Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Czy komuś już hostingi zrzeszone w H88 podniosły ceny/zmieniły ofertę? I gdzie bezpiecznie?


jarodebombel

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Poziomecki napisał:

I bardzo dobrze :) Wiesz jak klienci potrafią zepsuć serwer a później napisać naprawcie, jest z administracją. :)

 

rozumiem po częsci takie postępowanie ale chyba nie doczytałaś do końca albo nie rozumiesz problemu.... od początku administratorzy BH nie wykonywali żadnych operacji na serwerze.... servery były wzięte na opcje SEO bo miały po 200 wspoldzielonych ip...było tam odpalone jeszcze kilka innych usług i własnych konfiguracji. Nagle polowa domen i usług uśmiercona i brak możliwości uzyskania dostępu ...rozumiem ,że to dla Ciebie norma i standard ? Tym bardziej bez żadnego uprzedzenia. Nigdy nie prosiliśmy BH o interwencje na serwerze, od kilku dni otrzymaliśmy informacje ,że oni mają wszystko pod kontrolą i nic nie zrobisz. Kupując usługę podstawowym kryterium prócz wspóldzielonych IP był dostęp do SSH.... min. gdyby nie to równie dobrze mógłbym sobie kupić hosting dedykowany albo współdzielony pod SEO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Poziomecki naprawić ? ależ oczywiście, ostatnia kopia bezpieczeństwa z dnia .... godziny ...., przywracanie zostanie rozpoczęte w przeciągu .... minut/godzin. Oczywiście także świadczymy usługi profesjonalne i możemy naprawić wprowadzone przez Państwa zmiany jednak łączy się to z opłata ... za godzinę lub .... za dzień pracy starszego administratora który wpierw dokona analizy sytuacji, przedstawi stan zastany, po czym ustali z Państwem oczekiwane efekty, przedstawić plan działania i przystąpimy do prac technicznych. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gb1 heheszki.... A Twój ironiczny post jest 100% prawdą.

 

W mojej sytuacji to ja powinien naliczyć zł za utracone dane i totalny brak profesjonalizmu z strony BH.... tym bardziej skoro w cenie jest administracja, która uwaliła prawie wszystko... Podejrzewam ,że ich migracja ograniczała się do przeniesienia użytkowników z poziomu DA pomiędzy serwerami, pliki które były poza strukturą DA i reszta usług poszłaaa.... na dodatek napisze jeszcze ,że support BH nie chce udostępnić nawet aktualnych backupów VPS'a na zewnątrz...co najwyżej mogę sobie zrobić przez DA :)

Edytowane przez Rafiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Poziomecki napisał:

I bardzo dobrze :) Wiesz jak klienci potrafią zepsuć serwer a później napisać naprawcie, jest z administracją. :)

 

I takie u Nas naprawiamy z instrukcją by tak nie robić a pisać do Nas - w 90% to działa.

Mamy większość serwerów z administracją, około `10% z nich jest z dostępem do roota i raz na jakiś czas zdarzy się że klient coś popsuje ( apt-get install mysql-server ;) ).

Wtedy leci zgłoszenie do Nas, naprawiamy i taki klient już wie że lepiej napisać do Nas niż samemu grzebać.

"Za moich czasów"  jak robiłem w BH/netdc/mints też wielokrotnie naprawialiśmy klientom usługi z administracją bo z roota coś wystukali i nikt z tego problemu nie robił. 

Bylo to rok temu, więc nie wiem jak tam jest teraz.

