Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Wiadomość dodana przez theqkash

Chcesz znaleźć opinie o home.pl? Jeśli szukasz hostingu w home.pl, serwerów w home.pl lub chcesz uzyskać informację o rejestracji domen w home.pl - ten temat jest idealny.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Adrianie, wczorajsza sytuacja była oczywiście przykra i przepraszamy za nią. Dzisiaj jednak nie odnotowaliśmy żadnych zgłoszeń dotyczących poczty. Jeżeli obserwujesz jakiekolwiek problemy w jej działaniu - napisz do nas na Messengerze. Konsultanci sprawdzą Twoje zgłoszenie.

@adrianbocian22

Opublikowano

Logowanie już działa poprawnie. Były problemy w działaniu aplikacji, które uniemożliwiały dostęp do poczty. Sytuacja została opanowana.

Opublikowano

Cześć,

 

dzisiaj od 11:00 mieliśmy ponownie problem z działaniem panelu pocztowego. Co ważne, nie dotyczy to protokołów IMAP/POP3 i SMTP więc klienci korzystający np. z zewnętrznych programów nie odczuli utrudnień. Problemy były odczuwalne do około 14:00 - w międzyczasie aplikacja na przemian wstawała i ponownie generowała błędy, dlatego zdarzały się momenty "ciszy" gdy klienci mogli swobodnie logować się do panelu, by po kilkudziesięciu minutach ponownie otrzymać błąd. Namierzyliśmy główne źródło całej sytuacji i wprowadziliśmy doraźne zmiany w oprogramowaniu. Rozumiemy wściekłość i zdenerwowanie klientów, sami przecież nie jesteśmy z takiego obrotu sprawy szczęśliwi i nie robimy (tak jak niektórzy pisali na FB) tego specjalnie. Aktualnie temat poczta.home.pl jest dla nas priorytetowy i będzie pracować nad tym, aby to narzędzie działało znacznie lepiej. Nie zamierzamy udawać, że to było ok bo ostatni tydzień był ciężki. Grunt, że pracujemy nad tym i wiemy gdzie tkwi błąd. Zepsuliśmy wielu osobom dzień pracy i dlatego klienci zasługują na przeprosiny.

  • Lubię 2
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Miałem tego nie pisać, ale naprawdę od kilku tygodni to co przechodzę z home.pl (choć na szczęście osobiście nie jestem klientem tej firmy) przechodzi wszelkie granice i chciałbym ostrzec wszystkich, a przede wszystkim osoby, które będą miały nieprzyjemność wynosić klientów z tego przybytku. Dlatego przesyłam podsumowanie z kilku prac jakie wykonywałem w ostatnim czasie dla moich klientów, który mieli hosting w home.

 

1. Jeśli macie na tyle szczęscia że na Waszym koncie jest w ogóle dostęp do ssh, zapomnijcie o możliwości skopiowania czegokolwiek więcej niż max kilku gb przez np. rsync na serwer zewnętrzny, czy zarchiwizowania większej ilości plików dowolną metodą (da się max do 2-3GB rozmiaru archiwum) - nie powiedzie się to,  połączenie zostanie zerwane,

2. FTP działa koszmarnie, listowanie/pobieranie plików przez FTP trwa wieki, a potrafi jeszcze przy okazji kilka razy zerwać połączenie (taki midnight commander wywala wówczas między innymi: Połączenie zerwane przez drugą stronę (104) ),
3. WebFTP można powiedzieć że nie działa, większość funkcji sobie nie radzi bo technicy-magicy z home.pl postanowili nie zwiększać limitów czasu oraz pamięci na wykonywanie operacji, stworzenie nawet kilkudziesięciu megowego archiwum jest czasem niewykonalne, zakończy się błędem (oczywiście serwerowym typu 500, pakowanie się rozpocznie ale nie zakończy),

4. Rozwiązania typu Duplicator, AIO Migration dla WordPressa są nieskuteczne, chyba że strona waży <500MB, w przeciwnym razie operacja wykonywania kopii albo się zawiesi albo zakończy błędem - bardzo małe szanse na powodzenie,

