Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o dhosting.pl


theqkash
Wiadomość dodana przez theqkash,

Chcesz znaleźć opinie o dhosting.pl? Jeśli szukasz hostingu w dhosting.pl, serwerów w dhosting.pl lub chcesz uzyskać informację o rejestracji domen w dhosting.pl - ten temat jest idealny.

Rekomendowane odpowiedzi

Z jednej strony jeżeli to by była prawda to sprawa nadaje się do prokuratury.

 

Z drugiej strony po co mieliby to robić? Dla zabawy?

 

Trzecia opcja, która wydaje mi się prawdopodobna to, że ktoś z ich obsługi miał zapisane Twoje dane i wchodząc na cloudflare myślał, że jest na swoim koncie i wyczyścił obce wpisy...

Edytowane przez 4grewfdrdgre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mateusz,

 

rzuciliśmy ekipę do pilnego zweryfikowania tego, co piszesz. Od razu napiszę, że nie robimy nikomu na złość i absolutnie nie kasujemy ludziom żadnych danych, nie jesteśmy tacy małostkowi. Tym bardziej, że w tej branży dobra opinia jest wszystkim, a takie rzeczy szybko wychodzą na wierzch. To byłoby wbrew naszym zasadom i zupełnie nieprofesjonalne. Tak się nie robi i my tego nie robimy. 


W skrócie, zostawiłeś integrację i autoryzację CF, zaparkowane domeny na swoim koncie, nie dałeś znać, że rezygnujesz.


Strasznie smutna sprawa, ale do rzeczy, ustalmy fakty: 

 

  • miałeś u nas konto z przypiętymi domenami,
  • miałeś ustawioną integrację z CF przez nasz dpanel.pl (czyli konto CF było spięte z naszym systemem),
  • nie mamy od Ciebie żadnej informacji, że rezygnujesz z naszych usług, po prostu „spakowałeś” się i poszedłeś gdzie indziej (i ok, masz takie prawo),
  • system o tym nie wie, nie wyrzucamy nikogo od razu, dlatego, że nie płaci, znamy życie, więc konto cały czas było aktywne,
  • na koncie zostały zaparkowane domeny i autoryzacja z CF,
  • zmiany DNS są synchronizowane ze strefą w CF, dlatego u nas dokonuje się zmian w strefie DNS,
  • cyklicznie, co jakiś czas systemy wykonują resynchronizację strefy DNS domen u nas z tymi w spiętym koncie, w celu wykrywania błędów/problemów, które powinny być naprawione,
  • w wyniku tej resychronizacji danych wpisy, których nie miałeś w strefie DNS u nas dla tych 8 domen zostały nadpisane automatycznie,
  • absolutnie standardowa procedura.

Mateusz – podsumowując, oczywiście możesz bez poinformowania nas zrezygnować z usług i iść gdzie indziej. Natomiast zabrakło jednej rzeczy - odparkowania przez Ciebie domen w zakładce Domeny. Pozostawiając je + nie odpinając integracji z CF, nasze systemy słusznie nadal uważały, że korzystasz z ustawień strefy DNS przez dhosting.pl. Do tej pory nie mieliśmy żadnego takiego przypadku, prawdopodobnie dlatego, że domeny zwyczajowo są odparkowywane przez naszych klientów lub usuwana integracja z CF, gdy klient rezygnuje z usług. Natomiast zastanowimy się jak przewidzieć taką sytuację i dodatkowo zabezpieczyć klienta, gdyby zapomniał tego zrobić. Natomiast żeby była jasność - nie chciałbym mówić o naszej winie w tej sytuacji. Natomiast nie zamykamy się, żeby takie rzeczy usprawniać i próbować przewidywać sytuacje, które mogą być pewnym zagrożeniem. 


Mateusz, zdzwońmy się i pogadajmy o tym, postaramy się to dalej wyjaśnić. Dasz na priv do siebie kontakt i zgadamy się?