 

Nie wiem, może u innych podejście "zje***eś to płacz i płać bo nie masz wyjścia" działa - my z @Rafał naprawiamy i edukujemy bo to poprostu skuteczniejsze niż wymuszanie opłaty za pomoc.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu "wymuszanie"? Ktoś coś zepsuł ze swojej winy, a teraz naprawiasz mu za darmo... Nie rozumiem też wcześniej w wątku zdziwienia, że jest VPS bez roota. Normalna sprawa. Jeżeli oferujesz usługę administracji nim to nie dajesz roota bo to kończy się tragicznie. A jak ktoś chce roota to po prostu nie oferujesz mu VPSa z administracją. Do wyboru do koloru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, gb1 napisał:

@Poziomecki naprawić ? ależ oczywiście, ostatnia kopia bezpieczeństwa z dnia .... godziny ...., przywracanie zostanie rozpoczęte w przeciągu .... minut/godzin. Oczywiście także świadczymy usługi profesjonalne i możemy naprawić wprowadzone przez Państwa zmiany jednak łączy się to z opłata ... za godzinę lub .... za dzień pracy starszego administratora który wpierw dokona analizy sytuacji, przedstawi stan zastany, po czym ustali z Państwem oczekiwane efekty, przedstawić plan działania i przystąpimy do prac technicznych. :)

 

"Absolutnie to nie jest możliwe", "Mamy za to płacić jeszcze? Wasza usługa jest do du*y", "Za co my płacimy wam tyle pieniędzy", "Ja płacę ja wymagam", "Nie ma opcji z przywróceniem backupu, naprawcie szybko bo tracę pieniądze". To chyba najczęstsze odpowiedzi :)

 

U nas pod tym względem jeszcze jest dopasowywana polityka :) Raz było tak zrypane i nie było możliwości restore backup bo klient nie mógł sobie na to pozwolić. Chyba 6 godzin spędziłem nad najpierw próbą naprawy a później migracją na nowy serwer wszystkich userów :)

Także nie ma tak że się nie znajdzie rozwiązania, ale 6 godzin w plecy było. Klient pisze już z każdą aktualizacją i każdą pierdołą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nrm to raczej kwestia targetu klientów.

Nie po to u nas monitoruje się httpd,MySQL czy nawet kolejkę exima dla każdego serwera żeby klient to psuł.

Root się przydaje chociażby do zaimportowania głupiej bazy przez ssh.

 

Mamy klientów co piszą bo boją się dotknąć konsoli a mamy też takich co sami chcą sobie usługi migrować.

 

Jak sięgam pamięcią jedna dosłownie jedna osoba namieszała nam tak dość na serwerze. Poprawiliśmy klient sam poprosił o zabranie roota bo stwierdził ze więcej namieszał jak się z howto na da.com nauczył a zależy mu na usłudze która działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Poziomecki, ale ja nie pisze o sytuacji której użytkownik coś zepsuł i domaga się naprawy! powtórzę ,że administracją VPS'ami zajmowaliśmy się sami. Po postawieniu systemu z DA przez Biznes-Host wszystkie operacje były wykonywane tylko przez nas (support był o tym informowany ,że będziemy sami administrować serwerami), odpalonych było kilka dodatkowych aplikacji, podpięty podpis elektroniczny do serwisów, uruchomione dodatkowo usługi, dodanych kilka skryptów do crona z palca .... administracja BH nie była proszona o żadne operacje na serwerze VPS.

Serwery nie były wzięte z względu na administrację tylko na współdzielone IP i dostęp do SSH.

 

To ostatnie działania administracji BH wywaliły wszystkie subdomeny i kilka domen głównych, wyczyściły crona, podpisy i dodatkowe usługi instalowane przez nas nie działają... nic tylko płacić :)

 

Nawet jeśli H88 zmieniło jakąś swoją politykę to powinni poinformować o tym klienta, a tym bardziej jeśli administrują jego usługami to chyba wypadałoby o tym poinformować...chociażby dlatego aby samemu nie strzelić sobie w kolano, tak jak to zrobili. Nie wiedzieli co jest na serwerze i zmigrowali go tak ,że zniknęło połowę rzeczy.

 

Zrozumcie proszę ,że to administratorzy BH zepsuli :)

Edytowane przez Rafiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Rafiki napisał:

@Poziomecki, ale ja nie pisze o sytuacji której użytkownik coś zepsuł i domaga się naprawy! powtórzę ,że administracją VPS'ami zajmowaliśmy się sami. Po postawieniu systemu z DA przez Biznes-Host wszystkie operacje były wykonywane tylko przez nas (support był o tym informowany ,że będziemy sami administrować serwerami), odpalonych było kilka dodatkowych aplikacji, podpięty podpis elektroniczny do serwisów, uruchomione dodatkowo usługi, dodanych kilka skryptów do crona z palca .... administracja BH nie była proszona o żadne operacje na serwerze VPS.

