Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, itomek napisał(a):

Nowy węzeł CDN nazwa.pl w Azji ... dla użytkowników z Azji i Australii


... i JEDYNY w CAŁEJ Azji. I za tak straszliwą biedę Nazwa.pl chce ponad 80 PLN brutto miesięcznie czy to tylko jakiś niesmaczny żart w wykonaniu "lydera technologicznego" z PL ? ;) Zwłaszcza biorąc pod uwagę, iż CDN w Singapurze jest dostępny w CloudFlare za DARMO wraz z DNS Anycast i porządną ochroną przeciwko DDoS. Nie ma się więc co dziwić, że już ponad 100,000 polskich domen korzysta już z CloudFlare.

 

Jeśli dodać do tego fakt, iż w tych 80 PLN miesięcznie nie ma wliczonego nawet 1 KB dodatkowo płatnego transferu, to żart jest naprawdę na ekstremalnie wysokim poziomie. A gdy weźmiemy pod uwagę płatne CDN-y to Nazwa.pl ze swoją biedną i wysoce kosztowną ofertą jest znokautowana np. przez Bunny.net, który za jedyne 4 PLN miesięcznie oferuje 30 GB wliczonego transferu serwowanego aż z 27 lokalizacji w samej Azji i 5 z samej Australii, z której często by sięgnąć Singapur potrzeba aż 200 ms, czyli tyle samo co z Polski do zachodniego wybrzeża w USA.

No i Bunny.net w tych 4 PLN miesięcznie ma API na pokładzie, którego nie ma Nazwa.pl w ofercie za 80 PLN. A oferowanie usług sieciowych w rozliczeniu godzinowym bez API to jak wbijanie do deski gwoździa głową ;)

 

Opublikowano
4 godziny temu, Maxx napisał(a):


... i JEDYNY w CAŁEJ Azji. I za tak straszliwą biedę Nazwa.pl chce ponad 80 PLN brutto miesięcznie czy to tylko jakiś niesmaczny żart w wykonaniu "lydera technologicznego" z PL ? ;) Zwłaszcza biorąc pod uwagę, iż CDN w Singapurze jest dostępny w CloudFlare za DARMO wraz z DNS Anycast i porządną ochroną przeciwko DDoS. Nie ma się więc co dziwić, że już ponad 100,000 polskich domen korzysta już z CloudFlare.

 

Jeśli dodać do tego fakt, iż w tych 80 PLN miesięcznie nie ma wliczonego nawet 1 KB dodatkowo płatnego transferu, to żart jest naprawdę na ekstremalnie wysokim poziomie. A gdy weźmiemy pod uwagę płatne CDN-y to Nazwa.pl ze swoją biedną i wysoce kosztowną ofertą jest znokautowana np. przez Bunny.net, który za jedyne 4 PLN miesięcznie oferuje 30 GB wliczonego transferu serwowanego aż z 27 lokalizacji w samej Azji i 5 z samej Australii, z której często by sięgnąć Singapur potrzeba aż 200 ms, czyli tyle samo co z Polski do zachodniego wybrzeża w USA.

No i Bunny.net w tych 4 PLN miesięcznie ma API na pokładzie, którego nie ma Nazwa.pl w ofercie za 80 PLN. A oferowanie usług sieciowych w rozliczeniu godzinowym bez API to jak wbijanie do deski gwoździa głową ;)

 

Nie rozumiem co Ci zrobiła Nazwa.pl, ale już trochę przesadzasz, bo nie da się tego czytać. Od jakiegoś czasu gdy wchodzę na forum, to widzę Twoje posty narzekające na ich łącze, jakość, metody zabezpieczeń (np. przy migracji domen) itp.

