Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Zapytanie o resellerkę


sempre

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do wątku zapytania. Wiem, że dedyk/vps z adminem byłby tu zasadny, ale jestem po prostu zbyt przyzwyczajony do usługi reseller i wszelkich udogodnień jakie za tym idą, opłaconych już licencjach na lsws, da imunify i inne rzeczy, jest to dla mnie po prostu zbyt wygodne, żeby rezygnować z tego typu usługi na rzecz takiej już bardziej "na własnym podwórku" managed usługi. Będąc na resellerze wiem, że nie tylko ja jestem na tym nodzie i że jeżeli ja nie zgłoszę jakiegoś problemu, to pewnie prędzej zrobi to za mnie ktoś inny. Podziękowania dla Pana z @Hostline.pl za próbę pomocy przy wyestymowaniu zużycia cpu i ramu dla wszystkich użytkowników aktualnego hosta reseller, jednak ssh jest na aktualnym hostingu tak wykastrowane, że tam 4 komendy na krzyż działają. Jakby ktoś znał jakąś fajną polską/zagraniczną, sprawdzoną propozycję reseller pod moje potrzeby to będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki, sam robie aktualnie research i wybór jest dosyć duży, więc ciężko w natłotku tego wszystkiego coś wybrać. 

Edytowane przez sempre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sempre napisał(a):

Wracając do wątku zapytania. Wiem, że dedyk/vps z adminem byłby tu zasadny, ale jestem po prostu zbyt przyzwyczajony do usługi reseller i wszelkich udogodnień jakie za tym idą, opłaconych już licencjach na lsws, da imunify i inne rzeczy, jest to dla mnie po prostu zbyt wygodne, żeby rezygnować z tego typu usługi na rzecz takiej już bardziej "na własnym podwórku" managed usługi. Będąc na resellerze wiem, że nie tylko ja jestem na tym nodzie i że jeżeli ja nie zgłoszę jakiegoś problemu, to pewnie prędzej zrobi to za mnie ktoś inny. Podziękowania dla Pana z @Hostline.pl za próbę pomocy przy wyestymowaniu zużycia cpu i ramu dla wszystkich użytkowników aktualnego hosta reseller, jednak ssh jest na aktualnym hostingu tak wykastrowane, że tam 4 komendy na krzyż działają. Jakby ktoś znał jakąś fajną polską/zagraniczną, sprawdzoną propozycję reseller pod moje potrzeby to będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki, sam robie aktualnie research i wybór jest dosyć duży, więc ciężko w natłotku tego wszystkiego coś wybrać. 

 

do sprawdź dedyki z administracją: www.prestahosting.pl - tam można dokupić wszystko: cPanel, LSWS i działa jak zwykły hosting, tj ma pełną administrację. Można też użyć CloudLinuxa i wtedy jest limitowanie EP, CPU, czy RAM (o ile jest potrzebne - żeby jedno konto nie zajechało całej maszyny np. w przypadku włamu). Ale ceny licencji wiadomo, że tanie nie będą, bo sam LSWS kosztuje tyle co prawie Twój budżet miesięczny, to samo cPanel. 

 

Polskie konta resellerskie są na: https://www.smarthost.pl/pakiety-hostingowe-reseller (uwaga: nie sprzedajemy się 😉 )

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecę z innego zielonego forum hostingowego hosting NameCrane.com. Właścicielem jest Francisco od BuyVM czy PonnyNet. Według mnie ma bardzo atrakcyjne ceny oraz oczywiścię lokalizację w EU. Są dostępne budżetowe konta reseller, konta zwykłe oraz konta dedykowane z większą ilością zasobów oczywiście wszystko na DirectAdmin lub Cpanel, co kto lubi (w cpanelu niestety jest limitowana liczba kont lecz za mała opłatą można dokupić paczki z dodatkową ilością).

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może streszczę i rozbuduję moje zapotrzebowanie tak abyśmy mogli się lepiej odnieść.

- w kontekście zasobów, 40-50wp, 20woo (na teraz i będzie się to sukcesywnie powiększać), zdaje sobie sprawę że to wygląda dosyć komicznie bez podawania jakichkolwiek danych, ale na aktualny reseller nie ma jakiejkolwiek możliwości zweryfikowania zużycia tychże zasobów (CPU,RAM, przykładowo), było to konsultowane z wcześniejszym właścicielem i aktualnym.

- Nienaganna infra pocztowa outbound i w miarę okej filtr anyspamowy, wiem, że prawie żadna firma nie jest w stanie konkurować z takim gworkspace ale jednak jedna znalazłem która poziomiem jest zbiliżona, nie oczekuje cudów w kontekście antyspamu ale żeby sama infra wychodząca była zadbana

- preferowany DA, cpanel też ujdzie

- LSWS, immunify/zamiennik

-jetbackup lub alternatywa niewpływająca na storage gdzie mógłbym w każdej chwili sobie przywrócić backup dla danego WP

-kolejny temat to poczta, która zajmuje literalnie 70% miejsca, co w mojej opinii jest po prostu marnotrastwem docelowej reseller, stąd pomysł na znalezienie jakiegoś hostingu reseller pod samą pocztę, żeby ona już była tam na amaen, wysłałem propozycję ofertową do iq na pocztę pro pod ilośc miejsca jakie potrzebuje i ceny że tak powiniem nie na mój portfel w kontekście tego, że są to realizacje budżetowe, poważniejsze realizacje są rozlokowane na managed dedykowanych rozwiązania z adminem i ja się tym nie zajmuje, przynamniej w kwesti dysopsowania, bo maitenancowaniem apek już jak najbardziej.

- 50 WP ujdzie na większości usług reseller z przyzwoitymi limitami CL, natomiast mam pewne obawy co do tych woo, niektóre to potworki, które zrealizowałem nawet 10 lat temu, potrafią nieźle kopać po CPU

 

@smarthost wydaję mi się, że w kontekście reseller jesteście spoko, tylko u mnie jak wspomniałem 70% to poczta... Dedyki natomiast przerażają trochę ceną w patrząc na to, że to co tam trzymam to wyłącznie budżetówki, a cały stack licencyjny, który jest normalnie w większości ofert reseller jaki chciałbym na takim dedyku wrzucić to już potworne pieniądze.

@Tweedlex Z Francisco miałem okazję rozmawiać w kontekście semidedi, ich budżetowych reselllerów nie biorę kompletnie pod uwagę, natomiast już ten pakiet DA Crate 1000GB semidedi, możliwe że byłby w stanie to ogarnąć, chociaż nie do końca rozumiem nomenklature co do tych cpu cores, co to dokładnie jest dedi cores, czy to są vcpu czy dedydykowane. Dodatkowo Semidedi ma te CLE limity na zasadzie EP/NPROC, a jako że CL jest dla mnie nowością i przespałem ten etap, nie wiem czy to pociągnie taką ilość stron, zwłaszcza mając na względzie te 20 woocoommerców, tutaj tabelka dla demidadte Crate 1000GB https://namecrane.com/knowledgebase/1/System-Resource-Limits---Crates.html czyli 600EP na CAŁE konto i 1200 NPROC również na CAŁE konto.

Tutaj wychodzi temat przespania przeze mnie od środka środowiska opartego na CL. Tak więc jak widzicie jest dosyć dużo niewiadomych, stąd przychodzę po konsultacje do dużo mądrzejszych głów ode mnie.

