Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Wiadomość dodana przez theqkash

Chcesz znaleźć opinie o nazwa.pl? Dobrze trafiłeś! Jeśli szukasz hostingu w nazwa.pl, serwerów w nazwa.pl lub chcesz uzyskać informację o rejestracji domen w nazwa.pl - ten temat jest idealny.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, itomek napisał(a):

Nie mamy w ofercie serwerów za 1 zł, nie mamy domen za 1 zł lub za darmo do hostingu.

A kto ma, poza promocjami? To jakaś oznaka nieprofesjonalizmu czy braku usług premium?
Bo jeśli tak, to przecież sami niejednokrotnie sprzedawaliście rejestrację domeny za grosze (chyba nawet od złotówki) podobnie jak hosting.image.thumb.png.ac0a207633bb595dfd349db4a75bb168.png

 

 

Opublikowano
7 godzin temu, itomek napisał(a):

W nazwa.pl świadczymy usługi premium, głównie skupiając się na klientach biznesowych, którzy potrafią docenić jakość i oferowane przez nas funkcjonalności

 

Szkoda, że  ludzie z branży IT nie potrafią docenić tak wyrafinowanych usług netartu.

Co innego biznes! Na pewno obecność takich klientów w nazwie wynika z jakości PREMIUM, a nie z przyzwyczajenia i ograniczonych kompetencji IT :D

 

A tak na serio, to zdaje się, że osoby w branży IT doskonale wiedzą, że nie warto płacić za ekstrawagancje nazwy - uplinki liczone w setkach Gbps (100G do AMS-IX, po co?)  po których zapewne hula wiatr, przepłacone firewalle fortigate'a czy SSL premium o znaczeniu zerowym dla przeciętnej firmy. O CDN lepiej nie wspominać, tyle lokalizacji w Polsce po to, żeby przesyłać co najwyżej obrazki na stronach :D  Bo wcale nie jest tak, że polski internet jest mocno skoncentrowany na stolicy, gdzie zapewne i tak ruch z Gdańska, Wrocławia czy Poznania zanim trafi do POPu nazwy przeleci przez Warszawę :)

 

Ale kto bogatemu zabroni, nazwa dokłada coraz to więcej "przydatnych" usług, klient płaci.

 

 

Opublikowano
42 minuty temu, szuwarekmini napisał(a):

A kto ma, poza promocjami?

 

Odniosłem się do komentarza, na który odpowiadałem. Pokazujesz screen z usługami sprzed około 2 lat. Dzisiejszy CloudHosting technologicznie jest lata świetlne dalej. W nazwa.pl nie stoimy w miejscu, chociaż pewnie dla niektórych jest to dość dziwne....

 

15 minut temu, MatX napisał(a):

uplinki liczone w setkach Gbps (100G do AMS-IX, po co?)  po których zapewne hula wiatr, przepłacone firewalle fortigate'a czy SSL premium o znaczeniu zerowym dla przeciętnej firmy. O CDN lepiej nie wspominać[...]

 

Jeżeli chcesz się przekonać, o jakich możliwościach rozmawiamy i jakie przewagi możesz mieć dzięki stosowanym przez nazwa.pl technologiom, nie wystarczy "wiedzieć swoje". Zapraszam, wybierz dowolną usługę z naszej oferty, przetestuj ją z dużym obciążeniem testując szybkość działania stron i poczty, a potem opublikuj otrzymane wyniki. Chętnie poznam tego typu zestawienie, które mam nadzieję, że przekona Cię do tego, że technologia stosowana w branży hostingowej ma znaczenie.

Opublikowano

Coś czuje, że test usługi jednak mnie nie przekona o słuszności 400G uplinków do internetu czy krajowego CDNa, nawet gdy mowa o jednym z największych dostawców hostingu współdzielonego w Polsce.

Te cechy mają przede wszystkim zapewnić dodatkowy przychód, ich uzasadnienie technologiczne i korzyści dla klientów są wg mnie sprawą drugorzędną.

Opublikowano
1 godzinę temu, MatX napisał(a):

A tak na serio, to zdaje się, że osoby w branży IT doskonale wiedzą, że nie warto płacić za ekstrawagancje nazwy - uplinki liczone w setkach Gbps (100G do AMS-IX, po co?)  po których zapewne hula wiatr, przepłacone firewalle fortigate'a czy SSL premium o znaczeniu zerowym dla przeciętnej firmy. O CDN lepiej nie wspominać, tyle lokalizacji w Polsce po to, żeby przesyłać co najwyżej obrazki na stronach :D  Bo wcale nie jest tak, że polski internet jest mocno skoncentrowany na stolicy, gdzie zapewne i tak ruch z Gdańska, Wrocławia czy Poznania zanim trafi do POPu nazwy przeleci przez Warszawę :)

Wiem, iż OT.