 

Mam dla Ciebie złotą radę - jeśli masz problem z ich usługami, to po prostu korzystaj z innych firm, a nie podgryzaj cały czas i nie zaśmiecaj wątków. Na szczęście na rynku istnieje wiele alternatyw, w tym także tych znacznie tańszych, aczkolwiek z wątpliwą jakością obsługi, więc każdy znajdzie coś dla siebie :)

 

Jeśli to faktycznie byłaby tylko opinia, to nic bym do tego nie miał, ale tutaj widać jakąś nienawiść w tych wiadomościach i próbę ataku w każdym możliwym kierunku. Firmy mają swoje metody, a Twoim myśleniem możnaby co drugiej wypisywać w opiniach żale, że coś jest nie po Twojej myśli.

 

Opublikowano

ja dziś próbuje przetransferować od nich domenę .net do ovh, nawet to utrudniają, przychodzi mail z NetArt Registrar Sp. z o.o. <[email protected]>

 

Jeżeli chcą Państwo anulować lub przyspieszyć realizację transferu, prosimy
kliknąć w link:
https://netart-registrar.com/web/transfer/xxxxx-xxxx-xxx-xxxxx-xxxxxxxxx
i zatwierdzić lub anulować operację do dnia 25/12/2023.

Jeżeli link jest niewłaściwie interpretowany przez przeglądarkę internetową,
należy wejść na stronę: https://www.netart-registrar.com/web/transfer a następnie podać w
formularzu nazwę domeny i kod weryfikacyjny:

 

Na obu linkach File not found. Oczywiście support nie widzi problemu i każą się zgłosić do ovh ;/

ręce opadają.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, V0sl3 napisał(a):

Na szczęście na rynku istnieje wiele alternatyw, w tym także tych znacznie tańszych, aczkolwiek z wątpliwą jakością obsługi,

 

Już na wstępie widzę, iż zupełnie inaczej pojmujemy "jakość obsługi" wartą swojej ceny. Pozwolę więc sobie wkleić przykład klienta Nazwa.pl który został oszukany obietnicą uruchomienia serwera VPS w 15 sekund a pomimo tego że rzeczywisty czas uruchomienia usługi wspomnianego serwera wyniósł ponad 5 godzin - to Nazwa.pl zamiast oddać pieniądze klientowi którego parszywie oszukała, nie dość że mu nie oddała choć z umowy uruchomienia serwera w 15 sekund się nie wywiązała - to jeszcze zwodziła go kolejne 21 dni przez Twoim zdaniem "wysoką jakość obsługi" w dobrej cenie. Oto historia:

 

Szukałem ostatnio serwera na szybko bo potrzebowaliśmy wspomóc aplikację klienta asap i oto dlaczego nie polecam korzystanie z usług firmy nazwa.pl:

1. Start serwera
Z ich strony "Start serwera VPS w 15 sekund". Jaaaasne. Zamówiłem serwer w o 17:27, serwer został uruchomiony o 22:55. Niestety nie mogłem tyle czekać, klient do 22 by nas pożegnał szybko.

2. Czas odpowiedzi z supportu
Może mam trochę spaczony pogląd na sprawę bo przez lata byłem przyzwyczajony do, można powiedzieć, natychmiastowej odpowiedzi (daje to jakieś poczucie, pewnie złudne, bezpieczeństwa) z supportu w innych, zagranicznych firmach. 

Tutaj trwa to trochę więcej, czasem nawet kilkanaście dni.

