Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

RN Cafe / Gadka szmatka / O wszystkim i niczym...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@servizza Szanowny Panie, takie deklaracje są niepotrzebne ponieważ wszystkie parametry i zobowiązania home.pl w kontekście świadczenia usługi są opisane w ofercie oraz regulaminie sieci. Są to elementy, które wyczerpują temat, jak również zostały powyżej opisane przeze mnie powyżej (zwłaszcza w kontekście pytania o blokadę).

@nnd.newbie
1) Już niedługo. Wprowadzamy ostatnie poprawki w kilku mechanizmach i niebawem ruszamy.  Będzie to Apache, ale z poprawkami bezpieczeństwa pod kątem platformy.  Dokładnej daty jeszcze nie możemy podać, ale jest to przyszłość bliższa niż dalsza.  Na pewno przy starcie Apache'a poinformujemy Was tutaj, na forum.

2) Limity PHP w kontekście czasu wykorzystania procesora są niezmienne, ale analizujemy możliwość ich zwiększenia. W kwestii limitu pamięci PHP, zwiększyliśmy je kilka miesięcy temu odpowiednio do 256 i 512 MB RAM - https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/parametry-bezpieczenstwa-serwerow-home-pl

Dodam, że w usłudze Wordpress Hosting SSD te parametry (CPU i RAM) są odpowiednio większe, niż te na hostingu tradycyjnym.

Opublikowano
14 godzin temu, theqkash napisał:

Po dzisiejszym kolejnym wysypie spamu zastanawiam się nad zablokowaniem pewnej firmy w zakresie publikowania opinii na jej temat i wszelkich "dobrych informacji", poprzez wprowadzenie filtru słów i zamiany nazwy tej firmy na coś wygwiazdkowanego.

 

Ewidentnie wklejane są te same treści w kilku tematach, kopiowane z formatowaniem z innej strony lub z worda, to moim zdaniem podstawa do bana.

 

A jak Wy sądzicie? Gdzie są granice "promowania"?

Mowa o firmie na S? Przyznam szczerze, że temat już był chyba kiedyś poruszany. Jestem za, bo to co tu się działo ostatnio, było bardzo... żeby nie powiedzieć podejrzane, ale nie w smak.

Opublikowano
1 minutę temu, szuwarekmini napisał:

Przyznam szczerze, że temat już był chyba kiedyś poruszany. Jestem za, bo to co tu się działo ostatnio, było bardzo... żeby nie powiedzieć podejrzane, ale nie w smak.


Tak, wczoraj przeleciało następne konto-widmo przez kilka tematów i zaspamowało bardzo podobnym tekstem.

Opublikowano

Witamy nowego 'członka społeczności rootnode'  @BOSS  :)   ... przedstaw się i napisz coś o sobie :P ... ot taki żarcik na przywitanie ... 

  • Lubię 4
Opublikowano

Jestem zdumiony ilością spamu jaki firma ta w ostatnim czasie rozsyła pewna firma na N.

 

Tylko dziś otrzymałem od nich trzy maile:

- prośba o uregulowanie opłat "z góry", bo "majówka wkrótce"

- informacja nt. RODO która obleciała pół internetu

- hosting za 9gr

 

Co tam się dzieje, że aż tyle tego muszą słać i to jednego dnia? 

Opublikowano

Muszą Cię bardziej lubić niż mnie - dostałem w dniu dzisiejszym tylko dwa pierwsze maile z listy. Nie kasuje maili od razu, niektóre trzymam dłużej zanim polecą w eter - w marcu dostałem od .N aż 11 maili odnośnie domen, bezpiecznych domen, zabezpieczeń domen (SSL), domen za złotówke (a potem za 1500 zeta) itd itp. Kiedyś były dwa maile miesięcznie z jakąś tam blablaniną. Teraz nie ma dnia żeby czegoś nie wysłali co tak naprawdę g. mnie obchodzi.

Opublikowano
4 minuty temu, Pawel_15 napisał:

Muszą Cię bardziej lubić niż mnie - dostałem w dniu dzisiejszym tylko dwa pierwsze maile z listy.


Mnie z całą pewnością bardzo lubią ;-) 
Myślę, że wysyłka trwa pewien czas. Czekaj cierpliwie, zostaniesz nagrodzony :-) 

Opublikowano

Co się zazwyczaj dzieje, gdy - w dowolnym serwisie - klikniemy w opcję "zapomniałem hasła"?

W taki czy inny sposób hasło zmieniane jest na nowe, nie ma (nie powinno być) możliwości przypomnienia dotychczas ustawionego hasła.

 

Jakie było moje zdziwienie, gdy pomagając członkowi dalszej rodziny (laikowi komputerowemu) rozwiać pewne wątpliwości związane z serwisem pośredniczącym w międzynarodowych przelewach pieniężnych (mającym trochę mniejsze opłaty, trochę lepszy przelicznik walut niż zwyczajny międzynarodowy przelew bankowy) po kliknięciu w "zapomniałem hasła" przyszedł email z... dotychczasowym hasłem.

