Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o Atthost.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, od niedawna korzystam z usług hostingowych w atthost. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z ich usług, również z BOK'u.

Co myślicie o usługach atthost? Miał ktoś prędzej już z nimi do czynienia?

Z tego co mogę napisać, to mają bardzo intuicyjny panel, który jest dobrze zobrazowany, możliwość podłączenia własnego SSL do danej domeny i pewnie wiele innych :)

Zgłaszajcie swoje opinie

Edytowane przez bartosh
Opublikowano
2 godziny temu, Kapitan_Bomba napisał:

Wydawało się, że nowe forum to nowa jakość jeśli chodzi o szeptanki. A tu nie ;)

Tam gdzie ruch to zawsze będą szeptanki.

Cytuj

 

 

Ocena 5/5 według niezależnego rankingu WHT.

 

 

To natomiast powinni zdjąć ze swojej strony głównej.

Opublikowano (edytowane)

Atthost jest już kilka lat na rynku.... i nie korzystałem ale fakt słyszałem same dobre opinie (realne :) ).

 

Maszyny mieli w OVH, aktualnie chyba trzymają większość w sprincie.

 

Posądzanie od razu o szeptanki to też chyba trochę przesada :) Atthost mocno reklamuje się w mediach społecznościowych - pewnie tam szukają swoich klientów i grupy docelowej - bardzo możliwe ,że ktoś na prawdę szuka o nich opinii albo ma u nich konto.

Edytowane przez Rafiki
Opublikowano

Zapytałem, bo po raz pierwszy korzystam z ich usług. Prędzej korzystałem z linuxpl, ale się przesiadłem. Myślałem, że są użytkownicy, którzy korzystają z ich usług i mogą się wypowiedzieć na ten temat, ale cóż, widzę że czas pokaże :)

Opublikowano (edytowane)

Nie widzę w tym nic dziwnego ,że ktoś chce porównać swój hosting z innymi albo poznać opinie innych na jego temat (ja przejrzałem profil usera bartosh i nie widziałem aby dwukrotnie pisał o atthost).

Kolejna sprawa ,że forum jest nowe i brakuje takich tematów, dobrze ,że znajdują się użytkownicy i zaczynają dyskusje. Nie ma co od razu węszyć wszędzie szeptanek, fakt dzisiaj to popularne zjawisko ale myśle ,że moderacja tego forum będzie wyłapywała takie "smaczki" i nie dopuszczała do dublowania się tematów czy tworzenia zupełnie bezsensownych :)

 

 

Edytowane przez Rafiki
Opublikowano

Jedna z moich klientek trzyma bloga w Atthost. Jak na razie jest zadowolona. Jedyne obawy jakie mam to, że to kiedyś niespodziewanie zniknie. Wciąż odnoszę wrażenie, że to mała firma, która dopiero raczkuje chociaż pewnie to tylko moje uprzedzenia 😜

Opublikowano
Godzinę temu, franiuu napisał:

Jedna z moich klientek trzyma bloga w Atthost. Jak na razie jest zadowolona. Jedyne obawy jakie mam to, że to kiedyś niespodziewanie zniknie. Wciąż odnoszę wrażenie, że to mała firma, która dopiero raczkuje chociaż pewnie to tylko moje uprzedzenia 😜

 

Gdzieś słyszałem, że w tym biznesie najtrudniejsze są pierwsze dwa lata. To już dawno mamy za sobą - istniejemy od 2012 roku :)

Nie mamy zamiaru znikać, wręcz przeciwnie, intensywnie się rozwijamy, co mam nadzieje widać po komunikatach o nowościach u nas.

Daleko nam co prawda do gigantów takich jak nazwa czy home, ale taką małą firmą, która z dnia na dzień może zniknąć to my już od dawna nie jesteśmy :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czyżby jakaś dziura w sieci? U nas wszystko działa, monitoring nie wskazuje problemów. Klienci nie zgłaszają żadnych awarii. Sugeruję sprawdzić traceroute i podesłać nam na maila. 

