Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

nazwa.pl chce 2k jednorazowo i 500 zł miesięcznie za RODO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No jak to co robią? Szukają innego hostingu, wysyłają e-maile z zapytaniami o parametry i umowy powierzenia danych.

 

A jako tymczasowe rozwiązanie pomyślałem, że można samodzielnie rozwiązać umowę powierzenia danych z nazwa.pl i nie podpisywać nowej, twierdząc, że już danych nie przetwarzamy na ich serwerach. Ciekawe co wtedy zrobi nazwa.pl.

Opublikowano

Nie przesadzaj. Może raczej wykonać "audyt" lub "wykryć" możliwośc przetwarzania danych przez klienta na hostingu/serwerze i wypowiedzieć umowę. Nic poza tym.

Ciekawe tylko czy naprawdę nazwa.pl chce dosłownie wyrzucać klientów, pozbywać się ich jak niechcianych lokatorów w kamienicach.

Opublikowano
16 godzin temu, nrm napisał:

rozchodzi się po kościach


Z tego co wiem, wszystkie osoby które gdziekolwiek deklarowały wsparcie przy migracjach, jak również pracownicy platform SaaS mają obecnie ręce pełne roboty.

  • Lubię 1
Opublikowano

Na pewno krótkoterminowo nazwa zgarnie nieco pieniędzy od najbardziej zdesperowanych (pozostawionych bez wsparcia) klientów. Ale wydaje mi się, że sprawa uderzy rykoszetem w inne części ich biznesu - tego typu działanie (na zasadzie "dobrowolnego wymuszenia") łamie zaufanie do przedsiębiorcy i nie sądzę, aby klienci posiadający tam hosting lub domeny czuli się z tym dobrze. To może rozpocząć wielką, stopniową falę migracji, która będzie obserwowana przez najbliższe miesiące.  A jak nazwa zacznie "znajdować" dane osobowe na hostingach i wypowiadać umowy, to będzie po prostu exodus.

Odnośnie sklepów, to grubo przesadzili z wyceną. Zamiast nałożyć na same sklepy opłatę jednorazową rzędu 300 zł (nie 2000 zł!) i podnieść cenę sklepu np. o 50% (a nie 500 zł miesięcznie + abonament roczny), to woleli pojechać po całości. Wyciskają ze swoich klientów kasę tak, jakby tylko na tym im już zależało. Co będzie za rok? Reputacja? Bez znaczenia.

 

A konkurencja zaciera ręce, bo dzięki temu dostaną ekstra bonus i przejmą pewną i zapewne niemałą część klientów. Kto rozsądny zapłaci za "pudełkowy" sklep w trakcie 12 miesięcy 9000 zł (to często są początkujące biznesy, które ledwo zarabiają na ZUS, a może i nie), skoro może mieć identyczną  usługę u konkurencji za 1200 zł? 

  • Lubię 1
Opublikowano

Co słychać  w temacie? Ktoś z posiadających sklep jest może po "przebojach" z BOK nazwa? A może ktoś już zapłacił? Praktycy, piszcie! Sprawa na tyle bez precedensu, że warto o niej mówić.

Opublikowano (edytowane)

O sklepach nic nie wiem, jednak jak ktoś dostał fakturę za audyt, a ma u nich serwer dedykowany lub inną usługę to określili to "przez pomyłkę wysłaliśmy, prosimy zignorować", przynajmniej na ten moment jest taka informacja :D

 

Zapomniałem dodać coś o tej "pomyłce". Pierwsza faktura przez pomyłkę, ale te upomnienia o nieopłaconej fakturze to pewnie też przez pomyłkę wysyłają :)

Edytowane przez Mega
Nowy "szczegół"
Opublikowano

Otrzymałem dzisiaj  pocztą tradycyjną wypowiedzenie umowy przetwarzania danych osobowych zawartą z nazwa.pl w 2015 roku. Do wypowiedzenia umowy załączono proformę za audyt na 2000 zł netto. W przesłanej korespondencji nie było nawet słowa o co chodzi z tą proformą. Nikt nie napisał także, że to pomyłka :)

Opublikowano
2 minuty temu, Qrzysio napisał:

Otrzymałem dzisiaj  pocztą tradycyjną wypowiedzenie umowy przetwarzania danych osobowych zawartą z nazwa.pl w 2015 roku. Do wypowiedzenia umowy załączono proformę za audyt na 2000 zł netto. W przesłanej korespondencji nie było nawet słowa o co chodzi z tą proformą. Nikt nie napisał także, że to pomyłka :)


Ciekawe jak długo przed wprowadzeniem RODO zostaną zablokowane sklepy, które również tą fakturą zostały obarzczone. 

 

Opublikowano

Wypowiedzenie jest ze skutkiem na 25 maja br., ale do tego czasu powinna zostać podpisana nowa umowa i - jak dobrze rozumiem - przede wszystkim opłacona proforma.

 

Ja miałem podpisane dwie umowy powierzenia danych z nazwa.pl, dostałem dwa wypowiedzenia i dwie faktury proforma na łączną kwotę 4k netto.

