyraźnie powiedziane jaką prędkość ich VPSy mają, mogę od razu odsiać te, które mówią o 100 Mbit/s. Nie muszę kupować danej usługi tylko po to, żeby po 5 minutach dowiedzieć się, że nie spełnia mojego głównego oczekiwania. Co więcej - skoro nazwa.pl nie ma żadnych danych na ten temat ("żeby nie było tego w ofercie"), to jaką mam gwarancję, że po trzech miesiącach nagle nie zostanie wprowadzony limit 100 Mbit/s? Jak dla mnie to jest niedomówienie, które powoduje, że oferta jest nieco "szemrana". Jakoś nie spotkałem się z brakiem informacji o prędkości maksymalnej samochodu w momencie kiedy myślę nad jego zakupem...

 

Kosmiczna cena za revdns: na szczęście w przypadku tej konkretnej potrzeby nie mam wymagania zmiany revdns, ale jest wiele zastosowań, dla których takie wymaganie podnosi znacząco koszt całej usługi. I niby ok, @itomek mówi, że niby nie ma standardu usług IT (sam komentarz jest dla mnie mocno dziwny, ale ok). W przypadku revdnsów dla VPSów, to akurat na rynku jest standard i w tym konkretnym przypadku po prostu wypadacie gorzej niż znaczna większość Waszej konkurencji. To, że jesteście dużym graczem wcale nie powinno powodować, że nie przejmujecie się tym, jak wypadacie widzeni przez pryzmat tych mniejszych.

 

BTW: wsparcie 24/7? Na odpowiedź na moje pytanie odnośnie przepustowości VPSa czekałem 9 dni (!).

 

Tak się złożyło, że szukam VPSa pod wireguarda dla polskiej rodziny. Nazwa.pl spełnia kilka ważnych wymagań:

- polska firma - brak dziwnej geolokalizacji przez Google - nawet jeśli zagraniczny op ma IPki w Polsce, z polskim geoip, Google bardzo często lokalizuje je w kraju, z którego dany op pochodzi

- odpowiednio niski ping z kilku konkretnych lokalizacji

- powyżej 300 Mbit/s (chociaż właśnie dziwne jest to, że musiałem zapłacić przynajmniej za miesięczną usługę żeby się tego dowiedzieć)

- sensowna cena oferty z bazowymi zasobami (zwłaszcza przy zakupie w promocji od razu na rok).

 

To wszystko powoduje, że w ostateczności mogę machnąć ręką na płatny revdns (bo nie jest tu konieczny), brak IPv6 też nie jest jakoś szczególnie bolesny (aczkolwiek tutaj nazwa też odstaje od innych dostawców). Jak się okaże, że nazwa.pl nagle stwierdzi, że VPSy od dzisiaj mają 100 Mbit - trudno, nie stracę z tego powodu fortuny, poszukam kolejnego dostawcy - "migracja" nie będzie ani trudna, ani bolesna

 

Natomiast, szczerze mówiąc, jeśli szukałbym oferty pod bardziej biznesowe, droższe potrzeby, to wszystkie te niedomówienia i dziwne aspekty oferty spowodowałyby, że raczej szukałbym gdzie indziej.

 

Najwyraźniej nazwa.pl ma pomysł biznesowy i patrząc na komentarz @itomek nie zamierza się oglądać na to, co userzy piszą.

Nie jestem jakimś power userem, nie mam biznesu. Po części hobbistycznie mam w tym momencie 5 VPSów w kilku europejskich krajach. Oferta każdego z nich wyraźnie mówiła jakim portem jest świadczona usługa, każdy z nich ma zmianę revdns za darmo, każdy z nich obsługuje IPv6. To pozwala mi myśleć, że jednak część usług dla VPSów jest standardem ;)

Edytowane przez yoyek
  • Lubię 4
Opublikowano
52 minuty temu, itomek napisał(a):

Osobiście uważam, że nie powinniśmy w przypadku usług IT mówić o czymś takim jak standard, dlatego że zawężamy wówczas możliwości i zakres oferty. Nie każdy będzie oferował VPSy na szybkich procesorach [...]