3. Traktowanie klienta i jakość supportu
Po godzinie czekania na serwer kupiliśmy inny hosting, to nie mogło czekać, ludzie zajeli się konfiguracją itp.
O 19:48 serwer od nazwa.pl dalej był niegotowy, nasz już śmigał i ineksował sobie indeks elasticsearcha. Napisałem do nich, że chcę anulować serwer, zwróćcie mi moje złote na konto i do widzenia, dobranoc (zapłaciłem za rok całkiem sporo).
Napisałem co chcę anulować z maila z którego zamawiałem.
21:20 NAZWA.PL - ok, przekażemy gdzie trzeba
22:55 NAZWA.PL - juhu, serwer uruchomiony
dzień 2 07:15 NAZWA.PL - " prosimy o doprecyzowanie zgłoszenia i przesłanie identyfikatora usługi."
dzień 2 07:53 JA - ok, doprezcyzowałem, wysłałem wszystko co wiedziałem o serwerze widmo
dzień 2 8:05 NAZWA.PL - "identyfikator widoczny jest np na fakturze peterh.nazwa.pl" nie, nie jest. Mniejsza o to, mam wydrukować pismo o wypowiedzeniu, zeskanować i wysłać pocztą, jak w urzędzie. Dodam, że korzystałem i rezygnowałem z wielu usług hostingowych u firm zagranicznych i zawsze to była w najgorszym wypadku kwestia wysłania maila. Może to jakieś regulacje prawne w Polsce, nie wiem.
dzień 4 09:52 JA - wysyłam pismo
dzień 7 14:35 JA - pytam czy coś wiadomo o sprawie
dzień 13 18:02 NAZWA.PL - "proszę czekać, robimy co możemy"
dzień 21 07:43 NAZWA.PL - "Prawo odstąpienia od umowy zawartej drogą elektroniczną przysługuje jedynie osobom fizycznym, stąd nie mogą Państwo skorzystać z prawa odstąpienia od umowy."
 

Jak słusznie klient podsumował:

 

Ale pewnie biznes dobrze się kręci z takim właśnie podejściem. Dlaczego kiepskie? Po pierwsze wszystkim znajomym (a większość to piwniczanie i ich komputery ( ͡° ͜ʖ ͡°)) odradzę korzystanie z ich usług, po drugie, ludzie w internecie też sobie poczytają. I wszystko dla marnych kilku złotych.

 

Żródło: https://wykop.pl/link/4063259/dlaczego-nie-warto-korzystac-z-uslug-firmy-nazwa-pl

 

PS: Więc dobrze że podniosłeś temat "jakości obsługi" za kosmiczną cenę w Nazwa.pl  @V0sl3 gdyż pomimo iż minęło kilka lat, nic w regulaminie nie wskazuje na to, aby cokolwiek się zmieniło w tej kwestii a zwłaszcza miało umocowanie prawne zapewniające wyegzekwowanie zwrotu należności za nie wywiązanie się z umowy w określonym czasie. 

 

Edytowane przez Maxx
Opublikowano
Godzinę temu, areq napisał(a):

Na obu linkach File not found. Oczywiście support nie widzi problemu i każą się zgłosić do ovh ;/

ręce opadają.


To niezły ten support. Profesjonalny. 
 

Tak czy siak po kilku dniach transfer powinien przejść samoistnie.

Opublikowano
8 godzin temu, Maxx napisał(a):

Już na wstępie widzę, iż zupełnie inaczej pojmujemy "jakość obsługi" wartą swojej ceny. Pozwolę więc sobie wkleić przykład klienta Nazwa.pl który został oszukany obietnicą uruchomienia serwera VPS w 15 sekund a pomimo tego że rzeczywisty czas uruchomienia usługi wspomnianego serwera wyniósł ponad 5 godzin - to Nazwa.pl zamiast oddać pieniądze klientowi którego parszywie oszukała, nie dość że mu nie oddała choć z umowy uruchomienia serwera w 15 sekund się nie wywiązała - to jeszcze zwodziła go kolejne 21 dni przez Twoim zdaniem "wysoką jakość obsługi" w dobrej cenie.

 

Serwery VPS są u nas uruchamiane natychmiast po rozliczeniu wpłaty. Natomiast przypadek losowy, tak jak ten w 2017 roku, może sprawić, że aktywacja będzie trwała dłużej. Nie jest to z naszej strony przejaw złej woli, tylko sytuacja losowa. Oczywiście, zawsze pozostaje jeszcze czynnik ludzki w postaci osoby, która przyjęła do realizacji to zgłoszenie. Z pewnością można było pokierować je lepiej. Dlatego od wielu lat prowadzimy dodatkowy monitoring zgłoszeń Klientów, aby wyeliminować ewentualne zbyt szablonowe podejścia ze strony pracowników wsparcia. Nadmienię tylko, że w ciągu ponad 26 lat z usług nazwa.pl skorzystało ponad 1.000.000 Klientów, który między innymi zarejestrowali ponad 5.000.000 domen, uruchomili ponad 500.000 usług hostingowych i aktywowali ponad 1.000.000 certyfikatów SSL. 

