Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Wiadomość dodana przez theqkash

Chcesz znaleźć opinie o home.pl? Jeśli szukasz hostingu w home.pl, serwerów w home.pl lub chcesz uzyskać informację o rejestracji domen w home.pl - ten temat jest idealny.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A gdyby tak zacząć od transferu domeny do innego rejestratora? Usługi DNS, poczta, www itd. w Home wciąż powinny działać, o ile nie są wyłącznie "gratisem" do usługi rejestracji domeny. W ten sposób -w pewnym dogodnym dla siebie momencie całego procesu - oddelegowanie domeny na inne DNSy nie spowoduje natychmiastowego odpięcia/wyłączenia usług w Home i przez okres propagacji zmian powinno wszystko nadal działać.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Chodzi ci o sytuację taką?

1) U rejestratora domeny ustawiam rekord NS np. Cloudflare (dalej CF)

2) W CF ustawiam rekord NS na nazwe.pl

 

// Na tym etapie jesteśmy, iż wszystko u Nazwy powinno działać. Bo jak dobrze rozumiem, ich systemy wymagaj by domena była do nich skierowana na poziomie rekordu NS.

 

3) Konfiguruję sobie serwer B (kopiuję wszystkie usługi, kopiuję pocztę itp)

4) Na B konfiguruję całą nową strefę DNS

5) na CF zmieniam wpis NS na B (w sumie, to mogę go po prostu usunąć i w jego miejsce dać odpowiednio A, MX itp?)

6) Sprzątam, co przyszło na Nazwę

 

PS. Nie wiem, czy Nazwa pozwala zmieniać TTL. Ale może wystarczy na CF ustawić minimalny TTL dla rekordu NS (pozostałe rekordy nie dziedziczą tego jako maksymalna wartość?) na te 2-4 doby przed przeprowadzką. Wtedy teoretycznie, przy minimalnych czasach przepiąć się globalnie na nowy NS.

 

PSS. Czy by poczta działała na Home.pl, rekord A też musi wskazywać na serwer Home.pl? Czy mogę mieć www na innym serwerze, a tylko pocztę u nich (docelowo lub na czas migracji).

Edytowane przez spex
Opublikowano

@home_pl Minął miesiąc odkąd obiecaliście się merytorycznie odnieść do mojego zgłoszenia. Czy wiadomo cokolwiek w sprawie którą tu zgłosiłem, czy pozostaje czekać kolejne 6 lat (bo jak wyżej napisano, od tego przynajmniej wiecie o problemie) o ile w ogóle podejmiecie się jakichś działań w tej materii?

Opublikowano
11 minut temu, theqkash napisał:

@home_pl Minął miesiąc odkąd obiecaliście się merytorycznie odnieść do mojego zgłoszenia. Czy wiadomo cokolwiek w sprawie którą tu zgłosiłem, czy pozostaje czekać kolejne 6 lat (bo jak wyżej napisano, od tego przynajmniej wiecie o problemie) o ile w ogóle podejmiecie się jakichś działań w tej materii?

 

@theqkash Działania zostały już podjęte. Przede wszystkim jednak nie jest to sprawa, którą rozwiążemy w tydzień lub 2 tygodnie. Mamy aktualnie na rozkładzie kilkadziesiąt projektów na I i II kwartał i poprawa działania SSH jest jednym z nich. Namierzyliśmy błędy, przeanalizowaliśmy sytuacje związane ze zrywaniem połączenia - będziemy systematycznie pracować nad tym, aby klienci korzystali z tego protokołu byli zadowoleni. Co ważne, w przytoczonym przez Ciebie poście opisałeś problemy w działaniu DNS po przepięciu domeny - ten temat jest dla nas bardzo ważny i pod koniec stycznia będziemy analizować różne scenariusze związane z poprawą działania przy "zmianie DNS".

 