Owszem - nie każda firma będzie oferowało to samo 1:1, co inna, ale są pewne cechy wspólne charakterystyczne dla współczesnych oferty hostingowych takie jak:

  • Szybie dyski SSD lub Ultraszybkie dyski NVMe;
  • Darmowe certyfikaty SSL Let’s Encrypt;
  • PHP od np 7.x do 8.3;
  • Instalator popularnych skryptów  jak WordPress, Joomla,  PrestaShop... ;
  • Oczywiście darmowe DNS dla domen z zewnątrz ;
  • Dla VPS będzie to przedmiotowy tutaj rDNS;
  • Jedno IP w cenie
  • Jakaś wielkość transferu w cenie

I to właśnie można nazwać standardem ofert ....

  • Lubię 4
Opublikowano

Myślę, że każdy patrzy na standard jako na coś, czego sam oczekuje. Stąd moje osobiste zdanie w tym zakresie. Ja prywatnie nie szukałbym firmy hostingowej, która nie realizuje usług w chmurze. Znając zalety chmury nie potrafię zaakceptować rozwiązań tzw. pudełkowych. Stąd myślę, że każdy z nas dobiera usługę pod swoje oczekiwania. 

 

1 godzinę temu, yoyek napisał(a):

Najwyraźniej nazwa.pl ma pomysł biznesowy i patrząc na komentarz @itomek nie zamierza się oglądać na to, co userzy piszą.

 

W naszej ofercie bardzo wiele usług jest efektem głosu użytkowników, z którymi aktywnie rozmawiamy nie tylko na tym forum, ale także w mediach społecznościowych. Na przykład w najbliższym czasie wdrożymy obsługę LSCache plugins na naszych usługach CloudHosting. Podobnie było z 2FA, które dla poczty oferowaliśmy zanim stało się ono wymogiem, a wdrożyliśmy je nie tylko dla webmaila, ale co istotne, także dla poczty odbieranej przez programy na komputerach czy urządzeniach mobilnych. Tak więc możesz mieć pewność, że nic co piszesz, nie jest przez nas pomijane, a na spotkaniach często omawiamy nowe pomysły, za które zawsze dziękujemy.

Opublikowano
Godzinę temu, Mion napisał(a):

Owszem - nie każda firma będzie oferowało to samo 1:1, co inna, ale są pewne cechy wspólne charakterystyczne dla współczesnych oferty hostingowych takie jak:

  • Szybie dyski SSD lub Ultraszybkie dyski NVMe;
  • Darmowe certyfikaty SSL Let’s Encrypt;
  • PHP od np 7.x do 8.3;
  • Instalator popularnych skryptów  jak WordPress, Joomla,  PrestaShop... ;
  • Oczywiście darmowe DNS dla domen z zewnątrz ;
  • Dla VPS będzie to przedmiotowy tutaj rDNS;
  • Jedno IP w cenie
  • Jakaś wielkość transferu w cenie

I to właśnie można nazwać standardem ofert ....

Przyznaję jest to Twój standard oferty, albo Twoje oczekiwania względem standardu ofert. Nic więcej, aniżeli nic mniej :) 

3 minuty temu, itomek napisał(a):

Ja prywatnie nie szukałbym firmy hostingowej, która nie realizuje usług w chmurze

Z ciekawości zapytam, którą defnicję "usług w chmurze" masz na myśli? 

  • Lubię 1
Opublikowano
5 minut temu, gb1 napisał(a):

Przyznaję jest to Twój standard oferty, albo Twoje oczekiwania względem standardu ofert. Nic więcej, aniżeli nic mniej

Zgada się. Są to wspólne cechy firm hostingowych oferujących hosting współdzielony lub VPS . Inaczej będzie to wyglądać dla globalnych firm stricte chmurowych jak: Amazon AWS, Google Cloud, Microsoft Azure,... ale to już  inna półka.

Opublikowano
3 minuty temu, gb1 napisał(a):

Z ciekawości zapytam, którą defnicję "usług w chmurze" masz na myśli? 

 

W przypadku hostingu oczekuję przede wszystkim zapewnienia określonych zasobów w każdym momencie, bez względu na obciążenie generowane innych klientów. Chcę też mieć, że awaria serwera nie spowoduje braku dostępności mojej strony.