 

Odnosząc się do kwestii węzła CDN nazwa.pl w Azji. Zlokalizowany jest w Singapurze, zgodnie z informacją, jaką opublikowaliśmy. Skupia ruch odbiorców, którzy wyświetlają strony umieszczone między innymi na CloudHostingu z Azji i z Australii. Sieć CDN nazwa.pl od momentu powstania jest stale rozbudowywana. Chcemy, aby kolejne węzły były umieszczane w tych miejscach na świecie, które realnie mogą wpływać na poprawę szybkości działania stron naszych Klientów. Rozbudowę sieci CDN traktujemy jako jeden z priorytetów i działamy stale na rzecz poszerzania jej możliwości. Usługa CDN nazwa.pl jest oczywiście usługą samodzielną, z której mogą korzystać nie tylko użytkownicy serwerów CloudHosting i VPS od nazwa.pl, ale także każdy, kto jest zainteresowany tym, aby jego witryna szybciej działała w Polsce, w Europie lub na świecie. Stąd 3 typy usług - CDN nazwa.pl Polska, CDN nazwa.pl Europa i CDN nazwa.pl World. Usługa nie ma swojego API, bo tego nie wymaga. Jest ona w pełni zarządzana z poziomu aplikacji dostępnej w Panelu Klienta. 

 

Istotne w usłudze CDN nazwa.pl jest to, że to usługa automatycznie konfigurowana dla serwerów CloudHosting. Oznacza to, że użytkownik naszej usługi hostingowej nie musi robić nic, poza włączeniem CDN nazwa.pl, aby korzystać z dystrybucji treści poprzez węzły CDN ulokowane w wielu miejscach na świecie. Bardzo istotne jest też to, że ruch przechodzi przez sieć nazwa.pl, a tym samym odpowiedzialność za działanie usługi od początku do końca leży po stronie nazwa.pl. To my dbamy o to, aby usługa CDN nazwa.pl w połączeniu z usługami CloudHosting działała zawsze bez żadnych błędów i z najwyższą wydajnością. 

Opublikowano
2 godziny temu, itomek napisał(a):

Usługa nie ma swojego API, bo tego nie wymaga. Jest ona w pełni zarządzana z poziomu aplikacji dostępnej w Panelu Klienta. 

 

Przyjmijmy netto jako stawkę i 30 dni jako cały miesiąc oraz chęć skorzystania z wszystkich POPów, czyli CDN nazwa.pl World.

 

0,05 * 24 = 2,16 zł dziennie, czyli 64,8 zł miesięcznie. Jeszcze do przeżycia.

 

Na start nie ma żadnego transferu gratis, więc za każdy GB trzeba płacić. Przyjmijmy, że mamy bloga na WordPressie, który jest dosyć chodliwy. Na to schodzi ok. 100 GB... czyli 0,10 * 100 = 10 zł. Może być.

 

Co jeśli strona ma jeszcze większy ruch, np. 5 TB miesięcznie? To jest około 500 złotych miesięcznie (nie wliczam tutaj samej startowej ceny). 

 

W takiej sytuacji jako firma chciałbym mieć dostęp do API i możliwość automatyzacji aspektów cache'owania, np. ustawiania wartości TTL, purge'owania poszczególnego contentu, wycinania niepożądanego ruchu z różnych krajów celem oszczędności transferu czy też robienia "whitelisty", żeby nie przechodziło przez CDN, tylko bezpośrednio (chyba tak się nie da?).

Opublikowano
13 minut temu, Sevos napisał(a):

W takiej sytuacji jako firma chciałbym mieć dostęp do API i możliwość automatyzacji aspektów cache'owania, np. ustawiania wartości TTL, purge'owania poszczególnego contentu, wycinania niepożądanego ruchu z różnych krajów celem oszczędności transferu czy też robienia "whitelisty", żeby nie przechodziło przez CDN, tylko bezpośrednio (chyba tak się nie da?).