 

Edytowane przez sempre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sempre napisał(a):

To może streszczę i rozbuduję moje zapotrzebowanie tak abyśmy mogli się lepiej odnieść.

- w kontekście zasobów, 40-50wp, 20woo 

 

a ile miejsca to potrzebuje na pliki i  poczte ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@darekm Pliki pod te budżetowe wp + plus potworki woo które będą zajeżdzały php tym samym cpu 75 GB (pliki +bazy), poczta 400-500GB-600GB zależnie od kompresji IMAP jaką oferuje provider, przykładowo mxroute skompresowało moją skrzynkę z realnego zużycia 14GB do 7GB.

 

 

Edytowane przez sempre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko, o czym piszesz jest u nas jako "gotowiec" z raczej niezłymi filtrami poczty (m.in. mamy swojego, codziennie karmionego rbl). 

Ale:

1. raczej nikt nie będzie się bawił w rozbijanie poczty od hostingu, szczególnie przy resellerce, bo to zaczyna być skomplikowane przy automatach, gdzie jeden klient ma różne przydziały do kont, a potem w ramach nic różne przydziały pojemności poczty itd. Za dużo kłopotów, przy małym budżecie.

2. budżet: rozumiem, że przy ofertowaniu zawsze wszystko jest "mało ważne", "developerskie" itd 🙂 ale przy 5 minutowym przestoju od razu okazuje się, że to jednak milionowe straty. Życie 🙂

 

Jak coś - zapraszam do nas - mamy konta testowe również dla resellerki, choć pewnie ciężko realnie przetestować, bo trzeba by wszystko przenieść. Niemniej mamy ... delikatnie powiem "dziesiątki" resellerów tego typu i "im działa". 

 

:wq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smarthost na wstępie dzięki że tak żywo chcesz mi pomóc, bardzo doceniam. 

 

Ad.1 Myślałem nad budżetowym rozwiązaniem tego problemu, na zasadzie kupuje pakiet reseller specjalnie pod pocztę z fajną dobrą infrą pocztową przekierowuję mxy, mail. webmail i robię to w sposób manualnie aniżeli wskazany przez ciebie proces automatyzowania tego przez Wasza resellerkę. IQ było takim wyborem z uwagi na reputację, ale ceny trochę wywaliły mnie z butów. Idea jest taka, żeby infre pocztową przekazać na zasadzie resellera do innego providera i to takiego sprawdzonwego, z którym mógłbym zostać na 10 lat o ile nic się tam nie zepsuje. Co z jednej strony będzie wymagało ode mnie dodatkowej roboty manualnie, ale z drugiej, konta resellerskie pod samą pocztą z bardzo pobieżnego rozeznania są dużo bardziej opłacalne cenowo, w końcu to sama poczta. Chyba że wyprowadzisz mnie z błędu. Oczywiście widze kontrargumentuy już na start, że nie mam wszystkiego w ramach jednej infry, ale szkoda inodesów i przede wszystkim miejsca na dysk na resellerce, kiedy to zajmuje ona ~70% dysku, a jak wiadomo resellerzy patrzą na dysk.

Ad2. Przy aktualnym hostingu reseller, z którym z którym z wielu powodów musze się pożegnać, muszę migrować ceny były super infra była super, rabat lojalnościowy był super, antyspam pocztowy był jako tako, ale zdaje sobie sprawę, że tak naprawdę dosłownie mógłbym wymienić tylko jedna firme shared, która mogłby konkurować na podobnym poziomie do gworskpace w kontekście antyspamu. Cała konkurencja polska shared do tego providera to po prostu standard. Przechodząc do zarządzanego dedyka, to ostatnio policzyliłem sobie wraz z lickami które mnie interesują + opieką admina wyszłoby kilkanaście razy drożej niż u aktualnego resellera, gdzie nie mogę powiedzieć ani jednego złego słowa nt. działań Pana Arkadiusza na przestrzeni tych 6 lat gdzie miałem reselellerke i ochoczo polecałem usługi bo przez 12 lat przeprowadzania się z jednej usługi reseller to właśnie ta firma podchodziła do klineta w tak prokonsumencki sposób. Ale jest to opinia ważna wyłącznie do momentu kiedy przez te 6 lat Pan Arkadiusz zarządzał tą firmą, opiekował się moim kontem resellerem i nie ma nic wspólnego z przejęciem i aktualnym właścicielem.


Jako ciekawostkę dodadam, że tam nie było zbytnio limitów cpulimitu (a jest tam bardzo potężny dedyk), chociaż aż tak się nie znam jak to zostało skonfigurowane, nie ma tam CL per subkonto i apache, może były ograniczenia procesów czy tam połączeń do bazy danych, możliwe, że były jakieś limity na zasadzie procesów tu proszę aktualnych właścicieli @linux.pl o wypowiedzenie się w tym temacie, co w pewnym sensie będzie mi w stanie jakoś naprowadzić przy migracji, jeżeli nie chcecie tego publikować publicznie to mój mail podpięty do przejętej firmy znacie. Z mojego punktu widzenia moc cpu była chyba bardzo solidna zwłascza po upgradzie chociaż, tak mi się zdaję, nie poruszałem tych kwesti w ticketach bo wszystko całkiem fajnie działało, więc tam bardziej idziemy w las tym bardziej sam rozumiesz, @smarthost, że poczta w przypadku hostingów reseller to największa bolączką, zwłaszcza, kiedy jest to reseller typowo pod WP/WPoo, czyli realizacje komercyjne a resellerzy, patrzą w zdecydowanej części na dysk przy wycenie. 

 

 

Edytowane przez sempre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, smarthost napisał(a):

Wszystko, o czym piszesz jest u nas jako "gotowiec" z raczej niezłymi filtrami poczty (m.in. mamy swojego, codziennie karmionego rbl). 

 

 

A kiedy on zacznie działać?

image.thumb.png.030117ee8125a3ae068bc164426a1ff3.png

N
agłówki z ostatniej wiadomości z usuniętym moim adresem i domeną.

 

