Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
25 minut temu, gb1 napisał(a):

Dziękuję za wyjaśnienia. Możesz zacytować stosowny zapis regulaminu?

https://webh.pl/regulamin

§5 Działania niepożądane (Abuse)

Punkt 2.

b) Będzie w ramach swojego serwera VPS lub hostingu zużywał powyżej 95% zasobów procesora w trybie ciągłym przez 24 godziny.

Opublikowano
Godzinę temu, Jakub napisał(a):

https://webh.pl/regulamin

§5 Działania niepożądane (Abuse)

Punkt 2.

b) Będzie w ramach swojego serwera VPS lub hostingu zużywał powyżej 95% zasobów procesora w trybie ciągłym przez 24 godziny.

 

I dlatego już dawno bym takiej firmie powiedział "Dziękuję", 95% w ciągu 24H, na czym oni mają te VPS na Pentium'ach ?

Opublikowano (edytowane)

Właśnie nie mamy na Pentiumach tylko na Epycach i dlatego też wykorzystanie 95% w ciągu 24h bez przerwy świadczy praktycznie w 100% przypadków albo o infekcji serwera, albo działaniach takich jak kopanie kryptowalut. W ostatnim czasie nie zdarzyło się, aby podobne zachowania wynikały z czegoś innego.

 

Ponadto gdy zostanie to wyłapane to klient jest informowany o tym i może zareagować. To nie działa i nigdy nie działało w ten sposób, że banujemy od razu jak widzimy że klient korzysta z zasobów w sposób niezgodny z regulaminem. :)

 

Edytowane przez webh
  • Super! 5
Opublikowano

Nie chcę być upierdliwy, ale moja strona przez DDOSy była obciążona praktycznie 5 dni w Heztner, gdzie Hetzner nawet mnie o tym nie informował, nie groził wyłączeniem maszyny... 

 

Wg. mojej opinii sprzedając VPS z 1 lub 2vCPU i Ja jako klient który za niego zapłaciłem, szczerze mógłbym go nawet miesiąc obciążać w 100%. To tak jak bym kupił nowe Porsche z salonu i w umowie miałbym napisane że tylko jakiś procent dziennie mogę z niego wyciskać 100% , wiec pytanie po "uj" mi takie porsche?? Po co mi taki VPS z którego nie można korzystać w 100% 

 

A procesory EPIC, każdy wie ile mają CPU i Wątków, w takim wypadku każdy wasz klient na tym serwerze co ma VPS musiałby obciążać CPU w 100% aby móc zareagować.

 

 

A co w przypadku moim ?? Pojechałem na dwa tygodnie na wakacje na Bahamy, telefon off, praca off, dostaje DDOS 100% przez dwa dni CPU i co tak wyłączycie serwer bo z gościem nie ma kontaktu ???? 

Opublikowano

@adamnt z całym szacunkiem, ale mając przytoczone Porsche z salonu nie możesz korzystać ze 100% jego mocy przez cały czas, jest to po prostu technicznie niewykonalne. 🙂

 

Jeśli powołujesz się na to, że świadczysz profesjonalny hosting, VPSy czy dedyki to powinieneś wiedzieć, że sytuacja w której przez dobę czy przez 5 dni leci DDoS i nikt z tym nic nie robi jest po prostu kiepska i to dziwne że się tym tutaj chwalisz świadcząc takie a nie inne usługi. 🙂 

 

Ale to tylko taka tam mała dygresja.

  • Lubię 3
  • Super! 1
  • Haha 1
Opublikowano

Nie mam się czym chwalić, ale nawet w tych 100%  CPU strona działała i nikt jej nie wyłączył.

Opublikowano
14 minut temu, adamnt napisał(a):

Nie chcę być upierdliwy, ale moja strona przez DDOSy była obciążona praktycznie 5 dni w Heztner, gdzie Hetzner nawet mnie o tym nie informował, nie groził wyłączeniem maszyny... 

 

Nie chcę być upierdliwy, ale Hetzner ma jedną z gorszych wydajności jeśli chodzi o serwery VPS. W projekcie webspeed.pl testowałem cały szereg firm i ich rozwiązania (Hetzner) oferowały najmniejszą dostępną moc obliczeniową. Być może dlatego, że serwer fizyczny nie jest z gumy. Jeśli oferujesz tanie usługi bez nadzoru, to co z tego że w ofercie masz 1 lub 2 vCPU, skoro jako klient realnie masz dostęp do ~50% jednego fizycznego rdzenia, bo wszyscy biją się o fizyczne zasoby, a dysponują jedynie wirtualnymi.

 

14 minut temu, adamnt napisał(a):

Wg. mojej opinii sprzedając VPS z 1 lub 2vCPU i Ja jako klient który za niego zapłaciłem, szczerze mógłbym go nawet miesiąc obciążać w 100%. To tak jak bym kupił nowe Porsche z salonu i w umowie miałbym napisane że tylko jakiś procent dziennie mogę z niego wyciskać 100% , wiec pytanie po "uj" mi takie porsche?? Po co mi taki VPS z którego nie można korzystać w 100% 

 

Porównujesz rzecz fizyczną z usługą współdzieloną, co jest totalnie bez sensu. Jak kupujesz serwer dedykowany, to zasoby masz tylko dla siebie. Jeśli kupujesz zasoby współdzielone, to chcesz by podział tych zasobów był realizowany na sprawiedliwych zasadach. Tak, byś mógł wykorzystać te zasoby, wtedy kiedy tego potrzebujesz i by klient obok, Cię nie spowalniał.