  • Lubię 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domeny ani nie były kupione u was, ani nie kierowały nigdy na wasze DNSy. Od początku były na moim prywatnym koncie Cloudflare. Nie wiem skąd więc mowa o "odpakowywaniu" domen.

 

Tak mogłem zmienić klucz API, aby odciąć Was od dostępu do mojego konta w CF, ale nie przypuszczałem, że kilka miesięcy po przeniesieniu moich stron , zmianie rekordów A na moim koncie w CF, zakończeniu współpracy, nieopłaceniu konta, wygaśnięciu usług, stwierdzicie, że dobrym pomysłem będzie zalogowanie się na moje konto CF i usunięcie mi rekordów A wskazujących adres IP nowego hostingu

 

Dla mnie sprawa wygląda tak:

  1. Przestałem być Waszym klientem i przeniosłem strony do konkurencji
  2. Po kilku miesiącach od zakończenia współpracy wyłączyliście mi strony, przez to, że nie zabrałem Wam dostępu do API

A czy to było włamanie, pomyłka stażysty, błąd skryptu czy "absolutnie standardowa procedura" ma dla mnie niewielkie znaczenie. Nie mam w zwyczaju informować kogoś, że przestaję korzystać z jego usług - po prostu grzecznie przenoszę wcześniej strony gdzieś indziej, nie wykupuję usługi na kolejny rok i zgodnie z regulaminem/umową przestaję być klientem. I nic więcej nas nie łączy.

 

Nie mam też zbytnio czasu na internetowe dyskusje czy przepychanki. To bardziej sprawa dla prawnika. Ja po prostu chciałem podzielić się moją historią z innymi przyszłymi i obecnymi klientami dhosting. Jeśli jest jeszcze coś do wyjaśnienia to mój adres e-mail macie. Ja idę odrabiać straty w moich biznesach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się po co dawałeś klucz API dla dhosting? Ano po to, żeby można było zintegrować ich usługę z Cloudflare, czyli automatycznie zgłaszać wszelkie zmiany do Cloudflare.

Że dhosting nie usuwa od razu stron i wpisów DNS? Norma w większości firm. Połowa klientów zapomina zapłacić, wraca itp. Jak chcesz żeby usunęli od razu to zgłoś to i upewnij się, że to zostało zrobione.

 

Dhosting  w końcu usuwa twoje usługi co przy okazji z automatu przez integrację usuwa wpisy z Cloudflare. Że w tym czasie zostały zmienione ręcznie? Peszek.

 

Mam dla Ciebie kilka rad:

1) Naucz się ładnie rozwiązywać umowy z firmami i dwa razy zastanów się czy wszystkiego dopatrzyłeś i o niczym nie zapomniałeś.

3) Jak dajesz komuś hasło/dane autoryzacyjne to PAMIĘTAJ o tym i odbierz kiedy już nie potrzebujesz korzystać z jego usług. Po to te dane są poufne, żeby ich pilnować.

 

Uważam, że 70% twojej winy, 30% dHosting, który już zresztą zapowiedział, że postara się na przyszłość przewidzieć jak nie skrzywdzić zapominalskich i nieświadomych.

Edytowane przez nnd.newbie
  • Lubię 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem był grubszy: w momencie, gdy zostały przeniesione usługi do innego dostawcy, ale na serwerach dhosting zostały wpisy (czyli nie była usunięta konfiguracja np. poczty), to każdy klient, który był na tym samym serwerze w dhosting nie mógł wysłać do was maila. Bo serwer poczty zawsze najpierw sprawdza, czy domena istnieje lokalnie. Zatem wysyłał pocztę ... lokalnie, na adresy nieużywane, lub nawet na takie, jakie nie istnieją.

 

Dlatego wina wcale nie leży po stronie dhostingu, ale po stronie klienta, który się wynosił i nie posprzątał po sobie konfiguracji. Tak, wiem, że brutalne ...

 

Wojtek

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, smarthost napisał:

Bo serwer poczty zawsze najpierw sprawdza, czy domena istnieje lokalnie.

