Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Porównanie cen odnowień domen .pl PAŹDZIERNIK 2023


D D

Rekomendowane odpowiedzi

Porównanie cen odnowień domen .pl PAŹDZIERNIK 2023. Ceny zebrane 21.10.2023.

 

Zestawienie obejmuje 34 wybranych partnerów rejestru domen .pl NASK.

 

Pełna treść artykułu z komentarzem: https://danieldryzek.pl/2023/10/21/ceny-odnowien-domen-pl-10-2023/

 

Poniżej zostawiam tylko "suchą" tabelkę. Bieżące ceny z października 2023 zostały pogrubione.

 

Rejestrator         10.2022     10.2023    Kod w panelu   Wzrost ceny 
         
gnum.pl 49,57 49,57 TAK
hostido.pl 50,99 50,99 TAK
hitme.pl 54,47 54,47
hostmark.pl 55,00 55,00 TAK
seohost.pl 56,00 56,00
sohost.com 56,96 56,96 TAK
vipower.pl 57,72 57,72 TAK
ovh.pl 58,99 58,99 TAK
forpsi.pl 60,00 60,00 TAK
panhost.pl 65,00 65,00 TAK
hostinguj.pl 67,89 67,89 TAK
yupo.pl 69,00 69,00
jdm.pl 62,50 71,50 TAK +9,00 PLN
addhost.pl 80,00 80,00
atthost.pl 80,49 80,49
cba.pl 89,90 89,90
aftermarket.pl 89,95 89,95 TAK
webd.pl 90,00 90,00
cal.pl 99,00 99,00
domeny.tv 89,00 99,00 +10,00 PLN
kru.pl 99,00 99,00 TAK
smarthost.pl 99,00 99,00
kylos.pl 89,00 109,00 +20,00 PLN
thecamels.org 89,00 109,00 TAK +20,00 PLN
dinfo.pl 119,00 119,00
premium.pl 120,00 120,00 TAK
domena.pl 129,00 129,00
LH.pl 99,00 129,00 +30,00 PLN
az.pl 135,00 135,00
dhosting.pl 109,00 139,00 +30,00 PLN
cyberfolks.pl 129,00 159,00 +30,00 PLN
zenbox.pl 129,00 159,00 TAK +30,00 PLN
home.pl 145,00 165,00 +20,00 PLN
nazwa.pl 160,00 200,00 +40,00 PLN

 

Kod w panelu – kod do transferu domeny dostępny w panelu administracyjnym rejestratora

Ceny netto w PLN za odnowienia domeny .pl o 1 rok


Źródło danych: cenniki rejestratorów, opracowanie własne

 

DD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, theqkash napisał(a):

Trochę źle się patrzy na firmy, które mają przebitkę większą niż 100% w stosunku do ceny z NASK 😉 Zwłaszcza, że wszyscy wiemy ile takie "utrzymanie domeny" fizycznie kosztuje.

Ale cóż - takie czasy nastały.

Jest wolny rynek jak coś się nie podoba można iść do konkurencji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zestawienia na stronie dodałem dwie nowe oferty, które zostały mi zasugerowane:

 

flyin.pl 50,98 PLN

viperhost.pl 54,95 PLN

 

Ceny netto. Odnowienie .pl o 1 rok.

 

Oba serwisy są prowadzone przez oficjalnych Partnerów NASK. Pierwszy powstał miesiąc temu, ale na bazie już istniejącego rejestratora Imaginio Sp. z o. o. Drugi funkcjonuje też stosunkowo od niedawna (poniżej roku).

 

@theqkash@Gryzli

Rejestratorzy mogą oczywiście dowolnie kształtować cenniki, ale jak pokazują roszady na top100.rootnode.pl cena odnowienia ma jednak znaczenie i jej podnoszenie bez opamiętania ma wpływ na zachowania klientów. W ciągu ostatnich 12 miesięcy nazwa.pl spadła z 3. na 5. miejsce w rankingu. Dla porównania seohost.pl ze swoim bardzo konkurencyjnym cennikiem utrzymania domen wspiął się na 7. miejsce. Oczywiście wiemy, że jest to ranking DNSów (hostingu) a nie stricte domen. Ale dane są one mocno skorelowane. Na zmiany pozycji w rankingu miały też na pewno wpływ inne czynniki niż ceny odnowień domen.