Opublikowano (edytowane)

Zaraz zobaczę, bo u mnie i strona główna atthost nie działa, moje strony i nie łączy się z ftp

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Naprawione

Edytowane przez bartosh
Opublikowano (edytowane)

@Tomek

W tym czasie epix miał ze sobą problemy, awaria level 3 i tpnetu, ale to mogły być "BGPowe" przerwy ja jedną jaką odnotowałem to były z 2 minuty na przeliczenie tras widocznie klient leciał przez epix / tpnet / level3 

@bartosh

Następnym razem zamiast "nie działa, wszystko leży" wrzucamy tracerouta albo mtr, będzie łatwiej :P

 

 

Niestety monitorowanie całego internetu nie jest możliwe wiec tak na prawdę nie zawsze się widzi, że dostępność do DC jest ograniczona..

Edytowane przez chmiel0ne
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Moja znajomość z atthost.pl trwa od ponad pół roku. W tym czasie przeniosłem na niego prawie 30 stron, głównie WordPressy dla kilku moich klientów. Z tego doświadczenia mogę ich jak najbardziej polecić.

 

Plusy dodatnie ;)

  • stabilność i szybkość działania - jak na razie wszystkie stronki działają bez przerw, nie natrafiłem na żadną awarię, na szybkość nie narzekam
  • prosty, intuicyjny i estetyczny autorski panel - lubię w nim pracować, wszystko, co mi potrzebne idzie zrobić bez problemu w paru kliknięciach
  • obsługa certyfikatów SSL Let's Encrypt i możliwość wgrania własnych certyfikatów
  • dostęp do shella po SSH - mimo, że to standard w hostingach to bez niego nie wyobrażam sobie pracy na serwerze
  • zabezpieczenia dla WordPressa - na poprzednich hostingach miałem ataki na wp-admina i xmlrpc.php, w atthoście spokój
  • indywidualne podejście - potrzebowałem włączenia jednej PHPowej funkcji, która była wyłączona, wysłałem mail i sprawa załatwiona
  • cena

 

Plusy ujemne ;)

  • domyślnie atthost blokuje połączenia na zewnętrzne serwery pocztowe po SMTP (zapewne w celach bezpieczeństwa), na niektórych stronach korzystam z wtyczek, aby maile szły po SMTP zamiast przez mail(). Trochę się nagłowiłem, zanim znalazłem przyczynę, dla której wtyczka nie mogła połączyć się z serwerem. Po kontakcie ze wsparciem odblokowali mi port 587 szkoda jednak, że nigdzie nie dali wzmianki o tej blokadzie.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Zarejestrowałem się i teraz będę "szeptał" ile wlezie... :)

Ale poważnie - uciekam z pewnego hostingu (dobrego, ale cenowo nagle tąpneli ostro w górę).

Brałem pod uwagę webd, kylosa albo atthost.

 

Koniec końców zadałem pytanie na webhostingtalk, ale widzę, że forum zrobiło się martwe i ktoś zaproponował mi rootnode'a.

 

Podsumowując pewne testy, których dokonałem:

 

1. WEBD jest najtańszy (z tych, o których myślałem), ale i najwolniejszy. mój testowy skrypt wykonuje się tam ok. 2,5 sekundy. Panel potrafi działać dosyć wolno jeżeli chodzi o subdomeny, wpisy w domenie itd. Ale do prostych zastosowań wydaje się w porządku. Miałem mały problem z uploadem przez ftp. Opinie na temat webd są różniaste, więc podchodzę do tego trochę jak pies do jeża. O dziwo jako jedyny z testowanych umożliwia wykorzystanie zewnętrznego serwera SMTP przy wykorzystaniu PHPMailera (nie mówię tu o rozsyłaniu spamu, tylko o normalnej wysyłce pojedynczego maila). Nie ma to większego znaczenia (łatwo po prostu założyć konto na serwerze, na którym skrypt się wykonuje), ale jednak może być niekiedy przydatne.

 

2. ATTHOST - znacznie ciekawszy i przejrzystszy panel, cPanel się chowa po prostu, testowy skrypt wykonuje się w ok. 0,4 sekundy. Nie zauważyłem większych problemów w działaniu, jednak jest najdroższy z wymienionych i w wyższej cenie niż pozostałe przy mniejszej powierzchni (25 GB). Do tej pory wystarczało mi 16 GB, ale apetyt rośnie i chętnie bym wykorzystał nieco więcej.

