Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Domen newGTLD mających ustawione serwery nazw Home.pl jest blisko 20 razy więcej niż domen mających ustawione serwery nazw Nazwa.pl

Stan na dzień 5 grudnia 2023 wygląda następująco:

 

newGTLD

 

Home.pl - 11,941 domen

Nazwa.pl - 646 domen

 

Home.pl wygrywa również w najbardziej znanych końcówkach gTLD, ale tutaj przewaga nie jest już tak gigantyczna jak w przypadku newGTLD:

 

.COM

 

Home.pl - 42,204 domen

Nazwa.pl - 24,236  - domen

 

.NET

 

Home.pl - 2,970 domen

Nazwa.pl - 2,129  - domen

 

.ORG

 

Home.pl - 3,271 domen

Nazwa.pl - 1,834  - domen

 

.INFO

 

Home.pl - 2,111 domen

Nazwa.pl - 1,657  - domen

 

.BIZ

 

Home.pl - 1,077 domen

Nazwa.pl - 830  - domen

 

 

Za jakiś czas kolejne zestawienie które powie nam kto zyskuje a kto traci ;)

 

Edytowane przez Maxx
Opublikowano

Ale co w tym nowego? Nazwa ostatni raz konkurowała na serio z home w 2008 roku ;) Od tego czasu home przejął jasno palmę pierwszeństwa i nigdy jej nie oddał. 

Opublikowano (edytowane)

Domeny gTLD pojawiły się w nazwa.pl stosunkowo niedawno. Dziś nazwa.pl nie konkuruje ilością, ale jakością produktu i dodatków oraz standardem obsługi. Klientom oferujemy rozwiązania premium, które siłą rzeczy nigdy nie były, i z pewnością nigdy nie będą najbardziej popularne. Przyczyna jest prosta - nie każdy ma możliwość, aby z nich korzystać. Wszystkie tabelki, w których porównuje się liczbę usług, można byłoby odwrócić do góry nogami, gdyby pojawiły się hostingi za 1 zł czy inne tego typu elementy "napędowe". Choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę :) 

 

Edytowane przez itomek
Opublikowano

O ile mi wiadomo macie ogromną liczbę produktów dodatkowych, które trzeba utrzymywać. Jakoś średnio mi się chce wierzyć, że tym wygrywacie chociaż wydajności nikt Wam nie odmawia. Standard obsługi? Przecież liczycie użytkowników z N operacji, które są w standardzie o konkurencji.

 

Czy zatem negujesz, że tracicie udział w rynku, a wzrost przychodów którym lubicie się chwalić wynika z dosprzedaży usług dodatkowych?

Opublikowano

Usługi, które mamy w ofercie, są wytwarzane i rozwijane przez nas. Mamy własny software house, dzięki któremu rentowność samej firmy nie zależy od zewnętrznych dostawców. Budujemy rozwiązania, których oczekują użytkownicy i jesteśmy w stanie wytworzyć je bardzo szybko. Nasze usługi to segment premium i chcemy być dostawcą IT dla Klientów, którzy właśnie takiej oferty oczekują. Dodatkowe odpowiedzi znajdziesz w jednym z wpisów na naszym Biurze Prasowym.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 5.12.2023 o 19:03, jvr napisał(a):

Zyskujecie czy tracicie udziały w rynku?


Sprawdziłem chwilę temu stan domen .COM obsługiwanych przez Nazwa.pl. Z pośród ponad 42,000 domen .COM których na początku tego roku rejestratorem była Nazwa.pl - do chwili obecnej ubyło ponad 11,600 czyli ponad 25 % w niecały rok - część skasowana, część wytransferowana do innych rejestratorów. A nowych rejestracji garstka. Bo czy ktoś o zdrowych zmysłach będzie płacił 200 PLN za domenę .COM w Nazwa.pl kiedy u lepszych rejestratorów oferujących o niebo wyższe standardy (jak Auth-info w panelu) i możliwości (jak API) za które może zapłacić zaledwie 40 PLN  i mieć do tego WhoisPrivacy za darmo a za który Nazwa.pl liczy sobie kolejne 200 PLN ?
 