Subject: =?UTF-8?B?T3RyenltYcWCZcWbIHBvd2lhZG9taWVuaWUgb2QgS3Jham93ZWogQWRtaW5pc3RyYWNqaSBTa2FyYm93ZWo=?=
From: =?UTF-8?B?4biycmFqb3dhIEFkbWluaXN0cmFjamEg4bmia2FyYm93YQ==?= <ḲrajowaAdministracjaᚢ[email protected]>
Reply-To: ḲrajowaAdministracjaᚢ[email protected]
X-Mailer: MFPR
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative; boundary="68d85a37063ae9f16b6f9cdba30795f9"
Message-Id: <[email protected]>
Date: Thu, 03 Oct 2024 14:00:37 +0600
X-AntiAbuse: This header was added to track abuse, please include it with any abuse report
X-AntiAbuse: Primary Hostname - rh100.whitelabelverse.com
X-AntiAbuse: Original Domain - 
X-AntiAbuse: Originator/Caller UID/GID - [1118 981] / [47 12]
X-AntiAbuse: Sender Address Domain - rh100.whitelabelverse.com
X-Get-Message-Sender-Via: rh100.whitelabelverse.com: authenticated_id: limonhossain/from_h
X-Authenticated-Sender: rh100.whitelabelverse.com: [email protected]
X-Source: 
X-Source-Args: 
X-Source-Dir: limonhossain.com:/public_html/wp-content/plugins/wp-frame-codes
X-Spam-Status: No, score=1.3
X-Spam-Score: 13
X-Spam-Bar: +
X-Ham-Report: Spam detection software, running on the system "n3.smarthost.pl",
 has NOT identified this incoming email as spam.  The original
 message has been attached to this so you can view it or label
 similar future email.  If you have any questions, see
 root\@localhost for details.
 Content preview:  Informujemy, Ĺźe dostÄpna jest nowa notyfikacja o nastÄpujÄcych
    danych: &nbsp;z numerem PESEL:&nbsp;***339*** jako WĹaĹciciel
    Organ wydajÄcy: Krajowa Administracja Skarbowa, z numerem NIP: PL0028512
    Identyfikator: 2694374145 Termin upĹywa dnia: 02 [...] 
 Content analysis details:   (1.3 points, 5.0 required)
  pts rule name              description
 ---- ---------------------- --------------------------------------------------
  0.0 URIBL_BLOCKED          ADMINISTRATOR NOTICE: The query to URIBL was
                             blocked.  See
                             http://wiki.apache.org/spamassassin/DnsBlocklists#dnsbl-block
                              for more information.
                             [URIs: baytowneprovisions.com]
  0.0 RCVD_IN_VALIDITY_CERTIFIED_BLOCKED RBL: ADMINISTRATOR NOTICE:
                             The query to Validity was blocked.  See
                             https://knowledge.validity.com/hc/en-us/articles/20961730681243
                              for more information.
                        [103.163.246.162 listed in sa-trusted.bondedsender.org]
  0.0 RCVD_IN_VALIDITY_RPBL_BLOCKED RBL: ADMINISTRATOR NOTICE: The
                             query to Validity was blocked.  See
                             https://knowledge.validity.com/hc/en-us/articles/20961730681243
                              for more information.
                           [103.163.246.162 listed in bl.score.senderscore.com]
  0.2 HEADER_FROM_DIFFERENT_DOMAINS From and EnvelopeFrom 2nd level
                             mail domains are different
  0.0 HTML_MESSAGE           BODY: HTML included in message
  1.0 KAM_LAZY_DOMAIN_SECURITY Sending domain does not have any
                             anti-forgery methods
X-Spam-Flag: NO


Wystawiliście się sami na strzał bo wasz filtr antyspamowy nie działa w ogóle. Zmiany w cpanelu nic nie wnoszą, a dobra usługa to taka gdzie mogę takie rzeczy sam ustawić bez pisania do supportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sempre napisał(a):

Ale jest to opinia ważna wyłącznie do momentu kiedy przez te 6 lat Pan Arkadiusz zarządzał tą firmą, opiekował się moim kontem resellerem i nie ma nic wspólnego z przejęciem i aktualnym właścicielem.

No i finalnie ten ubóstwiany Pan Arkadiusz olał społeczności które w międzyczasie prowadził (forum, portal) i cichaczem biznes sprzedał, na dość niejasnych dla tych społeczności zasadach. No cód, miód i orzeszki normalnie.

 

 

2 godziny temu, sempre napisał(a):

ale z drugiej, konta resellerskie pod samą pocztą z bardzo pobieżnego rozeznania są dużo bardziej opłacalne cenowo, w końcu to sama poczta

U większości dostawców, u których to będzie "bardziej opłacalne cenowo" to ta poczta będzie raczej tylko (pod względem ich polityki) dodatkiem do hostingu web.
Takim, że jakoś tam działa. Bo wbrew pozorom kosztowo to utrzymywanie poczty na rozsądnym poziomie dla usługodawcy jest znacznie droższe, niż weba.

Zaczynając od kosztów ludzkich - jak ktoś zadzwoni że coś nie działa, to w przypadku poczty jest tego znacznie większe prawdopodobieństwo; support szukający zagubionych maili we/wy też kosztuje. Plus mechanizmy analityczne chroniące przed utratą reputacji też na wodę nie pracują. I siłą rzeczy muszą być wliczone w koszt usługi. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sempreno offence, ale jeśli takie same długie eleboraty jak na forum wysyłasz w kierunku supportu potencjanych hostingów to wyłącznie trafisz albo na takie co obiecają wszystko (a niewiele zaoferują) albo zdesperowane bo wyglądasz na bardzo wymagającego klienta który chce jednocześnie jak najtaniej. Ile tych maili z linux.pl wymieniłeś przez czas jak miałeś konto? Pewnie liczba dwucyfrowa na luzie, może trzy... :).  


pamiętam jak pracowałem w BOK hostingu kilkanaście lat temu i byli tacy co wysyłali bullet listę kilkudziesięciu pytań w związku z zakupem, zazwyczaj jakieś agencje tworzące strony itd, kiedyś tego było sporo. Oczywiście odpowiadałem, zachęcałem, każdy klient się liczy. A potem jak kupili usługe resellera za 300 zł rocznie, to sprzedawali to 50 klientom po 100 zł od łebka i codziennie pytania, że to mail nie doszedł, że pani Anetka zapomniała hasła, że backup trzeba bo ktoś nie pomyśłał zanim zaktualizował skrypt itd. Zgłoszeń 10x więcej niż od typowego klienta. Teraz bym takiemu klientowi napisał, że reseller nie jest dla niego tylko dedyk z adminem za 1000 zł miesięcznie.


Jak dla mnie to właśnie tacy problematyczni klienci są przyczyną dla których małe hostingi się sprzedają (wiadomo, że większość rzeczy w takich firmach robi właściciel, który po prostu się wypala), a duże wprowadzają opłaty typu 300 zł za przejrzenie logów czy jakieś inne prozaiczne czynności. I może dobrze. Hosting w większości jest zdecydowanie za tani w stosunku do pokładanych w nim przez wielu klientów oczekiwań. Wekendowa przerwa techniczna w dostępie do banku? Normalka. Przerwana linia wysokiego napięcia? Przyślemy ekipę za 8 godzin. Hosting padnie na godzinę o 23 w niedzielę - koniec świata, stracone miliony o których pisał @smarthost.
A refleksja przychodzi dopiero jak przychodzi moloch i podwyższa opłatę za usługę x10. Ile się takich pojawia teraz opinii o przejętych hostingach, że było tak super, ale się skończył. A wcześniej mało kto dobre słowo sam z siebie nie napisał, głównie narzekania ;).

Edytowane przez kankan
  • Lubię 3
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, l0calh0st napisał(a):

Wystawiliście się sami na strzał 

 

Co to za słownictwo. Aż myślałem, że musimy firmę zlikwidować, bo Klient dostał jednego spama. Raczej nie będzie nigdy sytuacji, że nie dotrze nigdy żaden spam. Kwestia jest taka, że w momencie gdy dotrze jeden, pozostałe 40 tysięcy są wycięte. Wiadomo, że ten jeden też jest kłopotliwy, ale spamerzy też są niestety sprytni i wysyłają przez legalne adresy, z legalnych domen - często wykradzionych. 

