Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, dhosting.pl napisał:

Cytowany tweet w ironiczny sposób pokazuje, że wprowadzanie kolejnych, często dość wysokich opłat za – w tym wypadku – „wolność wyboru” jest absurdalna. Tak, nie zgadzamy się z takimi praktykami, tak, będziemy o nich pisać i nie przestaniemy tego robić. Ironicznie, prześmiewczo, z humorem – bez obijania kijem po nerach. ;) 

Coś u Was za dużo tej ironii, śmieszkowania, chęci pomocy przy awariach innym etc. Serio jeśli nie widzicie w tym problemu, pchając wózek czegoś takiego jak "manifest zmian na lepsze" to dobrze Wam to nie wróży. 

 

Uciekamy od merytoryki na rzecz tanich zagrywek, to wcale nie polepsza sytuacji branży. Ja rozumiem, że web hosting może być zabawny, ale te memy i śmieszkowanie to bardziej na pudelka, a nie na front zmian na lepsze.

 

22 godziny temu, dhosting.pl napisał:

O, wręcz przeciwnie, akcja przyjęła się bardzo dobrze, cały czas dyskusje na ten temat pojawiają się w sieci. 

Jak wyszła tak świetnie to zaktualizujcie stronę kampanii bo po niej tego nie widać. Jaki raport? Ta infografika?? :D Bądźmy poważni chociaż na forum specjalistów. ;)  Takimi kolorkami i bajerami można próbować przekonywać zielonych klientów.

 

Do partnerów niestety nie dołączył żaden poważny hosting, obawiam się, że skutecznie odstraszyliście większość potencjalnych  partnerów już startem akcji jako brand dhosting. Dobrze, że zreflektowaliście (co prawda dopiero po uwagach), ale co w świat poszło to poszło niestety.

 

Edytowane przez h0sting
  • Super! 1
  • Zażenowany 1
Opublikowano
4 minuty temu, h0sting napisał:

Coś u Was za dużo tej ironii, śmieszkowania, chęci pomocy przy awariach innym etc. Serio jeśli nie widzicie w tym problemu, pchając wózek czegoś takiego jak "manifest zmian na lepsze" to dobrze Wam to nie wróży. 

 

19 minut temu, h0sting napisał:

Uciekamy od merytoryki na rzecz tanich zagrywek, to wcale nie polepsza sytuacji branży.

 

Robimy różne rzeczy, ironiczne zwracanie uwagi na problemy branży, to tylko jedno z nich, ale również najbardziej skuteczne. Celujemy w ogół, nie do garstki specjalistów, a ogół codziennie bombardowany jest pomijalnymi informacjami, dlatego walka o uwagę wymaga kreatywności i eksperymentów z formą. Zwracanie uwagi i wywoływanie dyskusji w ten sposób działa i liczy się efekt końcowy, a ten stopniowo osiągamy. 

 

32 minuty temu, h0sting napisał:

Ja rozumiem, że web hosting może być zabawny, ale te memy i śmieszkowanie to bardziej na pudelka, a nie na front zmian na lepsze.

 

Memów nie ma na froncie zmian. I tak, pewnie, że może być zabawny, trzeba mieć dystans i długoterminowo patrzeć na szerszą perspektywę. Nie ma drugi na skróty, to harówa. 

 

37 minut temu, h0sting napisał:

Jaki raport? Ta infografika?? :D Bądźmy poważni chociaż na forum specjalistów. ;)  Takimi kolorkami i bajerami można próbować przekonywać zielonych klientów.

 

To przecież właśnie do niech ma trafiać ta komunikacja, bo to oni stanowią o sile i skali rynku. 

 

43 minuty temu, h0sting napisał:

Do partnerów niestety nie dołączył żaden poważny hosting, obawiam się, że skutecznie odstraszyliście większość potencjalnych  partnerów już startem akcji jako brand dhosting. Dobrze, że zreflektowaliście (co prawda dopiero po uwagach), ale co w świat poszło to poszło niestety.

 

Front zmian, to tylko część działalności, jaką prowadzimy w ramach współpracy z innymi firmami, to nie wszyscy partnerzy.  „Poważny hosting”? :S Inicjatywa powstała właśnie po to, by wspólnie tworzyć siłę, wymieniać się poglądami, know-how i dobrymi praktykami. Zależy nam na tym, aby jak najwięcej firm weszło na wyższy lvl.  Widzimy, że wspólny wysiłek zaczyna przynosić rezultaty i coś drga w świadomości klientów, dlatego robimy swoje. 