 

3. KYLOS - skrypt testowy wykonuje się w ok. 0,2 sekundy, więc wygląda na najszybszy z w/w. W cenie niższej, niż atthost oferuje 2 x więcej (50 GB). Są wprawdzie limity przy tym pakiecie, ale są one "kosmiczne" (2 TB transferu).  Czytałem natomiast jakieś negatywy odnośnie tej firmy, ale uwagi były co najmniej dziwne. Natomiast Kylos ma, jak dla mnie, zbyt paranoiczne podejscie - jak się czegoś nie da, to się nie da i w ogóle nie ma co próbować. Np. dodanie wpisu NS w domenie podpiętej do Kylosa? Z poziomu CPanelu niemożliwe. Ale na infolinii WEBD (też mają panel bez tej opcji) mogą mi taki wpis dodać administratorzy. Na infolinii Kylosa dowiedziałem się, że nie i koniec (ale mimo wszystko po dłuższej rozmowie zaciekawiłem kogoś tam po drugiej stronie i ma się temu przyjrzeć). Niemniej jednak wszystko tam jest poograniczane - transfer na FTP do 10 MB/s (łącznie), listowanie plików przez FTP do 10 tys. na katalog (czemu?) plus ileś tam innych ograniczeń, które zapalają mi w głowie czerwoną lampkę.

 

Jako ciekawostka - webd ma chyba najmniejsze ogranicznie prędkości wysyłania FTP. Testowałem wysyłając 4 duże pliki równocześnie i webd był najszybszy (przyjął średnio ok. 30 MB/s), potem atthost (ok. 20 MB/s) i Kylos (ograniczony do 10 MB/s,). Przykłaodowo home.pl jest pod tym (jedynym chyba) względem mistrzem - 80-90 MB/s! Ale może po prostu nie wpadli jeszcze na to, żeby ograniczyć upload, bo download jest już u nich znacznie gorszy. Ok, ktoś może powiedzieć, że mało osób ma takie możliwości uploadu, ale ja akurat mam i cieszy mnie, gdy mogę klientowi wysłać np. 500 MB plik do akceptacji czekając jak najkrócej na jego przesłanie. I przy okazji - serwer, z którego uciekam, ma tak ok. 30 MB/s z wahaniami.

 

Webd raczej odrzucę (chociaż cena kusi), waham się jedynie między Atthostem a Kylosem (a obecnie już w zasadzie chyba tylko Atthost wchodzi w grę). Zależy mi na długim okresie użytkowania. Dobry program partnerski też mile widziany. Głównie chodzi mi o przestrzeń (ale powiedzmy, że 25 GB też jest spoko), szybkość działania i stabilność (żeby jak najrzadziej występowały "chwilowe problemy techniczne"). Dodatkowo wolę podejście luźne, niż paranoiczne (jedyna zaleta serwerów home.pl - nie mają paranoicznego podejścia do wszystkiego, co "podejrzane"), ale to chyba obecnie wspólna cecha wszystkich hostingów.

 

I nie,  nie jestem leniem, który nie poczytał sobie opinii na temat w/w hostingów. Ale posty o nich są mało przekonujące i przeważnie stare (np. w jednym z postów jako alternatywę spora część ludzi podawała "znacznie lepszy hosting", który obecnie w ogóle nie istnieje - jak widać te rady nie były zbyt dobre).

 

  • Lubię 1
  • 1 rok później...
Opublikowano

Przetestowałem AttHost u siebie więc wrzucam linka do recenzji i testów - moze komuś się przyda:

 

https://jakwybrachosting.pl/recenzja-atthost/

 

Sprawdziłem: ofertę, parametry, szybkość/wydajność (8 różnych testów), pocztę e-mail, kwestie bezpieczeństwa (10 elementów), uptime, panel, support (tajemniczy klient 😎)

 

W skrócie:

  • Na plus obsługa Perl, Python, Ruby, Django, NodeJS i innych czego nie ma w zbyt wielu hostingach, backup 2x na dobę, skuteczny WAF i szybki support, który odpowiadał czesto w ciągu 1 minuty na maile.
  • Na niewielki minus brak HTTP/3 i dysków SSD NVMe.