 

To jest raczej problem hostingu, który używa niewiarygodnych wpisów w DNS. Czy jak założę sobie konto i dodam lokalnie 200 domen których nie jestem właścicielem, to też zepsuję wysyłkę poczty na tych 200 domen z tego serwera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, smarthost napisał:

to każdy klient, który był na tym samym serwerze w dhosting nie mógł wysłać do was maila.

 

To raczej nieprawda, bo w dhosting, z tego co wiem, poczta musi być dodatkowo aktywowana przy podpinaniu nowej domeny i tak samo dezaktywuje się przy jej odpinaniu. Dla domen które poczty nie mają aktywowanej, wysyłka odbywa się tam gdzie powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rob006 napisał:

 

To jest raczej problem hostingu, który używa niewiarygodnych wpisów w DNS. Czy jak założę sobie konto i dodam lokalnie 200 domen których nie jestem właścicielem, to też zepsuję wysyłkę poczty na tych 200 domen z tego serwera?

 

Tak, dlatego operatorzy weryfikują wpisy zwykle - chodzi o domeny, które są dodane na serwerze, ale nie mają dnsów operatora. Oczywiście mogą być wykierowane rekordem A lub MX itd. I tak największy problem jest z CloudFlare, bo wymaga on tego, żeby domena była dodana na hostingu, ale nie bardzo jest jak sprawdzić, czy cloudflare pobiera faktycznie domeny z tego serwera, czy z innego. 

 

W.

14 minut temu, theqkash napisał:

 

To raczej nieprawda, bo w dhosting, z tego co wiem, poczta musi być dodatkowo aktywowana przy podpinaniu nowej domeny i tak samo dezaktywuje się przy jej odpinaniu. Dla domen które poczty nie mają aktywowanej, wysyłka odbywa się tam gdzie powinna.

 

Nie jak jak działa to konkretnie w dhostingu, ale skoro ten klient nie odpiął domeny po wyniesieniu się, to jest też duża szansa, że nie odpiął jej też z obsługi e-maila. Na wielu hostingach działa to automatycznie (tj. www+e-mail). 

 

W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, smarthost napisał:

Nie jak jak działa to konkretnie w dhostingu, ale skoro ten klient nie odpiął domeny po wyniesieniu się, to jest też duża szansa, że nie odpiął jej też z obsługi e-maila.

 

Z tego co kojarzę, obsługa e-mail dezaktywuje się automatycznie po dobie od momentu jak mx-y będą wskazywały gdzieś inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, smarthost napisał:

I tak największy problem jest z CloudFlare, bo wymaga on tego, żeby domena była dodana na hostingu, ale nie bardzo jest jak sprawdzić, czy cloudflare pobiera faktycznie domeny z tego serwera, czy z innego.

 

Nie do końca rozumiem co tutaj jest problemem. Wystarczy odpytać DNS aby dowiedzieć się gdzie kieruje dana domena i gdzie wysłać pocztę. Jeśli hosting korzysta z jakichś lokalnych ustawień/cache i zachowuje się inaczej niż cała reszta świata, to jest to problem hostingu.

  • Zażenowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rob006 napisał:

 

Nie do końca rozumiem co tutaj jest problemem. Wystarczy odpytać DNS aby dowiedzieć się gdzie kieruje dana domena i gdzie wysłać pocztę. Jeśli hosting korzysta z jakichś lokalnych ustawień/cache i zachowuje się inaczej niż cała reszta świata, to jest to problem hostingu.

 

Odpytaj zatem o domenę, która jet zaparkowana lokalnie na hostingu, ale ma DNSy skierowane na CloudFlare, a MX ma skierowany na gsuite/office365 - jak sprawdzisz, czy to jeszcze stoi na TYM hostingu, czy już na innym ? 

 

W.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, smarthost napisał:

Odpytaj zatem o domenę, która jet zaparkowana lokalnie na hostingu, ale ma DNSy skierowane na CloudFlare, a MX ma skierowany na gsuite/office365 - jak sprawdzisz, czy to jeszcze stoi na TYM hostingu, czy już na innym ? 