Tutaj mam jeszcze jedną prośbę: Wszyscy (ja, Ty, inni klienci korzystający z takich operacji na SSH) chcielibyśmy, aby stało się to już teraz, jak najszybciej, albo żeby w ogóle już było (tak byłoby najlepiej). Nie jest to jednak tak łatwe i tak szybkie jakbyśmy tego oczekiwali. Sytuacji nie da się rozwiązać prostym "yum update". Oba ficzery bardzo mocno wpływają na wydajność platformy  i każda zmiana w tym obszarze musi być dokładnie przetestowana. Owszem, gdy jako firma IT obsługujesz 100-200 klientów to ryzyko wprowadzenia nowej funkcjonalności jest relatywnie niskie. Gdy jednak z Twoich usług korzysta 2 miliony użytkowników  - sprawa się trochę komplikuje, każdy krok musi być ostrożny, ponieważ zmiana jednego parametru może wpłynąć na stabilność i szybkość wielu usług. I teraz może Ci się w głowie urodzić pomysł, aby nazwać nas "molochem", "betonem" itd. i masz do tego prawo ;) Nie zmienia to jednak faktu, że przez zeszły rok wprowadziliśmy więcej zmian, poprawek, nowych usług niż na przestrzeni ostatnich 10 lat. Nowa platforma daje nam więcej elastyczności w działaniu (więcej nie równa się jednak nieskończenie wiele). Kilka lat temu Twój post pewnie zostałby podsumowany hasłem "ok" albo zakopany, dzisiaj jednak stanowi wartościowy feedback dla naszych kierowników produktowych. I piszę to serio - przekleiłem go 1:1 do odpowiedniego zgłoszenia, a osoby odpowiedzialne za rozwój platformy miały wgląd jak sytuację z zewnątrz ocenia to klient, a nie jakie mamy "widzi-misie". 

 

Reasumując - mam informację od odpowiednich osób, że temat ruszył, jest analizowany i będą wykonywane testy, ale jeszcze bez zobowiązań odnośnie terminu wprowadzenia poprawek. Naprawdę chciałbym napisać, że wydarzy się to w dniu takim, czy takim ale nie chcę Cię wprowadzać w błąd. Temat jest na etapie analizy i ewentualnych testów, z czego zmiany na DNS są najbliższe wprowadzeniu. Modernizacja SSH na pewno będzie później.

 

[Adam z home.pl]

Opublikowano
7 minut temu, home_pl napisał:

I teraz może Ci się w głowie urodzić pomysł, aby nazwać nas "molochem", "betonem" itd. i masz do tego prawo ;)


Tu nie chodzi o to do czego mam prawo a do czego nie mam, bo z całości problemu który opisałem, temat DNSów ciągnie się przynajmniej od dobrych kilku lat. W czasach gdy Cloudflare przydaje się mocno, jesteście chyba jedyną firmą na polskim rynku która nie umożliwia uruchomienia go. Sprawa była Wam zgłoszona kilka lat temu i jest wprost powiązana z tym co napisałem tutaj. @Piotr GRD podobny przypadek zgłosił 6 lat temu. 

Naprawdę cieżko mieć wiarę w cokolwiek, gdy tak istotne problemy odsyłacie na dalszy plan i to rzekłbym wręcz na taki który nie wiadomo czy kiedykolwiek doczeka się pozytywnego zakończenia. 

Opublikowano (edytowane)

@theqkash Rozumiem Cię doskonale, ale naprawdę to nie jest tak, że nie chcemy. W maju zeszłego roku wprowadziliśmy na produkcję nową platformę, która na pewno przyśpieszy bieg pewnych zgłoszeń, ale jak wspomniałem - nie zadzieje się to od razu. Przy poprzedniej platformie z autorskim panelem, za który nas hejtowano rzeczywiście czas wprowadzenia wielu rzeczy był długi, a nawet wiele rzeczy zostało odrzuconych bo było to nierealne do powiązana z naszą platformą. Od maja 2018 mamy niejako "drugie życie" i więcej otwartych opcji. Jeszcze rok temu nie wyobrażaliśmy sobie, aby pojawił się w naszej ofercie hosting oparty na Apache, dzisiaj to już nasza główna usługa. Małymi krokami "docieramy" się z bardziej wymagającymi użytkownikami, ale potrzebujemy jeszcze trochę czasu.

Edytowane przez home_pl
Opublikowano

@home_pl Na razie od 4 lat macie wciąż nierozwiązane problemy techniczne z podstawową usługą hostingową - pocztą e-mail. Od 4 lat nikt z Państwa nie ogłosił publicznie wiarygodnej informacji o znalezieniu przyczyny ponadstandardowej awaryjności, terminie jej rozwiązania, braku lub przesadnie opóźnionych wdrożeń poprawek bezpieczeństwa, zalecanych przez producenta OX. Poczta działa jak chce, kiedy chce. Usługą WebFTP nie da się wykonać backupu danych o objętości większej niż kilkadziesiąt MB - operacji wymaganej przez wasz regulamin usług. SLA od kilku lat systematycznie spada, aktualnie jest on "wspomagany" zapisem regulaminowym, dającym możliwość wyłączenia usług w godzinach 23:00 – 7:00 każdego dnia, bez wliczania tego czasu do SLA. Stały IP w hostingu współdzielonym wypadł z podstawowej oferty i aktualnie jest dostępny jedynie w najwyższym pakiecie usług. Wciąż brak obiecanego ileśtam lat temu wsparcia dla DKIM dla poczty. Trudno nie zaobserwować coraz szerszego rozdźwięku, pomiędzy niespełnianymi obietnicami oraz deklaracjami osiągania przez spółkę "oceanów przychodów" a faktycznym dryfem stanu technicznego Państwa usług oraz współczynnika jakość/możliwości/cena. Trudno też ten rozdźwięk nazwać "docieraniem".