Blokada w cPanelu na pewno działa poprawnie - choć tutaj jak widać z logów mail jest dość dobrej jakości, bo dostał score 1,3, czyli jak każdy "legalny" e-mail. Do supportu pisać nie trzeba, można zastosować się samodzielnie do poradnika: https://www.smarthost.pl/blog/jak-poprawnie-skonfigurowac-filtry-anty-spamowe-w-cpanel

Niemniej to jest tylko ostatnia "linia obrony" - bo wcześniej i tak działa wiele list dla Klienta niewidocznych, zarówno darmowych, jak i komercyjnych. 

 

 

Jako ciekawostkę podam, że dzisiaj od północy do 16:50 (wtedy piszę) na tym jednym serwerze (n3, bo widać w logu) zostało wycięte 31 100 e-maili spamerskich tylko na na podstawie naszegp RBL i to było przed filtrami Klientów z cPanela.  To tylko te, które w ogóle dotarły do serwera, bo część IP jest wycinana na firewallach całkowicie zanim dotrą do serwera pocztowego. To tak, dla pokazania skali 🙂

 

:wq

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, smarthost napisał(a):

 

Co to za słownictwo. Aż myślałem, że musimy firmę zlikwidować, bo Klient dostał jednego spama. Raczej nie będzie nigdy sytuacji, że nie dotrze nigdy żaden spam. Kwestia jest taka, że w momencie gdy dotrze jeden, pozostałe 40 tysięcy są wycięte. Wiadomo, że ten jeden też jest kłopotliwy, ale spamerzy też są niestety sprytni i wysyłają przez legalne adresy, z legalnych domen - często wykradzionych. 

Blokada w cPanelu na pewno działa poprawnie - choć tutaj jak widać z logów mail jest dość dobrej jakości, bo dostał score 1,3, czyli jak każdy "legalny" e-mail. Do supportu pisać nie trzeba, można zastosować się samodzielnie do poradnika: https://www.smarthost.pl/blog/jak-poprawnie-skonfigurowac-filtry-anty-spamowe-w-cpanel

Niemniej to jest tylko ostatnia "linia obrony" - bo wcześniej i tak działa wiele list dla Klienta niewidocznych, zarówno darmowych, jak i komercyjnych. 

 

 

Jako ciekawostkę podam, że dzisiaj od północy do 16:50 (wtedy piszę) na tym jednym serwerze (n3, bo widać w logu) zostało wycięte 31 100 e-maili spamerskich tylko na na podstawie naszegp RBL i to było przed filtrami Klientów z cPanela.  To tylko te, które w ogóle dotarły do serwera, bo część IP jest wycinana na firewallach całkowicie zanim dotrą do serwera pocztowego. To tak, dla pokazania skali 🙂

 

:wq

 

 

Oczywiście że można wyeliminować 100% spamu, ale za to zaczną się odbijać również wiadomości pożądane :) Nie ma na spam 100% zabezpieczenia bo zawsze coś będzie do poprawy. Spamerzy nie śpią i to nie jest tylko wysyłka przez dziurawego WP czy przez mail(). Spamerzy idą do przodu i ciągle udoskonalają swoje sposoby wysyłki. To że wpadnie raz na jakiś czas wiadomość to bardzo dobry wynik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kankan napisał(a):

no offence, ale jeśli takie same długie eleboraty jak na forum

 

Apropos elebaoratów, to po prostu staram się Wam przekazać jak najwięcej informacji, żeby zaczerpnąć od Was wiedzy i nie pozostawiać niedopowiedzień, siedzą tu naprawdę wyjadacze, stąd nauczyłem się przekazywać jak najbardziej szczegółowe informacje, jeżeli jest coś złego w moim rozumowaniu to popraw mnie proszę @kankan w kontekście pisania postów, jeżeli pisałbym coś niepotrzebnego.


Te moje rozpisywanie się wynika po prostu z mojego braku wiedzy CL+LSWS, działając całe życie na stacku typowego resellera da+apache nawet chyba bez propacka gdzie jedynym chyba limitem był mem limit i bardzo mocny procesor po prostu nie mam jakiegokolwiek porównania, i nie mam też jak wyestymować zasobów na aktualnym hostingu, więc przesiadka jest dla mnie dosyć problematyczna.

 

Przechodząc do Twoich argumentów odnośnie rozpisywania się, to w moim konkretnym przypadku nawet względem firm chyba nie ma w tym nic dziwnego, w moim konkretnym przypadku

 

@kankan te moje rozpisywanie się wynika po prostu z mojego braku wiedzy CL+LSWS, działając całe życie na stacku typowego resellera da+apache nawet chyba bez propacka gdzie jedynym chyba limitem był mem limit i bardzo mocny procesor po prostu nie mam jakiegokolwiek porównania, i nie mam też jak wyestymować zasobów na aktualnym hostingu, więc przesiadka jest dla mnie dosyć problematyczna, stąd proszę Was o pomoc, do firm również którymi potencjalnie jestem zainteresowany również się rozpisuję, ponieważ przechodzę na całkowicie nowe środowisko, chyba nie ma w tym nic dziwnego? Priorytetem są moi klienci, chcę wybrać kogoś komu mogę powierzyć moich klientów na kolejne 6 a nawet więcej lat.

 

10 godzin temu, kafi napisał(a):

No i finalnie ten ubóstwiany Pan Arkadiusz olał społeczności które w międzyczasie prowadził (forum, portal) i cichaczem biznes sprzedał, na dość niejasnych dla tych społeczności zasadach. No cód, miód i orzeszki normalnie.

 

 

Bardzo przykra sprawa, mocno się z tym Panem zżyłem przez te 6 lat, bo dostarczał w mojej opinii najlepszą możliwą ofertę reseller w Polsce pod względem cena/ jakośc na resellerce, no i support bardzo fajny. Nigdy bym nie spodziewał się po tym Panu, że to pójdzie w taką drogę, ciekawi bo po prostu emanował i zarażał wiedzą o linuxie, za co jestem wdzięczny do dziś. Mnie jednak, zastanawia czy było to bardziej rodzaj wypalenia zawodowego, czy sama kasa czy to i to. Można tylko zgadywać, w każdym razie bardzo nieładnie się stało że ten portal i forum padły, sam nie korzystałem, ale jak obejrzałem filmik z tym Panem który jak rozumiem był częstym bywalcem tego portalu/forum to przykro się robi z tego co widzę po rankingach google to forum było top1 pod frazą forum o linuxie . Pan Arkadiusz to ostatnia osoba, którą posądzałbym o sprzedanie netartowi firmy, bo widać w nim było radochę z linuxa jakiej nie uświadczyłem u jakiegokolwiek devopsa/technika/inżyniera. Po prostu wielka szkoda że taki utalentowany człowiek kończy z hostingiem. 

 

9 godzin temu, kankan napisał(a):

pamiętam jak pracowałem w BOK hostingu kilkanaście lat temu i byli tacy co wysyłali bullet listę kilkudziesięciu pytań w związku z zakupem, zazwyczaj jakieś agencje tworzące strony itd, kiedyś tego było sporo. Oczywiście odpowiadałem, zachęcałem, każdy klient się liczy. A potem jak kupili usługe resellera za 300 zł rocznie, to sprzedawali to 50 klientom po 100 zł od łebka i codziennie pytania, że to mail nie doszedł, że pani Anetka zapomniała hasła, że backup trzeba bo ktoś nie pomyśłał zanim zaktualizował skrypt itd. Zgłoszeń 10x więcej niż od typowego klienta. Teraz bym takiemu klientowi napisał, że reseller nie jest dla niego tylko dedyk z adminem za 1000 zł miesięcznie.