 

  • Lubię 3
Opublikowano
Godzinę temu, adamnt napisał(a):

 

Wg. mojej opinii sprzedając VPS z 1 lub 2vCPU i Ja jako klient który za niego zapłaciłem, szczerze mógłbym go nawet miesiąc obciążać w 100%.

 

To podejście niczym - kupiłem kawę z cukrem, to mogę całą cukiernicę przesypać do plecaka, bo przecież zapłaciłem za cukier; albo - wziąłem "dolewkę" w kfc i będę przelewał ją do pięciolitrowego baniaka. No... nie do końca.

 

Oczywiście, twój projekt może być obliczeniową kopalnią i masz prawo chcieć go uruchomić.

Tak samo jak i usługodawca ma prawo kształtować swoją ofertę tak, jak on chce i trzeba mu pozwolić ponosić straty finansowe za utraconych klientów. Nie dogadacie się w tych wzajemnych prawach - to też jest spoko; nie ma przymusu ani mieć na siłę klienta, a ni ustalać na siłę usługodawcy, czasem trzeba sobie powiedzieć - to nie usługa dla mnie - i to też jest spoko. Ale ze świadomością, że nie jest się pępkiem świata i to, że mi nie pasuje, to znaczy, że wszystkim tak samo też nie będzie pasować.

 

Domyślam się, że (pomimo tego, że ty takich warunków nie akceptujesz) to jest rzesza ludzi, która zadowoli się taką współdzieloną mocą obliczeniową z delikatnymi ograniczeniami za ułamek ceny dedykowanej. I paradoksalnie będzie wdzięczna usługodawcy za uciszanie takich "głośnych sąsiadów", bo niestety, dzisiaj dostępne algorytmy przydziału CPU nie do końca nadal są w stanie totalnie ich odseparować (w końcu cpu jest tak czy siak wspólne) i takie katowanie pośrednio wpływa na wszystkich umieszczonych na tym samym hoście. 

 

1 godzinę temu, adamnt napisał(a):

 

A co w przypadku moim ?? Pojechałem na dwa tygodnie na wakacje na Bahamy, telefon off, praca off, dostaje DDOS 100% przez dwa dni CPU i co tak wyłączycie serwer bo z gościem nie ma kontaktu ???? 

No... zostawianie serwera dwa tygodnie bez jakiegokolwiek nadzoru czy zastępstwa jest łagodnie mówiąc bardzo nieodpowiedzialne i nie ma się czym tutaj chwalić. Ciekawy jestem, czy jak by ci jakiś urząd wysłał korespondencję którą byś zignorował, to by przyjął takie tłumaczenie :) Z resztą - poczekaj dopiero co będzie, jak NIS2 wejdzie.

Opublikowano

@gb1 dokładnie ten.

 

@adamnt każda firma ma swoją politykę. Cieszę się, że znalazłeś firmę odpowiadającą Twoim potrzebom. Z naszej strony jasno komunikujemy naszą ofertę, tak by nie było niedopowiedzeń i rozczarowania w przyszłości.

Opublikowano
W dniu 12.10.2024 o 13:49, webh napisał(a):

Dlatego każda usługa objęta jest 5 letnią gwarancją niezmienności ceny. Przez 5 lat gwarantujemy, że cena odnowienia usługi nie wzrośnie. 

O ile usługa nie zostanie wycofana przez operatora z dalszej sprzedaży (i np. zastąpiona inną, np. taka samą/zbliżoną, tylko o innej nazwie) na mocy zapisu w regulaminie operatora: §2 p. 4.

Opublikowano

@Tom X dementuje. Ten punkt nie ma zastosowania do tej promocji. Mówi on raczej o skrajnej sytuacji w której to wycofujemy całkowicie świadczenie danej usługi i nie mamy tu na myśli zmianę pakietyzacji czy nazwę.

Opublikowano

@webh
Bardzo żałuję, ale Wasze dementi nie ma mocy prawnej, ponieważ wspomniany zapis regulaminowy jest bardzo klarowny i jednoznaczny, nie przewiduje w/w wyjątków:
"Klient ma dostęp do usługi tak długo, jak usługa jest przez niego opłacana. Informacje dotyczące pozostałego okresu ważności usługi znajdują się w Panelu zarządzającym. Usługę Klient może przedłużyć, o ile usługa nie została wycofana przez Operatora z dalszej sprzedaży."

  • Lubię 1
Opublikowano

Tytułem uzupełnienia. Formalnie, jest to gwarancja ceny limitowana czasem życia produktu. Gdyby klient (alternatywnie) miał możliwość opłacenia abonamentu z góry na 5 lat, to uzyskałby gwarancję ceny bez w/w limitu, bo wtedy zapisy regulaminowe §2 p. 4 będą gwarantowały klientowi możliwość korzystania z usługi, którą opłacił. I wilk syty i owca cała.