Serwery nie były wzięte z względu na administrację tylko na współdzielone IP i dostęp do SSH.

 

To ostatnie działania administracji BH wywaliły wszystkie subdomeny i kilka domen głównych, wyczyściły crona, podpisy i dodatkowe usługi instalowane przez nas nie działają... nic tylko płacić :)

 

Nawet jeśli H88 zmieniło jakąś swoją politykę to powinni poinformować o tym klienta, a tym bardziej jeśli administrują jego usługami to chyba wypadałoby o tym poinformować...chociażby dlatego aby samemu nie strzelić sobie w kolano, tak jak to zrobili. Nie wiedzieli co jest na serwerze i zmigrowali go tak ,że zniknęło połowę rzeczy.

 

Zrozumcie proszę ,że to administratorzy BH zepsuli :)

 

Tak wiem, chciałem trochę OT zrobić jak to jest po drugiej strony barykady :)

 

Jeśli sami administrowaliście to mogli wam zrobić w ogólę ofertę root + DA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafiki napisał:

na dodatek napisze jeszcze ,że support BH nie chce udostępnić nawet aktualnych backupów VPS'a na zewnątrz...co najwyżej mogę sobie zrobić przez DA

 

Na przyszłość będziesz mądrzejszy i za kilka złotych miesięcznie będziesz wykonywał regularny backup do innego dostawcy :)

 

Godzinę temu, Poziomecki napisał:

To chyba najczęstsze odpowiedzi

 

Jaki klient takie odpowiedzi :-) Jak trafnie @Rafał zauważył każdy wybiera sobie segment rynku i klientów.

 

46 minut temu, Rafał napisał:

Root się przydaje chociażby do zaimportowania głupiej bazy przez ssh.

 

Bez roota nie można po ssh zaimportować bazy ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, gb1 napisał:

 

Na przyszłość będziesz mądrzejszy i za kilka złotych miesięcznie będziesz wykonywał regularny backup do innego dostawcy :)

 

 

Jaki klient takie odpowiedzi :-) Jak trafnie @Rafał zauważył każdy wybiera sobie segment rynku i klientów.

 

 

Bez roota nie można po ssh zaimportować bazy ? :)

 

Z tymże BH już chyba blokuje dostęp z poziomu admina do opcji backupu. Pozostaje chyba tylko manualny backup z poziomu usera w godzinach 0-7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że jest, to ja wiem. Mnie jako konsumenta interesują ceny brutto, stąd moja uwaga o zmianie. Jest to natomiast moja subiektywna uwaga, bo wcześniej w tym miejscu widniały ceny brutto.

Dla tych, którzy wchodzili na stronę jedynie raz w roku odnowić serwer, widzieli 49 brutto, a teraz mają 79 netto (97 brutto) mogą się dodatkowo w koszyku niemile zaskoczyć.

 

Wcześniej było jasno i czytelnie napisane "49.20 brutto / 12 m-cy", teraz masz "79 PLN / rok" i szukaj gwiazdek, przełączników czy to netto czy brutto. Takie zabiegi uważam za nie do końca proklienckie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - widziałem te nowe ceny. Też się wkurzyłem, ale w sumie jak przeliczyć na to co było/jest w pakiecie, to na jedno wychodzi.

Na razie nie zamierzam się od nich wynosić, bo jednak przez te lata wszystko było w porządku.

Gdyby coś jakościowo zaczęło się psuć, to wtedy pomyślę.

A z tym brutto/netto... lepiej byłoby brutto, ale też nie przesadzajmy - przelew z automatu nie idzie, widać ile się płaci z podatkiem.