  • Lubię 1
Opublikowano
11 minut temu, itomek napisał(a):

 

W przypadku hostingu oczekuję przede wszystkim zapewnienia określonych zasobów w każdym momencie, bez względu na obciążenie generowane innych klientów. Chcę też mieć, że awaria serwera nie spowoduje braku dostępności mojej strony.

Wymieniłeś swoje oczekiwania, za co dziękuję że się podzieliłeś, ale nie na moje pytanie :(

15 minut temu, Mion napisał(a):

Zgada się. Są to wspólne cechy firm hostingowych oferujących hosting współdzielony lub VPS . Inaczej będzie to wyglądać dla globalnych firm stricte chmurowych jak: Amazon AWS, Google Cloud, Microsoft Azure,... ale to już  inna półka.

Z Twojego doświadczenia, zatem są to jedynie Twoje oczekiwania bazujące na Twoim standardzie.

Z ciekawości zapytam dlaczego uważasz że wymienione firmy to "inna półka", co dla Ciebie odróżnia półkę usług z których korzystasz od usług wymienionych firm? Moim celem jest jedynie poznanie Twojej perspektywy w tym zakresie, zupełnie bez chęci oceny.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Czy to prawda, że nazwa.pl niedawno zwolniła dużą liczbę pracowników i planuje kolejne zwolnienia?

 

Czy to prawda, że nazwa.pl skupuje obecnie mniejsze marki, aby zwiększyć swoją wartość rynkową i przygotować się tym samym do sprzedaży?

 

Nic nie stwierdzam, tylko pytam.

Edytowane przez rash
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, rash napisał(a):

Czy to prawda, że nazwa.pl niedawno zwolniła dużą liczbę pracowników i planuje kolejne zwolnienia?

 

Czy to prawda, że nazwa.pl skupuje obecnie mniejsze marki, aby zwiększyć swoją wartość rynkową i przygotować się tym samym do sprzedaży?

 

Nic nie stwierdzam, tylko pytam.

Dołączyłeś tylko po to żeby to napisać?

Czy to prawda, że @rash próbuje obniżyć wartość nazwa.pl w momencie kiedy oni próbują nabrać na wartości lub czy to prawda, że @rash próbuje dać nam inside info tylko po to żeby informacja rozeszła się do potencjalnych nabywców?

Edytowane przez daffx
Opublikowano
13 minut temu, daffx napisał(a):

Dołączyłeś tylko po to żeby to napisać?

Czy to prawda, że @rash próbuje obniżyć wartość nazwa.pl w momencie kiedy oni próbują nabrać na wartości lub czy to prawda, że @rash próbuje dać nam inside info tylko po to żeby informacja rozeszła się do potencjalnych nabywców?

Robi się jak na forum bankiera ;)

7 minut temu, psz napisał(a):

O ile, w założeniu, NetArt ma prawo dokonywać przejęć, a właściciele firm mają prawo je zbywać, zastanawiam się, czy ostatnia fala przejęć nie podlega kontroli UOKiK w dziedzinie ograniczenia konkurencji.

To chyba za małe przejęcia do 10 mln?

Opublikowano

@daffx wydaje mi się, że sprzedaż podmiotu z takim obrotem jaki ma netart to nie sprzedaż jabłek na targu i raczej u ewentualnego nabywcy jest więcej niż jedna osoba która analizuje wszelkie “tabelki w excelu” i tym podobne ;) i pewnie tym samym wie znacznie więcej niż my, z takimi “insiderskimi” info z randomowych kont lub bez nich. 
 

Zaś co do “insiderskości” to temat zwolnień się przewijał w nazwie nie raz i nie dwa, a sugestie przejęcia także już gdzieś tam w kuluarach słychać od dwóch czy nawet więcej lat, ale raczej jako coś z kategorii “gdzieś słyszałem” ;) 

 

Ile w tym wszystkim prawdy - czas pokaże. 
 

Trzeba jednak zwrócić uwagę, że takie skupowanie podmiotów zazwyczaj dzieje się z konkretnego powodu i rzadko jedynym jest chwilowy nadmiar gotówki. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.