Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może miesiąc to nie jest długi okres czasu ale w jakiś sposób jest miarodajny. Właścicieli Webh.pl nie będę już wystawiał na próbę :D więc szybko na temat spamu - nie stwierdzono. Nie znajduję go na mojej prywatnej skrzynce gdzie ostatnie miesiące przychodziło go za dużo i nie znalazłem go na skrzynce która od lat była bombardowana spamem ze wszystkich stron x50 dziennie we wszystkich językach świata.

Jeżeli coś się zmieni - mam nadzieje że nie - to dam znać

Opublikowano
Godzinę temu, Pawel_15 napisał:

Może miesiąc to nie jest długi okres czasu ale w jakiś sposób jest miarodajny. Właścicieli Webh.pl nie będę już wystawiał na próbę :D więc szybko na temat spamu - nie stwierdzono. Nie znajduję go na mojej prywatnej skrzynce gdzie ostatnie miesiące przychodziło go za dużo i nie znalazłem go na skrzynce która od lat była bombardowana spamem ze wszystkich stron x50 dziennie we wszystkich językach świata.

Jeżeli coś się zmieni - mam nadzieje że nie - to dam znać

Czy wiesz zatem gdzie ten spam trafia i na jakich zasadach?

  • Lubię 1
Opublikowano

Nie wiem i szczerze mówiąc jestem przeszczęśliwy że nie muszę tych maili w cyrylicy oglądać. Nie wiem gdzie to znika ale grunt że nie muszę tego syfu oglądać.

Opublikowano
11 godzin temu, Pawel_15 napisał:

Nie wiem i szczerze mówiąc jestem przeszczęśliwy że nie muszę tych maili w cyrylicy oglądać. Nie wiem gdzie to znika ale grunt że nie muszę tego syfu oglądać.

Ciekawe podejście, ale jeśli czujesz się z tym szczęśliwy i zadowolony to jak to sprzedawcy powiadają:  klient nasz Pan :D

  • Lubię 1
Opublikowano

W dobrze zarządzanej poczcie spam powinien trafiać do folderu SPAM. Jeśli znika na niejasnych zasadach, to nie najlepiej świadczy o operatorze, niezależnie od tego czy komuś z tym dobrze czy nie.

  • Lubię 1
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Tom X napisał:

W dobrze zarządzanej poczcie spam powinien trafiać do folderu SPAM. Jeśli znika na niejasnych zasadach, to nie najlepiej świadczy o operatorze, niezależnie od tego czy komuś z tym dobrze czy nie.

Oczywiście to dla wiadomości które zostały zaakceptowane do przetwarzania.

 

Natomiast oczywiście na innym poziomie operator poczty może nie przyjmować danego typu wiadomości lub połączenia. Jednak powinien jasno powiadomić serwer próbujący dostarczyć wiadomość o powodzie dla którego dane połączenie lub wiadomości nie zostanie przyjęta do dalszego przetwarzania. 

Edytowane przez gb1
  • Lubię 1
Opublikowano
8 minut temu, Tom X napisał:

W dobrze zarządzanej poczcie spam powinien trafiać do folderu SPAM

Obawiam się, że nie znajdziesz takiego usługodawcy pocztowego, który *każdą* wiadomość uznaną przez niego jako spam będzie przyjmował i zapisywał.

 

 

14 minut temu, Tom X napisał:

Jeśli znika na niejasnych zasadach, to nie najlepiej świadczy o operatorze

Pytanie, co oznaczają jasne zasady. Heurystyka bayesowska czy inne spamowe AI to wybitnie niejasne zasady - nijak nie pozwolą ci stwierdzić konkretnie dlaczego ta konkretna wiadomość jest spamem, co najwyżej ulubione "bo była podobna do innych takich uznawanych jako spam" - co tak naprawdę nic nie mówi.

 

Nawiązując trochę do wątku - to dla mnie wyrażenie

12 godzin temu, Pawel_15 napisał:

Nie wiem gdzie to znika ale grunt że nie muszę tego syfu oglądać.

to raczej żartobliwe określenie, że w skrzynce @Pawel_15 ma dokładnie to, czego potrzebuje i nie musi ani niechcianych wiadomości oglądać w inboxie, ani też szukać zagubionych wartościowych wiadomości po folderze ze spamem i niezbyt go te technikalia interesują.

  • Super! 1
Opublikowano (edytowane)

Wyjaśniając zasady działania antyspamu u nas:

 

1. Korzystamy w naszym Cloud Hostingu m.in. z komercyjnych rozwiązań antyspamowych, stąd też ich wysoka skuteczność. 
2. Obsługa spamu odbywa się zgodnie ze sztuką. Jeśli wiadomość jest odbijana, do nadawcy wraca informacja zwrotna. Jeśli wiadomość ma jednak do odbiorcy dotrzeć, trafia do spamu jeśli jest spamem, a jeśli nie jest to trafia po prostu do stosownego folderu na skrzynce.