 

 

Masz jakieś krzywe spojrzenie na rynek agencyjny albo pecha, agencje nadwyrężają support to się zgadza, ale tylko te młodziutkie niewiedzące do końca co to DA/CP/jak działa infra pocztowa tak jak zwykły klient, tylko po prostu próbują z tego robić biznes. W moim przypadku,  były dosłownie miesiące że w ogóle nie było potrzeby pisać do Pana Arkadiusza z jakąkolwiek sprawą, no chyba że prywatnie pogadać na jakiś temat typu "o wyszedł imunify" może by Pan wdrożył no i wdrożył i działało jak talala, jak już się nauczyłem jego infrastruktury wszystko szło jak z płatka. Tylko na początku musiałem się nauczyć i trochę pomęczyć, jak to wszystko działa, bo ówcześniejszy reseller używał Cpanelu. Współczuje że miałeś takie wspomnienia z agencjami. Rozumiem Twoją frustracje, z uwagi na przeszłe zdarzenia, ale moje szczegółowe dopytywanie dotyczy nzajzwyklej tego że a) siedze na środowisku gdzie realnie nie da się zweryfikować zużycia b) jak już podniosłem jestem bardzo przyzwyczajony do usług reseller.. W dzisiejszych czasach na szczęście już byś nie musiał zmieniać hasła, zrobi to za Ciebie reseller, podobnie z przywracaniem backupów i wieloma innymi kwestiami. 

 

10 godzin temu, kankan napisał(a):

A refleksja przychodzi dopiero jak przychodzi moloch i podwyższa opłatę za usługę x10. Ile się takich pojawia teraz opinii o przejętych hostingach, że było tak super, ale się skończył. A wcześniej mało kto dobre słowo sam z siebie nie napisał, głównie narzekania ;).

 

Sam jestem ciekaw jaką strategie obierze netart względem linuxa, z wszystkich aktywiazacji ta wygląda imo najdziwniej, pozbycie się największego w polsce bloga o linuxie, pozbycie się najlepiej rankującego na frazy potencjalnie przynoszące money keywords w top1, dziwnie rozegrane. Wydaję mi się, że target do którego trafia netart, zupełnie odstraszy wszelkich klientów a może zostawią te przystępne ceny, chociaż wątpie.

 

Wracając do tematu, 40wp,20woocommerce

1. Jak się zapatrujecie na ofertę https://shockhosting.com/reseller, za 10 dolkow msc aktualizacja subaccs do ponizszych? 

200% CPU Speed
2048 IOPS
60 Entry Processes (EP)
100 NPROC (tutaj niestety nic nie udało się ugrać)
2GB RAM

1mln inodes (też bez zmian)
I/O bez limitu tak jak było
Node EPYC 9354P 32/64 12 x 32GB DDR5 Micron RAM

Serwery w DE

 

Czy może lepiej wypadnie tutaj  https://namecrane.com/crates-semi-dedicated-hosting ten DirectAdmin Crate 1000G
Procek: Ryzen 7900/7950X

2. Są jakieś poczty reseller oprócz mxroute? Póki co wysłałem zapytanie ofertowe tylko do IQ to oni nie mają poczty pro a po prostu oferują hosting.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#aktualizacja

 Mam do Was pytanko @Tom X, @kix, @BartekSz, @theqkash z tego co rozumuję post kolegi @kankan wywołał u Was co najmniej uśmiech na twarzy z mojej niewiedzy na temat CL(?), może czegoś innego? Jestem w stanie zrozumieć, że usługi typu reseller mogą być problematyczne dla supportu hostingu w kontekście klientów niezapoznanych z panelem resellerskim i infrastrukturą, ale czy jesteście naprawdę zdania że tacy ludzie jak ja (czyli resllerzy z dużym doświadczniem w tym zakresie czyli 9 lat na resellerce w 3 firmach a wcześniej pokracznie i nieudolnie rok z DA na na własnym VPSIE komercyjnie, naprawdę niszczę rynek? Nie wydaję mi się, że moja świadomość softu byłaby aż na tak niskim poziomie żebym nie umiał obsłużyć własnych klientów? Ja jednak Teraz z kolei nie rozumiem już reakcji @Kapitan_Bomba na moją odpowiedź gdzie się do wszystkiego odniosłem najlepiej jak potrafiłem. 

 

Chciałbym uzyskać tu jakąkolwiek podpowiedzi w jaką stronę iść, uważam, że rootnode to najodpowiedniejsze i najbliższe mi miejsce pod tego typu zapytania, podam tu przykład jak to u mnie jest, mam wiele usług na VPS'ah w pełni zarządzanych przez administratora, gdzie po prostu innej drogi nie ma ze względu na użyty stack czy to brak zasobów. To konto reseller to po prostu taka budżetówka którą sam się opiekuje bo lubię to robić, którą zajmuje się tylko i wyłącznie sam. Chciałbym dalej korzystać z usług reseller i wcale nie chodzi tu do końca o wątek pieniędzy ostatnia faktura jaką zapłaciłem dla linux.pl (co prawda od razu po oficjalnej informacji że podmiot zostaje przejety, zrobiłem korektę, pokrywa się kwotowo ze stosunkowo dużą ilością konkurencji w Polsce, więc nie wiem czy argumenent kolegi @kankan jest tu aż tak zasadny. Czy ja naprawdę robię coś nieodpowiedniego, z czego nie zdaję sprawy, pytając Was Was w jak jak najbarrdziej szczegółowy sposób jak mogłem nie będąc jakikolwiek sysopsem? Podobnie długie zapytania wysyłałem do firm, ale tylko w kontekście tego LSWS. Chciałem się poradzić, bo chciałem się przenieść na środowisko z reseller z LS i LSWS bez większej możliwości zweryfikowania aktualnych zasobów na aktualnej resellerce, jako że, z OLS nigdy nie korzystałem od środka. Chciałbym tę wiedzę od Was pozyskać co mogę w mojej sytuacji zrobić. Jakim torem iść. Jakiś konkretny reseller? Jak obliczałem koszty softów to na tę budżetową resellerkę wyszło mi za dedyka od 1200 do 15000 tys netto rocznie lacznie wszelkimi licencjami, infrastruktura i w zależności którego administratora bym wybrał.  Zakładając, że na dedyku z tak potężnym prockiem, chyba nie ma takiej potrzeby.