 

W dniu 5.12.2023 o 18:59, itomek napisał(a):

Nasze usługi to segment premium

 

Tą wypowiedzią rozbawiłeś mnie do łez Tomku 🤣 

 

Gdyż usługodawców oferujących usługi klasy premium cechuje kilka istotnych kwestii. A przede wszystkim dostęp do API i Auth-info w panelu co w połączeniu z nie wygórowanymi cenami pozwala profesjonalistom na efektywne zarządzanie oraz monitoring zarówno w kwestii domen jak i również usług hostingowych. A to co potwierdza iż mamy do czynienia z usługami klasy premium - to ciągły wzrost ilości domen i klientów oraz polecania przez nich danej usługi/providera - a jak sam przecież wiesz Tomku - Nazwa.pl jest dokładnym przeciwieństwem każdej z wymienionych cech. 

 

Więc może wyjaśnisz Tomku, co konkretnie nazywasz usługami premium w Nazwa.pl ?

 

  • Lubię 4
Opublikowano
3 minuty temu, Maxx napisał(a):

kiedy u lepszych rejestratorów oferujących o niebo wyższe standardy (jak Auth-info w panelu)

 

Lepszy rejestrator, bo kod authinfo jest w panelu? A Twój idealny bank pewnie pokazuje numer karty kredytowej i PIN od razu po zalogowaniu do konta? I Twój samochód pewnie można otworzyć i uruchomić bez kluczyka? No i w swoim idealnym domu zakładam, że nie masz drzwi, bo po co tracić czas na ich otwieranie...  No nie spodziewałem się na koniec dnia takiego humoru 🤣 

 

9 minut temu, Maxx napisał(a):

Więc może wyjaśnisz Tomku, co konkretnie nazywasz usługami premium w Nazwa.pl ?

 

Podsunę Ci artykuł na naszym blogu, który porusza nurtujący Cię temat https://www.nazwa.pl/blog/hosting-klasy-premium-od-nazwapl 

Opublikowano

Tomku dopóki pisałeś jeszcze trzymając fason, to wszyscy Ci odpuszczali. Obecnie zaczynasz być bezczelny.

Nie rób proszę z nas "forumowych idiotów".  Do tej pory nie odpowiedziałeś, czy nazwa.pl zyskuje udziały w rynku czy też je traci. Na czym polega to premium w porównaniu do innych operatorów? Daleko nie będziemy szukać - nawet home.pl oferuje niższe ceny. W czym realnie jesteście lepsi od nich, skoro za wszelkie dodatki i tak użytkownicy muszą płacić?

 

Posługujesz się frazesami. Nie macie żadnej przewagi konkurencyjnej - bo i Ty nie jesteś w stanie jej wskazać nawet. Support 24/7 nie macie tylko i wyłącznie Wy . Do banku i urzędów możemy logować się online i załatwiać sprawy, a nie możemy dysponować domenami swobodnie których to jesteśmy abonentami. 

  • Lubię 4
Opublikowano (edytowane)

Nie sądziłem, że mój żart będący rozwinięciem "lepszego rejestratora domen" kogoś aż tak poruszy :) Rozumiem, że temat authinfo rozpala od czasu do czasu atmosferę. Nie jest to coś, co w mojej ocenie wymaga wyjaśnień, tym bardziej w stosunku do osób, które same pokazują, że z ofertą naszej firmy nie mają nic wspólnego, bo od momentu rejestracji próbują ją dyskredytować na forum...

 

Każda firma ma prawo kształtować swoją ofertę indywidualnie. W nazwa.pl nie publikujemy authinfo w Panelu Klienta. Osobiście uważam, że pisanie o tym w kontekście przewagi rynkowej dla rejestracji domen jest właśnie... dowcipne. Odpowiem od razu czemu. Prywatnie też jestem użytkownikiem domen internetowych i na palcach jednej ręki mogę policzyć sytuacje, w których potrzebowałem kodu authinfo, aby z jakiegoś powodu przenieść domenę. Mam tez podpis kwalifikowany, którym na co dzień się posługuję i jeżeli chciałbym w nazwa.pl uzyskać kod authinfo, dzięki temu podpisowi wysłałbym po prostu wniosek w PDF. Być może ktoś, kto jest domaintraderem, potrzebuje authinfo co chwilę, ma inne doświadczenia, ale dla mnie jako przeciętnego użytkownika kod authinfo nie jest czymś, czym zaprzątam sobie na co dzień głowę. Sądzę, że wszyscy tutaj wiedzą, że authinfo nie jest tylko kodem do transferu domeny, ale za jego pomocą można po prostu utracić domenę. Większość klientów nazwa.pl to firmy, w których osoba zarządzająca stroną WWW i osoba odpowiedzialna za majątek firmy to zupełnie ktoś inny. Wydzielenie osobnej procedury uzyskiwania kodu authinfo, o który można wnioskować nie tylko pisemnie, ale także w formie PDFa z podpisem kwalifikowanym, pozwala na skuteczne udaremnienie ewentualnych prób fraudów dotyczących przejęcia domeny, o których od czasu do czasu, może nie tu na forum, ale na FB zainteresowani z pewnością czytają. 

