Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o home.pl


mariaczi
Wiadomość dodana przez theqkash

Chcesz znaleźć opinie o home.pl? Jeśli szukasz hostingu w home.pl, serwerów w home.pl lub chcesz uzyskać informację o rejestracji domen w home.pl - ten temat jest idealny.

Rekomendowane odpowiedzi

@theqkash Ale ja ci na Discordzie zawsze odpowiadam jak wygląda status wprowadzenia tych funkcji, była również dyskusja o CF. Robiłem to nawet wtedy, gdy byłeś wyjątkowo uszczypliwy :)  Niestety, jest wiele powodów dla których nie możemy publicznie ujawniać jak działają obszary biznesowe w naszej firmie. W poniedziałek ruszę oba zagadnienia i wrócę z odpowiedzią. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@home_pl Więc odpowiedzcie raz a porządnie tutaj czy i kiedy zamierzacie funkcjonalnością w tym zakresie dobić do całej konkurencji, to nie będę ani uszczypliwy, ani nie będę tego tematu rokrocznie poruszał. 

 

Pierwszy raz poruszyłem w grudniu 2018 i wtedy też zostało to przekazane do odpowiedniego działu 

 

Potem się okazało, że inni (w tym @Piotr GRD) też o to pytali i też trafiło to do "odpowiedniego działu". Co roku w okolicach stycznia/grudnia moje zapytanie trafia do "odpowiedniego działu" i odnoszę wrażenie, że tym "odpowiednim działem" jest niszczarka, bo nie udało się dotychczas uzyskać żadnej sensownej odpowiedzi, choć jeszcze do niedawna sam pisałeś, że "rozumiesz dlatego się denerwujemy".

 

Skoro "rozumiesz" to nie opieraj się na tym że byłem/jestem uszczypliwy, bo niestety póki co na to zasługujecie podobnie jak m.in. krakowska konkurencja, która również lubi mydlić oczy takim "wielkim gadaniem", a efektów z tego gadania niestety nie ma. Pytam o bardzo proste rzeczy i od kilku lat nie umiem uzyskać jednoznacznej i wiążącej odpowiedzi. Jeśli to nie jest po prostu olewanie użytkownika, to ja nie wiem co to innego jest. I to nie jest zresztą pytanie o złote góry czy o jakieś niesłychane innowacje, tylko o proste rzeczy które praktycznie wszędzie indziej działają tak jak powinny. 

 

Jeśli biznesowo Wam się to nie spina to po prostu przekaż taką informację prosto z mostu, może być na priv i dla mnie temat będzie jasny. Nie lubię jak ktoś mnie wodzi za nos i się bawi w ciuciubabkę, dlatego takich pytań i tematów pilnuję, a Was pilnuję kolejny rok i kolejny rok słyszę taką samą zabawną gadkę o "odpowiednim dziale". To już dawno przestało być zabawne, a teraz to już jest chyba już dość smutne.

 

W końcowej fazie przygotowania jest materiał na temat zalet i wad poszczególnych firm hostingowych na polskim rynku i chciałbym tam o Waszej flagowej usłudze jednak napisać dobrze, a póki co, no to hm... jakby to powiedzieć ;) 

 

W każdym razie, czekam na poniedziałek. Mam nadzieję, że dowiem się czegoś więcej niż tego, że prowadzone są analizy przez "odpowiedni dział".

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to cokolwiek Tobie pomoże, niedawno Cloudflare ogłosił Email Routing (można się zapisać do zamkniętej bety, czeka się kilka[naście] dni), na ten moment forwardowanie, ale w przyszłości bardziej skomplikowane scenariusze. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale lepsze niż nic.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2022 o 20:23, home_pl napisał:

W poniedziałek ruszę oba zagadnienia i wrócę z odpowiedzią. 