Jedynie @Tweedlex, @Tom X i @smarthost i prywatnie Pan z @Hostline.pl, byli mnie w stanie w jakikolwiek sposób/naprowadzić, czy też pomóc. Nie mam do nikogo urazy, po prostu trochę tego wszystkiego nie rozumiem, przyszedłem tu jedynie o poradę. Czy na podstawie jakichś przewidywań można uznać, że na którymś z powyższych to uciągnie, czy też nie, czy może iść w inną stronę jakiś inny, konkretny reseller. No i pozostaje kwestia czy oddzielenie infrastruktury pocztowej na takie MXRoute/czy jakikolwiek odpowiednik od resellera robiąc to manualnie czy jakimś cudem automatycznie na resellerce, kiedy 70% to poczta, jest zadsadne, czy szkoda zachodu. Całkowite oddzielenie infry pocztowej od webowej ma też swoje plusy, pozostawienie poczty w jednym miejscu wiele by mi ułatwiło, zwłaszcza, kiedy wiedziałbym, że dana usługa jest okej a w końcu poczta to najbardziej krytyczna usługa w działaniu wielu firm. Tylko nie za bardzo znam jakąkolwiek alternatywę dla takiego mxroute resellera od iq nie dostałem oferty poczty a jedynie po po prostu hosting. Przyszedłem jedynie po poprade, jeżeli nie da rady to poproszę już o takie konsultacje odpłatnie, ale po prostu trochę przykro mi, że mój post, być może napisany w nieudolny sposób przeszedł na takie a nie inne tory.

Edytowane przez sempre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, miałem się nie wypowiadać, ale skoro zostałem wywołany, to się wypowiem.

 

W hostingu spędziłem zawodowo 10 lat, przedłem wszystkie szczeble stanowisk w typowej firmie jako specjalista. Pracowałem w kilku firmach hostingowych, w tym w jednym z nienawidzonych na tym forum molochów do którego przeszedłem z mniejszej firmy.

 

Tak, jesteś problemem tej branży - tak samo jak problemem tej branży jest prawie każdy użytkownik tego forum, który z webhostingiem nie jest związany zawodowo.
Przeczytanie tych twoich elaboratów na forum zajmuje masę czasu, chociażby ze względu na styl pisania. Zapewne to samo wysyłasz do róznych firm i oczekujesz odpowiedzi - więc ktoś będzie tam musiał poswięcić optymistycznie 2-3 godziny rocznie na odpowiedzi dla Ciebie. Czesto jeszcze na etapie przed zakupem. Mieliśmy tu na tym forum jeszcze takiego jednego, zlotowinfo sie chyba nazywał, też niezły ancymon. Te najtańsze hostingi ściągały właśnie takich ludzi - którzy nie potrafią pisać po polsku, o admince mają zerowe pojęcie a kupują VPSy root, które ciągle generowały abuse i obciążenie, którzy zadają masę pytań i do tego oczekują jak najniższej ceny, kodów rabatowych i najlepiej programu partnerskiego 30% za polecenie.

Doliczając do tego koszty licencji, które delikatnie mówiąc wystrzeliły w kosmos w ostatnich latach, zaskakuje mnie, że ludzie piszący na forum, było nie było specjalizującym się w tematyce hostingu - dziwią się, że zwykłe konta hostingowe kosztują 300-500zł.
A o tym, że pensje w IT to "trochę wzrosły" od czasów gdy istniały pewne potworki na polskim rynku hostingowym, to też wszyscy zdają się zapominać.
Reseller powinien kosztować więcej niż dedyk z adminką - z prostego powodu, na reselerze nie interesuje Cię nic, włącznie z obciążeniem jakie generujesz na tych wszystkich kontach - tym co jest pod spodem powinna zajmować się firma dostarczająca rozwiązanie. Na dedyku z adminką to twój problem, gdy skończą Ci sie zasoby - albo optymalizuj, albo płać za migrę na mocniejszy sprzęt.


Wracając do tematu molochów. Już pisałem na tym forum - jak suka nie da, to pies nie weźmie - tak samo jak ktoś nie chce sprzedać, to nikt nie kupi. W większości przypadków, te firmy sprzedawały się w idealnym momencie - rosły tak szybko, że albo należało tam nagle zainwestować gigantyczne pieniądze, albo by się same zawaliły pod swoim ciężarem, bo były kompletnie nieskalowalne i w większości przypadków źle zarządzane (ja akurat znam jeden wyjątek, który się sprzedał).

 Każdy serwer hostingowy niby z tej samej oferty, ale każdy skonfigurowany inaczej. Dziura na dziurze bezpieczeństwa. Debian 6 w 2019 jako system operacyjny na serwerze zapewniającym hosting. Włamania na serwery średnio raz na kwartał (i nie mówie tu o włamie na VPSa klienta, tylko na HV od vpsów lub cały serwer hostingowy łącznie z defacem), brak jakiegokolwiek zrozumienia, że to co robili było złe i trzeba to robić inaczej. Ba, niektórzy partyzantkę mieli tak we krwi, że jak na serwerze działał automat pobierający konfigurację z centralnego repozytorium, to zamiast rozwiązać problem/zmienić kod w repo, to potrafili napisać w bashu odpalany z crona skrypt, które nadpisywał zmiany wprowadzone przez automat.

Ci ludzie, których tak miło wspominacie, że fajnie wam odpisywali - ja ich znam, część z nich była kumata. Tylko co z tego jak zarabiali w okolicach najniższej krajowej i rotacja była w tych firmach taka, że szok? A czemu większość odchodziła po przejęciach? Bo się okazywało, że ta ich wiedza i sposoby rozwiązań są niedopuszczalne jeśli środowisko ma być skalowalne i muszą się nauczyć wszystkiego od nowa.
 

 

 

 

Edytowane przez theqkash
Post edytowany na prośbę użytkownika
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ale nie biczujcie @sempre bo zdaje mi się, że ten żal nie jest tu potrzebny. To klienci w głównej mierze kształtują rynek, niestety. Nie tylko ceny licencji i maszyn strzeliły w górę ale także ogólnie koszt życia. Nie mówiąc już o koszcie utrzymania infrastruktury (tu case wszystkich upadłych wieloletnich firm, np. piekarni) dlatego szukanie tanich ofert to norma. 

 

Ale - do brzegu: 

- nie zgodzę się, że reseller powinien być droższy niż utrzymanie własnego serwera. Począwszy od tego, że zazwyczaj i tak jest ograniczony ilością kont, skończywszy na ograniczeniach dot. miejsca. Faktem jest jednak, że powinna być ta usługa droższa niż standardowy hosting WWW.

- problemem branży nie jest klient wymagający niewiadomo czego za najniższą stawkę. Problemem branży są promocje pewnej grupy firm, które sprzedają usługi za 1 ZŁ a po roku przedłużenia tychże są za 300 / 400 zł. Dlaczego jest to problematyczne?  Bo buduje trochę negatywny obraz rynku a także brak zaufania (skoro firma X oferuje tańsze usługi niż Y to gdzieś tu jest haczyk!!). 

- sporym problemem jest także właśnie sama kwestia przejęć. Kiedy migrowałem kilku klientów do siebie z różnych hostingów to dostałem pytania właśnie o to czy hosting będzie kiedyś przejęty. O ile zawsze odpowiadam, że nie to wiem też, że sprzedaż hostingu rozwala wręcz zaufanie do innych firm. 

Dla potwierdzenia - temat związany z @SeoHost.pl. Firma zmienia się z JDG na spółkę z o. o. 

I już pojawia się pytanie czy nie jest to przejęcie.

 

Dlatego też masowe przejęcia hostingów są największym problemem branży. 

Złe lub karygodne rozwiązania w infrastrukturze to druga sprawa.