 

Co do rozwiązań premium, to w  nazwa.pl mamy jasno zdefiniowaną ofertę usług. Nie oferujemy po prostu rejestracji domen internetowych. To może zaoferować każdy. Nasza oferta, oprócz rejestracji domeny, obejmuje także szereg usług dodatkowych, wśród których można wymienić korzystanie z serwerów DNS Anycast, ochronę DNSSEC, ochronę DNS over TLS, automatycznie konfigurowane zabezpieczenia dla poczty e-mail czy całodobową obsługę techniczną. Ceny i warunki świadczenia usług są znane każdemu, kto jest zainteresowany i chce skorzystać z naszej oferty. Nasi Klienci doceniają to, co otrzymują u nas w pakiecie, a z czego np. webmasterzy mogą po prostu nie być zadowoleni. Dlaczego akurat webmasterzy? Bo w nazwa.pl szereg usług jest automatycznie konfigurowanych lub wliczonych w cenę usługi, a w innych firmach ci sami webmasterzy mogą po prostu doliczyć sobie "roboczogodziny" do faktury dla swojego klienta. Przytoczyłem nie bez powodu link do naszego bloga, gdzie można dokładnie przeczytać, czym są usługi premium. 

 

 

 

Edytowane przez itomek
Opublikowano

Szczerze mówiąc nie mam ochotę na odpisywanie na "zdarcie płyty" ;)

3 raz pytanie - zatem Wasze usługi premium są doceniane i zwiększacie udziały w rynku, czy też je tracicie?

Opublikowano
3 minuty temu, jvr napisał(a):

zatem Wasze usługi premium są doceniane i zwiększacie udziały w rynku, czy też je tracicie?

 

Nie rozumiem, jakie to ma znaczenie, czy ktoś ma więcej zarejestrowanych domen czy też mniej? Napisałem w swoim komentarzu cyt:

 

W dniu 5.12.2023 o 17:23, itomek napisał(a):

Dziś nazwa.pl nie konkuruje ilością, ale jakością produktu i dodatków oraz standardem obsługi.

 

Opublikowano

Konkurujecie o klientów, no chyba, że ich ilość nie jest ważna i dla trzech też będziecie świadczyć usługi. To czy zyskujecie udział w rynku czy też nie (skoro o niego konkurujecie) jest najlepszą odpowiedzią na Twoje twierdzenia. 

 

 

Opublikowano
Teraz, jvr napisał(a):

Konkurujecie o klientów, no chyba, że ich ilość nie jest ważna

 

Oferta nazwa.pl nie jest ofertą masową. Nasze usługi z segmentu premium przygotowujemy dla wymagających Klientów. To rozwiązania, które charakteryzują się wysokim zaawansowaniem technologicznym. Zdradzę, że tuż po nowym roku, w komunikacie prasowym, wszyscy zainteresowani będą mogli przeczytać, w którą stronę będzie ewoluowała nasza oferta. 

Opublikowano

Mi się wydaje @jvr że w nazwie jest trochę inne znaczenie usług premium. 
 

Dla mnie usługa premium to taka, którą zamawiam i działa. Mogę na niej uruchomić co chce i jak chce. Niczym mnie nie zaskakuje, nie muszę się z nikim kontaktować jeśli nie chcę, a sposób działania jest przejrzysty i bezproblemowy. 
 