5. Kompletnie bezradny support na w/w problemy,

6. Z dodatkowych rzeczy które mnie drażnią - przy migracjach z home.pl występuje dodatkowe utrudnienie, zwłaszcza jeśli domena jest wykupiona również w home.pl - zmiana DNSów powoduje natychmiastowe zresetowanie wszelkich ustawień domeny, a zatem jeśli strona wskazuje na folder na koncie hostingowym, przestanie na niego wskazywać, a zacznie wskazywać na główny folder konta hostingowego. W momencie zmiany DNSów przestaje również występować możliwość zalogowania się do kont pocztowych w home.pl, trzeba sprytnie kombinować logując się przez inne domeny lub przez domenę techniczną konta, co z kolei wymaga często zmiany konfiguracji kont pocztowych.
7. I na koniec - nowy panel: niektóre funkcje nie są dostępne choć powinny być i nawet level 1 supportu sobie nie radzi z ich odnalezieniem lub uruchomieniem i każe pisać "zgłoszenie które przekaże do administratorów", bo "coś powinno być w panelu, a na tym koncie tego nie ma". Dodatkowo panel lubi sobie wypluć komunikat po angielsku w zupełnie losowym momencie (np. przy tworzeniu konta FTP) i błąd ten zwykle średnio ma się do aktualnej sytuacji i parametrów konta (np. wywalanie błędu tworzenia konta FTP z adnotacją o możliwości przekroczeniu ilości kont FTP, podczas gdy jest jeszcze spory zapas kont jakie można stworzyć). Pierwsza linia supportu oczywiście nie wie jak to rozwiązać i trzeba do administratora pisać, blabla. To że panel jest przy okazji nieczytelny to inna sprawa, ale to już może subiektywna opinia jest....

 

Generalnie migracja serwisów ważacych po kilka gigabajtów lub więcej zwykle sprowadza się do kilku podejść do kopiowania plików za pośrednictwem FTP, bo żadna inna bardziej wygodna metoda nie jest w stanie się wykonać w całości w sposób poprawny, o ile w ogóle inna metoda jest dostępna. Zwiększanie ilości jednoczesnych sesji skraca żywotność każdej z nich. Sytuacje tego typu nie mają miejsca przy migracji z żadnej innej firmy hostingowej, zwykle rsync sobie doskonale radzi, ale nie w home.

 

Sytuacje opisane tutaj miałem na minimum kilku kontach na home.pl, zarówno w starej jak i nowej ich ofercie, anomalie zostały też potwierdzone przez innych użytkowników na naszym forumowym discordzie. Problemy zbliżone do opisanych tutaj nie występują przy transferach danych od innych usługodawców, zatem z całą stanowczością wykluczam jednostkowość opisanych tutaj sytuacji jak i sam fakt że problem może być po mojej stronie. Godzina wykonywania prac również nie ma żadnego znaczenia.

Sorry @home_pl ale do Was też w tej sprawie pisałem i niestety mnie zbagatelizowaliście, a problem jest naprawdę miażdżąco nieprzyjemny. Fajnie że skierowaliście sprawę do weryfikacji przez administratorów, ale jeśli wiem że wcześniej inne osoby też to zgłaszały i ci administratorzy przez taki okres czasu nie zdążyli tej sprawy rozwiązać ani nawet sensownie zdiagnozować, to jeśli nie są to Wasze celowe zabiegi mające na celu utrudnić migrowanie od Was, to można odnieść wrażenie, że macie kompletnie nieporadnych administratorów.

  • Lubię 1
Opublikowano

Hej @theqkash. Ponieważ zależy mi na merytorycznym ustosunkowaniu się do Twoich pytań i zgłoszeń - przesłałem pełną treść postu do naszych administratorów oraz do osób odpowiedzialnych za rozwój aplikacji w naszej firmie.

 

Jedna kwestia jeszcze..
 

Cytuj


W momencie zmiany DNSów przestaje również występować możliwość zalogowania się do kont pocztowych w home.pl, trzeba sprytnie kombinować logując się przez inne domeny lub przez domenę techniczną konta, co z kolei wymaga często zmiany konfiguracji kont pocztowych.

 

 

Przyznam że nie rozumiem tego zarzutu. O co w nim dokładnie chodzi? Z jednej strony piszesz o zmianie DNS, czyli kluczowej zmianie obsługi serwerów dla domeny, a z drugiej jednak piszesz że można się logować.