 

Ale czy ktoś kiedyś próbował zrobić mapę polskiej sieci? W sensie, gdzie łączą się infrastruktury poszczególnych operatorów itp. Z tego co kojarzę, Pionier kiedy pokazywał ideową mapę swojej sieci i jej główne akademickie węzły i punkty wymiany ruchu.

Opublikowano

Aktualne węzły CDN nazwa.pl wymienione są na tej grafice:

 

cdn-w-nazwa-pl-mapa-mobile.webp.df7a13862e0d5c1d86e897e2e730013f.webp

 

To nie tylko punkty obecności w Polsce, ale także w Holandii, Hiszpanii i USA. Niedługo pojawia się kolejne wezly, istotne dla odbiorców w innych częściach świata.  Sieć jest stale rozbudowywana. Będziemy o tym informować. O zaletach CDN nazwa.pl dla użytkowników CloudHostingu pisaliśmy już wiele razy, można o tym przeczytać np tutaj https://www.nazwa.pl/blog/globalna-siec-cdn-nazwapl-dla-uzytkownikow-uslug-cloudhosting

Opublikowano
48 minut temu, spex napisał(a):

W sensie, gdzie łączą się infrastruktury poszczególnych operatorów itp.

Wszystkie drogi prowadzą do Warszawy (a często wręcz do jednego budynku - LIMu) :)

To w stolicy znajdują się największe punkty wymiany ruchu: EPIX, TPIX, PLIX, THINX.

Dla operatorów lokalnych innym ważnym punktem jest EPIX w Katowicach, tam też trochę ruchu się przewala (ok 1.7Tbps w peaku).

Generalnie można powiedzieć, że wystarczy być obecnym w Warszawie, by zapewnić dobre połączenie dla klientów z całej Polski, szczególnie gdy mówimy o usługach o niskim zapotrzebowaniu na pasmo (jak hosting WWW)

Obecność serwerów CDN w innych lokalizacjach ma głównie aspekt ekonomiczny - duży ruch z Netflixa czy innego VoD pchamy z lokalnego serwera zamiast obciążać łącza miedzymiastowe.

 

Przy okazji wychodzi na to, że nazwa sama chwali się wolumenem generowanego ruchu :D :

Traffic Levels
10-20Gbps

https://www.peeringdb.com/net/2341

Jak się okazuje w swoich potężnych lokalnych POPach tak istotnych, wręcz niezbędnych dla klientów nazwa z punktami wymiany ruchu dowiązuje się łącznikami 1G  :D

I to rozumiem, łącza adekwatne do obsługiwanego ruchu.

 

Opublikowano
10 godzin temu, MatX napisał(a):

Generalnie można powiedzieć, że wystarczy być obecnym w Warszawie, by zapewnić dobre połączenie dla klientów z całej Polski[...]

 

Jak możesz przeczytać np. na naszym blogu https://www.nazwa.pl/blog/hosting-nazwapl-z-niskim-pingiem, posiadamy bezpośrednie połączenia z sieciami największych polskich operatorów w różnych miastach. I o ile jest wielu dostawców hostingu, którzy wymieniają ruch z Orange, Netia, UPC czy T-Mobile, ale w przypadku nazwa.pl odbywa się to w kilku miastach w Polsce

 

Warto wziąć pod uwagę, że węzły CDN nazwa.pl w poszczególnych lokalizacjach to nie tylko połączenia z punktami wymiany ruchu w tych lokalizacjach, ale przede wszystkim bezpośrednią wymiana ruchu z największymi sieciami działającymi w Polsce.

 

A PeeringDB pokazuje jedynie połączenia peeringowe, ale nie pokazuje połączeń bezpośrednich.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

I cyk, kolejna szansa dla klientów na opłacenie czegoś czego mogą nie chcieć opłacić:

 

https://wykop.pl/wpis/73986781/uwaga-nazwa-wysyla-teraz-proformy-do-niezamowionej

 

 

Rzecz powiązana z nową usługą Whois Privacy, dostępną za 200zł netto (w promocji za 100zł za pierwszy rok):

 

https://wykop.pl/wpis/73976625/chron-swoje-dane-dzieki-usludze-whois-privacy-po-z

 

 

Nie wiem, zawsze miałem trochę inne mniemanie o usługach premium, ale chyba trzeba zaktualizować mi będzie definicję.

Opublikowano

To jest zwykłe robienie z ludzi idiotów, wykorzystywanie ich niewiedzy i wciskanie zbędnych usług których albo większość nie potrzebuje/nie chce albo które są wszędzie indziej dostępne w standardzie za x10 mniejsze pieniądze.