 

Zacznę od informacji, która jest kluczowa przy rozważaniu zalet i możliwości usługi CDN nazwa.pl. Spółka nazwa.pl dostarcza rozwiązania głównie dla klientów z Polski. To właśnie z myślą o nich uruchomiliśmy węzły w kilku największych miastach w kraju. Tego  nie oferują inne firmy dostarczające rozwiązania CDN. Węzły w Polsce mają z różnymi operatorami wymianę ruchu w każdym z tych miast. Oznacza to, że na przykład z Orange czy Netia ruch wymieniany jest w kilku lokalizacjach. To podnosi niezawodność działania naszego rozwiązania, bo na wypadek awarii styku w jednej lokalizacji, czy też ataku DoS z jakiegoś z regionów w Polsce, pozostałe węzły działają bez żadnych  utrudnień. Praca naszego CDN opiera się na technologii Anycast, czyli rozgłaszania w wielu miejscach tego samego adresu IP. Nie można wyłączyć CDN dla pojedynczych użytkowników czy też lokalizacji, bo to routing po stronie klienta decyduje, do której lokalizacji będzie najkrótsza ścieżka. I ta lokalizacja odpowiada na zapytania klienta. 

 

Chcemy, aby CDN nazwa.pl przede wszystkim optymalizował szybkość działania usług dla polskich użytkowników. Realizujemy to między innymi poprzez wspomniane zwielokrotnienie połączeń do różnych sieci, w tym Orange, Netia, UPS czy operatorów komórkowych. Traktujemy to jako priorytet, bo wiemy, że dla mieszkańca z Karpacza nieistotne jest, jak szybko strona wczytuje się w Warszawie, bo on chce ją zobaczyć szybko w Karpaczu. I nie interesuje go to, że główny serwer jest w Warszawie, czy też dostawca hostingowy w Warszawie wymienia ruch z siecią, z której on korzysta. Dla klienta z Karpacza będzie istotne, aby ruch był wymieniany na przykład we Wrocławiu, a idealnie gdyby tam jeszcze znajdowały się elementy stron WWW. To samo może powiedzieć klient z Zakopanego, Sopotu czy też jakiegoś miasteczka w Wielkopolsce. Z tego też powodu, kolejne włączane do naszej sieci węzły CDN, traktujemy dziś nie jako nową ofertę tylko rozszerzenie już istniejącego rozwiązania poprzez możliwość optymalizacji szybkości działania witryn umieszczonych na serwerach w Polsce dla odbiorców z tych regionów świata.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, itomek napisał(a):

Spółka nazwa.pl dostarcza rozwiązania głównie dla klientów z Polski.

 

Rozumiem, ale CDN nazwa.pl Polska i tak kosztuje 36 zł, czyli  bodajże prawie 30 zł różnicy, a to nie wlicza wciąż transferu, który jest kosztowny. W takiej sytuacji API miałby po prostu duży sens, więc nie widzę powodu do nieoferowania go, żeby ludzie mieli większą kontrolę nad kosztami 😛

 

Rada: nie musisz tłumaczyć CDN i jego zalet. Większość z nas tutaj doskonale wie jak to funkcjonuje, ew. podlinkuj sobie Waszą podstronę na ten temat. Rozumiem, że starasz się ścianą tekstu zasłaniać opinie/feedback ludzi, ale to nie pomaga.

Edytowane przez Sevos
Opublikowano
52 minuty temu, Sevos napisał(a):

W takiej sytuacji API miałby po prostu duży sens

 

Porozmawiam w tej sprawie z działem IT, nie wykluczone, że będzie to jeden z kolejnych etapów rozbudowy oferty CDN, poza oczywiście uruchamianiem kolejnych węzłów.