 

Cieszę się, że dyskusja jest żywiołowa, dla mnie to znak, że idziemy w dobrym kierunku :)

3 godziny temu, l3szcz napisał:

"Tydzień bez pozwu w pakiecie bezpieczeństwa za 150 zł/mc" - a uchroni mnie to przed nazwą?

 

Zależy jakiej nazwy użyjesz. ;)

  • Lubię 1
  • Super! 1
Opublikowano
3 godziny temu, dhosting.pl napisał:

To przecież właśnie do niech ma trafiać ta komunikacja, bo to oni stanowią o sile i skali rynku. 

Eee dywersyfikacja rynku hostingowego w Polsce mówisz interesuje przeciętnego klienta hostingu?  ;) Bądźmy poważni i nie traktujmy tej rozmowy jak sprzedaży produktu. ;)

 

3 godziny temu, dhosting.pl napisał:

Front zmian, to tylko część działalności, jaką prowadzimy w ramach współpracy z innymi firmami, to nie wszyscy partnerzy.

To może weźcie się za stronę przedsięwzięcia i ogólnie komunikację bo widać tylko to co widać. Tutaj piszesz bardzo fajnie, ale nie widzę po prostu tego, a uwierz mi nie mam klapek na oczach.

Opublikowano
11 minut temu, h0sting napisał:

Eee dywersyfikacja rynku hostingowego w Polsce mówisz interesuje przeciętnego klienta hostingu?  ;) Bądźmy poważni i nie traktujmy tej rozmowy jak sprzedaży produktu. ;)

 

Dywersyfikacja nie, ale problemy, które niesie ze sobą jej brak, już tak. Oboje wiemy o co chodzi. Manifest mówi przede wszystkim o problemach klientów, realnych problemach, które ich dotyczą. 

 

38 minut temu, h0sting napisał:

To może weźcie się za stronę przedsięwzięcia i ogólnie komunikację bo widać tylko to co widać. Tutaj piszesz bardzo fajnie, ale nie widzę po prostu tego, a uwierz mi nie mam klapek na oczach.

 

Trzeba docierać do nich różnymi kanałami.. Wrzucenie kilku wpisów na fejsbukowych grupach, to mikroskala, która na nic się nie przekłada.  Z kolei duża akcja, to pieniądze, wysiłek i miesiące przygotowań. Front zmian to właśnie punkt wyjścia do czegoś większego, nie cel ostateczny, jesteśmy skupieni przede wszystkim na tym. 

Opublikowano

@dhosting.pl osobiście marka dhosting kojarzy mi się z rzekomą "elastycznością" jako pojęciem marketingowym oraz wykorzystywaniem marek liderów krajowych będących konkurencją w sposób według mnie mało etyczny. IMHO zyskalibyście dużo więcej nie korzystając z takich tanich chwytów.

To taka uwaga z boku, nie znając zbytnio ani Waszej działalności ani oferty. 

Opublikowano

Fajna inicjatywa z możliwością darmowej migracji, może to jest sposób na pozyskanie klientów może nie ale jedno jest pewne, że chcą w mniejszym lub większym stopniu zmienić Polski rynek hostingowy który jest oparty wyłącznie na pozyskiwanie klientów na duże promocje które się okazują przekrętem. Dużym problemem tego rynku jest to, że wprowadzają ofertę w kwocie np. 10zł a robią po paru miesiącach kwotę 30-40zł większą. Mam nadzieje, że uda się zmienić ten rynek aby każdy miał równe szanse na pozyskanie klientów.

Opublikowano (edytowane)
Cytuj

Dobrym przykładem na wykorzystywanie pozycji jest – naszych zdaniem – H88, które wprowadziło nawet minimum kilkadziesiąt procent podwyżki w markach, jak hekko.pl i to dopiero po wykupieniu firmy, do której obecni klienci mogliby uciec (linuxpl).

 

Stara oferta hekko:

https://web.archive.org/web/20170325233641/https://www.hekko.pl/

 

Nowa oferta hekko:

https://web.archive.org/web/20170603212337/https://www.hekko.pl/

 

Zakup linuxpl:

https://www.pb.pl/r22-goni-home-pl-897993

 

Pół roku różnicy. W jaki pokrętny sposób będzie to teraz tłumaczone? Jak ochrona antyDDoS dla klienta przy DNS Anycast? Czy się uwziąłem na dhosting?

 

Cytuj

Rynek niszczy dominacja 2-3 ogromnych (patrząc na skalę) podmiotów, którzy wykupują potencjalną konkurencję.

Tak, oczywiście, dominacja niszczy, poznikały wspaniałe, unikanlne firemki.


Jakby były takie wspaniałe, to by się nie sprzedały.

