Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o hrd.pl (Consulting Service)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Po prawie 11 latach postanowiłem pożegnać się z HRD. Ich API często leży i kwiczy, nowy panel jest beznadziejny i nieużyteczny itp. 

Około 2-3 tygodniu temu, zacząłem migrować klientów i domeny do domeny.tv

Mają świetny moduł do WHMCS, API działa i mają dużo lepsze ceny niż HRD przy mniejszej ilości wymaganych domen.

 

Od kilku dni, klienci mają problem z uzyskiwaniem auth info. HRD twierdzi, że wysyła albo wymyśla jakieś dziwne problemy. Dodam, że wszystkie wnioski sam wypełniam za klientów i daje im tylko do podpisania, załączenia dokumentów i wysłania do nich. 

 

Dziś jeden z moich klientów przesłał mi taką wiadomość:

 

Cytuj

Witam,

Zgodnie z obecnie obowiązującym regulaminem, od dnia 25 października,
uprzejmie proszę o przesłanie do nas wniosku pocztą tradycyjną, wraz z
kopią dokumentów potwierdzających sposób reprezentowania Abonenta.

Proszę o wysłanie na adres

Consulting Service sp. z o. o.
Domaniewska 35A lok. 1B
02-672 Warszawa.

 

Wiedzieliście o tym? Bo ja, jako partner, nie. Brak informacji w panelu czy na stronie. A według regulaminu mają 14 dni z wyprzedzeniem informować o zmianach w regulaminie. 

Firma ta schodzi do poziomu nazwy.pl Zobaczyli, że ludzie masowo zabierają domeny od nich i robią teraz co mogą, aby utrudnić ten proces. 

Edytowane przez Krystian
Opublikowano

Kolejny nonsens na poziomie nazwy

 

Cytuj

Uprzejmie proszę o zapoznanie się w informacjami z dnia 11 października 2018 roku zamieszczonymi w Nowościach dla Partnerów.

Przypominam, iż zgodnie z pkt. V. pkt. 3 Regulaminu: W celu prawidłowej i sprawnej współpracy strony przyjmują, iż zarówno skrzynka pocztowa obsługująca wskazany przez Partnera CSP w procesie rejestracji autoryzowany adres e-mail, jak informacje zamieszczane w Panelu CSP są sprawdzane co najmniej 1 raz w dniu roboczym.

Okres został dotrzymany a wszystkie zmiany zostały wcześniej skonsultowane z naszą kancelarią prawną. Wszystkie wprowadzone w Regulaminie zmiany są odpowiedzią na zmieniające się warunki rynkowe.

Wszystkie ewentualne, niezgodne z prawdą, informacje upublicznione przez Pana spotkają się z naszą natychmiastową reakcją prawną.

 

 

Lepiej czytajcie codziennie regulamin, bo nigdy nic nie wiadomo w tej firmie. Szkoda tylko, że ich zmiany nie mają żadne mocy prawnej, bo każdy sąd podważy takie znaczące zmiany jednostronne umowy / regulaminu bez akceptacji drugiej strony.

Opublikowano

Kto wie, niedługo zapewne to wprowadzą, chodź do tego czasu mam nadzieję będę daleko od nich. Na razie w żałosny sposób straszą mnie, abym sprostował informacje tutaj zamieszczone (chodź nie bardzo wiem jakie, gdyż wszystkie informacje jakie zamieściłem są prawdziwe) oraz bym nie publikował ich super tajnej korespondencji.

Niestety, ale takie zastraszanie z ich strony szkodzi tylko im samym. Normalna firma nie stosuje tak żałosnych praktyk (najpierw ciche wprowadzenie zmian w regulaminie) a teraz nieudolne próby zastraszenia. 

 

Ciekawe co na to NASK, bo kij że partnerom wcisnęli nowe regulaminy, ale znaczącej zmiany dokonali też dla samych abonentów domen bez informowania ich o tym fakcie. 

  • Lubię 3
Opublikowano

@Krystian  ja sie dowiedziałem o zmianie regulaminu przed chwilą prosząc o kod, poprzedniego maila od nich mam z 12 września o dodaniu rozszerzeń.

Spytałem się kilku z ich csp i też nic nie wiedzą, więc żadnego mailingu nie było ( trudno żeby do nikogo nie trafiło).

Jak do tej pory polecałem hrd mimo tych problemów z ich panelem i api (kilku osobom nawet samo api  w whmcs naprawiałem) tak teraz raczej się wycofujemy od nich.