 

Szczegóły w recenzji.

Jest tam też orócz wyników wszystkich testów monitoring uptime na żywo (sprawdzany co 5 minut z 8 lokalizacji) i kod rabatowy (gdyby ktoś chciał skorzystać).

  • 1 rok później...
Opublikowano

Rozumiem że to zapewne "zachęta" do przejścia do nowej oferty, niemniej jakoś to tak wygląda chyba nienajlepiej:

 

image.png

 

Sytuacja dotyczy starszych kont bez "Plus" w nazwie. 

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Przez 4 lata nie ma żadnej nowej opinii, więc napisze własną na podstawie własnych paroletnich doświadczeń o korzystaniu z usług tej firmy. Dodatkowo zachęciła mnie wiadomość wysyłana po rezygnacji z usług:

Cytat

Zauważyliśmy, że w ostatnim czasie usługa XXX nie została odnowiona.
Co moglibyśmy zrobić inaczej aby przekonać Cię do korzystania z naszych usług? Zależy nam na dobrych relacjach z naszymi klientami oraz wysokiej jakości świadczonych usług. Bardzo doceniamy Twoją opinię bo chcemy się dalej rozwijać i edukować.

Pogrubienie dodałem sam i do tego punktu chciałbym się odnieść najbardziej.

Hostowałem głównie rozwiązania nosql czyli statyczne strony html, php laravel z bazą w json czy python flask z zewnętrznym api.

Dla tych, którzy nie chcą czytać. Było dobrze, od roku jest źle.
 

Zaczynając od elementu związanej z koniecznością zmiany oferty z powodu przedstawionego powyżej gdzie wymusza się na kliencie przejście na nowszy pakiet, bo ten chce korzystać z nowszego oprogramowania jest to mega słabe.
Powinno się od klientów wymagać zapłaty za stare wersje softu, który trzeba utrzymywać, a nie od tych co chcą być up-to-date. Dotyczy to całej branży, a nie tej jednej konkretnej firmy. Uczycie klientów lenistwa, tworzycie dług technologiczny i podejścia skoro działa to po co ruszać.
 

Wymienię pozytywne cechy, do wybranych będę miał pewne zastrzeżenia które przedstawie w dalszej części.

  1. Przejrzysty panel
  2. Duży wybór technologii, które można hostować
  3. Sensownie działająca poczta
  4. Bardzo dużo narzędzi dostępnych po ssh
  5. Indywidualny adres ipv6
  6. Separacja stron
  7. Nie pchanie na siłę litespeed web serwera jak większość na rynku
     

Poniżej negatywne cechy jakie zdecydowały o zmianie usługodawcy.

  1. Panel jest wolny. Dodanie bazy danych - czekamy 10 minut aż zacznie działać. Dodanie nowej strony - kolejne oczekiwanie. Zmiana hasła do skrzynki - znowu czekamy 10 minut. Prawdopodobnie wykonanie trafia do systemu kolejkowego i czeka na wykonanie. Najwyraźniej nie wyrabia. Wrzucenie strony, żeby przedstawić komuś zamiast trwać 5 minut trwa pół godziny.
  2. Strony nawet w czystym html mulą. Strona, która ma 400kB, która nawet serwerowana na współczesnym kalkulatorze będzie działa szybko wczytuje się do 5 sekund. Dla chcących zarzucić, że są to słowa rzucone na wiatr. Daje link do systemu mierzącego szybkość stron, który przewija się na tym forum https://webspeed.pl/avg.wordpress.atthost.pl gdzie dobrze widać o czym piszę, a dodatkowo dochodzi tutaj jeszcze narzut bazy danych.
  3. Poczta od początku roku 2024 zaczęła działać tragicznie. Pobieranie po imap trwa długo, to samo przez web klient. Wzrosła ilość spamu, który filtr antyspamowy określał na niską wartość jakby to była zwykła wiadomość.
  4. Aktualność oprogramowania, o tym już 2 lata temu w recenzji pisał @kazur. Aktualnie stan jest tragiczny. Najnowsza wersja php to:
    PHP 8.2.5 (cli) (built: Apr 12 2023 15:26:39) (NTS)

    Patrząc jeszcze dalej:

    Linux u22 3.10.0-962.3.2.lve1.5.56.el7.x86_64 #1 SMP Thu May 27 10:10:44 UTC 2021 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
  5. Oczywiście może istnieć live patch kernela, tylko 200 parę dni uptime temu zaprzecza. Dodatkowo za długo pracowałem w tej branży aby w takie cuda wierzyć. Pozostałe oprogramowanie typu python czy nodejs w podobnych wersjach z końca roku 2022. Coś tutaj poszło nie tak.