Panie Adamie z home.pl, czy udało się Panu dodzwonić do infolinii celem uzupełnienia swojej wiedzy, klamka do drzwi odpowiedniego działu się zacięła, czy po raz kolejny zgubił Pan drogę powrotną do forum? 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tom X Nic się nie zgubiło ;) Oba zagadnienia zostały poruszone w odpowiednich zespołach. Obiecałem, że wrócę jak uzyskam odpowiedzi na obie funkcjonalności (w przypadku jednej z nich taką odpowiedź już uzyskałem). Wiem, że nie jest to zbyt szybkie, ale też proszę o jeszcze trochę cierpliwości. Mamy początek roku i wiele projektów jest obecnie z fazie analiz.  Są takie większe, jak i mniejsze, wszystkie mają różne priorytety. Nie chcę Wam pisać czegoś, na co nie dostanę glejtu, że mogę to zrobić. Dzisiaj sytuacja z danym zagadnieniem jest inna, a za tydzień może się zmienić. Mam nadzieję, że zrozumiesz :) 

Edytowane przez home_pl
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@theqkash @Tom X

 

No i wracam ze statusami ;)

1. SSH - w ostatnich miesiącach wprowadziliśmy kilka poprawek, które zwiększyły stabilność działania tego protokołu. Był to pierwszy etap większych prac nad tą funkcją w obrębie platformy hostingowej. Od momentu wdrożenia liczba zgłoszeń klientów w temacie zrywających połączeń SSH znacząco zmalała. Jeżeli natrafiliście w grudniu/styczniu lub teraz natrafiacie na jakiekolwiek błędy przy korzystaniu z SSH, to proszę o szczegółowy opis w formie konkretnego zgłoszenia technicznego w BOK. Każdy taki błąd analizujemy indywidualnie.

 

Teraz (a raczej w ciągu następnych tygodni) przejdziemy do drugiego etapu prac, który wymagać będzie dodatkowych testów - na wybranych maszynach będziemy weryfikować timeouty i modyfikować czas sesji. Z uwagi na fakt, że działanie protokołu SSH wpływa na stabilność działania usług, proces ten może chwilę potrwać, ale jeśli dojdziemy do sensownego wniosku - zaktualizujemy parametry globalnie dla całej platformy. Podsumowując, zrobiliśmy w kierunku poprawy kilka rzeczy i widzimy, że pierwsze efekty są pozytywne (mniej zgłoszeń i błędów w monitoringu serwerów).  Idziemy jednak dalej, ale to może jeszcze potrwać.

 

2. Cloudflare - Tu będzie krócej. Jeśli chodzi o jakiekolwiek integracje domen z tym systemem oraz technologią używaną przez CF typu CDN - nie zrealizujemy tego i nie będzie to wspierane w naszym panelu oraz na DNS. Czy  kiedykolwiek wrócimy do tematu CF? Nie zamierzam składać deklaracji, ale na chwilę obecną pomysł ten nie jest  ujęty w naszych planach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, home_pl napisał:

Jeśli chodzi o jakiekolwiek integracje domen z tym systemem oraz technologią używaną przez CF typu CDN - nie zrealizujemy tego i nie będzie to wspierane w naszym panelu oraz na DNS. Czy  kiedykolwiek wrócimy do tematu CF? Nie zamierzam składać deklaracji, ale na chwilę obecną pomysł ten nie jest  ujęty w naszych planach. 


No i to jest deklaracja.

Mimo, że średnio podoba mi się to, że od lat jesteście jedynym chyba w kraju operatorem hostingowym, który robi z tym jakieś duże problemy (choć teraz krakowska firma do Was dołączyła ze swoimi hm, zmianami), to na pewno deklaracja tego że tego nie zrobicie jest lepsza niż przeciąganie klientów przez kilka lat obietnicami, tak jak to robiliście w zasadzie przez 8 lat. Gratuluję, że finalnie w tej sprawie udało się wypracować jakieś konkretne stanowisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, home_pl napisał:

2. Cloudflare - Tu będzie krócej. Jeśli chodzi o jakiekolwiek integracje domen z tym systemem oraz technologią używaną przez CF typu CDN - nie zrealizujemy tego i nie będzie to wspierane w naszym panelu oraz na DNS. Czy  kiedykolwiek wrócimy do tematu CF? Nie zamierzam składać deklaracji, ale na chwilę obecną pomysł ten nie jest  ujęty w naszych planach. 