 

53 minuty temu, Sevos napisał(a):

nie musisz tłumaczyć CDN i jego zalet. Większość z nas tutaj doskonale wie jak to funkcjonuje, ew. podlinkuj sobie Waszą podstronę na ten temat

 

Na stronie nie piszemy o pewnych kwestiach technicznych, stąd sam link mógłby wnieść niewiele do rozmowy. Skoro mówimy już o tym jak działa CDN, warto też wspomnieć o jego elemencie, jakim są węzły pośredniczące. Czasami się o nich zapomina. Każda sieć CDN składa sie z wielu węzłów. Żeby każdy z nich osobno nie odpytywał co chwilę serwera źródłowego (klienckiego), w sieciach CDN buduje sie pośrednie węzły cache. To ich zadaniem jest odpytywanie serwerów klienckich. Węzły CDN swoje zapytania z różnych lokalizacji kierują do tych węzłów pośrednich. Pośrednie albo odpowiadają danymi, albo same odpytują serwer kliencki o dane. Co myślę, że jest istotne, w przypadku CDN nazwa.pl węzeł pośredni jest w Warszawie. Ma duże znaczenie dla naszych klientów, gdyż dane nie pokonują wielokrotnie dłuższych odległości (na ogół poza Polskę) do węzła pośredniczącego. 

Opublikowano

Inną kwestią jest, czy wiele węzłów CDN w Polsce jest faktycznie potrzebnych.

Ping z Warszawy do Gdańska to 10 ms.

Polska to nie USA, gdzie kraj jest wielkości kontynentu i ping między wschodnim a zachodnim wybrzeżem to prawie 70 ms.

  • Lubię 3
Opublikowano
Godzinę temu, Sevos napisał(a):

64,8 zł miesięcznie. Jeszcze do przeżycia.


Zapomniałeś bro, że w tej cenie w Nazwa.pl masz tylko biednego CDN-a z jednym PoP-em na całą Azję mającą kilka miliardów ludzi. Najlepiej więc policzyć sumaryczny koszt w stosunku rocznym, abyś mógł zobaczyć to czego nie widzisz,  a wygląda on następująco:

 

CDN Nazwa.pl: 64,8 x 12 = 777, 60 PLN

100 GB transferu, 10 PLN x 12 = 120 PLN

Domena utrzymywana w Nazwa.pl: 200 PLN

---------------------------------------------------------

Razem 1,100 PLN rocznie za każdą domenę,

plus najsłabszy hosting w Nazwa.pl (WordPress Start): 500 PLN

---------------------------------------------------------

RAZEM: 1,600 PLN rocznie 1 domena z hostingiem + 1,100 PLN za każdą następną domenę z 100 GB transferu.

 


A więc zaledwie 10 domen w Nazwa.pl z CDN i najsłabszym hostingiem WP w Nazwa.pl to koszt 12,000 PLN rocznie

czyli aż 1,000 PLN miesięcznie stanowiące aż blisko 20 % średniego wynagrodzenia netto w Polsce.

 

 

No to porównajmy:

 

 

Opcja:  OPTIMAL  dla bardziej rozumnych jednostek, posiadających zarówno umiejętność liczenia jak i optymalizacji kosztów:

 

10 domen w Hostido.pl - 10  x 51 PLN = 510 PLN rocznie

Porządny Hosting NVME 3 w Hostido.pl = 80 PLN rocznie

CloudFlare z CDN, API, DNS Anycast i porządna ochroną DDoS:  0 PLN rocznie

--------------------------------------------------------------------------------------------

RAZEM: 590 PLN rocznie, czyli 50 PLN miesięcznie stanowiące mniej niż 1% średniego wynagrodzenia netto w Polsce.

 

 

 

Niestety Nazwa.pl po raz kolejny kompletnie zaorana wraz ze swoim CDN-em i to aż 20 KROTNIE.

 

A gdy porównamy gigantyczną przepustowość sieci CloudFlare na poziomie 228 Tbps i 0.4 Tbps Nazwa.pl - staje się oczywiste, iż żaden atak DDoS nie jest w stanie zagrozić CludFlare, podczas gdy Nazwa.pl wraz z całą swoją infrastrukturą i klientami będą leżeć i kwiczeć już przy atakach na poziomie 400Gbps które całkowicie zapchają całe pasmo jakim Nazwa.pl dysponuje. A tej wielkości ataki były już obecne 10 lat wstecz. Natomiast w 2020 roku atak DDoS skierowanych w Amazon AWS był na poziomie 2,3 Tbps, czyli ponad 5 KROTNIE przekraczającym całkowitą przepustowość sieci jaką dysponuje Nazwa.pl. 