 

4 godziny temu, Matix8981 napisał:

Dużym problemem tego rynku jest to, że wprowadzają ofertę w kwocie np. 10zł a robią po paru miesiącach kwotę 30-40zł większą.

 

I w tym samym momencie, w stopce reklamujesz firmę, która nie dość, że sprzedaje serwery w promocji, to jeszcze dodatkowo daje kody rabatowe z refem. A potem się dziwić, że się firmy sprzedają xD

Poza tym, to jak chcesz stałą cene, to podpisz umowę na dłuższy termin i nikt Ci ceny nie podniesie.

Edytowane przez kix
Opublikowano
W dniu 27.10.2018 o 02:00, kix napisał:

Tak, oczywiście, dominacja niszczy, poznikały wspaniałe, unikanlne firemki.


Jakby były takie wspaniałe, to by się nie sprzedały.

 

To w jaki sposób dochodzi do tej dominacji jest tu drugorzędne,  istotny jest sam fakt i jego skutki. 

Opublikowano (edytowane)

Jak to ma drugorzędne znaczenie?!

 

To jest najważniejsza sprawa - zidentyfikowanie problemów powodujących sprzedaż tych firm ma najważniejsze znaczenie dla poprawy rynku hostingowego w Polsce. Jak chcecie go naprawiać, jak nie wiecie co powoduje, że masa firm się sprzedała w ostatnim czasie i to wcale za nie duże pieniądze?!

 

Chcecie leczyć objawy zamiast przyczyny? Po raz kolejny dowód na to, że to zwykła akcja marketingowa, bez absolutnie żadnej chęci naprawy rynku.

Edytowane przez kix
  • Super! 1
  • Smutny 1
Opublikowano
6 godzin temu, kix napisał:

... zidentyfikowanie problemów powodujących sprzedaż tych firm ma najważniejsze znaczenie dla poprawy rynku hostingowego w Polsce

 

Problemem jest to że jeden był w stanie przekonać drugiego aby sprzedał za kwotę i inne korzyści w przyszłości na które się obie strony zgodziły ?

 

Ciekawe.

Opublikowano

Gdyby to była jedna firma, czy dwie, zgodziłbym się, że to żaden problem.

 

Tu w mojej ocenie mamy do czynienia z trendem, który ma bardzo wiele przyczyn - sam Prezes dhosting zresztą przyznał, że problemem jest konsolidacja rynku. Skoro konsolidacja jest problemem, to należy w mojej ocenie ustalić co jest jej przyczyną, a nie zwalczać objawy.

Opublikowano
14 godzin temu, kix napisał:

Skoro konsolidacja jest problemem, to należy w mojej ocenie ustalić co jest jej przyczyną, a nie zwalczać objawy.


Ale przecież to chyba wynika notabene z podstawy frontu. Przynajmniej tak na moją logikę.

Konslidacja ma miejsce bo podmioty które mają kasę z takich a nie innych źródeł mogą sobie przejmować mniejsze podmioty. Niektóre z tych podmiotów mają kasę pochodzącą z takiej a nie innej polityki cenowej, inne ze źródeł zewnętrznych. 

 

Czy dobrze to rozumiem?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cytuj

Nazwa.pl od 21 lat buduje pozycję firmy nr 1 w zakresie rejestracji domen i usług hostingowych w oparciu o profesjonalizm oraz wysoki poziom obsługi klienta, a z jej usług skorzystało już ponad milion zadowolonych klientów, rejestrując ponad 4 miliony domen i aktywując ponad 500 tysięcy usług hostingowych

Łechtanie ego w najlepszym wydaniu.
Jak to możliwe, że inni przejmują naszych klientów?!?!1111 

Opublikowano

Przyznam, że sama akcja dhostingu i kolegów raczej jest formą nieuczciwej konkurencji - skupioną walką kilku firm przeciwko innym, jednak dalej nazwa.pl piękna telenowela.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Po kilku latach okazało się, że firma Angry Bytes, która miała pewien udział w całej tej akcji, ogłosiła dzisiaj utratę płynności finansowej.

 

Zaglądając w rys historyczny - nazwa.pl swego czasu dumnie chwaliła się, że będzie prowadzić działania prawne względem firm, które brały udział w "Move Your Hosting Day". Jest nawet wyżej link do ich biura prasowego, który jednak niestety już nie działa, ale działa np. ten artykuł

 

Właściciel Angry Bytes, Pan Krzysztof Kotkowicz zakomunikował, że:

 

Cytat

Zaczęło się 3 lata temu od problemów ze zdrowiem, a potem kaskadowo wszystko zaczęło się powoli rozsypywać. Najpierw przyszedł pozew od nazwa.pl i drugi, od ich spółki córki o działanie mające znamiona nieuczciwej konkurencji. Za akcję promocyjną którą zorganizowaliśmy z dwiema innymi firmami i która przyniosła nam całych dwóch klientów. Przegrałem, bo nie byłem w stanie napisać odpowiedzi na te pozwy. 