W perspektywie tej definicji i wiedzy o nagłych zmianach polityki cenowej w nazwie na usługi (dodatkowe opłaty za dotychczas bezpłatne usługi, zmiany okresów abonamentowych i wysyłanie proform „bo ktoś opłaci”) oraz tak prozaicznych rzeczy jak brak możliwości podpięcia domen z zewnątrz bez użerania się z supportem i/lub ponoszenia dodatkowych opłat czyni z nazwy wg mnie hosting premium, ale „tylko z nazwy” ;) 

 

Więc niestety trzeba chyba przyjąć że taka definicja usług premium nie działa wszędzie, bo w takiej nazwie jest po prostu…. inna. Ale która definicja jest lepsza to chyba ocenią klienci a tych zdaje się nie przybywać. 

Opublikowano
6 minut temu, itomek napisał(a):

 

Oferta nazwa.pl nie jest ofertą masową. Nasze usługi z segmentu premium przygotowujemy dla wymagających Klientów. To rozwiązania, które charakteryzują się wysokim zaawansowaniem technologicznym. Zdradzę, że tuż po nowym roku, w komunikacie prasowym, wszyscy zainteresowani będą mogli przeczytać, w którą stronę będzie ewoluowała nasza oferta. 


Nie jesteście usługą masową? Wszystko tam u Was ok? :)

Tak czy inaczej dziękuję za potwierdzenie, że tracicie udział w rynku. Mam nadzieję, że za 2 lata będziecie się chwalić równie cudownym wynikiem EBITDA ;) 

Opublikowano
5 minut temu, theqkash napisał(a):

Mogę na niej uruchomić co chce i jak chce.

 

 

Żeby pogodzić oczekiwania wszystkich, którzy taką definicją będą się posługiwać, nie wiem czy własne DC byłoby wystarczające do spełnienia tak stawianych wymagań 🤔

Opublikowano
21 minut temu, itomek napisał(a):

tak stawianych wymagań


To była mocna przenośnia, ale no podpięcie własnej domeny zarejestrowanej u konkurencji, puszczenie jej przez cloudflare i skonfigurowanie rzeczy w domenie tak jak chcę (np. rekordów CAA czego pewien operator „premium” kiedyś nie umożliwiał) nie są raczej czymś co dla hostingu u operatora nazywającego siebie operatorem premium powinno być niemożliwe :) 

Opublikowano
2 godziny temu, itomek napisał(a):

Lepszy rejestrator, bo kod authinfo jest w panelu?


Auth-info w panelu świadczy iż usługodawca szanuje czas i wolność wyboru klienta a więc już na wstępie to półka wyżej od pozostałych. I z tego powodu nawet początkujący znający już podstawy odnośnie domen wybierają tych dostawców, którzy im tą wolność wyboru dają i nie marnują ich czasu i pieniędzy na idiotyczne procedury świadczące nie tylko o braku szacunku do klienta ale i również o straszliwym zacofaniu technologicznym danego rejestratora. A w tej kategorii zacofanych technologicznie znajduje się Nazwa.pl

 

 

 

2 godziny temu, jvr napisał(a):

Tomku dopóki pisałeś jeszcze trzymając fason, to wszyscy Ci odpuszczali. Obecnie zaczynasz być bezczelny.

 

Jak to mówią - tonący brzytwy się chwyta a wspomniana wyżej utrata 25 % domen w skali niecałego roku której ukryć się nie da - może świadczyć jedynie o tym, iż dany usługodawca idzie na dno szybciej niż Titanic. Nie będzie również zaskoczeniem gdy ów proces nagle przyspieszy po kolejnych absurdalnych krokach wykonanych przez Nazwa.pl w ostatnim czasie. Nie trudno też się domyślić iż wykonano je aby utrzymać dochód na poprzednim poziomie przy znacznie niższej ilości zarówno klientów jak i również usług/domen. Również w tej sytuacji jest oczywiste, iż pozostali klienci Nazwa.pl muszą się przygotować na ostre dojenie bo dla Nazwa.pl najważniejsza jest EBITDA.


 

 

2 godziny temu, itomek napisał(a):

Nie rozumiem, jakie to ma znaczenie, czy ktoś ma więcej zarejestrowanych domen czy też mniej?


Nie trudno policzyć, iż utrata każdej wielokrotności 7,000 domen oznacza dla Nazwa.pl utratę łatwego przychodu na poziomie co najmniej 1 MILIONA PLN, a w stracie tej nie są uwzględnione dodatkowo płatne usługi które im towarzyszyły a które stanowiły czasami wielokrotność ceny odnowienia samej domeny.