 

DD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy jest ten rejestrator, co przedaje w cenach poniżej cen zakupu. Z jednej strony nikt nie nakazuje zarabiać na domenach, ale z drugiej strony szykuje się potencjalne nałapanie klientów i podniesienie cen 🙂 (ale to tylko wskazanie luźnego pomysłu na biznes).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, smarthost napisał(a):

Najlepszy jest ten rejestrator, co przedaje w cenach poniżej cen zakupu. Z jednej strony nikt nie nakazuje zarabiać na domenach, ale z drugiej strony szykuje się potencjalne nałapanie klientów i podniesienie cen 🙂 (ale to tylko wskazanie luźnego pomysłu na biznes).

Cena poniżej hurtu jest tam z 10 lat, więc raczej o coś innego chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@D D ja to ogólnie mam wrażenie, że niektórzy operatorzy testują cierpliwość klientów do takich zmian podnosząc ceny za takie usługi. No a druga strona medalu jest taka, że część klientów nawet nie sprawdza cen tylko przekazuje dokumenty do księgowości 😉

 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla porównania ceny odnowień domen w 2020 roku (pogrubione) :P

 

thecamels.org 49 PLN -> 109 PLN (+ 60 PLN)

aftermarket.pl 60 PLN -> 90 PLN (+ 30 PLN)

cyberfolks.pl 79 PLN -> 159 PLN (+ 80 PLN)

dhosting.pl 79 PLN -> 139 PLN (+ 60 PLN)

zenbox.pl 89 PLN -> 159 PLN (+ 70 PLN)

lh.pl 90 PLN -> 129 PLN (+39 PLN)

home.pl 100 PLN -> 165 PLN (+ 65 PLN)

nazwa.pl 120 PLN -> 200 PLN (+80 PLN)

 

Ceny netto.

 

Oczywiście skupiłem się powyżej na skrajnych przypadkach, co zresztą w większości dotyczy najdroższych rejestratorów. Na plus z tej listy wyróżniają się dwie firmy (AM i LH), u których podwyżki zdają się być w pełni adekwatne. I mimo popularności (szczególnie w przypadku AM) firmy te nie podniosły cen "po zbóju". Większość najtańszych rejestratorów też nie podniosła znacząco cen, często ograniczając podwyżki do wzrostu ceny na poziomie tych wprowadzonych przez rejestr + ewentualnie kilka - kilkanaście złotych "od siebie". Włączając w to dużego rejestratora OVH, który utrzymuje ceny od początku istnienia na polskim rynku na bardzo niskim poziomie. Z tanich rejestratorów najbardziej chyba "zaszalał" thecamels.org podnosząc ceny od 2020 roku ponad dwukrotnie :P

 

Trzeba pamiętać, że w międzyczasie o 10 PLN wzrosła cena utrzymania domen w NASK. Oczywiście wzrosły też koszty zatrudnienia, usług, sprzętu itd. Ale jak tak dalej pójdzie, to za 10 lat odnowienie .pl będzie kosztowało w niektórych firmach tysiaka ;) A u innych pewnie wciąż w okolicach 50-100 PLN :) Także rynek działa prawidłowo a klienci mają wybór, gdzie i ile płacić za domeny.

 

Osobiście uważam, że firmy mają pełne prawo do dowolnego kształtowania cenników. Z drugiej strony utrudnianie dostępu do kodu AuthInfo, który jest potrzebny do transferu domeny, nie jest godne pochwały. Podejrzewam, że gdyby nie te skrajnie skomplikowane procedury u niektórych usługodawców, to spadek ilości obsługiwanych u nich domen byłby znacznie wyższy.

 

DD

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, D D napisał(a):

Tak dla porównania ceny odnowień domen w 2020 roku (pogrubione) :P

 

thecamels.org 49 PLN -> 109 PLN (+ 60 PLN)

aftermarket.pl 60 PLN -> 90 PLN (+ 30 PLN)

cyberfolks.pl 79 PLN -> 159 PLN (+ 80 PLN)

dhosting.pl 79 PLN -> 139 PLN (+ 60 PLN)

zenbox.pl 89 PLN -> 159 PLN (+ 70 PLN)

lh.pl 90 PLN -> 129 PLN (+39 PLN)

home.pl 100 PLN -> 165 PLN (+ 65 PLN)

nazwa.pl 120 PLN -> 200 PLN (+80 PLN)

 

Ceny netto.

