Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o Atthost.pl


bartosh

Rekomendowane odpowiedzi

jakos w reszcie Europy NIS2 dawno obowiązuje i kod do takiego .eu bezpośrednio w rejestrze możesz uzyskać dwoma kliknieciami bez żadnego cudowania. Ale u nas oczywiście zawsze trzeba jak najbardziej utrudnić i jeszcze są tacy co temu przyklasną :D.

Edytowane przez kankan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój list już netart otrzymał, teraz czekam, aż łaskaw kody listownie przyjdą do mnie do domu. Są już w drodze, ale Poczta Polska jak zawsze ma czas, ale myślę, że w piątek powinien zawitać do mnie listonosz. Nie będę występował na drogę prawną tylko dlatego, że jest jak jest. Otrzymam kody i przeniosę domeny gdzie indziej. Mam w OVH też dwie domeny .pl i jedną .eu, tam jakoś wystarczy kliknąć jedną fajną opcję, tj. "ochronę przez transferem", i otrzymuje się od razu kody AuthInfo na maila. Nie trzeba wysyłać żadnych zbędnych papierków, albo zasuwać i wyrabiać sobie za 300zł podpisu kwalifikowanego. Rozumiem, że firmy takie podpisy sobie wyrabiają i mogą takiego PDF-a tak podpisać bez problemu, ale mi to nie jest potrzebne dla jednorazowej akcji. Wolę już dać 14.50zł za polecony priorytet z potwierdzeniem odbioru niż żreć się z nimi o te kody. Zresztą po kontakcie z BOK-iem atthostu, od razu dostałem wniosek z informacją na jaki adres mam wysłać, nie interesuje ich przekazywanie kodów mailowo. Także @homeap5 ma rację, to jest temat rzeka. Do tej pory z takim sposobem uzyskiwaania kodów spotkałem się tylko w netartowych tworach, home.pl i domena.pl. Zresztą, mając swoje doświadczenia z tymi dostawcami hostingowymi, omijam ich szerokim łukiem. Bardzo mnie zaskoczyło, kiedy to atthost się im sprzedał, bo wiedziałem jak bolesna przeprawa mnie z nimi czeka, ale niestety czas na przedłużenia domen akurat zaczynają się od końca tego miesiąca, nie chcę płacić 738zł za przedłużenie 3 domen i drugie tyle za hosting do poczty, także gierki prawne zdecydowanie odpadają.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, darekm napisał(a):

ale zgodne  z zasadami jakie narzuca  NASK nam ich partnerom a od października jak wejdzie nis2  można jeszcze innych rzeczy się spodziewać 

Dobrze rozumiem, że nie można uzyskać kodu bezpośrednio z NASK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, l3szcz napisał(a):

Dobrze rozumiem, że nie można uzyskać kodu bezpośrednio z NASK?

odesla cie do   partnera  cba ze udowodnisz ze  robi pod górke z wydaniem   a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2024 o 17:37, Tom X napisał(a):

Tylko, że grupa docelowa inna niż biznes/korporacje, od dobrych kilku(nastu) lat nie jest już przyszłościowa i kurczy się. A koszty prowadzenia działalności rosną.


Korporacje poza domenami nie bawią się w hostingi, głównie z powodu używania innych technologii jak php i mysql. Dodatkowo usługi muszą przechodzić audyty m.in. bezpieczeństwa gdzie 99% rynku nad Wisłą takiego audytu nigdy pozytywnie nie przejdzie.

Co do samej polityki wydawania authinfo, w przypadku gdy domena pozostaje aktywna obowiązuje umowa na świadczenie usług drogą elektroniczną będącą w mocy w kasie zakupy lub przedłużenia domeny. W przypadku zakupu na osobę fizyczną można zainteresować taką praktyką UOKiK. Powinien szybko ustawić firmę do pionu.

Edytowane przez st220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy z @AttHost.pl - chciałbym się zapytać jedynie jak z domenami, które dostają żądanie transferu? 

Próbowałem rano zlecić transfer ale klient nie otrzymał maili i jak się dowiedziałem - NASK w ogóle ich nie zaczął transferować. Jakim cudem? Dodam tylko, że kody authinfo z trudem ale są uzyskane w sierpniu tego roku.

Edytowane przez l3szcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kafi napisał(a):

To chyba pytania do rejestratora zlecającego transfer, on ma pełną wiedzę na temat procesu transferu 🙂 

Wręcz przciwnwi  o tylko zleca transfer  i oczekuje  ze klient go potwierdzi  i co wie  to, na jaki adres mejlowy został wysłany link do potwierdzenia . moze jedynie ponowic jego wyślanie 

 

Edytowane przez darekm
dodanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proces, o ile wykonywany jest z użyciem prawidłowego kodu authinfo, trzeba zweryfikować u rejestratora, gdzie zlecany jest transfer. Dotychczasowy rejestrator domeny nie jest w stanie zweryfikować, co się dzieje po stronie nowego rejestratora czy też samego rejestru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90 % problemów  z transferem pl to ze klient nie wie, na jaki adres była rejestrowna domena albo juz do niego niema dostępu . a dres moze zmienic jednie stary rejestrator 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, darekm napisał(a):

Wręcz przciwnwi  o tylko zleca transfer  i oczekuje  ze klient go potwierdzi  i co wie  to, na jaki adres mejlowy został wysłany link do potwierdzenia . moze jedynie ponowic jego wyślanie 

 

Komendy EPP dają nieco szerszy zakres weryfikacji.


Jeśli rejestr nie przyjmie żądania transferu, to odpowiada odpowiednim kodem powodu.
Jeśli żądanie EPP zostanie przyjęte i zawiśnie, to może partnerskimi kanałami dowiedzieć się o co chodzi.

 

 

27 minut temu, l3szcz napisał(a):

Okej, wyjaśnione - domeny przetransferowane.

Podzielisz się, w czym był problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, kafi napisał(a):

 

Komendy EPP dają nieco szerszy zakres weryfikacji.


Jeśli rejestr nie przyjmie żądania transferu, to odpowiada odpowiednim kodem powodu.
Jeśli żądanie EPP zostanie przyjęte i zawiśnie, to może partnerskimi kanałami dowiedzieć się o co chodzi.

 

 

Podzielisz się, w czym był problem?

Generalnie klient nie dostał maili od razu po zainicjowaniu transferu. Chciałem puścić maile jeszcze raz ale NASK zwrócił odpowiedź, że domena nie jest w trakcie transferu. Po jakimś czasie dostałem powiadomienie, że maile przyszły i domeny zostały przetransferowane - jak mniemam weszła tutaj w grę jakaś kolejka zadań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, l3szcz napisał(a):

Generalnie klient nie dostał maili od razu po zainicjowaniu transferu. Chciałem puścić maile jeszcze raz ale NASK zwrócił odpowiedź, że domena nie jest w trakcie transferu. Po jakimś czasie dostałem powiadomienie, że maile przyszły i domeny zostały przetransferowane - jak mniemam weszła tutaj w grę jakaś kolejka zadań.

Tak, trzeba się uzbroić w cierpliwość. Jak transferowałem domeny z atthosta do OVH, to NASK też się nie spieszył. Po ok. 40 minutach przyszły wszystkie maile z domeny dns.pl, gdzie trzeba było potwierdzić przetransferowanie. Dalej już poszło sprawnie, OVH po godzinie od zatwierdzenia miała już u siebie wszystkie moje domeny.

 

Tak przy okazji, cena promocyjna (na pierwszy rok) najmniejszego pakietu hostingu na atthost wzrosła z 50zł netto na 100zł netto 😆

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.