Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o OVH


salvador

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jako długoletni korzystający z usług OVH, chciałbym przekazać swoją opinię na temat usług tej firmy.
 

  1. Domeny
    Chyba najlepsze ceny dla większości rozszerzeń, jak również bezproblemowa ich obsługa.
    Kupując domenę dostajemy z automatu dostęp do serwerów DNS, gdzie możemy utrzymywać rekordy domeny (w tym także DNSSEC)

    Z importem/eksportem domen nie ma problemu, kody authinfo są widoczne. Cesja domen niestety papierowa.
     
  2. Hosting
    Hosting niestety nie jest dobrą stroną tej firmy, ponieważ posiada cały szereg ograniczeń, które czasami w dużym stopniu ograniczają możliwość działania serwisów, które są tam utrzymywane.
     
  3. VPS
    VPS działają ok i są w rozsądnych cenach. Do tej usługi nie mam żadnych zastrzeżeń.
     
  4. Serwery dedykowane
    Niestety to jest chyba najsłabsze ogniwo w tej firmie. Nad supportem trzeba popracować, ponieważ odpowiedzi na zapytania potrafią sie pojawiać długo, potrafią być nie na temat, a czasem pracownicy sprawiają wrażenie niekompetentnych.

 

 

Generalnie usługi polecam, niemniej tylko wtedy, gdy nie planujemy korzystać z supportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OVH oferuje również 'dysk sieciowy', konkurencje dla takich usług jak googleDrive, oneDrive, dropbox itd. - mam tu na myśli usługę hubic.com 

 

Cenowo rewelacja, bo za 10TB na rok zapłacisz 50€ (https://hubic.com/pl/offers/) ... transfery całkiem niezłe, przynajmniej z opini słyszałem, że kiedyś było znacznie gorzej... 

 

...do tego oferują API do integracji z własna infrastrukturą... ExpanDrive integruje się z 'hubiciem'.

 

MINUSY:   

Dysk sieciowy tylko dla 'osób prywatnych', nie ma możliwości wzięcia usługi na firmę... całkowity brak kontaktu, support właściwie nie istnieje - jest tylko forum, gdzie duża część postów to prośba o informacje jak usunąć konto, a dlaczego pytacie, hmm... np. 

 

 mi się zdarzyło, ze pobrali (tryb płatności miesięczny)  dwa razy opłatę za dany okres rozliczeniowy, po czym przysłali e-mail, że to pomyłka i środki nie zostaną pobrane... ostatecznie okazało się, że to nie prawda - a reklamacji nie ma jak zgłosić...

 

PODSUMOWANIE:

OVH i ich HUBIC - omijac szerokim łukiem patrząc z mojej perspektywy

OVH i VPS - nie narzekam, całkiem fajnie to śmiga, zero kłopotów - POLECAM

Edytowane przez szarik
dodana w podsumowaniu opinia o VPS w OVH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam kilka serwerów VPS, ale nic co by mogło mi paść za 1h i bym nad tym płakał. 

Ogólnie problemów z OVH nie miałem, a trzymam tam głównie VPSy do testów do czasu, gdy mi zafiltrowało IPka i trudno było udowodnić, że jest problem z siecią. BOK twierdził, że jest ok,  nieważne jakie dowody się przedstawiało. Okropnie wydłużony czas odpowiedzi i ping-pong z klientem.

 

Ogólnie to polecam nawet do mniejszej produkcji o ile mamy kopie zapasowe i możliwość szybkiego przełączenia. Jeśli SLA musimy mieć wysokie i tracimy miliony na VPSie za kebaba to lepiej rozejrzeć się za czymś ciekawszym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam VPS Linuxowe oraz z Windows. Co do stabilności tych i tych nie mam zastrzeżeń. Natomiast BOK OVH, to bywa rożnie i nie zgodzę się z takim podejściem jak zostało przedstawione na forum [*]

Cytat

  Ja to się i tak dziwie że płacimy tak mało cena/jakość sprzętu i jeszcze ktoś odpisuje.