 

Oczywiście skupiłem się powyżej na skrajnych przypadkach, co zresztą w większości dotyczy najdroższych rejestratorów. Na plus z tej listy wyróżniają się dwie firmy (AM i LH), u których podwyżki zdają się być w pełni adekwatne. I mimo popularności (szczególnie w przypadku AM) firmy te nie podniosły cen "po zbóju". Większość najtańszych rejestratorów też nie podniosła znacząco cen, często ograniczając podwyżki do wzrostu ceny na poziomie tych wprowadzonych przez rejestr + ewentualnie kilka - kilkanaście złotych "od siebie". Włączając w to dużego rejestratora OVH, który utrzymuje ceny od początku istnienia na polskim rynku na bardzo niskim poziomie. Z tanich rejestratorów najbardziej chyba "zaszalał" thecamels.org podnosząc ceny od 2020 roku ponad dwukrotnie :P

 

Trzeba pamiętać, że w międzyczasie o 10 PLN wzrosła cena utrzymania domen w NASK. Oczywiście wzrosły też koszty zatrudnienia, usług, sprzętu itd. Ale jak tak dalej pójdzie, to za 10 lat odnowienie .pl będzie kosztowało w niektórych firmach tysiaka ;) A u innych pewnie wciąż w okolicach 50-100 PLN :) Także rynek działa prawidłowo a klienci mają wybór, gdzie i ile płacić za domeny.

 

Osobiście uważam, że firmy mają pełne prawo do dowolnego kształtowania cenników. Z drugiej strony utrudnianie dostępu do kodu AuthInfo, który jest potrzebny do transferu domeny, nie jest godne pochwały. Podejrzewam, że gdyby nie te skrajnie skomplikowane procedury u niektórych usługodawców, to spadek ilości obsługiwanych u nich domen byłby znacznie wyższy.

 

DD

 

Bo:

thecamels jest sprzedany do Kylosa, który jest sprzedany do LH

zenbox jest sprzedany do cyberfolks

 

to i ceny "ujednolicają" 🙂

 

reszta z wymienionych jak ma np. 100 tys. domen i podnieśli cenę o 30-80 zł to są do przodu o ok 3 - 8 milionów zł rocznie - w zasadzie bez kiwnięcia palcem 🙂

 

:wq

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.10.2023 o 23:01, D D napisał(a):

Ale jak tak dalej pójdzie, to za 10 lat odnowienie .pl będzie kosztowało w niektórych firmach tysiaka ;)

Za 10 lat internet jaki znamy, czyli oparty na adresach stron WWW, oraz wyszukiwarkach serwujących adresy stron internetowych w wynikach wyszukiwania, może stracić na znaczeniu. Załóżmy hipotetycznie, że silniki wyszukiwarek oraz przeglądarek internetowych oparte na zaawansowanej SI, będą wyświetlać przetworzone odpowiedzi i zagregowane treści z różnych adresów, natomiast żeby zobaczyć internet oparty na domenach, trzeba będzie włączyć tryb "expert". Poza tym rozwój aplikacji już dziś zastępujących serwisy WWW, wsparcie dla androidowych aplikacji w desktopowych systemach, platformy społecznościowe wypierające pocztę e-mail. Wreszcie pokolenie, które wychowywało się w poczuciu braku potrzeby posiadania strony internetowej i e-maila.
Wiele lat temu jakiś (nie pamiętam nazwiska) specjalista z Google twierdził, że w przyszłości domena internetowa straci na znaczeniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, Google jest znane z braku skupienia na swoich produktach. Domeny są dobrym materiałem do cross-sellingu (np. nakłanianie na produkty powiązane, w przypadku Google było to Google Cloud i Google Workspace). Tutaj trochę przemyśleń na temat, dlaczego Google wyszedł z biznesu: https://domainnamewire.com/2023/06/16/my-thoughts-on-squarespaces-acquisition-of-google-domains/, możliwe, że uznali, że efekt cross-sellingu jest zbyt mały, to typowe w przypadku wielkich molochów ("go big or go home").