Opublikowano (edytowane)

@Tom X Każdą usługę można odnowić na dowolny okres czasu w dowolnym momencie. 

 

Czas życia każdej naszej usługi jest bardzo długi. Nigdy nie zmuszamy naszych klientów do zmiany pakietu do aktualnej oferty. Każdy z nich ma możliwość korzystania z obecnej usługi tak długo jak potrzebuje, a ewentualna zmiana to każdorazowo indywidualna decyzja.

Edytowane przez webh
  • Lubię 2
Opublikowano
Godzinę temu, webh napisał(a):

@Tom X Każdą usługę można odnowić na dowolny okres czasu w dowolnym momencie. (...)

Widzę, że jest nawet rabat za płatność z góry. 👍
Dziękuję @webh za wyjaśnienia. Nie wątpię w szczere intencje. Być może jakiś krótki regulamin promocji gwarantującej niezmienność cen miałby uzasadnienie, choć nie będę się upierał, ponieważ zdaję sobie sprawę jakim wyzwaniem dla współczesnej firmy hostingowej jest tego typu długoterminowe zapewnienie w tak niepewnych czasach.

Opublikowano

Fajna promka. Polityka fairy usage względem vCPU gdzie dostajemy współdzielone zasoby można traktować różnorako, o ile firma sama nie jest w tym zbyt natarczywa czyli dostajesz ddosa, albo masz przykładowy wykop efekt na serwisie blogowym który poszedł viralem i jest Ci za to banowany vps przy czym firma w żaden sposób nie chce pomóc, byłoby niefajne, natomiast jeżeli firma gra uczciwie i nie nadużywa takiego zapisu, to wydaję mi się to na plus. Webh bardzo lubię. Natomiast, to czego mi tu brakuje, to jakieś eventy dedykowane dla użytkowników RN w tym temacie, nie ukrywajmy, marka webh ma tu niezły wizerunek, zamiast reklamować jakieś blogi o rankinach vpsów poprzez ich kod rabatowy, lepiej wspierać nasze lokalne forum i prawdziwych klientów fajnymi niespodziankami. Podam przykład, który się sprawdza na dosyć intensywnie śledzonym przeze mnie zagranicznym forum LET, kilka pierwszych osób ma podwojone zasoby i tego typu akcje :)

 

Opublikowano

To się zgadza, jednak duża część (poprawcie mnie, jeżeli się mylę), była ogólną kampanią marketingową kierowaną w eter, nie stricte do użytkowników RN. Niebawem cyberweek i zapewne webh coś dla nas przygotuje. Ja tylko sugeruję, że im więcej takich fajnych eventów, tym większe zainteresowanie wśród naszej społeczności i lepsze pozycjonowanie wątku :)    

Opublikowano

@sempre Te blogowe poradniki z reflinkami są bardzo dobrze wypozycjonowane. Zwykły śmiertelnik, któremu aktualny hostingodawca zalazł za skórę, lub który robi swoje pierwsze poważne rozeznanie na rynku, ma szansę dowiedzieć się o istnieniu niektórych marek, sprawdzić ceny, dowiedzieć się że np. obsługę swojej starej Joomli wiszącej na PHP 5.6 może mieć w cenie hostingu, podstawowy cert SSL również (i jest to raczej norma niż wyjątek). Do niedawna taki klient zazwyczaj trafiał na TOP3, które mają worki pieniędzy przeznaczone na skuteczny marketing.

Opublikowano (edytowane)

@Tom X ruch organiczny czy też widoczność w serpach na najważniejsze frazy z tego typu rankingów jest mocno dyskusyjny, większość faktycznych fraz kluczowych które wspierają pozytywną decyzje zakupową klienta i jednocześnie są w topce, to dosłownie kilka keywordsów, z tego co mi wypluwa ahrefs, tu raczej nie ma się czym chwalić w kontekście SEO. Wydaje mi się, że większą role odgrywa tu brak faktycznej konkurencji, która się jeszcze nie pojawiła w zakresie wypozycjonowania takiego lub podobnego tworu o bardziej lub mniej zbliżonej tematyce w sposób przynoszący większą konwersje i ruch ;) 

Edytowane przez sempre
Opublikowano

@webh Na swoich stronach macie błędnie zdefiniowany atrybut "lang" w tagu "html". Skutek powyższego jest taki, że desktopowy i mobilny Chrome z aktywną funkcją automatycznego tłumacza, "tłumaczy" waszą stronę z języka angielskiego na język polski, generując niskiej jakości treści u pewnej części wizytujących wasz serwis. Edge proponuje tłumaczenie EN -> PL.

  • Lubię 1
Opublikowano (edytowane)

@Tom X dzięki za zwrócenie uwagi. Ten problem rozwiązaliśmy natychmiast po otrzymaniu informacji na ten temat. 

 

@sempre od lat organizujemy wiele różnych akcji dla społeczności tego forum. Ostatnim przykładem takiego działania jest np. udostępnienie przez nas narzędzia privatebin

Edytowane przez webh
  • Lubię 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.