Jak mam nie zapłacić to nie zapłacę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pstryczka netto-brutto to stał się on już w zasadzie standardem w grupie H88  i wynika to z tego, że większość przychodów generują podmioty gospodarcze, dla których ciekawsza jest cena netto. Dlatego ta jest pokazana jako "domyślna". W Hekko to sprawdza się bardzo dobrze, bo każdy może sobie przełączać jak mu wygodnie, a jednocześnie strona nie jest zaśmiecona wszystkimi wariantami. IMHO ważne, żeby w zamówieniu było czytelne i przed opłaceniem zamówienia wszystko żeby było jasne, jaka kwota jest do zapłaty z podatkiem i bez niego.  Kiedy ktoś akurat nie jest podmiotem gospodarczym i się przyzwyczaił do innego sposobu prezentowania to zawsze to będzie jakaś niedogodność, ale firmy zazwyczaj kierują się tym, co woli większość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmioty gospodarcze generują więcej przychodów ale klientów nie-gospodarczych macie na pewno więcej tylko mniej płacą :)

Przeglądam czasami to i owo w różnych ofertach i na którejś marce H88 dość mocno się nadziałem => "O, dobra oferta i jak tanio hmm... aa, to ceny netto. Jak wyglądają brutto... dobra nara =>F4".  Jako potencjalny klient właśnie się zraziłem do marki A. Nadzieję się na markę B i skończy się tak samo. Jak mam jakąś tam wiedzę na temat hostingu to poszukam info kto jest właścicielem, jakie ma marki i z automatu będę skreślał z listy, bez zapoznawania się z ofertą. Jak klient bez wiedzy to albo będzie szukał dalej albo się podda i da zarobić.

Tak to widzę i to nic osobistego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pawel_15 napisał:

Podmioty gospodarcze generują więcej przychodów ale klientów nie-gospodarczych macie na pewno więcej tylko mniej płacą :)

Przeglądam czasami to i owo w różnych ofertach i na którejś marce H88 dość mocno się nadziałem => "O, dobra oferta i jak tanio hmm... aa, to ceny netto. Jak wyglądają brutto... dobra nara =>F4".  Jako potencjalny klient właśnie się zraziłem do marki A. Nadzieję się na markę B i skończy się tak samo. Jak mam jakąś tam wiedzę na temat hostingu to poszukam info kto jest właścicielem, jakie ma marki i z automatu będę skreślał z listy, bez zapoznawania się z ofertą. Jak klient bez wiedzy to albo będzie szukał dalej albo się podda i da zarobić.

Tak to widzę i to nic osobistego.

 

Bzdura. Każdy liczący się hoster utrzymuje istotnie więcej firm, niż klientów fizycznych. Chyba, że jako "hosting" rozumiemy serwisiki hostujące aplikacje, np. jakieś blogi tematyczne dla pań, etc. Typowi dostawcy dedykują swoje usługi biznesowi, a nie klientom fizycznym, bo dla nich nie mają tak naprawdę oferty. Przykładowo, wszyscy z czołówki nastawieni są zasadniczo tylko na klienta biznesowego: home.pl, nazwa.pl, OVH.pl, Hekko.pl, Linuxpl.com, Zenbox.pl, Octawave.pl, itd... Z polskiego top100 (idę o gruby zakład) praktycznie ŻADNA firma nie nastawia się na klienta indywidualnego i zdecydowana większość pokazuje cenniki netto. Taki standard wyznaczyło pierwsze bodaj home.pl, kiedy było jeszcze naprawdę dobrym hostingiem (dla mnie jeszcze 10 lat temu to był hosting-legenda, naprawdę świetny, na wzór zachodni, z dobrym suportem, w dobrej cenie). Teraz to już inna bajka, a szkoda... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idź nabijać posty na WHT, tam jest miejsce na takie mądre wynurzenia...

 

Nazwa.pl zasadniczo dla klienta biznesowego? Chyba zasadniczo dla klijęta kretynicznego który ma przepłacać po dziesięciokroć i który nie wie że za mniejsza kasę może mieć x100 lepszą ofertę jakościowo.

Firma nastawia się na ZYSK z klienta, jedni nastawiają się na biznes, inni na indywidualnego a jeszcze inni na kretyna-barana.

Serio, pieprzysz takie bzdety że naprawdę idź stąd na WHT...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.