 

Tutaj warto posłuchać podcastu, jak rynek widzi weteran rynku domenowego, Porkbun: https://domainnamewire.com/2023/10/16/oinking-about-domain-names-dnw-podcast-457/

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.10.2023 o 23:01, D D napisał(a):

Trzeba pamiętać, że w międzyczasie o 10 PLN wzrosła cena utrzymania domen w NASK. Oczywiście wzrosły też koszty zatrudnienia, usług, sprzętu itd. Ale jak tak dalej pójdzie, to za 10 lat odnowienie .pl będzie kosztowało w niektórych firmach tysiaka

 

plus  koszty, które sa generowane na siłę przez narzacanie przez  państwo  i UE  nowych przepisów  o których szary użytkownik nie ma pojęcia  . Widzi tylko cennik hurtowy  NASk  i ceny  detaliczne 

Edytowane przez darekm
edycja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tom X napisał(a):

No więc właśnie. W dodatku usługę będącą integralną częścią GWorkspace.

Tylko to domem potrzebujesz świadczyć wsparcie itp., a w GWorkspace większość wsparcia prowadzą partnerzy. Więc dla google to było prowadzenie rzeczy ludzi do obsługi "sklepu". Zwróć uwagę, iż oni nie mają żadnego innego sklepu, gdzie musieliby się użerać ze zwykłym klientem, któremu trzeba pomóc ustawić rekord A, bo strona nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

@D D

Taki drobiazg: od paru lat popełniasz błąd w kwestii cen CBA.pl, podajesz ich ceny brutto (takie prezentują na swojej stronie i jest to opisane ponad tabelką, gdy klikniemy "więcej"), podczas gdy dla wszystkich innych netto. Nie zmienia to jakoś drastycznie kolejności, ale dla ścisłości... 16,81 netto / 20,68 brutto różnicy.

 

No i w kolejnym zestawieniu, od pierwszych dni stycznia 2024, znika "nasz" lider Gnum. Szkoda, ja żałuję, bo żywiłem nadzieję, że się utrzyma. I znika w trochę nieładny sposób, bo poinformował klientów dopiero po fakcie (co ma znaczenie dla łatwości/trudności zdobycia AuthInfo), podczas gdy jeszcze  w kwietniu ubiegłego roku zapewniał tutaj, że serwis, cytuję: "będzie nadal utrzymywać najlepsze ceny domen na rynku".

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotr GRD napisał(a):

@D D

Taki drobiazg: od paru lat popełniasz błąd w kwestii cen CBA.pl, podajesz ich ceny brutto (takie prezentują na swojej stronie i jest to opisane ponad tabelką, gdy klikniemy "więcej"), podczas gdy dla wszystkich innych netto. Nie zmienia to jakoś drastycznie kolejności, ale dla ścisłości... 16,81 netto / 20,68 brutto różnicy.

 

No i w kolejnym zestawieniu, od pierwszych dni stycznia 2024, znika "nasz" lider Gnum. Szkoda, ja żałuję, bo żywiłem nadzieję, że się utrzyma. I znika w trochę nieładny sposób, bo poinformował klientów dopiero po fakcie (co ma znaczenie dla łatwości/trudności zdobycia AuthInfo), podczas gdy jeszcze  w kwietniu ubiegłego roku zapewniał tutaj, że serwis, cytuję: "będzie nadal utrzymywać najlepsze ceny domen na rynku".

 

Jak najbardziej jest to cena netto, czyli bez doliczonego podatku VAT. Gdyby cba.pl prezentował ceny brutto, to można byłoby od nich odliczyć VAT (w przypadku firm). A tak nie jest. W zestawieniu celowo porównuję ceny netto, bo je najprościej porównać i nie są zależne od tego kto jest nabywcą usługi. Np. firma z Niemiec, w przypadku zakupu domeny za 100 zł netto, zapłaci 100 zł. Ale już osoba indywidualna z Niemiec zapłaci 119 zł a firma lub osoba z Polski 123 zł. Dlatego porównuję ceny netto.

 

Co do Gnum, to było to nieuniknione. Nie można wiecznie dokładać do biznesu. Nawet Google nie może sobie na to pozwolić (vel ich przypadek z projektem Google Domains).

 

DD

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2023 o 17:48, Tom X napisał(a):

Jeśli rynek domen przestaje interesować takiego giganta jak Google

 

Google nawet nie widziało sensu stania się partnerem NASK w przypadku domen pl. I jak się okazało, całkiem słusznie - po prostu nie chciało się ośmieszać ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.