 

Ale jakie to ma znaczenie na jakim hostingu stoi strona? Jeśli klient płaci to utrzymujesz konto tak jak jest skonfigurowane, a pocztę wysyłasz tam gdzie kierują rekordy MX. Jeśli konto nie jest opłacone to kasujesz konto, a pocztę wysyłasz tam gdzie wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, smarthost napisał:

 

Odpytaj zatem o domenę, która jet zaparkowana lokalnie na hostingu, ale ma DNSy skierowane na CloudFlare, a MX ma skierowany na gsuite/office365 - jak sprawdzisz, czy to jeszcze stoi na TYM hostingu, czy już na innym ? 

 

W.

Dokładnie. Przynajmniej w teorii CloudFlare jest również używane po to aby ukryć IP docelowej strony, bo bez tego DDoS można by przeprowadzić z pominięciem CF bezpośrednio na IP strony.

9 minut temu, rob006 napisał:

 

Ale jakie to ma znaczenie na jakim hostingu stoi strona? Jeśli klient płaci to utrzymujesz konto tak jak jest skonfigurowane, a pocztę wysyłasz tam gdzie kierują rekordy MX. Jeśli konto nie jest opłacone to kasujesz konto, a pocztę wysyłasz tam gdzie wcześniej.

Jest (zwykle) jeszcze coś takiego jak okres od wygaśnięcia konta do usunięcia. Nie wiem czy w momencie gdy nie informujesz firmy hostingowej o tym, że nie będziesz przedłużał usługi chciałbyś aby firma od razu usunęła Ci wszystkie pliki i poodpinała domeny. Jest jednak bardzo dużo klientów, którzy zapominają (mimo przypomnień) i potem jest różnica pomiędzy odblokowaniem w kilka minut po opłaceniu przedłużenia a odzyskiwaniem plików z backupu + dodawaniem ponownym wpisów w DNS i czekaniem ~24h aż to się "przywróci".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, proserwer.pl napisał:

Jest (zwykle) jeszcze coś takiego jak okres od wygaśnięcia konta do usunięcia. Nie wiem czy w momencie gdy nie informujesz firmy hostingowej o tym, że nie będziesz przedłużał usługi chciałbyś aby firma od razu usunęła Ci wszystkie pliki i poodpinała domeny. Jest jednak bardzo dużo klientów, którzy zapominają (mimo przypomnień) i potem jest różnica pomiędzy odblokowaniem w kilka minut po opłaceniu przedłużenia a odzyskiwaniem plików z backupu + dodawaniem ponownym wpisów w DNS i czekaniem ~24h aż to się "przywróci".

 

Ale ja nie mówię o natychmiastowym usunięciu konta. Nawet jeśli opóźnisz ją o pół roku, to w żadnym momencie nie powinno być wątpliwości gdzie wysłać pocztę dla domeny podpiętej pod hosting - jeśli klient przeniósł się gdzieś indziej, to serwer pocztowy można odnaleźć na podstawie wpisów w DNS (tak jak robi to reszta świata dla tej domeny). A samo usunięcie konta (i strefy DNS) nie oznacza wcale że trzeba mieszać też w podpiętych kontach CF. Bałagan w DSNach CloudFlare to jest problem właściciela domeny, a nie hostingu, który już jej nie obsługuje.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, rob006 napisał:

 

Ale ja nie mówię o natychmiastowym usunięciu konta. Nawet jeśli opóźnisz ją o pół roku, to w żadnym momencie nie powinno być wątpliwości gdzie wysłać pocztę dla domeny podpiętej pod hosting - jeśli klient przeniósł się gdzieś indziej, to serwer pocztowy można odnaleźć na podstawie wpisów w DNS (tak jak robi to reszta świata dla tej domeny). A samo usunięcie konta (i strefy DNS) nie oznacza wcale że trzeba mieszać też w podpiętych kontach CF. Bałagan w DSNach CloudFlare to jest problem właściciela domeny, a nie hostingu, który już jej nie obsługuje.

