Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o cyberfolks.pl (dawne linuxpl.com)


theqkash

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, theqkash napisał:

Nikt nie twierdzi chyba, że nie mogli. Chodzi raczej o to, że są osoby, które się tym cieszyły i wierzyły że będzie to trwało tak długo jak długo będą płacić ;)

"W 2015r na fajnej promce kupiłem sobie dożywotni VPS" płacąc tylko raz tak to rozumiem  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
W dniu 28.09.2022 o 00:12, theqkash napisał:

Coś na temat usług lifetime:

 

 

Źródło: [1] [2]

 

Cześć,

 

Spotkało mnie właśnie to samo, zakupiłem dożywotni serwer VPS w 2015 roku i teraz we wrześniu przyszedł mail o przejściu na abonament. Przy próbie kontaktu i zapytaniu o powód tego postępowania to 3 dni myśleli co mi odpowiedzieć. W końcu wyskoczyli z debilnym stwierdzeniem, że nie logowałem się 3 miesiące, a o oni "zakładali", że tak to będzie działało :D W związku z tym widać, że zagrali typowo po chamsku i mają w d*pie klienta i relacje. Jeszcze ich nieco pokopałem po kostkach ale po odpowiedziach widać, że to  teraz takie typowo roszczeniowe towarzystwo. Faktury oczywiście nie zapłaciłem i kilka dni temu usługa została wyłączona.

 

Kontaktowałem się już z prawnikiem i chciałbym temat pociągnąć, potrzebował bym tylko nieco więcej informacji i materiałów. Czy posiada ktoś z Was cokolwiek w tym temacie? Jakieś umowy, regulaminy czy inne dane pomocne prawnie? Nie pamiętam w jaki sposób dotarła do mnie ta oferta, przekopałem maile ale nie wodzę, mam tylko fakturę i jakieś maile z supportem, gdzie usługa dożywotnia jest określona.

 

Jakby się zebrało kilka osób to może pójść w pozew zbiorowy?

 

PS. Muszę przyznać, że po tej zmianie na CF od razu poczułem takie wewnętrze "fuj" (nie mogę patrzyć na tę ich stronę) no i teraz wiem dlaczego :P

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

CyberFolks to firma, która oferuje usługi o wysokiej jakości i niezawodności. Sam osobiście doświadczyłem tego, ponieważ przeszedłem do nich z innego dostawcy usług hostingowych, z którym miałem ciągłe problemy - zarówno z dostępnością, jak i wydajnością. Od momentu, gdy zacząłem korzystać z usług CyberFolks, nie doświadczyłem żadnych problemów związanych z działaniem usług. Co więcej, kiedy potrzebowałem wsparcia, zawsze było ono dostępne, co w moim poprzednim doświadczeniu było rzeczą trudną do osiągnięcia. Wszystko to sprawia, że ta firma to doskonały wybór dla tych, którzy chcą mieć pewność, że ich usługi hostingowe będą działać bez zarzutu. Moje w każdym razie działają teraz wyśmienicie i nie muszę do nich przynajmniej dokładać. Płacę za hosting, wszystko działa.

 

 

Pozdrawiam

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wczoraj dostałem nowa fakturę od nich za VPS. Ostatnie lata płaciłem ~350pln rok (co i tak było ponad 2 razy więcej od czasu jak zakładałem ta usługę). Wczoraj przyszła faktura na prawie… 1900pln! Zapytałem ich czy to pomyłka, czy tez ponury żart. Odpowiedzieli, ze taka jest teraz cena. Czas się zawijać od nich. Widać, ze wzięli sobie nazwa pe-el za wzór do naśladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pawel_15 napisał(a):

A podasz parametry maszyny i za co te 1900 sobie liczą?

np 

CPU1x vCore
RAM2 GB
SSD25 GB
TRANSFER1024 GB
  • Panel DirectAdmin
  • Zaawansowana ochrona WAF
  • Rozszerzony backup do 28 dni
147.48 ZŁ / MC  i juz masz na rok 1769
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy masz vps managed czy root bo to też dosyć wpływa na cenę, jeżeli kupowałeś u nich tego vpsa kilka lat temu to możliwe, że korzystałeś z oferty archiwalnej, którą wycofali, jednocześnie podnosząc ceny dla wszystkich usług VPS i nie za bardzo wiedzieli co z Tobą zrobić. Szkoda, że w temacie bardzo mało odzywa się przedstawiciel CF, żeby indywidualnie wyjaśniać sprawy dziwnych ruchów z ich strony.

 

P.S. nigdy nie korzystajcie z ofert lifetime na vpsy, jakakolwiek firma by to nie była to się po prostu nie spina finansowo, po jakimś czasie sama firma zniechęci Was do dalszego korzystania z takiego VPS'a, czy to za brak aktywności, umieszczenie VPS'a na mocno przeciążonym nodzie, czy też podwyższając diametralnie ceny i przekierowując ofertę "na abonament", a wszystko teoretycznie zgodnie z prawem i zaktualizowanymi regulaminami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Pawel_15 napisał(a):

A podasz parametry maszyny i za co te 1900 sobie liczą?


wlasnie dostałem odpowiedz. Ba! Machnąłem się w cenie jaka płaciłem, bo było to około 160pln/rok. 1GB ram, 1 vCPU i miejsca było 200GB. Mocy wielkiej nie potrzebowałem. Starczyło na co trzeba, a 200GB, żeby się jednocześnie jakieś backupy tam mogły robić z vestacp. Sam całością zarządzam. Odpisali, ze „ceny się zmieniły i ustandaryzowali cenę”, czyli ze 160pln na prawie 1900pln. Liczą tyle za dodatkowe miejsce. Na proformie żeby było śmieszniej, to jest 5GB i dodatkowe pakiety po 5GB. Sam serwer w wersji podstawowej teraz 350pln i „dodatkowe miejsce” za pozostała kwotę. Taka cena za coś gdzie lataja dwa wordpressy i jedna statyczna strona, to ja dziękuje serdecznie. Czas po prawie 2 dekadach zmienić dostawce. Uwzięli się tez na te nvme itp. Ja chce zwykły RAID na jakichś SAS/SATA, ale wiecej miejsca.