Edytowane przez l3szcz
  • Lubię 1
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam osobiście działam sobie od dawien dawna z dedykami OVH, pierw we Francji, a odkąd są w Polsce, to na lokacji w Warszawie. Klientów, którym jakieś strony na WP czy innych silnikach CMS zrobiłem i którzy chcieli jeszcze support do tego, utrzymuję właśnie na takich dwóch dedykach z OVH. Mam to zabezpieczone po swojemu, z zainstalowanym DA i sobie to żyje swoim życiem. Maile przeniosłem do MyDevila, bo wiem, że nie wyczaruję takich filtrów antyspamowych, jak już tacy wyjadacze siedzący w hostingach od lat. Nie bawiłem się w hostingi reseller, w zasadzie w zwykłe hostingi też nie. Zawsze pierwsza myśl, to był VPS, gdzie mogłem zrobić po swojemu. Nie utrzymuję tego na żadnym CloudLinuksie, tylko na najnowszym stabilnym Debianie z firewallem i dodatkowymi IP. Jakichś specyficznych licencji, jak LSWS czy pochodne, nie rozważałem nawet do zakupu, bo nie było potrzebne. Hardware, który mam od OVH, sobie z tym radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kix Dla mnie to jest ciekawy temat, bo sam po prostu nie rozumiem, co ja takiego zrobiłem że temat z niewinną prośbą o poradę zmienił w jakiś dziwny rodzaj licznu, tylko dlatego, że nie chce testowac na prawdziwych klientach hostingu reseller a zadać bardzo szczegółowe pytania, pieniądze też nie grają roli, o ile nie jest to kwota wielokrotna. Nie rozumiem co jest w tym zabawnego, że traktuje moich wszystkich klientów priorytetowo i zanim podejmę decyzję o zmianie resellera chcę wiedzieć po prostu wszystko. Przypominam CL to dla mnie nowość, aktualny reseller działa na zupełnie innych zasadach. Stąd tak się rozpisuję, zamiast pomocy otrzymuję drwiny nawet od administratora tego forum, zamiast mi wytłumaczyć co robię źle.

 

Dodatkowo to, że jestem mieszany do wora z "ludźmi którzy płacą 300 zł za resellere, pakują tam 50 klientów i potem męczą w nieskończoność", tak to przynajmniej zinterpretowałem, ale to dużo osób to polubiło, sprawiło, że zrobiło mi się jeszcze bardziej przykro, ale mniej z samych lajków, a tego że Was po prostu nie rozumiem. 

 

Chciałbym także zauważyć, ponownie, że ja tu nie jestem w roli mentora, sysopsa, a raczej webdeva, marketingowca, udzielam się tu czynnie bo rynek hostingowy to dla mnie takie poboczne hobby, nic więcej, dlatego też przez 10 lat nie weszłem w to na poważnie, nie prowadziłem ani jednej kampanii do tej pory dotyczącej hostingu. Ja daję hosting wyłącznie klientom, którym zrealizowałem stronę.


Człowiek przychodzi tu po opinie siedzi tu już dobre 6 lat, każdy tu dosłownie wie że zawsze korzystałem z resellera, czerpie stąd wiele pożytecznej wiedzy o rynku, o firmach hostingowych, promkach, dowiaduje się nowych ciekawych rzeczy, testuje hostingi, które wydają mi się na swój sposób innowacyjne. Jako reseller zostaje uznany za problem tej branży, tylko pytanie, skoro jestem problemem tej branży, dlaczego dalej jest zapotrzebowanie na tego typu usługi? Idąc Twoim tokiem rozumowania reseller nie powinien mieć jakiegkolwiek supportu, bo nawet te 2 godziny rocznie to za dużo. Czyli negujesz kompletnie rynek jakim są również klienci shared, oni są przecież multum razy mniej ogarnięci niż resellerzy. Idąc jeszcze dalej Twoim tokiem myślenia to co 3 firma nie miała by oferty reseller a może z 5% jeżeli byłoby to nieopłacalne. Jest zapotrzebowanie na takie usługi. Ja je wybrałem z uwagi wygodę. Skoro firmy nieprzerwanie oferują takie usługi to chyba są opłacalne? Przecież wykupienie LSWS Owned na jakimś potężnym dedyku a potem płacenie za tą lickę 1400 zł/rocznie to nie dużo, wystarczy po prostu potężna maszyna, reszta licek to już nieduż koszt, zwłaszcza dla molochów.

 

Porównywanie mnie do wskazanego przez Ciebie użytkownika to już gruba przesada, chyba trochę się zapędzasz, widziałem co ten człowiek wypisywał i jeżeli faktycznie według Ciebie to jest podobny case, to nie ma po co dalej dyskutować, masz najwyraźniej zły dzień i swoją frustrację próbujesz wylać na losową osobę z internetu, czy też przez negatywne wspomnienia z tego typu grupą docelową. Jeszcze tak dla Twojej wiadomości @kix, jedyny incydent w kontekście reseller i to nie bezpośrednio przeze mnie, przez te 9 lat, to na linux.pl ktoś się włamał na jednego z wordpressów bo klient zainstalował wtyczke typu "cracked", i poszedł spam, szybko wychwyciłem temat i wdrożyłem zabezpieczenia, mając świadomość jak ważna jest reputacja ajpika złożyłem obietnicę że nigdy więcej się to nie powtórzy i nawet pronowałem odkupienie ip, na szczęście infrastruktura na tym nie ucierpiała w najmniejszym stopnu.  

 

Gorące podziękowania za odpowiedź @BartekSz, mam troszkę serwerów, małych, dużych, a właściwie to nie ja tylko osoba która przy bardzo dużych realizacjach bierze na siebie całą odpowiedzialność za maitenance, infrastrukturę i najlepsze możliwe działanie. Natomiast, że nie mam wystarczającej wiedzy żeby być przysłowiowym one-man-army, bo nigdy nie aspirowałem to miana sysopsa, chce po prostu hobbistycznie się zajmować moimi klientami pod resellerką i to jest jest po prostu mocno poboczna, hobbistyczna część mojego biznesu, do której nie przykładam większej wagi i która to sama nie przynosi mi zbyt dużych zysków w kontekście zarobków. @BartekSz w nawiązaniu do  polubienia komentarza mógłbyś się rozwinąć, czemu akurat uważasz że resellerzy psują rynek? Bo tak zrozumiałem. Piszesz tak ze swojego doświadczenia bo zarządzasz jakimś hostingiem reseller? Podobne pytanie chciałbym zadać jeżeli tylko zechcielibyście się odnieść, jeżeli nie to oczywiście to usznanuję @Kapitan_Bomba, @theqkash i kolejnemu koledze @kankan

 

Jeżeli moje zapytanie o rekomendacje użytkoników których tu bardzo cenie pod względem wiedzy konta reseller z uwagi na moją niewiedzę w temacie przesiadki ze zwykłego DA reseller z apache na CL+LSWS reseller ma się wiązać z dalszą nagonką i offtopowaniem zamiast w jakikolwiek sposób nakierowywać mnie na jakiegoś fajnego polskiego/zagranicznego resellera, to możesz równie dobrze temat zamknać Łukasz, już wolę zapłacić sysopsowi za konsultacje niż być obiektem niezrozumiałej frustracji użytkowników typu @kix, jak chcesz robić z tego forum drugi wykop to droga wolna.