  • Lubię 1
Opublikowano (edytowane)

Jak możecie tak mówić? Przecież to usługa premium!

Niestety bardzo nie podoba mi się podejście marketingowe. Tak samo jak z ilością domen. Pamiętacie kupowanie forum i zmiany w rankingach domen  - spoza podium na 1 miejsce? Promocje za 1 PLN? Publikowanie każdego raportu NASK o 1 miejscu rejestrowanych domen? Wtedy ilość domen miała znaczenie. A dzisiejsze ubliżanie, po utracie wysokiego miejsca, że domeny za 1 PLN to nabijanie liczby abonentów, że nie ilość a jakość. Wtedy największa liczba domen świadczyła o byciu  top, dzisiaj już nie.

Ciężko mi sobie wyobrazić współpracę z kimś, kto nie proponuje mi rozwiązania i w drodze dialogu wystawia fakturę, tylko od razu podsyła swoje fakultatywne faktury.

Edytowane przez szuwarekmini
  • Lubię 2
Opublikowano

Do Klientów, którzy w przeszłości korzystali z wycofanej usługi Ochrona Danych Abonenta, w dniu 15.11.2023 wysyłaliśmy informacje o tym, że wprowadzamy od grudnia nową usługę Whois Privacy (więcej o Whois Privacy można przeczytać tutaj https://www.nazwa.pl/whois-privacy). W tych mailach była tez informacja, że będą wysyłane proformy i ten, kto chce skorzystać z Whois Privacy, może po otrzymaniu proformy po prostu ją opłacić. Na proformie jest wyraźnie napisane, czego ona dotyczy. Proforma nie pojawiła się u OP na skrzynce bez powodu - otrzymał on wcześniej mail informacyjny w tej sprawie, że będzie ona wystawiona. Jeżeli ktoś nie chce korzystać z Whois Privacy, która jest usługą opcjonalną dla domen globalnych, wystarczy że zignoruje mail, a ten kto chce korzystać - może opłacić proformę.

 

Podkreślam, że w każdej chwili można napisać lub zadzwonić do naszego Działu Obsługi Klienta, aby uzyskać odpowiedź na wszelkie pytania związane z Whois Privacy.

Opublikowano
2 godziny temu, psz napisał(a):

Nurtuje mnie pytanie: Jaka jest różnica między wycofywaną darmową Ochroną Danych Abonenta domen globalnych a wprowadzanym płatnym Whois Privacy dla domen globalnych?

 

Nie mogę się doszukać różnic funkcjonalnych, czytając obie strony pomocy, nawet konfiguruje się na tej samej stronie panelu.

a cena ?

 

Opublikowano

Cena to nie 'różnica funkcjonalna'.

Musi być coś lepszego we 'Whois Privacy', że nazwa.pl jest gotowa oferować tę usługę za pieniądze. Stąd moje pytanie.

Opublikowano

Logika obydwu usług, czyli wycofanej już Ochrony Danych Abonenta oraz aktualnie dostępnej usługi Whois Privacy, jest taka sama. Chodzi o ukrycie danych Abonenta domeny w ogólnodostępnej bazie Whois. Whois Privacy pozwala zanonimizować dane takie jak m.in. imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy czy nr telefonu. Dodatkowo, korespondencja która jest kierowana do Abonenta domeny z usługą Whois Privacy, zostanie do niego przekazana (dotyczy nie tylko maili, ale też korespondencji tradycyjnej).

 

Whois Privacy jest usługą kompleksową, którą może aktywować każdy. Dotychczas osoby fizyczne nie mogły korzystać z takiego rozwiązania i choć ich dane zgodnie z prawem są domyślnie ukrywane, to jednak sposób ukrycia uniemożliwia kontakt za pomocą korespondencji tradycyjnej z właścicielami domen. Whois Privacy jest usługą opcjonalną, z której można, ale nie trzeba korzystać, i jest to usługa płatna. 

Opublikowano

Czy dobrze rozumiem, że w cenie usługi jest takie semi wirtualne biuro, gdzie korespondencja dostarczana do ukrytego abonenta będzie w cenie przesyłana do abonenta? 

Opublikowano
10 minut temu, itomek napisał(a):

Dodatkowo, korespondencja która jest kierowana do Abonenta domeny z usługą Whois Privacy, zostanie do niego przekazana (dotyczy nie tylko maili, ale też korespondencji tradycyjnej).

Czy Ochrona Danych Abonenta umożliwia przekazywanie korespondencji do Abonenta?

Opublikowano

O ewentualnym nadejściu korespondencji informujemy Abonenta domeny. Co do kosztów przekazania korespondencji tradycyjnej, są one zależne od tego, z jaką korespondencją mamy do czynienia i w razie potrzeby są one ustalane z Abonentem.