 

Opublikowano
15 minut temu, Maxx napisał(a):

Razem 1,100 PLN rocznie za każdą domenę,

plus najsłabszy hosting w Nazwa.pl (WordPress Start): 500 PLN

 

Usługa CDN nazwa.pl dla CloudHostingu to koszt 250 zł netto / rok, bez względu na liczbę domen, które na serwerze pracują. Każda z domen ustawionych na CloudHostingu może korzystać z sieci CDN nazwa.pl w ramach tej jednej opłaty rocznej.

Opublikowano
2 godziny temu, psz napisał(a):

Inną kwestią jest, czy wiele węzłów CDN w Polsce jest faktycznie potrzebnych.

 

Są potrzebne głównie po to, aby klient mógł za nie zapłacić.

Nazwa specjalizuje się w tego typu usługach.

 

 

  • Lubię 2
Opublikowano (edytowane)

Ponieważ nie każdy użytkownik, który wchodzi na strony WWW, mieszka w Warszawie lub innym dużym mieście i może korzystać z łącza światłowodowego, korzystanie z CDN nazwa.pl realnie przyspiesza działanie witryn na terenie naszego kraju. Można to bardzo łatwo sprawdzić za pomocą narzędzi typu test2speed.pl lub samodzielnie wczytując stronę i badając ją narzędziem diagnostycznym w przeglądarce. Proste testy średniej wielkości sklepu internetowego pozwalają pokazać, że czas jego wczytywania z CDN nazwa.pl skraca się nierzadko o połowę, i to na szybkim łączu. Dodanie do tego kompresji grafik do WebP bezpośrednio na węzłach CDN sprawia, że bez względu na to, z jakiego urządzenia i jakiego połączenia internetowego korzysta osoba wyświetlająca stronę, zawartość jaką otrzymuje w przeglądarce jest maksymalnie zoptymalizowana, a trasa plików - najkrótsza.

 

Edytowane przez itomek
Opublikowano
5 minut temu, itomek napisał(a):

Proste testy średniej wielkości sklepu internetowego pozwalały skrócić czas wczytywania go z ok. 2 sekund do 1 sekundy, czyli o połowę na szybkim łączu.

 

5 minut temu, itomek napisał(a):

Dodanie do tego kompresji grafik do WebP bezpośrednio na węzłach CDN sprawia

 

 

Może jednak te dwa elementy się łączą, a nie to, że RTT spadło z 10 na 5ms?

Serio, marketing chyba wjechał za mocno :)

 

Opublikowano

Wszystko ma znaczenie, każdy dodatkowy element tutaj nie zaszkodzi, a może pomóc. Jednym z nich jest wspomniana przeze mnie wymiana ruchu w wielu miejscach z ogólnopolskimi operatorami. Nie było to proste do uruchomienia i wymagało sporo pracy po stronie operatorów i u nas. Tak, jak napisałem, opóźnienia w przesyłaniu danych na terenie kraju wbrew temu, co mogłoby się wydawać, są odczuwalne. Chodzi tu szczególnie o lokalizacje, które są oddalone od Warszawy. Załadowanie tej samej strony dla użytkownika z Wejherowa czy Legnicy może zająć nawet dwukrotnie więcej czasu, niż dla użytkownika łączącego z nią z Warszawy. 

Opublikowano

Tomku, teraz już obrażasz naszą inteligencję.

 

"Łącze światłowodowe" oraz "WebP" nie mają nic wspólnego z CDN.  Zastosowana technologia ostatniej mili ma stały narzut na RTT i żadne CDN tego nie poprawi. Natomiast serwowanie WebP można sobie kilkoma kliknięciami zainstalować jako wtyczkę do WordPress'a.