3. Bardzo cieszy nas, że klienci są zadowoleni z wprowadzonych przez nas rozwiązań.  Najlepiej na własnej skórze przetestować, jak działają nasze rozwiązania w zakresie ochrony przed spamem. Świetnie się składa, bo aktualnie mamy promocję, która jest idealną okazją do zweryfikowania naszej oferty. Szczegóły na stronie: https://order.webh.pro/promo-zyskaj/ 

Edytowane przez webh
  • Lubię 2
Opublikowano
4 minuty temu, webh napisał:

1. Korzystamy w naszym Cloud Hostingu m.in. z komercyjnych rozwiązań antyspamowych, stąd też ich wysoka skuteczność. 

Z ciekawości zapytam z których rozwiązań obecnie korzystacie?

Opublikowano
2 minuty temu, webh napisał:

 Jeśli wiadomość ma jednak do odbiorcy dotrzeć, trafia do spamu lub do stosownego folderu na skrzynce.


Zatem to co "trafia do spamu" nie jest widoczne z poziomu skrzynki, bo nie trafia do stosownego folderu i nie da się tego zobaczyć. Dobrze rozumiem?

Opublikowano
Godzinę temu, Tom X napisał:


Zatem to co "trafia do spamu" nie jest widoczne z poziomu skrzynki, bo nie trafia do stosownego folderu i nie da się tego zobaczyć. Dobrze rozumiem?

 

A jak korzystasz z poczty? Przez webmaila czy jakiś program pocztowy?  A jeśli program pocztowy to przez IMAP czy POP? Jeśli przez POP to nie zobaczysz folderu spamu, ani żadnego innego podfolderu utworzonego na skrzynce, bo tak działa POP.

Opublikowano
2 minuty temu, gb1 napisał:

Z ciekawości zapytam z których rozwiązań obecnie korzystacie?

 

Ciekawość, jak to mówią, to pierwszy stopień do piekła 😉

Dobrze wiesz, że jako firma hostingowa, nie możemy zdradzać swoich rozwiązań, które dają nam przewagę nad konkurencją. Niemniej, uzyskałem zgodę, na uchylenie rąbka tajemnicy. Jedynym z elementów pozwalających nam odpowiednio skalować zasoby, oraz skutecznie chronić naszych klientów przed spamem jest cluster Proxmox Mail Gateway.

 

2 minuty temu, Tom X napisał:

Zatem to co "trafia do spamu" nie jest widoczne z poziomu skrzynki, bo nie trafia do stosownego folderu i nie da się tego zobaczyć. Dobrze rozumiem?

 

U nas działa to hybrydowo, gdyż sam spam występuje u nas w formie swego rodzaju kwarantanny, która widoczna jest z poziomu administratora konta. Jeśli wiadomości zostają uznane za spam, trafiają do tej kwarantanny na 30 dni. Administrator konta ma wtedy możliwość przeanalizowania takich wiadomości w panelu, gdzie widzi przy każdej skrzynce skrótową listę zawierająca datę, nadawcę, odbiorcę i temat wiadomości - bez jej treści, po czym może podjąć decyzję o tym co z wiadomością się stanie, gdzie jedną z opcji jest doręczenie do skrzynki odbiorczej. Rozwiązanie zostało przez nas dokładnie przetestowane i w praktyce zaglądanie do tej kwarantanny nie powinno mieć miejsca przy żadnych prawidłowych wiadomościach. 

 

Jeśli wiadomość w kwarantannie nie będzie widoczna, oznacza to, że została odrzucona już na poziomie sesji SMTP i w takiej sytuacji nadawca otrzymuje stosowny komunikat.

 

Logi dla takich sytuacji są obecnie dostępne po kontakcie z supportem, a obecnie nasz zespół developerski pracuje nad tym, aby dostęp do nich był z poziomu panelu.

  • Lubię 3
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, webh napisał:

U nas działa to hybrydowo, gdyż sam spam występuje u nas w formie swego rodzaju kwarantanny, która widoczna jest z poziomu administratora konta. Jeśli wiadomości zostają uznane za spam, trafiają do tej kwarantanny na 30 dni. Administrator konta ma wtedy możliwość przeanalizowania takich wiadomości w panelu, gdzie widzi przy każdej skrzynce skrótową listę zawierająca datę, nadawcę, odbiorcę i temat wiadomości - bez jej treści, po czym może podjąć decyzję o tym co z wiadomością się stanie, gdzie jedną z opcji jest doręczenie do skrzynki odbiorczej. Rozwiązanie zostało przez nas dokładnie przetestowane i w praktyce zaglądanie do tej kwarantanny nie powinno mieć miejsca przy żadnych prawidłowych wiadomościach.