 

Imo najbardziej mi szkoda dwóch moich klientów którzy pisali i wdrażali od nowa plugin do whmcs-a z nowym api, a po tej informacji przesiadają się na NASK  i cała praca poszła do kosza.

Opublikowano (edytowane)

@Marek607 żadnego mailingu nie było. 

Informacje o zmianie regulaminu, która była dość istotna zarówno dla partnerów jak i abonentów domen umieścili w notatce o jakże nic nie mówiącym tytule "Informacje bieżące" (wiadomość w panelu z 11.10.2018) i dopiero w 3 podpunkcie by przypadkiem ktoś nie zauważył tak istotnej zmiany:

 

Cytuj

Szanowni Państwo,

1.       1. W Panelu Zakupowym w sekcji Domeny pojawiła się możliwość odnowienia więcej niż jednej pozycji (buton Odnowienie). Zgodnie z Państwa sugestią, w tabeli dodano także aktualną cenę zakupu odnowienia z HRD oraz możliwość zbiorczych odnowień nazw domen na wiele lat.

2.       2. W Panelu Zakupowym dla nowo rejestrowanych lub transferowanych domen udostępniliśmy możliwość podglądu daty transferu/pierwszej rejestracji w ramach HRD.

3.       3. Informujemy o zmianach w Regulaminie serwisu HRD.pl, które wejdą w życie z dniem 25.10.2018 r. Nowa treść regulaminu dostępna jest na stronie www.hrd.pl w sekcji Regulaminy.

 

Zleciłem już analizę tego zachowania do kancelarii prawnej. Jeżeli ktoś jest zainteresowany i czuje się oszukany jak ja, można by jeszcze zbiorową skargę wysłać do NASKu i od nich prosić o kody auth info. 

Zrzut ekranu 2018-10-29 o 13.45.02.png

Edytowane przez Krystian
Opublikowano

Dla mniejszych partnerów, dla których inwestycja 10 000 PLN na zostanie rejestratorem, polecam domeny.tv

Ich moduł działa genialnie z WHMCS, a ja właśnie kończę dodatkowy moduł, który automatycznie pobiera wszystkie dostępne rozszerzenia, wprowadza cennik do WHMCS wraz z naszą prowizją (ceny ustawia od roku do 10 lat, uwzględniając wyjątki jak np. .co - max 5 lat itp). 

Opublikowano

Jeszcze istnieją domeny.pl i z tego co widziałem to tańsze domeny zagraniczne posiadają od domeny.tv. Jedyny minus to po przejęciu należy do H88 S.A.
Także również zastanawiam się nad jednym z dwóch powyższych możliwości.
Sprawdzałem również enom, resellerclub, namecheap i innych, ale zbytnio nie zrobiły na mnie wrażenia ich oferty.


Jeżeli chodzi o nasze krajowe to nie potrzebujemy bo jesteśmy partnerem NASK i posiadam własny moduł do whmcs'a.
Ewentualnie nigdy też głośno i poważnie nie myślałem o resellingu domen dla dalszych podmiotów, więc ilu zainteresowanych byłoby na reselling krajowych domen .pl na poziomie 41zł netto / za odnowienie? Bez śmiesznych limitów domen aby spełnić określone kryteria cenowe. Bo musiałbym poczynić większe kroki w tym kierunku. troszkę przepisać moduł, dodać parę funkcji oraz wprowadzić API dla resellerów z gotową paczką dla WHMCS'a itd.

 

Opublikowano
W dniu 30.10.2018 o 14:05, Paweł Jarosz napisał:

Jeszcze istnieją domeny.pl i z tego co widziałem to tańsze domeny zagraniczne posiadają od domeny.tv. Jedyny minus to po przejęciu należy do H88 S.A.
Także również zastanawiam się nad jednym z dwóch powyższych możliwości.
Sprawdzałem również enom, resellerclub, namecheap i innych, ale zbytnio nie zrobiły na mnie wrażenia ich oferty.


Jeżeli chodzi o nasze krajowe to nie potrzebujemy bo jesteśmy partnerem NASK i posiadam własny moduł do whmcs'a.
Ewentualnie nigdy też głośno i poważnie nie myślałem o resellingu domen dla dalszych podmiotów, więc ilu zainteresowanych byłoby na reselling krajowych domen .pl na poziomie 41zł netto / za odnowienie? Bez śmiesznych limitów domen aby spełnić określone kryteria cenowe. Bo musiałbym poczynić większe kroki w tym kierunku. troszkę przepisać moduł, dodać parę funkcji oraz wprowadzić API dla resellerów z gotową paczką dla WHMCS'a itd.

