Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o OVH


salvador

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości, jaka lokalizacja?

Mam 2 VPS SSD od wielu lat w Strasburgu i zupełnie inne doświadczenia. Serwer jeśli muli to tylko z "mojej" winy bo CPU na 100% albo RAM na 100% - ale to przez to co jest na nim uruchomione i mam tego świadomość. Z supportu korzystałem 2 razy i nic im zarzucić nie mogę. Pierwszy raz gdy była duża awaria i rekompensowali miesiąc, drugi raz jak miałem problem z łączem na serwerze. Odpisali szybko, poprosili o restart do trybu rescue i wykonanie kilku testów, ale za nim to zrobiłem to problem był rozwiązany - obstawiam, że sami doszli do tego gdzie jest problem.

Tylko w obu przypadkach kontaktowałem się z supportem w języku angielskim - może tu jest pies pogrzebany, bo oni nie mają chyba polskiego supportu, jedynie jakiś dział sprzedażowy/marketingowy. Znaczy jakaś polska administracja w serwerowni w Wawie na pewno jest ale raczej nie świadczą oni supportu dla klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz tłumaczyć co to jest do czego służy htop.

10 godzin temu, Ifunil napisał:

Na serwerze żadnych zmian nie wprowadzano, kompletnie nic i nagle vps zaczął od tak zamulać.

No samo z siebie nic nie zamula! Może serwer był atakowany przez co był przeciążony,  może z innych powodów jak wadliwe oprogramowanie, które coś zapętliło ... Więc powinieneś zacząć od obserwacji parametru load i ustalenia jakie procesy zużywają najniecniej zasobów. 

10 godzin temu, Ifunil napisał:

A tak moge tylko dołożyć cegiełkę negatywnych komentarzy i nic więcej.

Bo tak najprościej.... Tez jakiś czas temu miałem przypadki, że zwalałem winę na OVH... a jednak problem leżał stricte po "mojej" stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Fizyda napisał:

Z ciekawości, jaka lokalizacja?

Mam 2 VPS SSD od wielu lat w Strasburgu i zupełnie inne doświadczenia. Serwer jeśli muli to tylko z "mojej" winy bo CPU na 100% albo RAM na 100% - ale to przez to co jest na nim uruchomione i mam tego świadomość. Z supportu korzystałem 2 razy i nic im zarzucić nie mogę. Pierwszy raz gdy była duża awaria i rekompensowali miesiąc, drugi raz jak miałem problem z łączem na serwerze. Odpisali szybko, poprosili o restart do trybu rescue i wykonanie kilku testów, ale za nim to zrobiłem to problem był rozwiązany - obstawiam, że sami doszli do tego gdzie jest problem.

Tylko w obu przypadkach kontaktowałem się z supportem w języku angielskim - może tu jest pies pogrzebany, bo oni nie mają chyba polskiego supportu, jedynie jakiś dział sprzedażowy/marketingowy. Znaczy jakaś polska administracja w serwerowni w Wawie na pewno jest ale raczej nie świadczą oni supportu dla klienta.

Tak, PL lokalizacja.

 

1 godzinę temu, Mion napisał:

Nie musisz tłumaczyć co to jest do czego służy htop.

No samo z siebie nic nie zamula! Może serwer był atakowany przez co był przeciążony,  może z innych powodów jak wadliwe oprogramowanie, które coś zapętliło ... Więc powinieneś zacząć od obserwacji parametru load i ustalenia jakie procesy zużywają najniecniej zasobów. 

Bo tak najprościej.... Tez jakiś czas temu miałem przypadki, że zwalałem winę na OVH... a jednak problem leżał stricte po "mojej" stronie.

Fajnie jakby coś z tym "atakiem" zrobili. Nawet odpisali że mają atak, problemy z serwerownią. Długo czekałem na odpowiedź i nic. I to nie jest tak, że na drugi dzień sobie z OVH poszedłem. Było opłacone na te pare miesięcy z góry więc troche czasu walczyliśmy, ale jak mamy niby cokolwiek więcej zrobić jak support nawet nie odpowiada od tygodni. Wczoraj jeszcze siedziałem i czytałem trochę na internecie w kwestii VPSów i zalogowałem się na ten OVH(pusty ale jest, bo opłacony na jakiś czas jeszcze). Znowu to samo co wcześniej, połączenie z vps długo trwa chociaż nic na nim już nie jest uruchomione. Instaluję program do sprawdzenia szybkości odczytu z dysku, 10 minut później(program ma 500 kb) wpisuję te komende hdparm i odczyt z dysku na poziomie 2 Mb/s. Jak na dysk SSD to raczej mało. Czyli dalej nic się nie zmieniło, dalej zamula... Fajnie jakby np. odpisali "sprawdziliśmy, ze strony technicznej wszystko działa" albo "zbadamy to"... Cisza i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

JAK MOŻNA TAK podchodzić do klienta.  W tych nowych VPS  nie

Na serwerze zostało skonfigurowane następujące konto administratora:
Nazwa użytkownika: debian
...

Czyli konto NIE roota. Wiec zgodnie z drugą informacją z tego e-maila

 

Cytat

POMOC / DOKUMENTACJA:

Aby pomóc Państwu w administrowaniu usługą, zapraszamy do zapoznania
się z dokumentacją na stronie: 
http://www.ovh.pl/support/knowledge/

 

Tymczasem po wejściu na stronę : https://www.ovh.pl/support/knowledge/

 

Przykro nam. Wystąpił problem z wyświetleniem strony.