Opublikowano
Teraz, home_pl napisał:

Przyznam że nie rozumiem tego zarzutu. O co w nim dokładnie chodzi? Z jednej strony piszesz o zmianie DNS, czyli kluczowej zmianie obsługi serwerów dla domeny, a z drugiej jednak piszesz że można się logować.


Jeżeli posiadasz przypiętą domenę asdf.pl do konta w home i ta domena jest rónież wykupiona w home, chcesz migrację przeprowadzić w następującej kolejności:

1. Kopiujesz pliki/db, konfigurujesz wszystko na nowym serwerze
2. Zmieniasz DNSy
3. Robisz migrację skrzynek pocztowych

to u Was się tego nie da zrobić, bo w momencie wykonania punktu 2, traci się możliwość logowania się na skrzynki pocztowe w przenoszonej domenie. U każdego innego operatora którego znam działa to tak, że pomimo odpięcia domeny od serwera nadal się można do skrzynek logować w taki sam sposób jak dotychczas. U Was natomiast aby dało się zmigrować zawartość takich skrzynek po zmianie DNSów, trzeba je albo przekonfigurować aby były przypięte do innej domeny dostępnej na koncie, albo ustawić je tak żeby te skrzynki były dostępne we wszystkich domenach i posługiwać się przy migracji adresami typu [email protected]

Z tego samego zresztą powodu o ile mi dobrze wiadomo do dziś u Was nie da się podpiąć domen do cloudflare - odpięcie domeny od Waszych DNSów powoduje rozjechanie się wszystkich usług znajdujących się w tej domenie.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, theqkash napisał:


Jeżeli posiadasz przypiętą domenę asdf.pl do konta w home i ta domena jest rónież wykupiona w home, chcesz migrację przeprowadzić w następującej kolejności:

1. Kopiujesz pliki/db, konfigurujesz wszystko na nowym serwerze
2. Zmieniasz DNSy
3. Robisz migrację skrzynek pocztowych

to u Was się tego nie da zrobić, bo w momencie wykonania punktu 2, traci się możliwość logowania się na skrzynki pocztowe w przenoszonej domenie.

 

Ok wszystko jasne. Nie uznaj mojej wypowiedzi za "trollowanie" :) ale można migrować dane zamieniając punkt 2 i 3. Generalnie domena zawsze moim zdaniem powinna iść na końcu w kontekście DNS, no chyba że inni operatorzy nie oferują funkcji multipoczty lub systemowych/administracyjnych nazw mailboxów w domenie serwera.

Edytowane przez home_pl
Opublikowano
Teraz, home_pl napisał:

ale można migrować dane zamieniając punkt 2 i 3.


Można też przewozić meble samochodem osobowym. Pytanie tylko po co?

Migracja/synchro poczty po wykonaniu zmiany DNSów jest z logicznego punktu widzenia pożądana, gdyż pozwala zebrać maile które mogły trafić w tzw. międzyczasie. Chociaż tak w sumie myślę - u Was i tak chyba nie trafiają, bo zmiana DNSów powoduje że żadne wiadomości nie docierają już do skrzynek na Waszych serwerach, co zresztą również jest warte napomknięcia.

Opublikowano

Pozwolę się wtrącić. DNS to DNS a konfiguracja usług dla danej domeny to dwie różne sprawy. Zmiana DNSów dla domeny u Was nie powinna wpływać na samą domenę dodaną na Waszych serwerach @home_pl. Nie logiczne jest, że używanie DNSów innych niż Wasze nie pozwala na posiadanie usług u Was dla domen u Was wykupionych.

Opublikowano

Zmiana DNS zawsze i wszędzie generuje ryzyko odbicia maili, nie tylko u nas, przecież to wynika z odpytania domeny i jej konfiguracji. To jest nie jest tylko kwestia odświeżenia zmian u nas (co trwa nawet kilkanaście minut - są przypadki gdzie przepięcie DNS trwało dosłownie chwilę), co także u operatorów sieci, odpytujących DNS docelowy.  Generalnie w tym miejscu czepiasz się chyba dla samego czepiania a nie patrzysz na szerszy kontekst :) Wiem, że migracja klientów od operatorów do operatorów to Twoja praca i o ile w przytoczonych zgłoszeniach z SSH rozumiem rozgoryczenie (dlatego przekazałem je "do góry") tak w przypadku DNS uważam, że zdecydowanie przesadzasz.

