Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rozwiązanie pocztowe z funkcją podglądu kont użytkowników


patrys

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, kojarzy ktoś może jakieś oprogramowanie które pozwala na podgląd kont użytkowników ?

 

Wymagane jest:

- praca na systemie Linux,

- podgląd kont użytkowników

 

Fajnie jak by była funkcja blokująca możliwość usunięcia danych z kosza lub jakiś podgląd tych usuniętych danych.

Rozwiązanie oczywiście może być komercyjne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, patrys napisał:

Witajcie, kojarzy ktoś może jakieś oprogramowanie które pozwala na podgląd kont użytkowników ?

 

 

Zakładasz jedno konto "nadzorujące" i robisz symlinki do Maildirów kont, które chcesz podejrzeć jako podfoldery. Chyba kiedyś ktoś u nas tak chciał i chyba nawet dobrze to działało ;-) Piszę chyba, bo tylko mi się wydaje - trzeba by to przetestować!

Edytowane przez Adam Szendzielorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, blfr napisał:

Jaki jest cel? Chcesz archiwizować wszystkie maile otrzymane/wysłane przez danego użytkownika?

To już mam ale skrzynka która to zbiera/filtruje jest za wielka i skala ilości kont/poczty zabija ten "system".

 

10 godzin temu, blfr napisał:

Menadżer chce mieć podgląd skrzynek pracowników?

Tak dokładnie, to poczta firmowa i zarząd wymyślił, że chce mieć pracowników pod kontrolą.

 

7 godzin temu, Adam Szendzielorz napisał:

Zakładasz jedno konto "nadzorujące" i robisz symlinki do Maildirów kont, które chcesz podejrzeć jako podfoldery. Chyba kiedyś ktoś u nas tak chciał i chyba nawet dobrze to działało ;-)

hmm nie głupie ale tu bardziej jest potrzebne jakieś oprogramowanie z ładnym panelem które po prostu pozwoli przeszukiwać pocztę pracowników.

 

Tak wiem, dziwna funkcja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, patrys napisał:

hmm nie głupie ale tu bardziej jest potrzebne jakieś oprogramowanie z ładnym panelem które po prostu pozwoli przeszukiwać pocztę pracowników.

 

 

Dorzuciłbym ekstra skrzynkę, dodał regułę przekierowania wszystkich maili/skrzynek, które Cię interesują wraz z oryginalnymi nagłówkami, a tam postawił dowolny klient pocztowy do przeglądania, jakiś rainloop chociażby.

 

Oczywiście wzrośnie Ci trochę presja na miejsce na dysku, ale nie będziesz miał sytuacji, w której użytkownik kasuje jakiegoś maila i nic o tym nie wiesz, ani sytuacji w której użytkownik chce coś skasować, a nie może (i zaraz "a dlaczego nie można skasować").

 

Rozwiązanie lepsze, ale niewyobrażalnie bardziej czasochłonne to skrypt, który kopiowałby tylko te kasowane maile na tą skrzynkę, a w niej samej symlinki do wszystkich innych. Da się to zrobić, ale nie wyobrażam sobie żeby ktoś o zdrowych zmysłach się w to pakował jak o wiele łatwiej po prostu dać niewidzialne CC.

 

IMHO skrzynka składująca wszystkie maile jest OK, jak miejsce jest problemem to dodać dodatkowe filtry, które wywalą np. załączniki, konkretne skrzynki mailowe czy jakieś generyczne maile wg. regexa. Albo po prostu ograniczyć archiwum do X ostatnich dni/tygodni/miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie mam już coś takiego zrobionego na eximie:

 

Dla poczty przychodzącej:

if ("$h_to:, $h_cc:, $h_bcc" contains "domena.pl")
then
 unseen deliver "[email protected]"
endif


Dla poczty wychodzącej:

if $sender_address: contains "domena.pl"
then
unseen deliver "[email protected]"
endif

+ reguła w dovecot sieve tak by wychodzące przenosił do folderu wysłane.

 

Generalnie działa to ale robi się burdel z ilością wiadomości no i wydajnościowo też nie jest fajnie przeglądać skrzynki +50GB w poszukiwaniu maila.

 

Stąd pomysł na coś co pozwoli je podejrzeć bezpośrednio + coś co zablokuje usuwanie treści lub te usuwane przeniesie na jakąś przestrzeń do archiwum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, spex napisał:

Tylko, sprawa z "usuniętą" pocztą jest łatwa jak serwujesz pocztę po IMAP użytkownikom, jak zmuszasz ich do korzystania z POP3, to tak naprawdę zapewne 99% mail (z perspektywy maszyny) są usuwane. 

 

W dzisiejszych czasach nikt już praktycznie z popa nie korzysta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spex napisał:

Zdziwiłbyś się, w szczególności iż cena HDD jest o wiele tańsza, niż cena przestrzeni w chmurze.

 

Utrzymuję trochę skrzynek e-mail, więc trudno mnie w tym temacie zadziwić :-) Każdy lubi mieć pocztę w kilku miejscach (smartfon, tablet, komputer) więc jedynym wyborem jest IMAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że zbaczamy z tematu, ale @Adam Szendzielorz ma racje... u mnie właściwie wszyscy Klienci tylko siedzą na IMAP, a są to różne branże i ludzie z różnych grup społecznych. 

 

Co do pomysłu wglądu w skrzynki pracowników to przerabiałem temat wielokrotnie i zawsze się ostatecznie kończyło, że nikt nie ma czasu do tego zaglądać, nawet jak miało miejsce jakieś ważne z tego powodu wydarzenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szarik napisał:

Co do pomysłu wglądu w skrzynki pracowników to przerabiałem temat wielokrotnie i zawsze się ostatecznie kończyło, że nikt nie ma czasu do tego zaglądać, nawet jak miało miejsce jakieś ważne z tego powodu wydarzenie. 

 

Ja też to przerabiałem wielokrotnie i w miesiącu co najmniej kilka razy musiałem szukać jakiegoś emaila do wglądu przełożonych. Więc wszystko zależy od firmy i organizacji pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2018 o 23:49, nnd.newbie napisał:

 

Ja też to przerabiałem wielokrotnie i w miesiącu co najmniej kilka razy musiałem szukać jakiegoś emaila do wglądu przełożonych. Więc wszystko zależy od firmy i organizacji pracy.

jakiś konkretny soft?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, patrys napisał:

jakiś konkretny soft?

 

Nie. U nas były kopie na konto archiwum, taka chałupnicza trochę robota z 10 lat temu. Chciałem tylko pokazać, że to się czasami wykorzystuje. W tej firmie w której to robiliśmy takie kontrole w stylu "wyślij mi emaile od Pana A do firmy B z ostatniego miesiąca"  były wpisane w normalny tryb działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adam Szendzielorz u mnie około 20% klientów agencyjnych korzysta z POP.

@patrys widzę jedynie problem z pocztą wysłaną szczerze mówiąc, odebrana jest do ogarnięcia (przynajmniej w dovecocie - możesz sobie zrobić konta podpięte do jednego konta i oglądać ich zawartość bez większego problemu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.