Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

nazwa.pl chce 2k jednorazowo i 500 zł miesięcznie za RODO


nrm

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem ich klientem i posiadam tam sklep internetowy. W zasadzie to mogę powiedzieć, że byłym klientem bo jestem w trakcie migracji do konkurencji. Za sklepem pewnie przeniosę co się da, bo straciłem zaufanie do Nazwa jako do partnera w biznesie. W moim przypadku nie było nawet  żadnego powiadomienia. Zadzwonili od konkurencji z propozycją migracji. Ja im na to, że od Nazwa nie dostałem żadnej faktury. Postanowiłem jednak zalogować się na moje konto klienta i sprawdzić. A tam wisi sobie pro-forma na 2460 zł z terminem płatności 02.05. Żadnego powiadomienia, żadnej informacji. Ot tak po prostu wyłączyli by mi sklep za kilka dni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko żeby było śmieszniej - nic od nich nie dostałem. O sprawie wiedziałem z internetów, ale uznałem, że skoro nic mi nie przysłali to może dotyczy to tylko części sklepów. Po kontakcie od konkurencji sprawdziłem i faktura jest. Pytanie brzmi ilu jest klientów którzy o niczym nie wiedzą? 21.05 nagle sklepy przestaną działać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

...Na podstawie wyników audytu zostanie podjęta decyzja, czy zakres przetwarzanych przez Państwa danych pozwala na dalsze świadczenie usługi sklepu.

Nie trzeba być wróżbitą Maciejem żeby przewidzieć wynik ewentualnego audytu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, w piątek popołudniu wysyłają informację iż w poniedziałek zablokują ci sklep. Znajdź teraz jakiegoś gościa, który przez weekend zrobi ci migracje :D

 

Chyba jedyny plus tej sytuacji, jest fakt iż pogoda nie jest najlepsza. I raczej większość IT będzie siedzieć w domu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, spex napisał:

A Nazwa daje w ogóle jakieś możliwości eksportu?


Nie da się przenieść wszystkiego, ale produkty, atrybuty, zdjęcia produktów i wszystko związane z produktami, a ponadto kategorie i konta klientów (bez haseł) da się przenieść, a to chyba najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2018 o 20:54, theqkash napisał:

w dniu dzisiejszym zostało do mojej firmy doręczone pismo wnioskujące o udostępnienia informacji o autorze jednego z postów w niniejszym temacie dla rzekomego postępowania karnego

 

Uprzejmie proszę o dodanie reakcji "zażenowany" obok "super", "haha" i "zaskoczony".

Edytowane przez blfr
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem przed chwilą do nazwa.pl. Zapytałem konsultantkę co się stanie po wejście w życie RODO z umowami hostingowymi. Odpowiedziała, że sklepy blokują i usuwają, ale hostingi zostają tak jak są.

Oznacza to, że nazwa.pl jednak nie będzie wypowiadać umowy o świadczenie usługi hostingu, a rozwiązaniu ulega tylko umowa powierzenia danych osobowych. Dopiero podpisanie nowej umowy dot. powierzenia danych osobowych sprowadzi na nas obowiązek dodatkowej opłaty. Wobec tego szybkich migracji nie trzeba robić, ale żeby żyć w zgodzie z prawem mamy wybór, albo płacić Nazwie, albo migrować hostingi do innych firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źródło: 

najciekawsze cytaty z wypowiedzi Prezesa home.pl, Marcina Kuśmierza:

 

"Wycofanie sklepów internetowych z oferty i jego forma były dla nas zaskoczeniem. Nazwa.pl jest przecież 3-cim pod względem wielkości sprzedaży dostawcą usług internetowych w Polsce dla MŚP. Widać jednak w ostatnich latach zadyszkę w rozwoju i rosnące problemy operacyjne tej firmy."

 

"rosnącym problemem tego dostawcy usług są problemy ze stabilnością platformy technologicznej i dostępem do wykwalifikowanej kadry. W ostatnich latach, mimo szybko rosnącego rynku, ta firma wiele razy zwalniała pracowników. Być może jej model biznesowy się wyczerpuje"

 

 

 

 

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

Brak zabezpieczeń takich jak np. protokół DNSSEC, który służy zabezpieczeniu domen przed atakami cyberprzestępców, w rozwiązaniach oferowanych przez firmy: home.pl, shoper.pl, idosell.com oraz shoplo.pl, niesie ze sobą istotne ryzyko poniesienia znaczących strat przez ich Klientów .


Sugerujecie, że przez lata wszystkie sklepy (w tym Wasze - w końcu DNSSEC macie od kilku miesięcy) były wysoce niebezpieczne i ryzykowne, bo nie posiadały DNSSEC?

Sugerujecie, że wszystkie firmy które nie mają wdrożonego DNSSEC wprowadzają ryzyko dla swoich klientów?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2018 o 14:18, nrm napisał:

źródło: 

 

 

W dniu 23.05.2018 o 14:18, nrm napisał:

"rosnącym problemem tego dostawcy usług są problemy ze stabilnością platformy technologicznej i dostępem do wykwalifikowanej kadry. W ostatnich latach, mimo szybko rosnącego rynku, ta firma wiele razy zwalniała pracowników. Być może jej model biznesowy się wyczerpuje"

 

 

 

 

 

 

Nie ma co, przyganiał kocioł garnkowi :) Z tym zwalnianiem ludzi i wykwalifikowanej kadry to popłynał na głęboki ocean. Ktoś chyba musi zaczać łykać omege-3, bo chyba problemy z pamięcią sie zaczynają :) Oj żeby zaraz ex (dobra zresztą) kadra home nie wyalała na Pana Marcina wiadra zimnej wody ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nazwa.pl

@theqkash Wprowadzenie przez nazwa.pl protokołu DNSSEC jest dostrzeżeniem realnego problemu, którego skala i częstotliwość znacząco wzrosły w ostatnim czasie. Phishing jest coraz większym zagrożeniem, czego dowodem są miedzy innymi spektakularne przykłady wyłudzeń cyberprzestępców, między innymi w stosunku do klientów banku PKO PB, użytkowników allegro.pl czy osób rozliczających się z Urzędem Skarbowym. Nazwa.pl aktywnie działa na rzecz minimalizacji tych zagrożeń; firmy, które nie robią nic w tym zakresie bagatelizują problem i zachowują się w sposób nieodpowiedzialny. Firma wprowadziła protokół DNSSEC na masową skalę podpisując ponad 600 tys. nazw domen tak szybko, jak tylko było to możliwe. Ta duża operacja wymagała od nazwa.pl czasu na jej przygotowanie i wdrożenie oraz angażowała zasoby ludzkie i finansowe organizacji. Celem nazwa.pl jest poprawienie poziomu bezpieczeństwa polskiego Internetu - i nie zamierza zakończyć aktywności w tym obszarze na wprowadzeniu protokołu DNSSEC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nazwa.pl Choć rozumiem DNSSEC i bezpieczeństwo które wprowadza, o tyle z całym szacunkiem - ale patrząc obiektywnie, wydaje mi się, że "małe sklepy" z których zrezygnowaliście, dużo bardziej ucieszyłyby się z możliwości prowadzenia sprzedaży na własnych warunkach, z możliwością samodzielnego zadbania o bezpieczeństwo i zgodność z prawem (niż na warunkach które narzuca im firma hostingowa lub saas z którego korzystają), aniżeli z DNSSEC, który chroni ich domeny, gdzie szanse na phishing sklepu mającego 2000zł dochodu miesięcznego oscylują w okolicach zera.

No, ale każdy ma jakąś teorię.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.