Opublikowano
11 minut temu, home_pl napisał:

Zmiana DNS zawsze i wszędzie generuje ryzyko odbicia maili, nie tylko u nas, przecież to wynika z odpytania domeny i jej konfiguracji. To jest nie jest tylko kwestia odświeżenia zmian u nas (co trwa nawet kilkanaście minut - są przypadki gdzie przepięcie DNS trwało dosłownie chwilę), co także u operatorów sieci, odpytujących DNS docelowy.  Generalnie w tym miejscu czepiasz się chyba dla samego czepiania a nie patrzysz na szerszy kontekst


Chyba nie do końca rozumiesz co piszesz. Opiszę Ci to na przykładzie.

1. Powiedzmy że mam domenę w pewnej firmie na N i hosting w tej samej firmie.
2. Zmieniam sobie DNSy dla tej domeny z firmy N na firmę dowolną inną.
3. Wiadomości mogą przychodzić i na stary i na nowy serwer, bo tak działa DNS co do czego chyba się zgadzamy, dlatego warto utworzyć nowe skrzynki na nowym serwerze, a migracji zawartości dokonać po pewnym czasie. W przypadku firmy N mogę się zalogować na skrzynkę przez webmail firmy N, mogę sobie też puścić imapcopy np. 20 godzin po zmianie DNSów i ani pół wiadomości mi nie zniknie, wszystko powinno dotrzeć na jeden lub drugi serwer, a po puszczeniu imapcopy znajdzie się na tym docelowym.

Jak to natomiast wygląda w home.pl?

1. Mam domenę w home.pl i hosting w home.pl
2. Zmieniam DNSy w domenie z home.pl na DNS w innej firmie
3. Poczta przestaje momentalnie działać, wiadomości wysłane po zmianie DNS nie docierają nigdzie do czasu zakończenia propagacji, nie ma możliwości logowania się na skrzynki na starym serwerze, a domena zaczyna kierować na główny folder konta hostingowego zamiast na podfolder. Żeby zmigrować zawartość skrzynek z home.pl trzeba zmienić konfigurację skrzynek tak aby w ogóle można się było do nich jakkolwiek dostać i dopiero wtedy można zacząć rozmawiać o migracji czegokolwiek po zmianie DNSów.



W tej perspektywie naprawdę uważasz, że przesadzam?

 

Opublikowano

Przekazałem Twoją opinię jak to powinno działać do odpowiedniego działu. Czy się uda? Zobaczymy. Na 2019 rok mamy kilka ważnych "kamieni milowych" w temacie obsługi.

Opublikowano
Teraz, home_pl napisał:

Czy się uda?

 

Sądzę, że moment w którym uporacie się z cloudflare co trwa już dobre kilka lat, powinien też rozwiązać opisywane przeze mnie dolegliwości, bo jest to problem wynikający z identycznej niepojętej logiki Waszego panelu, o czym zresztą wspomniał też @mariaczi

Opublikowano (edytowane)

Zmiana DNSów nigdzie chyba poza home.pl nie powoduje ryzyka odbicia. W normalnych hostingach jak chcę przenieść pocztę z A do B to:

1) W B dodaję domenę, zakładam skrzynki pocztowe i tworzę wpisy DNS

2) W A zmieniam wpisy DNS (w szczególności MX)

3) Do czasu rozpropagowania się wpisów emaile lądują w A i B

4) Klienci korzystają już z poczty w B, okazyjnie mogą się zalogować na A żeby mieć stare emaile.

5) Poczta zaczyna lądować tylko w B

6) Zmieniam serwery DNS na B. Przenoszę zawartość skrzynek  z A na B. Kończę współpracę z A.

 

Wg waszego opisu, zamieniając kolejność migracji i edycji DNS:

1) W B dodaję domenę, zakładam skrzynki pocztowe i tworzę wpisy DNS

2) Maile dalej przychodzą na home.pl. Zaczynam migrować skrzynki.

3) Migruję skrzynkę 1, 2, 3... W tym czasie do zmigrowanej  już skrzynki 1, 2, ... docierają kolejne emaile. Klienci wciąż używają home.pl i wysyłają pocztę.

