Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Atak spamu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

od bodaj ponad miesiąca jesteśmy atakowani (jako klienci dHosting) spamem w nadmiernej ilości. Ponoć to coś poważniejszego i więcej firm zostało zaatakowanych.

Chciałbym zapytać czy może i zaproponować jakąś współpracę między tymi firmami bo przyznam, że staje się to już na tyle uciążliwe, że mam ochotę uciekać po ponad 10 latach jako zadowolony klient. Oczywiście dostajemy informacje, że walka trwa etc., ale jak się poprawi na dzień dwa, to potem, np. jak dziś, jest zmasowany atak ponownie i dziesiątki spamu przepuszczane na główne skrzynki.

 

Jak Wy sobie z tym radzicie?

Opublikowano

Jaki to spam ? Faktury z załącznikami ?
Spam jest zawsze wysyłany na adres w jakiejś domenie (twojej) i jest niezależny od hostingu.

Kwestia co hosting z nim robi ale czasem jak spam jest z wykradzionych kont to ciężko cokolwiek zrobić. Zanim się filtry nauczą albo adres trafi na rbl często już dawno spam jest wysyłany z innego "legalnego" ale ukradzionego adresu.

Wojtek

Opublikowano

może dhosting ma zbyt elastyczne filtry (hihi)…

ten spam leci już 2-3 tygodnie, chrapanie, pułapki na myszy, okulary dla kierowców, zestawy bluetooth, 60 metrowe węże ogrodowe… masakra… :D

 

mam jakieś seo domenki pozbierane niestety przez spam boty postawione w hostinghouse, neteasy i kei i te dwa pierwsze 95% tych wiadomości wycinają od dłuższego czasu poprawnie, w kei jest trochę gorzej, ale też jest znaczna poprawa przez ostatni czas… a jak się wyłączy antyspam to potrafi tego przyjść po 50-60 dziennie.

Tak się ogólnie dziwie, że ci spamerzy w ogóle znajdują jakieś serwery pod taka działaność przez tak długi czas...

Opublikowano

Mnie zastanawia (i cieszy poniekąd) fakt że jedni skarżą się na tony spamu podczas gdy u mnie na skrzynce jest spokój. Czasem coś się prześlizgnie ale są to ilości liczone w kilka tygodniowo a nie kilkadziesiąt dziennie. 

Opublikowano

Ja od strony serwera wymusiłem sobie aby directadmin automatycznie uczył spamasassina. W ciągu doby po dodaniu folderu spam na podstawie którego uczę antyspam wrzuciłem ze 2 wiadomości i mi przyuczył do tego. Dodatkowo jeszcze będę chciał na swój RBL sobie zrzucić ich IPki. Wszystko i tak idzie z digital ocean, ale różne adresy, więc pewnie sobie uruchamiają na moment do rozesłania spamu.

 

Spróbuj sobie ręcznie poczyć spod konsoli spamassassina jeśli masz roota.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cała dyskusja na ten temat prowadzona jest na naszej grupie facebookowej, gdzie w miarę na bieżąco staramy się odpowiadać na pytania i przekazywać wiadomości. Nie inaczej było i tym razem. Oczywiście wiemy o wątku tutaj, od razu skontaktowaliśmy się z Dawidem, żeby dalej to wyjaśnić i odpowiedzieliśmy na naszej grupie, gdzie temat pierwotnie zawitał.

 

Jako, że tutaj zostaliśmy wywołani do odpowiedzi, to z opóźnieniem, ale tu również chcieliśmy dodać kilka słów. Tak, spam od jakiegoś czasu nasilał się i to konkretny typ. Od razu dodaliśmy odpowiednie filtry i ustawienia, które w zasadzie zupełnie go wyeliminowały, ale powstało kilka problemów, najważniejszy z nich – część ważnych dla klientów maili zaczęło wpadać do spamu. Wycofaliśmy filtry i postanowiliśmy zbadać temat dokładniej, a później tak dopasować nasze rozwiązania i nowe filtry, żeby wszystko wypośrodkować. Trochę to trwało, jednak udało się dojść do zadowalającego rozwiązania. 

 

- razem z Klientami nauczyliśmy filtry nowych typów spamu,

- zmodyfikowaliśmy własne filtry,

- wprowadziliśmy szereg nowych opcji i zmian w konfiguracji + rozwiązania autorskie. 

 

Koniec końców udało się ograniczyć spam do pomijalnego marginesu i obecnie jest naprawdę dobrze. Klientów edukujemy również, by sami też częściej niechciany mail oznaczali, to ułatwia walkę. 

 

Nie wszystkich problem dotykał, ale myślę, że wszyscy klienci i tak na tym skorzystali, właśnie o to chodziło. 

 

  • Lubię 3
  • Super! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.