 

Ja bym brał :D

Opublikowano
8 minut temu, jakubbanach napisał:


no zabierają te które u nich parkują, niby dlaczego mieliby zabierać te co u nich są przecież tam opłat nie ma .

 

Ale o co chodzi? Bo nie bardzo rozumiem do czego miała to być odpowiedź. 

Opublikowano

Piękne zgranie w czasie. Zablokowanie wydawania kodów authinfo w formie elektronicznej a następnie podwyżka cen.

Jest to świetny przykład tego jak ubić własną firmę. Gratulacje Panie Robercie.

  • Lubię 3
  • Smutny 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie czy widzicie jakąś możliwość hurtowego wyciągnięcia klientów z HRD? Nie widzę możliwości aby bawić się z klientami w authinfo. To co się dzieje w tej firmie to kpina. Wiecznie coś nie działa, wsparcie zawsze twierdzi, że wszystko działa i odpowiada nie na temat. O te same rzeczy trzeba pytać po kilka razy a i tak odpowiadają bez ładu i składu.

 

Może jak wszyscy zaczniemy pisać do NASK, że są takie problemy z HRD uda się coś zrobić?

  • Lubię 1
Opublikowano

na hurtowe nie ma szans  nie ty jesteś stroną tylko klient  i jedynie  może o to wystąpic  o kod

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy coś w kwestii wyciągania AUTHINFO się zmieniło? Wysyłacie pocztą? Czy NASK coś zrobił w tej kwestii?

Ja też wynoszę się z HRD bo po ostatnich praktykach straciłem zaufanie.

Myślałem żeby pozbierać wnioski od klientów i wysyłać zbiorczo pocztą tradycyjną. Albo (przy bardziej zaufanych klientach) robić cesję elektroniczną na siebie później zbiorczy transfer i znowu cesję na klienta.

 

Macie lepszy sposób? W ogóle myślę żeby to szerzej opisać na kilku forach żeby się lepiej pozycjonowało.

Opublikowano

Oni nie są pierwszą firma która na takie praktyki pozwala, a NASK niestety niespecjalnie w tej kwestii cokolwiek zamierza robić. 

Ale tak, cesja elektroniczna brzmi dobrze, dopóki jej też nie zablokują.

Opublikowano

No ale w czasach kiedy mamy już NASK cesje elektroniczne, cofać się  do przesyłania wniosków pocztą tradycyjną?

Jak NASK tego nie ukróci to będzie precedens dla kolejnych firm żeby sobie takie praktyki uskuteczniać.

Opublikowano
14 minut temu, bambero napisał:

 

Jak NASK tego nie ukróci to będzie precedens dla kolejnych firm żeby sobie takie praktyki uskuteczniać.

 

Umówmy się, że polski rynek domenowy jest tak zgniły i zepsuty głównie za sprawą największych rejestratorów, że tego typu precedens nic nie zmieni. Z tego samego powodu ceny domen polskich są jakie są. NASK niestety nie robi nic aby takie praktyki ukracać. 

Opublikowano
3 godziny temu, bambero napisał:

No ale w czasach kiedy mamy już NASK cesje elektroniczne....

 

Co miałeś na myśli pisząc: "NASK cesje elektroniczne" ?

Opublikowano

Najlepiej sprawa wygląda w przypadku domen EU, gdzie każdy może wejść na stronę rejestratora - https://eurid.eu/pl/moje-konto-abonenta-domeny-eu/ podać nazwę domeny i adres e-mail z nią powiązany i w każdej chwili pobrać sobie kod Authinfo. Moim zdaniem tak to powinno wyglądać u większości rejestratorów.

Opublikowano
18 godzin temu, gb1 napisał:

 

Co miałeś na myśli pisząc: "NASK cesje elektroniczne" ?

 

Uciekło mi "w". Powinno być: "No ale w czasach kiedy mamy już w NASK cesje elektroniczne".

Kiedyś nie było cesji elektronicznych w NASK tylko wszystkozałatwiało się papierowo.

 

BTW, sprawdzałem kwartalne raporty NASK i wygląda na to że nasz bohater traci abonentów. Ciekawe jak będzie w czwartym kwartale 2018 i pierwszym 2019 - bo to po podwyżkach.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy zmiana regulaminu HRD bez poinformowania abonentów domen oraz klientów była zgodna z prawem?

 

Ogółem chcę pozwać firmę Consulting Service i ew. NASK o te dziwne procedury, które utrudniają dostęp do moich domen.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

NASK coś tam robi... W raporcie z 3 kwartału był artykuł o planach wprowadzenia transferów hurtowych. Jednak wątpię aby to dotyczyło resellerów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.