 

Natomiast ilość zarejestrowanych domen nie ma tak wielkiego znaczenia jak tendencje świadczące o poziomie usług i atrakcyjności oferty danego usługodawcy. Gdyż jest oczywiste, że odpowiednio wycenione usługi na które jest zapotrzebowanie bezpośrednio wpływają na wzrost zarówno ilości klientów jak i domen i analogicznie kiepskie rozwiązania wraz z równoczesnym podnoszeniem cen powodują utratę zarówno klientów jak i domen/usług. A w kategorii tracących najwięcej - Nazwa.pl jest liderem we wszelkich statystykach.

 

 

 

2 godziny temu, theqkash napisał(a):

Dla mnie usługa premium to taka, którą zamawiam i działa. Mogę na niej uruchomić co chce i jak chce. Niczym mnie nie zaskakuje, nie muszę się z nikim kontaktować jeśli nie chcę, a sposób działania jest przejrzysty i bezproblemowy. 

 

Myślę iż tyczy się to zdecydowanej większości osób. Gdyż nikt nie lubi być ograniczony czymkolwiek jak i również marnować czas na to, co u dostawców usług klasy premium można nie tylko zrobić w czasie kilku sekund ale i również zupełnie darmowo - jak np. ustawienie reverse dns dla IP  - które w Nazwa.pl kosztuje absurdalne 250 PLN netto za każde IP i to nawet w przypadku serwera VPS. A to z kolei świadczy o tym, iż Nazwa.pl liczy na brak znajomość przez klienta realiów na rynku, nazywając usługami premium to, co inni mają w standardzie.

 

Za niższą cenę niż 400 PLN miesięcznie które trzeba zapłacić miesięcznie w Nazwa.pl za tak słabą konfigurację jak VPS Pro ( 4 x 2.2 Ghz, 8 GB RAM, 100 GB Nvme ) + reverse DNS - można u jednego z najlepszych liderów hostingu w Europie - firmie Hetzner.com kupić dedykowaną maszynę o następujących parametrach:

 

Intel® Core™ i9-13900 ( 24 vCPU, rozpędzający się do 5.60 GHz )
64 GB Pamięci ram DDR5 ECC
2 x 1.92 TB Nvme (Gen4)
1 GBit/s gwarantowanej przepustowości
Darmowa konfiguracja revDNS dla każdego IP

Sprzętowy Firewall konfigurowany w panelu

 

Więc sam widzisz @itomek jak zacofana technologicznie i mało atrakcyjna  jest oferta Nazwa.pl w porównaniu do liderów hostingu w Europie oferujących usługi i sprzęt klasy premium w tej samej cenie co Nazwa.pl oferuje słabiutkie VPS-y . Że już o wielkości zasobów i możliwościach nie wspomnę, bo to kopanie leżącego, samozwańczego lidera któremu wydawało się że oferuje coś w segmencie premium ;)

 

Opublikowano
35 minut temu, Maxx napisał(a):

Auth-info w panelu świadczy iż usługodawca szanuje czas i wolność wyboru klienta a więc już na wstępie to półka wyżej od pozostałych.

 

Widzisz, mając kilkanaście domen, jak wspomniałem, użyłem w swojej historii authinfo może 2-3 razy. Inne rzeczy są dla mnie istotne, a nie kod authinfo, którego konieczność wykorzystania mogę sobie zaplanować. A DNS Anycast, DNSSEC, DNS over TLS, CAA, DKIM, DMARC, SPF używam na co dzień.

 

38 minut temu, Maxx napisał(a):

Natomiast ilość zarejestrowanych domen nie ma tak wielkiego znaczenia jak tendencje

 

10-15 lat temu faktycznie tendencje wyznaczało się na podstawie liczby obsługiwanych domen, bo 99,9% hostingów było identycznych i działało na serwerach w The Planet na cPanelu. Dzisiaj, kiedy domeny są po kilka złotych, a technologia cloud zadomowiła się na dobre w rozwiązaniach, które są oferowane, nie uważam aby to domeny były miarodajnym czynnikiem rozwoju. Za średnią pensję można dzisiaj kupić 1000 domen. 10-15 lat temu było to 100 razy mniej. 