Opublikowano

A czy nie mogłoby "po prostu" być tak, że wszelkie usługi typu DNS, poczta, hosting www NIE mają żadnego powiązania z tym, na jakie serwery nazw zarejestrowana u was domena jest oddelegowana? Żeby zmiana delegacji domeny w żaden sposób nie powodowała skasowania bądź zresetowania innych usług. Zmiana delegacji to zmiana delegacji i kropka, żadnego wpływu na włączanie/wyłączanie pozostałych usług. Dla klientów-laików, coby sobie nie namieszali i niepotrzebnie nie nagabywali obsługi wystarczy jedno- lub dwuzdaniowe ostrzeżenie, że oddelegowanie domeny na inne serwery nazw może spowodować, że inne powiązane usługi nie będą dostępne prawidłowo lub wcale, że klient musi wiedzieć co robi i np. odpowiednio skonfigurować te 'inne' DNSy.

 

Tak jest (lub przynajmniej jakiś czas temu było, bo w ostatnim czasie nie korzystam) u innego całkiem sporego rejestratora domen, który oferuje w gratisie do zarejestrowanej domeny usługę DNS: strefa pozostaje zawsze taka, jak ustawił ją klient, bez względu na to na jakie DNSy domena jest rzeczywiście oddelegowana, zmiana delegacji domeny nie powoduje skasowania/zresetowania strefy. Przestrzeni dyskowej wszak wiele to nie zajmuje, a ruchu DNS i tak wtedy nie ma, więc obaw o stabilność, wydajność czy inne skutki uboczne praktycznie nie ma.

Opublikowano

Przewertowałem oficjalne formum home_pl w kontekście współpracy CloudFlare z ich hostingiem współdzielonym - interesująca lektura. Można z niej wynieść, że nowa platforma (z nowym panelem) świadomie powstała na bazie tych samych założeń technicznych opartych o brak wsparcia dla poczty/hostingu w przypadku domen delegowanych na obce DNS'y. Z biznesowego punktu widzenia ma to jakiś sens: klienci, którzy nie mogą skorzystać z darmowego planu CF - dokupią certyfikaty, klienci którzy z różnych powodów chcieliby się wynieść ze swoim inwentarzem - będą mieć pod górę (więc może zacisną zęby i pozostaną).  Z tych samych - biznesowych powodów nie opłaca się u nich korzystać z darmowych certyfikatów Let's Encrypt (koszty instalacji).

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

@home_pl Możecie coś na to zaradzić:

This is the IdeaMailServer program at host NAZWAKONTA.home.pl.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

<xODBIORCAx@o2.pl>: 554 (#5.3.0) Nie przyjmiemy tej wiadomosci poniewaz jest to spam - zobacz strone: http://poczta.wp.pl/info-antyspam-polityka.html  / We can't accept this message because it is spam - see: http://poczta.wp.pl/info-antyspam-policy.html  [127]

---- Original Message ----
From: Office 365 Message Center <o365mc@microsoft.com>
To: <xODBIORCAx@o2.pl>
Subject: [shortinfo] Message Center Major Change Update Notification [11K 23:39:47]
Date: Fri, 29 Mar 2019 23:39:47 +0100
Message-ID: <c852e407bd356fa5@NAZWAKONTA.home.pl>

Takie zwrotki lecą na każdą wiadomość, która powinna zostać wysłana na konto [email protected] jako powiadomienie o nowej poczcie na skrzynce.

Opublikowano

@mariaczi

Hej, trzeba tutaj zweryfikować listy RBL z których korzysta o2 i czy blokada następuje na dane IP/hosta czy może na klasę - podeślij do naszego biura obsługi kilka zwrotek z takich adresów (daty i adresy nadawców także), ponieważ potrzebna jest tutaj szersza analiza. Pomożemy :)

Opublikowano

Podeślę. Nie znam nadawcy, ponieważ są to maile - powiadomienia o dotarciu nowej poczty na skrzynkę u Was (na waszej poczcie) o czym napisałem.