No to teraz się zgadzamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
8 godzin temu, Ghost napisał:

Kilka miesięcy temu wytransferowałem od nich domeny i poprosiłem o usunięcie konta, do czego mam prawo. Pomimo cofnięcia zgody na przetwarzanie moich danych, dzisiaj dostałem fakturę proforma na przedłużenie domeny, której już nie utrzymują.

 

To naturalne, że masz prawo wystosować odpowiednią dyspozycję, by Twoje konto zostało usunięte. Jeśli zostało to zrobione zgodnie z procedurą, to na pewno konto zostało przekazane do usunięcia i usunięte. Skąd jakaś proforma za domenę, trudno powiedzieć bez weryfikacji. Podrzuć na privie nr proformy albo nazwę domeny lub inne namiary, które pozwolą to ustalić i będziemy mogli coś więcej powiedzieć. Prośba o kontakt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@dhosting.pl Nie jestem technicznym geekiem. Wiedzę o kwestiach hostingowych mam bardzo podstawową. Mam zainstalowane 2 strony Wordpressowe na waszym serwerze. Wordpress krzyczy mi w panelu, że MySQL zainstalowana na serwerze to 5.1.73-rel14.11 a do bezpiecznego i prawidłowego działania WP i WooCommerce wymagana jest wersja 5.6 lub nowsza. Sprawdzam tę wersję 5.1.73-rel14.11  i widzę....., że to rok 2005.....! 😵  Na helpdesku uzyskałem odpowiedź, że  'niestety aktualnie nie będzie możliwości aktualizacji wersji'.  Ja rozumiem, że nie macie najnowszej wersji, ale jakieś 5.7.1 z 2013 roku, to już chyba by się przydała? 🙄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin07 napisał:

@dhosting.pl Nie jestem technicznym geekiem. Wiedzę o kwestiach hostingowych mam bardzo podstawową. Mam zainstalowane 2 strony Wordpressowe na waszym serwerze. Wordpress krzyczy mi w panelu, że MySQL zainstalowana na serwerze to 5.1.73-rel14.11 a do bezpiecznego i prawidłowego działania WP i WooCommerce wymagana jest wersja 5.6 lub nowsza. Sprawdzam tę wersję 5.1.73-rel14.11  i widzę....., że to rok 2005.....! 😵  Na helpdesku uzyskałem odpowiedź, że  'niestety aktualnie nie będzie możliwości aktualizacji wersji'.  Ja rozumiem, że nie macie najnowszej wersji, ale jakieś 5.7.1 z 2013 roku, to już chyba by się przydała? 🙄 

 

Hej Marcin, odezwij się do nas na privie z info jak możemy Cię odnaleźć w systemie, żebyśmy mogli zweryfikować Twój case i sprawdzić jak możemy pomóc. Na serwerach EWH mamy dostępne o wiele, wiele, wiele nowsze wersje SQL. Odezwij się, postaram się pomóc. 

Edytowane przez dhosting.pl
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
40 minut temu, Ghost napisał:

Chciałem odpuścić, ale dzisiaj dostałem maila że domena z konta które kazałem usunąć, a którą dawno przeniosłem już do innej firmy, za 30 dni zostanie automatycznie odnowiona... Nazwę domeny wysyłam w wiadomości prywatnej.

 

Przepraszam za kłopot. Po wstępnej weryfikacji wynika, że w Twoim przypadku konto nie zostało usunięte – dyspozycja według ustaleń została wydana, a konto skierowane do kolejki usunięcia. Robi to u nas automat, a jego działanie weryfikuje później jeszcze dyżurująca osoba z działu technicznego. Jeszcze nie wiem dlaczego akurat w Twoim wypadku przeoczono, że automat nie zadziałał. Zleciłem właśnie manualne usunięcie konta i jeszcze raz przepraszam za niedogodność.

 

Pozwolę sobie potwierdzić w prywatnej wiadomości, że konto zostało definitywnie usunięte, żeby nie było już żadnych wątpliwości. 

  • Zażenowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.