 

Nie będę się nawet starał wyjaśniać co to bandwidth-delay product, bo to zagadnienie z dziedziny architektury sieci, natomiast Ty nam serwujesz marketing i propagandę sukcesu.

  • Lubię 2
Opublikowano
2 minuty temu, psz napisał(a):

oraz "WebP" nie mają nic wspólnego z CDN

 

Rozmawiamy o CDN nazwa.pl. Automatyczna kompresja obrazów do WebP to jedno z rozwiązań, z którego może korzystać użytkownik CDN nazwa.pl.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

W takim razie kończę moją dygresję i nie schodźmy więcej z tematu ("Opinie o nazwa.pl"). Pozwólmy klientom umieszczać swoje opinie o produktach, a nie generalizować na temat technologii (można założyć osobny temat do tego).

Edytowane przez psz
Opublikowano
11 minut temu, psz napisał(a):

Nie będę się nawet starał wyjaśniać co to bandwidth-delay product, bo to zagadnienie z dziedziny architektury sieci, natomiast Ty nam serwujesz marketing i propagandę sukcesu.

 

Obawiam się, że na tym etapie celem nie jest merytoryczna dyskusja bądź adekwatne odpowiedzi na pytania czy wątpliwości, lecz odwracanie uwagi potencjalnych klientów od sedna sprawy w kierunku, który został wcześniej obrany, jakim jest poprawa wizerunku i udawanie, że pewne patalogie są normą.

 

Takie normalizowanie pewnych praktyk rzuca się w oczy i jest dla wszystkich jasno widoczne, wręcz oczywiste, niestety działa skutecznie, bo ściany tekstu zasłaniają szkodliwe opinie rozmywając wszystko. Ktoś, kto tu wchodzi i powierzchownie czyta pogubi się w tym wszystkim i wtedy wyjdzie.

 

To jest, swoją drogą, bardzo szkodliwe dla forum rootnode i niweczy cele tych tematów z opiniami jakim jest umożliwienie osobom poszukającym nowego dostawcy hostingowego zrobienie łatwego i skutecznego researchu na podstawie faktycznych informacji i w oparciu o autentyczne opinie, nie dyskusje czy przemyślenia.

 

Taka strategia nie obraża naszej inteligencji, lecz jest po prostu realizacją pierwotnego planu działu marketingowego nazwy jakim jest "noise PR" (tak, na poczekaniu wymyśliłem to... 😂).

 

@theqkash Może pora wydzielić całą dyskusję do osobnego tematu "dyskusje o nazwie.pl" i pozostawić ten temat na rzeczowe opinie klientów? 

  • Lubię 1
Opublikowano
24 minuty temu, itomek napisał(a):

Załadowanie tej samej strony dla użytkownika z Wejherowa czy Legnicy może zająć nawet dwukrotnie więcej czasu, niż dla użytkownika łączącego z nią z Warszawy. 

 

Tak, ale nie dlatego, że klient ściąga statyczne pliki z serwera zlokalizowanego we Wrocławiu, a nie w Warszawie.

 

Jeśli jest inaczej to jak to świadczy o nazwie, która w przeciwieństwie do wszystkich innych providerów potrzebuje stawiać cache po całej Polsce aby zapewnić 2-krotnie szybsze wczytywanie stron hostowanych na swoich serwerach :P

 

 

  • Lubię 1
Opublikowano

Na szybkość strony wpływa wszystko - począwszy od czasu generowania PHP, poprzez pobieranie elementów statycznych, a na doczytywaniu danych z zewnętrznych hostów skończywszy. Szczególnie dzisiaj, kiedy każdy chce w krótkim czasie uzyskać dostęp do informacji, zrobić zakupy w sklepie internetowym czy po prostu skontaktować się z jakąś firmą, strona musi działać szybko. Klientom przestaje wystarczać to, że hosting jest bezawaryjny. I gdyby szybkość stron nie była ważna, nie powstawałyby takie strony jak chociażby webspedd.pl. Widać, że temat jest istotny, zatem dla nazwa.pl jest to też jedno z zadań, które realizujemy w sposób ciągły.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.