Edytowane przez ra8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KIedyś miałem wykupiony dożywotni hosting w takiej firmie BiznesHost, potem jakaś firma przejęła BiznesHost, a następnie tą firmę przejęło CyberFolks. O to faktura jaką dostałem za przedłużenie tego "dożywotniego" hostingu:

 

Kategoria produktu Konto hostingowe
Nazwa produktu cyber_IN! / virtxxxxx(2 kwi 2023 - 1 kwi 2024)

(Odnowienie)
Okres 12 miesięcy
Cena (netto) 249,00 PLN
Cena (brutto) 306,27 PLN
Liczba baz danych MySQL 5
Liczba kont e-mail 5
Liczba domen obsługiwanych bez limitu
Pojemność konta [GB] 10.0 GB
Transfer danych (m-c) [GB] 250.0 GB
Maks. PHP Memory limit 1024.0 MB
Liczba plików na serwerze 1000000

 

Mają poczucie humoru  w tej firmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usługi lifetime to prędzej czy później rzeczywistość przechodząca w fikcję. Są różne sposoby tych przejść: zaoranie przez wypowiedzenie umowy, cenę z sufitu, limity, automigracja do usługi płatnej. Istotą usługi lifetime nie jest robienie klientowi dobrze for ever, tylko zdobycie rynku w możliwie krótkim czasie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kaziu napisał(a):

Mają poczucie humoru  w tej firmie.

I to niezłe bo za taką cenę można mieć sto razy lepszy zwykły współdzielony serwer www.

To wszystko jest skutkiem tego że molochy zaczęły skupować mniejsze podmioty i zaczęły windować ceny niejednokrotnie w daleki kosmos. Jak ktoś nie przeniesie majdanu  gdzie indziej (bo się nie chce, bo za dużo roboty, bo nie potrafi - powodów może być wiele, jedne śmieszne inne poważne) to niestety płacze i płaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Tom X napisał(a):

Usługi lifetime to prędzej czy później rzeczywistość przechodząca w fikcję. Są różne sposoby tych przejść: zaoranie przez wypowiedzenie umowy, cenę z sufitu, limity, automigracja do usługi płatnej. Istotą usługi lifetime nie jest robienie klientowi dobrze for ever, tylko zdobycie rynku w możliwie krótkim czasie.

 

Ja wykupiłem Lifetime w tym sensie, że zapłaciłem raz i niby miał być hosting do końca życia...czyli trwało to jakieś 8-10 lat faktycznie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im to nie zrobi różnicy. W przeciwieństwie na przykład do telefonii komórkowej, albo płatnej telewizji, pozyskanie nowego klienta w hostingu musi być tańsze niż utrzymanie obecnego. Skąd to wiem? W ostatnim czasie sam robiłem taką inwentaryzację i rezygnowałem z niektórych usług. Zgadnijcie ile firm się odezwało czemu to robię? Zero na dziewięć. Nawet nazwa.pl, czy home.pl , czyli firmy, które powinny mieć jakiś "dział utrzymania" nie przejęły się utratą klienta.

Hosting i pochodne to jakiś fenomen rynkowy 🙂

Edytowane przez Mruczek
Redakcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo takich klientów mają tysiące albo dziesiątki tysięcy. Jak mają użerać się z zrzędą i to marudną to wolą odpuścić. Zaraz znajdzie się taki sam albo upolują kolejnego który będzie zostawiał im tyle samo albo i więcej i nie będzie jęczał. Klient w krawacie jest mniej awanturujący się. Czy jakoś tak i to względnie w naszej branży się sprawdza.

Z całym szacunkiem ale CF to taka sama masówka jak N czy H. Jeden strzeli focha i odejdzie, zaraz przylezie 15 nowych. Stratni nie będą chyba że odejść chce naprawdę bardzo ważny klient który zostawia hajs mający wpływ na stabilność danej firmy. Wtedy jest inna gadka, będą klaskać uszami, dzwonić pisać, prosić, nawet bajki na dobranoc będą ci czytać bylebyś został.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pawel_15 napisał(a):

Z całym szacunkiem ale CF to taka sama masówka jak N czy H. Jeden strzeli focha i odejdzie, zaraz przylezie 15 nowych.

 

Niestety coraz więcej firm z "top" tak myśli, choć niektóre z nich kiedyś głośno sugerowały, że będą z tym walczyć 😉

 

Taki obraz branży. Ale czy to może pycha kroczy przed upadkiem?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znakomita większość firm gdy już biznesowo okrzepnie, kasuje usługi "lifetime" lub ogranicza ich funkcjonalność, podnosi ceny innych usług. Wiele usług okołohostingowych (wtyczek, dodatków webowych, oprogramowania narzędziowego), niedawno jeszcze darmowych, powoli i konsekwentnie przechodzi w model płatny/abonamentowy. Być może zachodnie korporacje robią to w sposób nieco bardziej delikatny, np. wymuszona migracja z darmowego planu Google Workspace do płatnego przebiega przez okres obniżonego abonamentu. Gdyby jednak odłożyć emocje na bok i sięgnąć po kalkulator, to usługi "lifetime" zawsze mają bilans korzystny dla klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.