 

Myślę, że @theqkash chodziło, czy umożliwicie scenariusz, w którym strefa DNS hostowana jest u zewnętrznego dostawcy z rekordem MX wskazującym na Wasze serwery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


@psz To jest tożsame z powyższym "ficzerem". Nie planujemy zmian z uwagi na system DNS, który działa na naszej platformie i który automatycznie oferuje m.in. DNS Anycast. Jeżeli jednak coś się zmieni w temacie, to z pewnością o tym poinformujemy, ale tutaj j.w. nie daję żadnej gwarancji, że takie coś w ogóle wejdzie w etap testów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tom X To nie jest kwestia United Internet, bo wbrew pozorom jako członek grupy mamy bardzo dużą swobodę w budowaniu swojego portfolio. Wystarczy porównać np. zakres świadczonych usług między niemieckim IONOS, a nami. Skupiasz się na hostingu i jednej funkcjonalności, podczas gdy większe różnice leżą zupełnie gdzie indziej i wynikają z czegoś innego, niż Ty sądzisz ;) 

Edytowane przez home_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

@Tom X Ta data dotyczy oficjalnego wsparcia tej wersji u samych twórców. Samo wsparcie tej wersji u nas jest do 28.11.2024 roku, więc jeszcze przez ponad 2 lata. Jeżeli jednak już teraz chciałbyś korzystać z nowszych wersji PHP - skontaktuj się z naszym BOK (np. przez formularz) i zapytaj o szybsze przeniesienie usług hostingowych na nowy panel klienta. Nasi konsultanci przeanalizują taką możliwość dla Twojego loginu i jeśli będzie to możliwe - włączą Twoje konto do bieżącego harmonogramu migracji.

 

W chwili obecnej zdecydowana większość klientów korzysta już z nowego narzędzia do zarządzania usługami, a kolejne usługi są przenoszone na nowy panel po spełnieniu kilku warunków (np. w momencie, gdy klient dokonuje zakupu nowych usług, a nie robił tego wcześniej tzn. przed wdrożeniem nowej platformy).  Docelowo chcemy, aby każdy klient był już na nowej platformie i korzystał z jej zalet technologicznych.

 

Każdy przypadek analizujemy jednak indywidualnie, dlatego jak wspomniałem wyżej - ważny jest kontakt z BOK i weryfikacja danego konta.

 

Pozdrawiam,

Adam [home.pl]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, home_pl napisał:

@Tom X Po tej dacie wersja 7.4 od strony producenta nie będzie otrzymywała żadnych poprawek bezpieczeństwa, a od strony panelu użytkownika w home.pl będzie wciąż dostępna jako normalna funkcjonalność do wyboru pośród innych wersji PHP.

Ale po tej dacie używanie przestarzałej wersji oprogramowania PHP 7.4 będzie wiązało się z dodatkową opłatą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tweedlex Zgodnie z naszą rozpiską (https://home.pl/wsparcie-php/) PHP 7.4 będzie u nas bezpłatne do 28.11.2024 roku. W tym roku mija wyłącznie okres wsparcia pod kątem poprawek bezpieczeństwa, ale dajemy zawsze klientom czas na przejście na wyższą wersję PHP poprzez aktualizację strony i aplikacji.

 

Po 28 listopada 2024 roku PHP 7.4 będzie wyłączane na serwerach, na których nie będzie używane, a w przypadku kont z wybranym PHP 7.4 pojawi się jako dodatkowa, płatna usługa. Klienci są wcześniej o tym fakcie informowani. Co ważne, nowe hostingi zakładane na platformie działają obecnie domyślnie na PHP 8.0 z opcją przejścia na 8.1 (dodaliśmy ją w listopadzie zeszłego roku jako jedni z pierwszych w Polsce), a stare, niewspierane wersje nie są już udostępniane.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, home_pl napisał:

@Tom X Po tej dacie wersja 7.4 od strony producenta nie będzie otrzymywała żadnych poprawek bezpieczeństwa, a od strony panelu użytkownika w home.pl będzie wciąż dostępna jako normalna funkcjonalność do wyboru pośród innych wersji PHP.


Nie będę ukrywał, że liczyłem na odpowiedź o nieco innej treści:
"Ponieważ nie zdążymy zmigrować wszystkich klientów do 28 listopada b.r., uruchomimy w starym panelu PHP 8 dla bezpieczeństwa i wygody naszych klientów."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.