 

Wracając do BOK OVH, to jeszcze zależy jak się trafi i pewnie od typu pytania... Ostatnio byłem zdziwiony, bo odpowiedzi miałem po kilku minutach... Ale w wypadku problemu z domeną po 14 dniach  >:(. Tak czy inaczej uważam, że nikt nikomu łaski nie robi, powinna być swoista symbioza, gdyż zadowolony klient płaci za kolejne usługi/przedłuża posiadane .... Niezadowolony klient odchodzi. Proste.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do BOKu osobiście wysłałem ticketa raz (w OVH.pl, korespondencja z Kanadą wyglądała inaczej i tam propsuje pomoc przy dedyku), więc tutaj opinię opieram tylko o to jedno doświadczenie. 

Z BOKiem różnych firm kontaktuje się bardzo rzadko, i zawsze jest to jakiś grubszy problem niezależny od obsługi biura (jak np. awarie, gdzie tylko admin może coś zrobić).

 

Podsumowując, jak płace grosze to nie oczekuje supportu na już i teraz. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ovh można by pisać długo,

Generalnie jakość(poza supportem) na wysokim poziomie. Choć zdarzały i zdarzają się co jakiś czas problemy w peeringu z niektórymi Polskimi ISP .

Ceny przyzwoite, choć można poszukać taniej i lepiej. Na plus koszty dodatkowych IP.  Awarie się zdarzają, jak wszędzie, ostatnio w OVH nic grubszego nie było. I rozwój, nowe DC w Polsce(jeszcze cierpiące na bolączki wieku dziecięcego).

Na minus z własnego doświadczenia i znajomych: brak możliwości negocjacji cen przy wynajmie dużej ilości serwerów(3 cyfrowe liczby).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm myslalem, że mi się wydaje, ale faktycznie w panelu są pewne zmiany. Jednak w BOK'owaniu nadal lipa Ticket: 16.09.2017 08:48 > jak dotąd bez ODP. No tak zapominałem, że w weekend jest ręka w nocniku, bo BOK nie pracuje ¬¬

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2017 o 20:59, vjdj napisał:

Mam domeny i vps. Ceny dobre problemów zero. Jak dla mnie bardzo przyjazny panel, żeby np. przeinstalować system.  Ogólnie łatwo się odnaleźć.

A co do awarii to chyba najlepiej:

http://prace.ovh.pl/

http://travaux.ovh.net/

Praktycznie tylko travaux. Polskie prace są rzadziej aktualizowane.

 

  • Kimsufi - dobry, budżetowy sprzęt. Jak ktoś nie potrzebuje niczego więcej poza dedyczkiem do zabawy, ewentualnie jakieś niskobudżetowe projekty, które finalnie będą zmigrowane do klasy wyżej, polecam. Sam korzystałem i korzystać będę jak mi się trafi okazja.
  • SoYouStart - j/w z tym, że SyS już się nadaje do czegoś poważniejszego. Trzymałem tam kilka projektów moich klientów - sprzęt jak i support zdawały egzamin na wysokim poziomie.
  • OVH - DC w WAW musi nieco jeszcze dojrzeć, żeby miało miano dobrego DC. Nie jest tam źle aczkolwiek... no. Co do reszty usług jak i supportu - wszystko fajnie. Jedyny mankament z supportem - nie tixy, dzwonienie skutkuje. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ostatnim czasie w OVH było dość spokojnie pod względem cen, ale znowu się zaczyna... ;).

 

W skrócie, zależnie od serwera będzie dopłata za AntyDDOS od 1 do 10 euro na miesiąc/serwer (dla nowych klientów w ciągu 2 tyg, dla obecnych od grudnia). Dotychczas usługa była w cenie. Darmowa pozostanie nadal dla serwerów GAME.

Edytowane przez patryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatyczne tłumaczenie, więc mogą być błędy (niektóre błędy poprawiłem):

 

Cytuj

Hi. 