Opublikowano

Czyli - jak przyjdzie jakaś przesyłka, to zapewne zaproponujecie, waszym stylem - niezdefiniowane w cenniku skanowanie korespondencji płatne 25zł/strona lub odsyłkę listu po 200 zł/list :) ?

  • Lubię 1
Opublikowano
6 minut temu, kafi napisał(a):

Czyli - jak przyjdzie jakaś przesyłka, to zapewne zaproponujecie, waszym stylem - niezdefiniowane w cenniku skanowanie korespondencji płatne 25zł/strona lub odsyłkę listu po 200 zł/list :) ?

 

Zapraszam do skorzystania z usługi Whois Privacy.

  • Haha 1
Opublikowano

Mam taką zasadę, że nie kupuję kota w worku. Przeczytałem regulaminy i zasady usługi i tam nie ma nic o przekazywaniu korespondencji (jakiejkolwiek). Jest natomiast 14-dniowy okres wypowiedzenia przez usługodawcę bez podania przyczyny.

 

Więc to wszystko takie wyimaginowane i arbitralne, taka ruletka czy to będzie działać czy będzie cicho wyłączone; czy jak ktoś napisze wiadomość to dojdzie czy nie dojdzie; czy nie pojawią się jakieś dodatkowe wyimaginowane opłaty z tym związane. 
 

Samo proxowanie danych w świecie oczywiście występuje; nierzadko jest dodatkowo płatne - bo tak; ale - żaden ze znanych mi registrarów nie traktuje tego jako opt-out i nie dokleja jej cichaczem do świadczonych usług. Choć przyznam, że po wejściu rodo to duża część registrarów filtruje nawet i dane firmowe. 

  • Lubię 1
Opublikowano
W dniu 11.12.2023 o 16:53, itomek napisał(a):

Co do kosztów przekazania korespondencji tradycyjnej, są one zależne od tego, z jaką korespondencją mamy do czynienia i w razie potrzeby są one ustalane z Abonentem.

 

Czyli standardy gorsze niż na targowisku. Bo jak głupim trzeba być aby podpisać umowę/skorzystać z usługi której istotne koszty nie są zdefiniowane w cenniku ani też sposób ich wyceny sprecyzowany w regulaminie/umowie. Gdyż później może się okazać, że gdy przesyłka dotrze do Nazwa.pl - trzeba zrobić audyt za 2,000 PLN aby w ogóle się upewnić z jaką korespondencją mamy do czynienia i wynająć kuriera za kolejne 2,000 PLN żeby ją dostarczyć . 

 

Myślę że na tym przykładzie doskonale widać w jakich klientów celuje Nazwa.pl

Opublikowano
10 godzin temu, Maxx napisał(a):

Czyli standardy gorsze niż na targowisku.

 

Rozumiem, że jesteś tutaj na forum aby krytykować, bo niczym innym w komentarzach nazwa.pl oraz webspeed.pl się nie zajmujesz. Ale pisanie banialuków a krytykowanie to dwie różne kwestie. Napisałem wyraźnie, że koszt przesłania korespondencji zależy od tego, jaka jest to korespondencja. To ustalenie indywidualne, oparte na kosztach przewoźników i nikt nikogo żadnymi dodatkowymi opłatami nie obciąża. Jak przyjdzie np. duża przesyłka, to trzeba jakoś ustalić z użytkownikiem koszt jej odesłania, który zależy w dużej mierze od tego, gdzie ma być ona odesłana. 

Opublikowano
Godzinę temu, itomek napisał(a):

Jak przyjdzie np. duża przesyłka, to trzeba jakoś ustalić z użytkownikiem koszt jej odesłania, który zależy w dużej mierze od tego, gdzie ma być ona odesłana. 

W przypadku Normalnej Standardowej Firmy stosującej Zdrowy Rozsądek takie coś wydaje się normalne.

 

Ale niestety,  firma, którą reprezentujesz, na innych polach pokazała, że coś, co jest dla innych normalnością, zdrowym rozsądkiem czy przyjętym standardem, u niej jest kolejną okazją do ostrzyżenia z mamony niczego nie świadomych owieczek, które dopiero w momencie napotkania czegoś co im się wydawało darmowe, to się okazuje że jednak nie do końca.

 

Tym bardziej, że regulamin i zasady świadczenia usługi o której tu mowa, to mówią jedynie o podmianie nazwy abonenta na spółkę będącą proxowalnią i nie ma nijak mowy o żadnym przekazywaniu zwrotnym przychodzącej korespondencji, to jedynie twoje Tomku zapewnienia tu na forum ;)

  • Lubię 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.