Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Wyciek loginów i haseł (głównie) polskich użytkowników


Tweedlex

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak to opisał portal Z3S.pl, na forum w sieci Tor pojawił się wczoraj wyciek loginów i haseł. Dlatego mam do wszystkich użytkowników forum w tym głównie firm hostingowych ogromną prośbę. Czy moglibyście zresetować swoim użytkownikom hasła albo przynajmniej powiadomić ich o zastałej sytuacji? Prosiłbym także o przekazani tej informacji znajomym. Zapewne dużo osób już wie o wycieku ale nie zakładam, że każda firma podjęła jakieś działanie.

 

Czy już podjęliście jakieś działania @itomek @home_pl @SeoHost.pl @MyDevil.net @Small.pl @Domeny.tv @dhosting.pl?

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Nie byliśmy wywoływani, ale na bieżąco śledzimy tego typu doniesienia i staramy się reagować. Po naszej strony zmieniliśmy dane dostępowe do wszystkich kont, które znalazły się w wykazie i które były jakkolwiek powiązane z naszymi usługami. Jesteśmy w trakcie powiadamiania użytkowników objętych sytuacją o problemie.

 

Jako ciekawostka możemy dodać, że w naszym przypadku w dużej mierze na wykazie znalazły się konta porzucone, które ostatnie działające usługi miały kilka lat temu. 

 

Pozdrowienia

webh.pl

  • Lubię 4
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sytuacji, kiedy tak często użytkownicy stają się ofiarami ataków mających na celu pozyskanie ich haseł dostępowych do różnych usług, potwierdza się znana już od dłuższego czasu prawda, że samo hasło to za mało i trzeba korzystać z ochrony 2FA.

 

Zwrócę uwagę na fakt, że dostęp do Panelu Klienta nazwa.pl od dawna jest domyślnie zabezpieczony za pomocą logowania 2FA. Użytkownicy naszych usług mogą też korzystać z ochrony 2FA w dostępie do CloudHosting Panel (zarządzanie hostingiem), a także włączyć taką ochronę dla swoich kont e-mail (odbieranie poczty przez interfejs webowy Cloud Mail oraz protokoły IMAP4 i POP3).

 

W naszej komunikacji regularnie zachęcamy do korzystania z uwierzytelniania dwuskładnikowego i cieszymy się, z dnia na dzień użytkowników tej formy zabezpieczenia jest coraz więcej.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, webh napisał(a):

Cześć,

 

Nie byliśmy wywoływani, ale na bieżąco śledzimy tego typu doniesienia i staramy się reagować. Po naszej strony zmieniliśmy dane dostępowe do wszystkich kont, które znalazły się w wykazie i które były jakkolwiek powiązane z naszymi usługami. Jesteśmy w trakcie powiadamiania użytkowników objętych sytuacją o problemie.

 

Jako ciekawostka możemy dodać, że w naszym przypadku w dużej mierze na wykazie znalazły się konta porzucone, które ostatnie działające usługi miały kilka lat temu. 

 

Pozdrowienia

webh.pl

Super, zapomniałem was wywołać.

Wyciek wygląda na zlepek, większość danych jest raczej dosyć stara, lecz nadal dużo z nich dalej działa. Lepiej dmuchać na zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, theqkash napisał(a):

admin.nazwa.pl też jest domyślnie w ten sposób zabezpieczony?  Pytam bo dużo tam do tego panelu jest haseł.

 

Domyślnie aktywna jest ochrona logowania do Panelu Klienta. Ochrona CloudHosting Panel (admin.nazwa.pl) realizowana jest z użyciem haseł Google Authenticator, jej aktywacja jest bardzo prosta.

 

Opis mamy na stronie https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/jak-skonfigurowac-zabezpieczenie-2fa-dla-cloudhosting-panel/

Edytowane przez theqkash
Usunięta jawna reklama operatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, itomek napisał(a):

jej aktywacja jest bardzo prosta:

 

No i super, ale jak ktoś tego sobie nie aktywował, to dowolny człowiek będzie mógł sie zalogować na konta które znalazły się w wycieku, bo 2FA nie ma a z tego co piszesz nic dalej nie zrobiliście z kontami które wyciekły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, theqkash napisał(a):

z tego co piszesz nic dalej nie zrobiliście z kontami które wyciekły?

 

Nic takiego nie napisałem. Tego typu sytuacje u nas są monitorowane na bieżąco, a stosowne działania - zawsze podejmowane. 

 

Zwracam jednak ponownie uwagę, że ufanie hasłom - bez względu na to, jak są "silne" - nie jest dobrym rozwiązaniem, a na przykład w nazwa.pl mamy na tego typu sytuacje świetne antidotum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, itomek napisał(a):

a stosowne działania - zawsze podejmowane. 

 

To może warto byłoby o tym właśnie wspomnieć i opisać te działania, bo właśnie o tym było pytanie autora tematu, zamiast szerzyć wieczną i niekończącą się kampanię sukcesów. Zamiast tego zacząłeś przechwałki o 2FA, które musiałem skrócić, a jak się okazuje nie wszystko co wyciekło i dotyczyło Waszych userów jest tym 2FA zabezpieczone z automatu. 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inne firmy hostingowe, ale dhosting miał dość niedawno kampanię obejmującą fałszywe mailingi podszywające się pod nich. Mailingi te były targetowane w klientów w celu wyłudzenia od nich pewnych danych. Minęło sporo czasu, zanim dhosting podjął temat i zaczął traktować go poważniej, więc nie spodziewałbym się żadnej reakcji z ich strony w - oczekiwanym w takich przypadkach - krótkim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, itomek napisał(a):

 

🙃

admin.nazwa.pl / mysql.nazwa.pl jak się ma do tego wszystkiego ? 🙃 Bo tak chyba na coś koło prawie 4k rekordów średnio to 2F.. coś tam zadziała 🙃 o ile ktoś dłużej niż rok trzymał 🤪  Aż mi się temat z wnioskiem o authifno przypomniał bo tyle z panel.nazwa.pl będzie można wyciągnąć. Jakiemu hackierowi będzie się chciało wniosek papierowy wysyłać, żeby komuś domenę podpierdzielić 😆Teraz rozumiem te wnioski papierowe, jednak jest to jakiś plus.