 

W 2013 roku nasi klienci bardzo mocno ucierpieli na atakach DDoS, w tym czasie nie mogliśmy ich chronić, ponieważ nie mieliśmy rozwiązania anty-DDoS. Technologia ta jest niezwykle kosztowna z dwóch powodów: 

- Należy zwiększyć przepustowość połączeń międzysieciowych pomiędzy naszą siecią a źródłem ataku DDoS,
- Wymaga on utworzenia systemu, który przechwytuje atak DDoS i oczyszcza go bez wpływu na legitny ruch. 


W 2013 r. zostało to omówione z klientami na liście mailingowej i stąd zdecydowaliśmy się na niewielkie podwyższenie cen (2 euro/miesiąc) na 12 miesięcy w celu sfinansowania VAC (AntyDDoS), dzięki czemu OVH mogło zbudować system, który chroniłby wszystkich klientów domyślnie przy niewielkich kosztach. 


Dziś sieć  ta działa dobrze, mimo że codziennie otrzymuje ponad 2000 ataków DDoS, z 20 dużymi atakami DDoS tygodniowo. Nie zauważasz tego, ponieważ to wszystko dzieje się w tle.

 

Aby osiągnąć odpowiedni poziom wydajności i przepustowości, zainwestowaliśmy znaczne środki w sieć w Europie, Stanach Zjednoczonych i ostatnio również w Azji. Dzięki naszej globalnej sieci możemy oczyścić atak jak najbliżej jego źródła. Dzięki naszej sieci o przepustowości 12 Tbps i 4 Tbps dla antyDDoS możesz rozwijać swoją działalność z OVH i nadal być spokojny. 


VAC działa bardzo dobrze, dzięki czemu jesteśmy w stanie dalej rozwijać ochronę i sieć na całym świecie. Musimy nadal prowadzić prywatne i publiczne działania peeringowe z wieloma innymi sieciami w celu kontrolowania wydajności, kiedy ataki przenoszą się w kierunku naszej sieci. Wiąże się to z ustanowieniem nowych punktów PoP na świecie, inwestowaniem w nowe routery i peering, który w coraz większym stopniu się opłaca. 


Wiemy, że wojna z atakami DDoS jest wyścigiem z zegarem i nawet jeśli już dziś będziemy go wyprzedzać, to możemy szybko skończyć tak, jak w roku 2013 z powodu niedoinwestowania w technologie. Nie chcemy dojść do punktu, w którym musimy powiedzieć Wam, że serwery są niedostępne z powodu ataku DDoS. AntyDDoS jest częścią podstawowej usługi, a my jesteśmy winni Wam być liderami technologii.

 
Dlatego zdecydowaliśmy się wystawić rachunek za tę usługę, domyślnie dołączając ją do każdej oferowanej przez nas usługi. W ten sposób mamy o wiele bardziej realistyczny pogląd na to, że możemy pójść jeszcze dalej i walczyć z tą niepewnością i jeszcze lepiej Cię chronić. Musimy zbudować AntyDDoS nowej generacji, który nawet w przypadku ataku, zaoferuje SLA, aby zagwarantować jakość usług nawet w przypadku ataku DDoS o przepustowości 1 Tbps. Dziś nikt nie oferuje tego na naszym poziomie i ku temu wkładamy w to największe wysiłki.

 

Wycena będzie następująca:

  • Dedykowane serwery Kimsufi AntyDDoS: +1€/miesiąc, 
  • Dedykowane serwery SoYouStart AntyDDoS: +2€/miesiąc,
  •  1Gigabit (uplink) Serwery dedykowane OVH Anti-DDoS: +5€/miesiąc,
  • 10/25/40 Gbps (uplink) - Serwery dedykowane OVH AntyDoS: +10€/miesiąc,
  • VPS AntyDDoS: +1€/miesiąc,
  • 250 Mbps (uplink) -  Serwery w chmurze publicznej: +2€,
  • 500 Mbps (uplink) - Serwery w chmurze publicznej: +5€.


Nie będzie to miało wpływu na dedykowane serwery GAME, ponieważ to jest już w cenie zawarte. Na chmurę prywatną również nie będzie to miało wpływu, ponieważ korzysta głównie z sieci prywatnej.