Edytowane przez sempre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zadałeś pytanie, w dodatku mnie wywołując osobiście:

 

Cytat

 ale czy jesteście naprawdę zdania że tacy ludzie jak ja (czyli resllerzy z dużym doświadczniem w tym zakresie czyli 9 lat na resellerce w 3 firmach a wcześniej pokracznie i nieudolnie rok z DA na na własnym VPSIE komercyjnie, naprawdę niszczę rynek?


a teraz robisz z siebie ofiarę linczu i offtopu. Trzeba było napisać, że chcesz usłyszeć odpowiedzi, że nie, super klient jesteś, perspektywiczny i w ogóle, to bym nie odpisywał.

No bez jaj.

Edytowane przez kix
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sempre Ja w zasadzie ten konkretny post polubiłem dla tego, że uważam, iż lepiej przejść na dedykowany serwer w podobnych pieniądzach, mieć pełne zasoby i nie martwić się jakimiś IOPS-ami, NPROC-ami, itd. To jest moje zdanie. Jak sam zauważasz, firmy z bardzo dużymi zasobami na resellerze i dość tanie przy okazji, sprzedają się bardzo szybko większemu molochowi, który potem podwyższa cenę i liczy sobie nawet za kontakt z BOK-iem. Ja tego problemu na OVH z dedykami nie mam. Przy całej aferze wykupu atthosta, jedynie trzymałem tam domeny i pocztę. Pocztę migrowałem bardzo szybko do MyDevila (aczkolwiek rozważałem zakup taniego VPS-a na OVH, żeby mieć to "na swoim", ale w filtry antyspamowe jestem za słaby i nie mam na to czasu, wliczając, że pracuję też w innej firmie na stałe), a domeny przygarnął OVH, w zasadzie bez żadnej przerwy. Zresztą domeny tych klientów i tak miałem w głównej mierze na OVH, moje prywatne siedziały na atthoście. Temu też, temat resellera na cudzych hostingach jest mi trochę obcy. Ja pracuję u dostawcy neta, tam help desk też potrafi pękać w abstrakcjach i usterki są czasami tak wyssane z palca, że szkoda gadać.

 

Dodatkowo @sempre, nie mam do Ciebie żadnego problemu, żebyśmy mieli jasność ;)

Edytowane przez BartekSz
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kix wypij sobie meliski, na spokojnie przeczytaj ile razy w tym temacie trąbie o prośbę o rekomendowane usługi reseller, czy jakiś reseller pod samą pocztę byłby zasadny w kontekście kiedy zużywa ona tyle miejsca, dopytuje o CL bo powtarzam po raz wtórny że nic o nim nie wiem,  pod moje zapotrzebowanie a jednocześnie zobacz swoje odpowiedzi, poważnie dziwisz mi się ze taka jest moja reakcja? Zwłaszcza że dalej nie jestem w stanie zrozumieć Twoich kolejnych argumentów. Przeczysz sam sobie co napisałem wyżej, negujesz funkcjonowanie czegoś takiego jak reseller, jeżeli taka usługa nie byłaby zyskowna to by jej po prostu nie było. Porównujesz moje najzwyklejsze pytanie ofertowe do wiadomości Pana który spamował wątkami bo nie umiał podstaw curla czy tam php. Nie rozumiem po prostu po co pojawiły się tę wszystkie, Rozmowa ze ścianą. Twoja odpowiedź nic nie wnosi kompletnie, dałbyś sobie już spokój idź na jakiś wykop czy inne tego typu forum tam jechać po ludziach. Jeżeli nie masz zamiaru mi pomóc, będę bardzo wdzięczny.

 

@BartekSz Gdyby nie siła przyzwyczajenia, też wziałbym pod uwagę taki scenariusz, ale wychodzą braki w sysadminowaniu i straszne ceny za licki na początek, no i inwestując tyle pieniędzy, nie mając zniżek na licki musiałbym chcąc nie chcąc odpalić tę firmę hostingową, bo współgrałoby to z moją główną gałęzią działalności, tak aby taki dedyk czy w przyszłości cały klaster dedyków się nie marnował.. Z ciekawości, jakiego dedi masz w OVH i jaki stack licek, ile cie to wszystko miesięcznie kosztuje? Dla mnie ciekawy temat, jak znajdziesz chwilkę to przybliż temat. Co do mydevila pełna zgoda, imo najlepszy antyspam na polskich sharedach. Dzięki uprzejme za ludzkie podejście do tematu i dodatkowe protipy, które pewnie wezme sobie do serca :)

 

W każdym razie jeżeli ktoś chciałby mi jeszcze zarzucić jakieś propozycje, będę niezwykle zobowiązany.

 

 

Edytowane przez sempre
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sempre Wyciągasz przesadnie daleko idące wnioski względem mojej emotikonki przypiętej do postu @kankan. Kolega podjął interesujący wątek, do tej pory nie dyskutowany, dotyczący rynku, relacji: klient - pośrednik - hostingodawca.

Nie znam się na administrowaniu serwerami na tyle, bym mógł udzielać porady i brać za nie odpowiedzialność. Powiedzmy, że trochę lepiej wychodzi mi analiza lektur regulaminów i ofert, w kontekście tego co jest napisane i tego co nie jest napisane.

Zwróciłem Ci uwagę na pewne niekorzystne zapisy regulaminowe. W ofercie tej samej firmy nie widzę limitów dotyczących wysyłki poczty - limitów charakterystycznych dla europejskich hostingodawców, którzy dbają o reputację serwerów poczty. Z tego co wyczytałem, operator korzysta z zewnętrznej usługi filtrowania, zatem nie robi tego sam i nie odpowiada za działanie zewnętrznego podwykonawcy. Zasadne jest zatem pytanie, na ile usługa poczty jest sprofesjonalizowana a na ile jest tylko dodatkiem do hostingu. Zauważyłem również, że fraza SLA nie występuje w ogóle w zasobach serwisu shockhosting_com.

Z uwagi na powyższe, nie zdecydowałbym się na współpracę z podmiotem shockhosting_com niezależnie od opinii na forach.

Sklepy z Woo postawiłbym na osobnych mocnych sharedach, w ramach jakiegoś programu partnerskiego, z uwagi na odpowiedzialność oraz RODO. Reszta, czyli Wordpressy + poczta - najchętniej u kogoś, kto jak najmniej usług składowych podnajmuje z zewnątrz, posiada przyzwoicie opisaną ofertę i regulaminy. Dlatego przyjrzałbym się ofercie smarthosta. Kosztem sięgnięcia głębiej do kieszeni lub podzielenia się wyższymi kosztami z klientami. Z góry zaznaczam - nie mam doświadczeń ze współpracy ze smarthostem ani jakichkolwiek zależności biznesowych, związanych z polecaniem ich usług.

To nie są porady, tylko mój tok myślenia. Generalnie nie jestem fanem resellerki w modelu, który prowadzisz, z kilku powodów: brak stabilności modelu w epoce konsolidacji, kłopotliwe migracje, RODO (sklepy). Większe firmy nie chcą świadczyć usług resellerskich, więc oferta resellerek jest dość ograniczona, z kolei małe firmy niestety nie są w stanie zbyt dużo zagwarantować na piśmie (bo są zbyt małe) i zbyt podatne na kontakty trzeciego stopnia z Panem Tadeuszem.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.