Edytowane przez Mega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Mega napisał(a):

admin.nazwa.pl / mysql.nazwa.pl jak się ma do tego wszystkiego ? 

 

zacytuję:

 

10 godzin temu, itomek napisał(a):

Tego typu sytuacje u nas są monitorowane na bieżąco, a stosowne działania - zawsze podejmowane. 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weryfikacja dwuetapowa wszędzie gdzie ma się domeny, hostingi to rzecz jasna must-have. Bardziej boli jednak fakt, że rząd nie edukuje wystarczająco kampaniami społecznymi. 0-daye w adobe acrobacie, outlooku, BEEF, pobieranie ukochanego pakietu adobe z  torrentów, z publicznych trackerów gdzie 50% zawiera infostealery, bardzo legitnie wyglądający phishing mailowy od instytucji rządowych, jest tego masa, zawodzi czynnik ludzki po raz kolejny. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hostido.pl napisał(a):

Po analizie i porównaniu danych, zresetowaliśmy hasła użytkownikom dotkniętych wyciekiem oraz poinformowaliśmy ich o zaistniałej sytuacji, wysyłając dodatkowo zalecenia o możliwości włączeniu 2FA. 

W waszej bazie wiedzy brakuje opisu jak posługiwać się 2FA, co zrobić w razie utraty/resetu telefonu. Użytkownik zaawansowany poradzi sobie, użytkownik niezaawansowany kompletnie nie będzie wiedział o co chodzi i w obawie, że coś popsuje lub utraci dostęp do konta - nie skorzysta z tej formy zabezpieczenia.

Edytowane przez Tom X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sempre napisał(a):

Weryfikacja dwuetapowa wszędzie gdzie ma się domeny, hostingi to rzecz jasna must-have.

Zgoda, pod warunkiem porządnej implementacji 2FA (co najmniej dwie metody do wyboru, w tym jedna - SMS), solidnej dokumentacji usługi ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji utraty dostępu do urządzenia za pomocą którego dokonuje się weryfikacji. Banki zazwyczaj robią to dobrze. Polskie firmy hostingowe - zazwyczaj źle albo wcale. I to jest w pewnym sensie dramat środowiska, które powinno wytyczać standardy.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Tom X napisał(a):

Banki zazwyczaj robią to dobrze. Polskie firmy hostingowe - zazwyczaj źle albo wcale. I to jest w pewnym sensie dramat środowiska, które powinno wytyczać standardy.

Nie ma to jak porównywać instytucje mające sieć placówek terenowych z obsługą petenta do firm gdzie dla większości to nawet w ich rejestrowej siedzibie pocałujesz jako petent klamkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kafi napisał(a):

Nie ma to jak porównywać instytucje mające sieć placówek terenowych z obsługą petenta do firm gdzie dla większości to nawet w ich rejestrowej siedzibie pocałujesz jako petent klamkę ;)

Nie trzeba sięgać do TOP50, wystarczy przyjrzeć się TOP10 (a nawet TOP1).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wywołanie nas do tablicy, działaliśmy od wczoraj z odsianiem części nieuporządkowanych danych i sukcesywnie resetowalismy hasła do kont i serwerów.  Skala na szczęście nie była u nas ogromna i dotyczyła mniej niż 1% userów. Całe szczęście nie mamy kodów authinfo dostępnych  w panelu... 

 

Dobijamy ręcznie jeszcze rzeczy, które zostały po pracy skryptów :)

 

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sempre napisał(a):

0-daye w adobe acrobacie

Staram się aktualizować na bieżąco.

9 godzin temu, sempre napisał(a):

outlooku

Od wielu lat trzymam Office 365 który aktualizuje się w tle.

9 godzin temu, sempre napisał(a):

pobieranie ukochanego pakietu adobe z  torrentów, z publicznych trackerów gdzie 50% zawiera infostealery

Płacę 12 euro miesięcznie żeby mieć to na legalu bo GIMP jakoś mi nie leży. Ostatni raz torrenty typu kaza, mule czy emule miałem jak funkcjonowała nazwa własna Neostrada.

 

Nie dostałem żadnego maila z żadnej firmy dotyczącej wycieku danych, resetu haseł etc. Na stronie rządowej dane nie znajdują się na listach wycieku.

22 godziny temu, Konrad napisał(a):

dhosting miał dość niedawno kampanię obejmującą fałszywe mailingi podszywające się pod nich. Mailingi te były targetowane w klientów w celu wyłudzenia od nich pewnych danych

Te maile szły ilościowo w tony. I były dosyć dobrze zrobione.

 

Ogólnie to mam chyba farta że mnie nigdzie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie fart a po prostu rozsądkowe podejście poparte doświadczeniem, kom skierowany był bardziej do sytuacji typowego kowalskiego i do bezradności ministerstwa cyfryzacji, bo jak można nazwać to, że wpadli na taki pomysł dopiero teraz kiedy rozdmuchały to media, takie combolisty pod PL już się zdarzały wielokrotnie, może nie w takiej skali ale i tak spore. Pokazuje to m.in efekt skali, ile rekordów tam jest, ilu kowalskich nie rozumie aktualnych wektorów ataku na windowsa, przeglądarek i nieaktualizowanego softu.

Edytowane przez sempre
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.