 

Jest to z pewnością praktyka naganna, że hasła przechowują w formie umożliwiającej ich odczytanie. Zgłosić to gdzieś, komuś, poza napisaniem do tegoż zainteresowanego serwisu?... Jeśli tak, to gdzie komu najlepiej?

Opublikowano
1 minutę temu, Piotr GRD napisał:

Zgłosić to gdzieś, komuś, poza napisaniem do tegoż zainteresowanego serwisu?... Jeśli tak, to gdzie komu najlepiej?

 

Zgłoś niebezpiecznikowi - oni to lubią ;)

  • Haha 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Adam Szendzielorz napisał:

 

Zgłoś niebezpiecznikowi - oni to lubią ;)

 

Najpierw bym napisał do nich :) Zawsze wygląda to bardziej "komicznie" kiedy niebezpiecznik.pl opisuje to na zasadzie,  że zostało to zgłoszone jednak nic z tym nie zrobili i olali sprawę - większa afera :P

Opublikowano
4 godziny temu, Piotr GRD napisał:

Co się zazwyczaj dzieje, gdy - w dowolnym serwisie - klikniemy w opcję "zapomniałem hasła"?

W taki czy inny sposób hasło zmieniane jest na nowe, nie ma (nie powinno być) możliwości przypomnienia dotychczas ustawionego hasła.

 

Nie do końca, w zależności od implementacji ale na ogół w tabeli userów, konkretnym wierszu użytkownika istnieje taka, a nie inna kolumna przechowująca jednorazowo wygenerowany token, który jest przesłany na maila, a następnie użyty w celu ustawienia nowego hasła.

 

Zauważ jednak, że każdy może taki token wygenerować znając (na ogół) jedynie Twój adres e-mail. Jeśli byłoby tak jak mówisz, to wygenerowanie takiego tokena jednocześnie pozbawiłoby Cię dostępu do usług, bo system jak sam mówisz "nie ma możliwości przypomnienia dotychczas ustawionego hasła". Nie jest to dobra praktyka z oczywistych względów i nie powinna być stosowana. Zresetowanie hasła powinno być całkowicie niezależnym i w 100% odseparowanym procesem od logowania i korzystania z serwisu.

 

Natomiast to w jakiej formie hasła są przechowywane to już zupełnie inna historia i wszystkie serwisy, które nie korzystają z odpowiednio bezpiecznego hashowania powinny być publicznie linczowane.

Opublikowano (edytowane)

@ Archi - to miałem na myśli, że rozpoczyna się procedurę - taką czy inną - resetowania hasła, ustawiania nowego, trzeba jeszcze zazwyczaj kliknąć w jakiś link z emaila itp., aby faktycznie do zmiany doszło, czasem taki link ustawia losowe hasło, czasem umożliwia wpisanie własnego nowego. Oczywistym dla każdego jest to co napisałeś, że reset/zmiana nie może nastąpić bezpośrednio po kliknięciu w "zapomniałem", bo dochodziło by do nadużyć, choćby dla żartu ktoś resetowałby hasła przypisane do każdego adresu email, który zna. Ująłem to wszystko skrótowo w słowach "w taki czy inny sposób", bo akurat tutaj chodzi nie o procedurę, ale o fakt braku możliwości odzyskania dotychczasowego hasła.

 

edycja po 11 godzinach:

W dodatku firma adresy email biuro@ i admin@ w swojej domenie - takie jak widnieją na ich stronie kontaktowej - przekazuje poprzez jakieś serwery pośredniczące na inne docelowe adresy pracowników w taki sposób, że w międzyczasie stwierdzają brak SPF i wiadomości odrzucają. Szczęśliwie w zwrotkach widać te docelowe adresy, wysłałem im więc wiadomość ponownie, bezpośrednio, tyle że 11 godzin później (po takim czasie akurat wróciłem). Dam im parę dni na odpowiedź, dopiero później ewentualnie zaczepię o Niebezpiecznik, w zależności czy mnie zbędą czy potraktują poważnie.

Edytowane przez Piotr GRD
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Czy wam też przestało działać forum w Tapatalk? Przy próbie logowania dostaję "Błąd sieci. Spróbuj ponownie później."

Edytowane przez nnd.newbie
Opublikowano
W dniu 10.05.2018 o 13:12, nnd.newbie napisał:

Czy wam też przestało działać forum w Tapatalk? Przy próbie logowania dostaję "Błąd sieci. Spróbuj ponownie później."

Mam to samo mimo poprawek po stronie serwera. Nadal nie możesz się zalogować?

Którą masz wersję TT? W komentarzach do najnowszej ludzie piszą, że mają problemy z logowaniem na niektórych forach.

Opublikowano

Problem z Tapatalkiem jest w trakcie rozwiązywania - konieczny jest niestety kontakt z autorami tapatalka, więc czekamy...

Chwilowo wsparcie dla tapatalka zostało całkowicie wyłączone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.