Opublikowano (edytowane)

@mariaczi Ok, przykłady będą wskazane bo generalnie mielibyśmy więcej zgłoszeń tego typu. Był jeden przypadek x miesięcy temu, gdzie klient miał pewnego rodzaju zapętlenie między kontami (wysyłał sobie powiadomienia z konta A na konto B, a na koncie B miał powiadomienie na konto A ;)).

Edytowane przez home_pl
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Pytanie do Home.pl


dla klienta dokonaliśmy przeniesienie domeny  z serwera home na inny serwer home w ramach jego konta. Rekordy DNS nie były zmieniane ale nadal domena wskazuje na stary serwer.
Wiec pytanie brzmi po jakim czasie domena będzie działać na zmienionym serwerze ?

 

----------

Już ruszyła, więc pytanie nieaktualne ;)

 

Edytowane przez Mion
Opublikowano

@Mion Jeżeli przeniesienie odbywa się między serwerami bez zmiany rekordów NS, to zmiana dotyczy tylko rekordu A - czyli trzeba poczekać około 60 minut. Jeżeli trwa to dłużej - wystarczy do nas napisać/zadzwonić/podbić temat na Messengerze i pomagamy :)

Opublikowano

Bugi-Bugi  po wejściu w certyfikaty SSL do aktywacji pojawia się pusta ramka.

 

BugiBugi.thumb.jpg.d6b2ea05143bb93670e9ec9cc5682cf5.jpg

 

Nie ma tego loadera więc jak widać na screenie widać, że nie nie ma i nic się nie dziiej :(

Dopiero po jakimś czasie pojawia się button ...  Jak już się pojawił button dalszych akcji  ¬¬ wykonaliśmy potwiedzenie i

Na adres email admin@--------pl wysłana została wiadomość z linkiem do potwierdzenia własności domeny. Po potwierdzeniu certyfikat zostanie wydany i dostępny będzie w panelu administracyjnym usługi.

 

Tymczasem e-mail skrzynka pusta .... trochę SŁABO to działa :( 

Wiec po jakim czasie powinien dojść ten e-mail bo nie wiem co dalej ?

 

 

Opublikowano

@Mion

Wiadomość od jednostki certyfikującej (bo to o nią chodzi) może zostać wysłana w ciągu 60 minut. Poczekaj chwilę i ewentualnie daj znać na priv. Do momentu potwierdzenia lista certyfikatów SSL do aktywacji będzie pusta.

 

Opublikowano
3 minuty temu, home_pl napisał:

może zostać wysłana w ciągu 60 minut.

 

OK, może warto by było o tym poinformować użytkownika w tym komunikacie, że możne to zając 60 minut, a nie jak obecnie, gdyż obecny komunikat oznajmia co innego:

 

Cytat

Na adres email admin@--------pl wysłana została wiadomość

Co IMHO wprowadza w błąd i powoduje tego typu niejasności :(

  • Lubię 1
Opublikowano

@Mion

 

Request o wysłanie wiadomości został ponowiony, zerknij teraz (również foldery spam/kosz), czy wiadomość jest widoczna. Jak nie, będziemy działać dalej.

Opublikowano (edytowane)

Na PM pisałem ...

--------

W każdym bądź razie dziękuje za SZYBKĄ  pomoc / błyskawiczną .


Problem został rozwiązany :)

Pozdrawiam

Edytowane przez Mion
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

@home_pl Czy problemy opisane na wcześniejszej stronie zostały rozwiązane, lub czy mogę prosić o odniesienie się do nich po ponad pół roku?

Przy okazji - próba eksportu 300MB via PMA bazy musi być tylko u Was dzielona na części, nie da się tego wykonać za jednym zamachem. Albo plik generuje się z błędem "MySQL server has gone away" na końcu, albo wylatuje error 500 przy eksporcie. Słabo to wygląda.

Opublikowano

@theqkash Temat został przeanalizowany i na chwilę obecną jest bez zmian (te wymagałyby przeprojektowania wielu elementów platformy). Przycisnę naszego kierownika produktu i przekażę mu informację o Twojej próbie eksportu bazy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hmmm mamy serwer typu > Hosting Biznes Apache > Domenę zarejestrowaną w home przypisaną do tego serwera, ale nigdzie nie widzę opcji darmowych certyfikatów SSL , co obecnie oferuje chyba większość hostingów...

 

Więc pytanie do  @home_pl Wy tego nie oferujecie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.