[...]

Do tego też przyszedł komornik, zajął ponad 50 tysięcy złotych tytułem przegranej sprawy z Nazwą i O12. 

 

Przez całe to postępowanie dorobił się rozmaitych problemów natury finansowej oraz osobistej. W wyniku postępowania zasądzona została kara w łącznej wysokości (wraz z dodatkowymi kosztami) około 70 tysięcy złotych.  Z samej akcji z 2018 roku natomiast zyskał "aż" dwóch klientów.

 

O ile sam wyrok nie jest tutaj niczym nowym, bo ma już kilka lat, o tyle przyłożył on "cegiełkę" do obecnej sytuacji, z którą zarówno sama firma jak i jej właściciel próbują walczyć. 
 

Pan Krzysztof do dhosting.pl (czyli notabene do organizatora akcji) pretensji nie ma, gdyż zaproponowano mu pomoc prawną w tej sprawie, albo wspólne działania prawne.

 

Z tego co mi wiadomo, względem dhosting.pl sp. z o.o. postępowanie sądowe nadal jest w toku. W przypadku postępowań przeciwko Mad Ventures Patryk Kozioł, nazwa.pl odwołuje się nieustannie od wyroków które są na ich niekorzyść, więc tak naprawdę cała sytuacja finału nadal nie zaznała.

 

Kogo za to wszystko winić - pozostawiam Wam do rozważenia. 

 

Oficjalne oświadczenie Angry Bytes sp. z o.o.

  • Haha 1
  • Zażenowany 1
Opublikowano
2 minuty temu, lukaszmichalakphoto napisał:

Jasne. W Angry Bytes pracowała jedna osoba. One man show. Skończyło się nieporadnością a nie zwalanie winy na Nazwa.pl.

"Zaczęło się 3 lata temu od problemów ze zdrowiem, a potem kaskadowo wszystko zaczęło się powoli rozsypywać. Najpierw przyszedł pozew od nazwa.pl i drugi, od ich spółki córki o działanie mające znamiona nieuczciwej konkurencji. Za akcję promocyjną którą zorganizowaliśmy z dwiema innymi firmami i która przyniosła nam całych dwóch klientów. Przegrałem, bo nie byłem w stanie napisać odpowiedzi na te pozwy. Przypłaciłem to zresztą pierwszą w życiu próbą samobójczą. A wciąż wierzyłem, że dam radę, w końcu skoro wszyscy dookoła odnosili sukcesy, to czemu ja bym nie miał."

Opublikowano

A kto tu zwala winę na kogokolwiek?

 

Nazwa.pl rozlicza firmy biorące udział w tej akcji. Kto na akcji najwięcej zyskał to chyba wiemy. Kto najwięcej stracił, już chyba też wiemy.  Pozostali wygląda na to że jeszcze walczą.

 

Jednakże wychodzi na to, że Angry Bytes na wzięciu udziału w akcji zyskało dwóch klientów a straciło kwotę rzędu 70tys PLN. 

 

To jak to rzutuje na całą akcję można chyba wywnioskować samodzielnie. 

  • Lubię 1
Opublikowano

Też czytałem te oświadczyny i nie wierzę w to, tak samo jak poszkodowani. Problemy pojawiały się wcześniej i ignorancja ze strony Angry Bytes była ogromna. Po bankructwie - każdy otrzymywał sprzeczne informacje co robić dalej.

 

1 minutę temu, theqkash napisał:

Kto na akcji najwięcej zyskał to chyba wiemy

 

Organizator akcji, który powinien pomóc takim firmom, co brali z nim udział.

Opublikowano
12 minut temu, lukaszmichalakphoto napisał:

Organizator akcji, który powinien pomóc takim firmom, co brali z nim udział.

 

Co do tego to zarówno ja jak i osoby mniej lub bardziej zaangażowane w całą akcję mają mieszane odczucia. Patrząc po poprzednich postach, ogólnie akcja była oceniana tak sobie.

 

Fakt nie powtarzania się jej i ogólnie tego że strona i materiały wiszą od kilku lat te same też mówi samo za siebie. Ale najwyraźniej kto miał sobie z tej miski zjeść to sobie zjadł ;)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.