 

Zmiana cen dotyczy zarówno nowych, jak i dotychczasowych klientów. Dla nowych klientów zmiana nastąpi w ciągu 2 tygodni. Dla istniejących klientów będziemy wysyłać e-mail do wszystkich klientów w ciągu najbliższych dni o zmianach wprowadzanych do 1 grudnia 2017 r. Również przed tym terminem można odnowić swoje usługi na 3, 6 lub 12 miesięcy w aktualnej cenie.


Rzadko zdarzało się, żeby klienci byli zmuszeni do dodatkowych opłat, gdyż zrobiliśmy tak tylko dwa razy w ciągu ostatnich 18 lat: 


- 2013: wraz z uruchomieniem usługi AntyDDoS,
- 2016: w związku z kursem EUR / USD, GBP / EUR.


Będzie to już po raz trzeci, w związku z kontynuacją inwestycji w sieć, w przepustowość sieci i AntyDDoS. Technologie AntyDDoS, z miesięczną przewidywalną ceną, nadal uważamy, że powinniśmy chronić naszych klientów domyślnie, a dziś wkraczamy na etap, w którym ostatecznie ustalamy cenę tej usługi. 

 

OVH robi się coraz droższe? ;) Najpierw najtańszy VPS kosztował ~7 zł, później 10 zł, ostatecznie aż 15 zł i teraz znów cena wzrośnie - do prawie 20 zł. No cóż.

 

Aby to podkreślić: przedłużajcie już teraz serwery na rok, jeśli taki zamiar mieliście. Do 1 grudnia obowiązują wciąż stare ceny.

 

18 godzin temu, mrViperoo napisał:

Rozumiem że jak ktoś relatywnie nie potrzebuje ichniejszego AntyDDoS to nie będzie miał opcji wyłączenia tej opłaty? 

 

Myślę, że nastawiali się na takich jak Ty, którzy nie chcieliby opłaty dodatkowej i nawet kosztem ryzyka, że ich usługa może nie działać (a potem płacz na supporcie, szkody dla OVH wynikające z niedostępności jakiegoś kawałka ich infrastruktury etc.), chcieliby obniżyć sobie końcowy rachunek. Jestem jednak za nimi w kwestii "domyślności" tej usługi. To nie powinien być ratyras, usługa dodatkowa czy coś w tym stylu, tylko najnormalniejszy element usługi.

Edytowane przez Sevos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mrViperoo Zablokowanie wszystkich portów nie uchroni przed DDoSem, ten atak poleci przez infrastrukturę tak czy inaczej, poza tym taka inwestycja to trochę hajsu, a on się musi zgadzać. 

 

Dodatkowo wielkim, ogromnym plusem jest to, że napisali, iż cena będzie zwiększona tylko na okres 12 mscy. Żadna inna firma usprawiedliwając się podwyżką cen takiej gwarancji nie dała, po starej cenie klient nadal może przedłużyć na okres 12 mscy i go to nie zaboli w żaden sposób. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkładanie tego kosztu na wszystkich jest sprawiedliwe. W końcu nikt nie może dać usługodawcy 100% gwarancji, że jego serwer nie stanie się celem ataków DDoS. Tak samo jak nikt nie może dać gwarancji, że nigdy nie zachoruje i dlatego składki płacimy wszyscy. Poza tym to co możliwe jest przy udziale wszystkich, nie byłoby możliwe przy udziale części klientów ze względu na relatywnie dużo wyższe koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Suspect napisał:

Rozkładanie tego kosztu na wszystkich jest sprawiedliwe.

 

Dokładnie. Tym bardziej, że jakby tylko ci, którzy to chcieliby mieć, płacili, usługa byłaby zdecydowanie droższa - może nawet ponad stówę od jednej maszyny. Tak to wszystko się na wszystkich rozkłada, niczym za komuny, i usługa nie jest jakoś szczególnie droga, jak za to, co się dostaje. Ich antyDDoS u kogoś innego byłby warty naprawdę ciężkie pieniądze. Także nie ma co narzekać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.