 

43 minuty temu, Maxx napisał(a):

jak zacofana technologicznie i mało atrakcyjna

 

VPS to nie serwer dedykowany. Serwer dedykowany oznacza "radź sobie sam". W przypadku VPSów to my zajmujemy się takimi aspektami, jak kwestie awarii sprzętu, w tym dysków, ich wymianą czy dbaniem o infrastrukturę. Serwer dedykowany w dowolnym data center to 30% kosztów. Dlaczego? Bo musisz przede wszystkim mieć stały nadzór administratora nad tym serwerem, który będzie w stanie współpracować z data center w przypadku jakiejkolwiek awarii sprzętowej, a od strony data center musisz mieć gwarancje remote hands z odpowiednio niskim SLA. Osobna sprawa to łącze. Nie wiem, czym jest ten 1 Gbps gwarantowanej przepustowości, natomiast w nazwa.pl serwery VPS uruchamiane w Data Center w Warszawie lub w Amsterdamie i korzystają z naszej sieci, którą zbudowaliśmy tak, aby zapewnić możliwie najniższe czasy dostępu dla każdego naszego użytkownika. W tej chwili (sobota, godz. 0:05), gdy puszczam ping do serwera w hetzner.com z sieci Orange mam odpowiedź w czasie ~30ms. Ping do mojego CloudHostingu oraz do mojego serwera VPS w nazwa.pl to ~4ms, czyli 7,5x szybciej.

Opublikowano

Tomku, to jednak mało korzystałeś z domen albo masz cennik pracowniczy w nazwie.

Płynnie skaczesz pomiędzy funkcjonalnościami hostingu i płatnymi dodatkami. 

 

Jaką przewagę i jakie benefity oferuje nazwa.pl strikte w cenie 200 zł za TYLKO i wyłącznie domenę (bez dodatków, za które jako klient muszę dopłacić). Jakbyś mógł odpisać: w czym jesteście lepsi, aby płacić kilkadziesiąt zł więcej niż w home.pl za strikte domenę? Proszę, tylko nie odpowiadaj, że nie będziesz chciał odnosić się do konkurencji i nie skacz proszę na to co mogę dokupić przy usłudze domeny .pl lub też funkcjonalności hostingu. Na czym polega premium utrzymanie konkretnie tylko i wyłącznie domeny tak jakbym ją brał z innego miejsca? Pamiętaj, że support 24/7 też nie wprowadziliście pierwsi na rynku, więc nie idź tym tropem proszę.

Opublikowano
10 godzin temu, theqkash napisał(a):

Ale chyba nie piszesz o nazwie?

 

Rejestracja nowych domen polskich i domeny .eu w nazwa.pl to w pierwszym roku koszt 5 zł. Nie piszę o odnowieniu, tylko o zakupie domeny, gdyż te ceny są podobne u większości rejestratorów, a koszty odnowień mogą się różnić w zależności od oferty danej firmy. 

 

Godzinę temu, jvr napisał(a):

Proszę, tylko nie odpowiadaj, że nie będziesz chciał odnosić się do konkurencji

 

Rejestrując domenę w nazwa.pl możesz korzystać z technologii DNS Anycast. To nie tylko skrócenie czasu wczytywania stron, dzięki sieci serwerów DNS na wszystkich zamieszkałych kontynentach, ale skuteczna ochrona usług powiązanych z domeną przed atakami DDoS. Oprócz serwerów DNS Anycast, utrzymując domenę w nazwa.pl otrzymujesz dla niej ochronę DNSSEC czy DNS over TLS. Domeny współpracujące z naszym hostingiem korzystają też z automatycznych zabezpieczeń SPF, DKIM (z cykliczną rotacją kluczy) i DMARC. Konsultanci Działu Obsługi Klienta nazwa.pl 24h/7 w kontakcie telefonicznym i e-mailowym pomagają naszym użytkownikom we wszystkich kwestiach związanych z zarządzaniem domeną. Nie ma konieczności korzystania z pomocy zewnętrznych informatyków / webmasterów, każdy użytkownik niezależnie od poziomu swojej wiedzy "internetowej" może mieć pewność, że poradzi sobie z kwestią obsługi swojej domeny. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.