4) W ten sposób robię sobie wyścig pomiędzy moim tempem migracji (wolnym, bo home.pl) a tempem przybywania poczty.

5) W końcu chcąc czy nie chcąc przełączam DNSy/zmieniam wpisy DNS . Wpisy jeszcze się nie rozpropagowały, więc część poczty przychodzi na home.pl, ale on już odbija pocztę bo nie ma tej domeny.

6) Na koniec i tak trzeba zrobić fiku-miku żeby dostać się do skrzynek w home.pl i przenieść jeszcze tę końcówkę która przybyło pomiędzy migracją, a przełączeniem domeny.

 

Dobrze zrozumiałem?

Edytowane przez nnd.newbie
Opublikowano
1 minutę temu, nnd.newbie napisał:

5) W końcu chcąc czy nie chcąc przełączam DNSy/zmieniam wpisy DNS . Wpisy jeszcze się nie rozpropagowały, więc część poczty przychodzi na home.pl, ale on już odbija pocztę bo nie ma tej domeny.


Pamiętaj że w tym momencie przestają też działać Twoje strony jeśli są gdzieś indziej na koncie niż w folderze głównym konta hostingowego, więc trzeba to robić jak nikt nie patrzy :D 

Opublikowano (edytowane)

Odnośnie zbyt szybkiego (praktycznie natychmiastowego) usuwania rekordów z dns/dns2/dns3.home.pl po przełączeniu DNSów dla domeny w panelu Home (powinny pozostać przynajmniej 24 godziny dla *.pl i 48 dla *.com/*.net czyli tyle ile wynosi TTL, tyle ile może zająć propagacja) osobiście pisałem w marcu 2013 roku (z innych usług nie korzystałem, więc wówczas tylko usługa DNS dodana do domeny mnie interesowała). Otrzymałem wtedy odpowiedź, że "kwestia zmian w tym zakresie jest brana pod uwagę", ale bez wskazywania jakiegokolwiek terminu, i że moja sugestia (odnośnie wydłużenia czasu przechowywania rekordów DNS na serwerach nazw Home po przepięciu domeny na inne) została przekazana do odpowiedniego działu. Jak widzę nie uznano tego jednak za istotną kwestię, skoro się tym nie zajęto do tej pory.

 

Wiadomo, że propagacja zmian DNS trwa (szczególnie jeśli zmieniamy DNSy odpowiedzialne za domenę, a nie tylko same rekordy na wciąż tych samych serwerach nazw), tak to z założenia działa, system DNS by nie wyrobił, gdyby nie TTL i cache. Dlatego każdy oczekuje, że przynajmniej przez okres propagacji "stare" (dotychczasowe) usługi wciąż będą działać równolegle z nowymi. Jeśli kto inny jest rejestratorem, a kto inny usługodawcą DNS z reguły nie ma z tym problemu, zmiana DNSów u rejestratora nie wpływa na skasowanie rekordów na zewnętrznych serwerach DNS. Jeśli jednak usługi są połączone u jednego operatora - Home - wszystko kasowane/odłączane jest z automatu zbyt szybko, nie uwzględniony jest czas na propagację.

 

Edytowane przez Piotr GRD
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie jestem administratorem, ale jeśli dobrze rozumiem to czy takie rozwiązanie nie powinno zadziałać?

  1. Konfigurują serwer B (DNS, konta itp)
  2. Migruję pocztę
  3. Na Home.pl dodaję nowy rekord MX o wyższym priorytecie niż serwer poczty Home.pl
  4. Czekam jak zmiany się rozejdą, i w praktyce poczta zacznie trafiać na B (najlepiej zrobić to w weekend i zobligować wszystkich by jeszcze po weekendzie sprawdzili pocztę w home.pl)
  5. Przenoszę "zgubione" maile do B
  6. Zmieniam rekord A na serwer B i usuwam MX kierujące na Home.pl
  7. Wynoszę całkowicie obsługę DNS z Home.pl

Czy takie coś nie zadziała? Teoretycznie, spełniam "wymagania" home.pl by usługi u nich działały, a jednocześnie płynnie wychodzę od nich.

Opublikowano

AFAIK, jeśli domena i hosting jest w home.pl to w momencie zmiany DNSów ustawienia strefy się resetują, dlatego może to nie zadziałać. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.