Powrót do strony głównej

Wystąpił błąd 404 « File Not Found ».
W pierwszej kolejności kliknij na przycisk 'Wstecz' swojej przeglądarki. Następnie kliknij jeszcze raz na ten odnośnik.

 

!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.04.2020 o 09:16, Mion napisał:

JAK MOŻNA TAK podchodzić do klienta.  W tych nowych VPS  nie


Na serwerze zostało skonfigurowane następujące konto administratora:
Nazwa użytkownika: debian
...

Czyli konto NIE roota. Wiec zgodnie z drugą informacją z tego e-maila

 

 

Tymczasem po wejściu na stronę : https://www.ovh.pl/support/knowledge/

 

Przykro nam. Wystąpił problem z wyświetleniem strony.

Powrót do strony głównej

Wystąpił błąd 404 « File Not Found ».
W pierwszej kolejności kliknij na przycisk 'Wstecz' swojej przeglądarki. Następnie kliknij jeszcze raz na ten odnośnik.

 

!!!

 

20 godzin temu, Przemek Jagielski napisał:

To jest praktyka znana z OVH Public Cloud, tam również dostęp do roota nie jest bezpośrednio, znając życie chcą ustandaryzować proces produkcji kolejnych VMek.

 

 

To akurat praktyka znana z obrazów na OpenStack. Na obrazach kontenerów LXD działa to podobnie, user to nazwa OS i dostęp przez sudo -i/sudo su.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, mars83 napisał:

o akurat praktyka znana z obrazów na OpenStack.

Ale ja nie mam nic przeciwko temu, że jest zmiana sposobu logowania i,  że takie "Janusze" jak JA 🤐  ja mogą się nie zorientować  / wiedzieć / zapomnieć  jak się przelogowuje ... I nie  o to w tym chodzi. Chodzi o coś zupełnie innego, a mianowicie o to, że OVH w OFICJALNYCH e-mailach po zamówieniu wysyła instrukcje z linkami do NIEistniejących stron.

 

Dokupiłem IP więce dostałem e-mail

Cytat

Jeśli korzystają Państwo z tej usługi po raz pierwszy, polecamy poniższy przewodnik:

http://pomoc.ovh.pl/DodajAliasIp/

oczywiscie NIE ma tej strony. Więc po co takie poradniki w wersji PL ? Skoro tak to funkcjonuje i nikt z obsługi [PL] o to nie dba chyba lepiej niech całość będzie w wersji EN.

 

A to akurat uważam za lekceważenie klienta nawet tego JANUSZA, który po opłaceniu staje się klientem.

 

Z mojej strony EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "jakości" linków i instrukcji to akurat się mogę zgodzić, choć z drugiej strony to nie jest jakaś tajemna wiedza i każdy kto chce znaleźć na ten temat informacje nawet w oficjalnej dokumentacji OVH, znajdzie je bez problemu. 

Należy także pamiętać, że VPSy, dedyki i inne tego typu usługi są dla osób posiadających fachową wiedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, theqkash napisał:

Należy także pamiętać, że VPSy, dedyki i inne tego typu usługi są dla osób posiadających fachową wiedzę.

Masz całkowicie rację. Jednak po to sa poradniki wydawane przez danego usługodawce by osoba z mniejszą wiedzą chcąca zrobić to samemu była wstanie to zrobić.

 

7 minut temu, theqkash napisał:

choć z drugiej strony to nie jest jakaś tajemna wiedza i każdy kto chce znaleźć na ten temat informacje nawet w oficjalnej dokumentacji OVH

Ale jak już pisałem e-mail po zakupie nie zalicza się do administracji serwerem tylko do obsługi klienta i jego zamówienia. Oficjalna dokumentacja zawiera masę niedziałających stron i właśnie ten kto szuka to się z tym boryka.

-

Jak dla mnie standardową obsługą klienta nie jest wysyłanie mu błędnych informacji w oficjalnych e-mailach.

 

 

Edytowane przez Mion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Mion napisał:

Jednak po to sa poradniki wydawane przez danego usługodawce by osoba z mniejszą wiedzą chcąca zrobić to samemu była wstanie to zrobić.

 

To wszystko prawda, @OVH niestety powinno się za to poważnie wziąć gdyż to problem nie występujący od wczoraj.

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając porad do konfiguracji IP natknąłem się na stronę : https://forum.dug.net.pl/viewtopic.php?pid=326206

 

Nie wiem na ile jest w tym prawdy, ale

Cytat

Z resztą Debian w OVH jest zmodyfikowany przez skrypty cloud-init,
i przez to nie zachowuje się jak normalny Debian.

..

3/4 dokumentacji OVH nie działa, bo jest do starych systemów jeszcze z przed dominacji SystemD, Netplan i tego ich wynalazku cloud-init.
Pomoc techniczna też nie jest na bieżąco  z tym, co tam w systemach siedzi.
..

Zauważyłem, że nie wiedzą co gdzie i jak. Najlepsze jest to, że mi support odpowiadał, a jak skończyły się opcje to mi odpisali, że oni nie zajmują się taką pomocą w konfiguracji tylko w infrastrukturze :D

 

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.