Opublikowano

Ja na hostingach w nazwa.pl mam kilkadziesiąt małych, firmowych wizytówek. I ogromne ilości poczty e-mail. Takich klientów jak ja są zapewne tysiące. Więc mam się spodziewać, że dzięki RODO nazwa.pl zablokuje sporą część polskich witryn internetowych jeszcze w tym miesiącu. Szalony pomysł.

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Qrzysio napisał:

Ja na hostingach w nazwa.pl mam kilkadziesiąt małych, firmowych wizytówek. I ogromne ilości poczty e-mail. Takich klientów jak ja są zapewne tysiące. Więc mam się spodziewać, że dzięki RODO nazwa.pl zablokuje sporą część polskich witryn internetowych jeszcze w tym miesiącu. Szalony pomysł.

 

To u mnie sytuacja - serwer dedykowany, również umowa o przetwarzaniu danych osobowych jest podpisana, ale jak napisałem wcześniej z ich strony twierdzą, że to pomyłka nic nie trzeba płacić. O wypowiedzeniu obecnej umowy też cisza. 

 

Liczą, że Ty z hostingu masz ciężej uciec i będą Cię cisnąć o kasę bo mniejsza szansa, że się przeniesiesz, a u mnie odpuszczą bo z dedyka szybciej się zawinę i stracą klienta ? Tak by kombinowali ? :D

Edytowane przez Mega
Opublikowano

Z dedykiem i hostingiem w zasadzie prawnie będzie tak samo, bo przetwarzane są dane na ich sprzęcie. Na pewno z hostingów będzie ludziom ciężej uciec. Dla mnie będzie to co najmniej tydzień ostrej pracy, ale jestem gotów podjąć to wyzwanie. Czekam jeszcze na informacje innych firm hostingowych, mam kilka na oku, choć wybór nie jest łatwy.

Opublikowano
Cytuj

"Nazwa.pl nie ma obowiązku audytowania swoich klientów, a klienci Nazwa nie mają obowiązku poddania się takiemu audytowi; wręcz przeciwnie, to Nazwa powinna wykazać wobec swoich klientów, że chroni należycie ich dane osobowe." - dr Paweł Litwiński (doktor nauk prawnych) 

 

źródło: https://www.chip.pl/2018/04/nazwa-pl-rodo-i-platny-audyt-koniecznosc-czy-szantaz/

  • Lubię 3
Opublikowano

Nie ma obowiązku, ale nazwa.pl wypowiedziała obecne umowy PPDO ze swoimi klientami i kontynuacja takiej umowy wiąże się z przeprowadzeniem audytu + koszty miesięczne

Cytuj

...W chwili obecnej do serwera dedykowanego kontynuacja umowy PPDO wiąże się z przeprowadzeniem audytu...

 

Tylko jedna kwestia mnie zastanawia, co jak nie zostanie podpisana z nimi kolejna umowa PPDO, co wyłączą serwer z dniem wejścia RODO ? Wyłączą wszystkie hostingi czy tutaj również liczą na to, że taką umowę trzeba mieć i osoby, które miały ją obecnie muszą ją przedłużyć ze względu na RODO ?

Opublikowano

Ale coś się zmieniło? Podobno to wymuszenie dotyczyło tylko sklepów na autorskim oprogramowaniu Nazwy. Hostingi, VPSy i serwery dedykowane nie były objęte tą "promocją".  A tutaj widzę, że już hosting został wciągnięty do dyskusji.

Opublikowano
2 minuty temu, nnd.newbie napisał:

Ale coś się zmieniło? Podobno to wymuszenie dotyczyło tylko sklepów na autorskim oprogramowaniu Nazwy. Hostingi, VPSy i serwery dedykowane nie były objęte tą "promocją".  A tutaj widzę, że już hosting został wciągnięty do dyskusji.


Jeżeli miałeś umowę o powierzenie przetwarzania to wówczas również dostawałeś pocztówkę z Krakowa, praktycznie taką samą jaką dostały osoby posiadające sklepy.

Opublikowano

Przeczytaj starsze posty, pisaliśmy w nich, że jeśli masz zwykły hosting i podpisywałeś umowę powierzenia danych z nazwa.pl to też chcą teraz od Ciebie pieniądze (ja  tak mam).

 

Jeżeli nie podpiszemy nowych umów - na razie nazwa.pl ich nie wysłała, to wypowiedzą nam umowę o świadczenie usług hostingowych/vps/etc. Nie wiem tylko jaki okres tam jest zawarty.

Opublikowano

Będąc nieco w temacie chciałbym zaznaczyć, że w dniu dzisiejszym zostało do mojej firmy doręczone pismo wnioskujące o udostępnienia informacji o autorze jednego z postów w niniejszym temacie dla rzekomego postępowania karnego, z jednoczesnym przesłaniem danych na jego temat (przede wszystkim danych, które w przyszłości będą na szczęście chronione przez RODO). Dane oczywiście nie zostaną przekazane.

 

Możecie zrobić z tą informacją co chcecie. 🙂

  • Lubię 3
  • Haha 1
  • Zażenowany 2
Opublikowano

I buuum, nie ma już sklepów w nazwa.pl. 

Zniknęła zakładka, nie da sie ich zamówić, support potwierdza wycofanie ze sprzedaży.

  • Lubię 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.