  6. Ten punkt przypomniał mi dzisiaj, o tym aby wysłać tę przygotowaną wcześniej recenzje. Duża ilość awarii, spadające SLA
    Cytat

    Last 30 days
        99.901%
        4 incidents, 42m, 54s down

    Przy czym nie jest to problem z danym serwerem na którym jest konto hostingowe, tylko często nie działa cała infrastruktura na poziomie sieci, np. dzisiaj od godziny 11:18 do 11:50. Włącznie ze stroną główną firmy.


Do obsługi supportu nie mogę się wypowiedzieć, korzystałem realnie 2 razy, odpowiedź i rozwiązanie było szybkie. Pozostałe zgłoszenia dotyczyły awarii lub problemów po stronie usługodawcy.
To samo dotyczy backupów. Nie korzystałem, są dostępne w panelu, ale tylko dla plików i baz. Należę do grupy która sama tworzy kopie oraz do tych co nie uważają, że firma hostingowa tworzy backupy i to wystarczy.
Ceny należą do rynkowej średniej, nie ma tutaj potrzeby ich analizy.
 

Podsumowując nie polecam. Firma owszem oferuje usługi, których próżno szukać u innych dostawców ale poziom jakości mocno spadł. Nie wykonywałem żadnych testów syntetycznych w celu tej recenzji. Podobnie nie ma znaczenia czy firma korzysta z dysków nvme czy ssd, równie dobrze może korzystać z odpowiedniej konfiguracji z dyskami talerzowymi a usługi będą działać z podobną szybkością.

Edytowane przez l0calh0st
Opublikowano

Też dosałem maila o tym, że dawno nie było opinii o firmie Atthost z prośbą o jej wystawienie.

Więc ok.

Podoba mi się czas REAKCJI serwera i podoba mi się panel. Na duży plus, że nie jest to żaden cPanel czy inne tego typu badziewie. Ceny również są znośne.

 

Minusów też jest parę.

 

1. Program parnterski  - nie wiem jak można uznać użytkownika za partnera biznesowego, skoro daje mu się 20% prowizji od kwoty netto, ale tylko jednorazowo - potem gdy polecony klient płaci, to w kolejnych latach partnerstwo polega na tym, że Atthost dostaje całą kasę, a ich "partner" (czyli Wy) zero. Widziałem wiele programów partnerskich i wszystkie premiowały osoby polecające usługi w ciągły sposób. Osobiście nie widzę sensu w namawianiu kogoś, żeby przedłużył usługę, bo nic z tego nie mam. Ok, mogę polecać ot tak po prostu jeżeli mi się podoba, ale to nie jest wówczas żadne "partnerstwo". Przez PP rozumiem stałą relację biznesową - ja polecam usługi, pilnuję, żeby ktoś je przedłużał, a firma płaci mi prowizję. Widocznie wąż w kieszeni się odzywa w Atthoście.

 

2.  Prędkość transmisji danych z- i do FTP (oraz pzez web). Większe pliki to jest porażka - mamy 2024 rok, a jeci to z prędkością mocno ograniczoną. Znam tańsze hostingi, w których prędkość jest większa o wiele. Po co te limity? Kiedyś nawet to zgłaszałem, ale dostałem jakąś generyczną odpowiedź w stylu "dziękujemy za uwagi" itd.

 

3. Zbyt płaska oferta jeżeli chodzi o pojemność. Zaczyna się nieźle, potem są droższe oferty i więcej powierzchni, ale ta powierzchnia zwiększa się niemrawo. Wolałbym bardziej zachęcające skoki pojemności - ale to kwestia indywidualna.

 

Ogólnie na plus.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.