Rozumiem.  To oznacza, że właściciel konta e-mail, który nie posiada funkcji administratora, nie ma dostępu do kwarantanny swojego konta. Z kolei właściciel konta e-mail ze statutem administratora musi logować się do Panelu Administracyjnego, by podejrzeć kwarantannę konta e-mail. Nie oceniam. Być może są zwolennicy takich rozwiązań u których się to sprawdza, dla mnie byłoby ono nie do przyjęcia. Filtr antyspamowy o 100% skuteczności nie istnieje.

Natomiast dziękuję bardzo za rzeczowe wyjaśnienie.

Edytowane przez Tom X
  • Lubię 1
Opublikowano
25 minut temu, webh napisał:

Dobrze wiesz, że jako firma hostingowa, nie możemy zdradzać swoich rozwiązań, które dają nam przewagę nad konkurencją.

Możecie zdradzać, sami podejmujecie decyzję że nie chcecie. To żadne wielkie know how, zasłanianie się przewagą konkurencyjną przyznam że budzi uśmiech na mojej twarzy za co dziękuję :) Natomiast przewagą konkurencyjną jest sposób w jaki konfigurujecie, integrujecie oraz utrzymujecie w czasie daną usługę. 

 

Osobiście uważam że rozwiązań komercyjnych jest dość sporo i zawsze warto porozmawiać oraz wymienić się doświadczeniem.

 

29 minut temu, webh napisał:

Jeśli wiadomość w kwarantannie nie będzie widoczna, oznacza to, że została odrzucona już na poziomie sesji SMTP i w takiej sytuacji nadawca otrzymuje stosowny komunikat.

 

Doprecyzowując (jednak reprezentujemy tutaj branże techniczną) to nie macie wpływu na to czy nadawca otrzyma stosowny komunikat. Jedynie macie wpływ na to czy odpowiedni komunikat zostanie przekazany w chwili odrzucania wiadomości na etapie sesji smtp. 

Opublikowano

Tak czytam i czytam i trochę zbaraniałem. Zawsze byłem święcie przekonany że skuteczny antyspam to taki dzięki któremu tony syfu nie lądują w folderze spam tylko wylatują w kosmos bez konieczności zaglądania do folderu spam. Wiadomo że nie ma skutecznego w 100% i od biedy jakiś zabłąkany mail na skrzynce się pojawi i trafi do stosownego folderu. Czyżbym całe życie żył w błędnym przekonaniu?

Opublikowano (edytowane)

@Pawel_15 dlaczego od razu błędne przekonanie? Posiadanie własnych oczekiwań i potrzeb, nie jest błędne według mnie. 

 

Jeśli jesteś zadowolony z usługi z której korzystasz oraz działa tak jak oczekujesz, to uważam że dostawca zaspokaja Twoje oczekiwania.  

 

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. W znacznej mierze doświadczenie oraz wiedza definiuje nam punkt siedzenia, co z koleji ma wpływ na postrzeganie świata czyli punkt widzenia.

 

Jak wcześniej wspomniałem warto rozmawiać i poznawać punkt widzenia innych, w ten sposób się uczymy.

Edytowane przez gb1
  • Lubię 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

@Mruczek

 

Hej, pamiętaj, ze oferta KVM Mini korzysta z innych procesorów, niż KVM Standard (inna generacja). Jeśli występują u Ciebie jakiekolwiek problemy, napisz do nas, postaramy się je rozwiązać.

 

PS: w przyszłym tygodniu zmodyfikujemy ofertę mini o nowe procesory.

Opublikowano

Wiem, ID=24105 jest z gamy Standard, a ma 1,8GHz i powtarzające się czkawki w wydajności. Mam nieodparte wrażenie, że ustąpiły po moim poście tu na forum, ale pewnie się nie znam.

Na Mini nie narzekam, bo też mam dla nich inne zastosowanie. Mniej wymagające niż Windows.

Opublikowano

Które funkcjonalności zarządzania wirtualną maszyną (vps) są dla Was najbardziej istotne i kluczowe? Które uważacie że byłoby świetnie gdyby były dostępne dla vps?

 

Na przykład w mojej ocenie możliwość przenoszenia dysków między wirtualnymi maszynami oraz konsola przez panel administracyjny są kluczowe. Jakie jest Wasze zdanie?

 

Z ciekawości pytam przy okazji dyskusji dotyczącej wirtualnych maszyn.

Opublikowano
48 minut temu, Jakub napisał:

Jakie to CPU będzie?

 

Nowa wersja Mini będzie na procesorach AMD.

 

31 minut temu, gb1 napisał:

w mojej ocenie możliwość przenoszenia dysków między wirtualnymi maszynami oraz konsola przez panel administracyjny są kluczowe

 

Jeśli tak, to u nas te rzeczy są możliwe, zapraszamy ;)

 

  • Super! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.