Skocz do zawartości
DawPi

Atak spamu

Polecane posty

Dzień dobry,

od bodaj ponad miesiąca jesteśmy atakowani (jako klienci dHosting) spamem w nadmiernej ilości. Ponoć to coś poważniejszego i więcej firm zostało zaatakowanych.

Chciałbym zapytać czy może i zaproponować jakąś współpracę między tymi firmami bo przyznam, że staje się to już na tyle uciążliwe, że mam ochotę uciekać po ponad 10 latach jako zadowolony klient. Oczywiście dostajemy informacje, że walka trwa etc., ale jak się poprawi na dzień dwa, to potem, np. jak dziś, jest zmasowany atak ponownie i dziesiątki spamu przepuszczane na główne skrzynki.

 

Jak Wy sobie z tym radzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki to spam ? Faktury z załącznikami ?
Spam jest zawsze wysyłany na adres w jakiejś domenie (twojej) i jest niezależny od hostingu.

Kwestia co hosting z nim robi ale czasem jak spam jest z wykradzionych kont to ciężko cokolwiek zrobić. Zanim się filtry nauczą albo adres trafi na rbl często już dawno spam jest wysyłany z innego "legalnego" ale ukradzionego adresu.

Wojtek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że od paru tygodni żylaki, magiczne długopisy i okulary do jazdy w nocy to koszmar, ale hosting nie powinien mieć większych problemów żeby wyciąć to od strony serwera pocztowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wołam @dhosting.pl, napiszcie proszę trochę więcej dlaczego problem jest technicznie skomplikowany.

 

Jeżeli chodzi o spam z tego wątku - w zasadzie problemem jest tylko ten typ spamu, z całą resztą filtry radzą sobie bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może dhosting ma zbyt elastyczne filtry (hihi)…

ten spam leci już 2-3 tygodnie, chrapanie, pułapki na myszy, okulary dla kierowców, zestawy bluetooth, 60 metrowe węże ogrodowe… masakra… :D

 

mam jakieś seo domenki pozbierane niestety przez spam boty postawione w hostinghouse, neteasy i kei i te dwa pierwsze 95% tych wiadomości wycinają od dłuższego czasu poprawnie, w kei jest trochę gorzej, ale też jest znaczna poprawa przez ostatni czas… a jak się wyłączy antyspam to potrafi tego przyjść po 50-60 dziennie.

Tak się ogólnie dziwie, że ci spamerzy w ogóle znajdują jakieś serwery pod taka działaność przez tak długi czas...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia (i cieszy poniekąd) fakt że jedni skarżą się na tony spamu podczas gdy u mnie na skrzynce jest spokój. Czasem coś się prześlizgnie ale są to ilości liczone w kilka tygodniowo a nie kilkadziesiąt dziennie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy tony spamu to nie wiem, ale pojawiły się jedna-dwie dziennie i tyle. Antyspam większość filtruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja od strony serwera wymusiłem sobie aby directadmin automatycznie uczył spamasassina. W ciągu doby po dodaniu folderu spam na podstawie którego uczę antyspam wrzuciłem ze 2 wiadomości i mi przyuczył do tego. Dodatkowo jeszcze będę chciał na swój RBL sobie zrzucić ich IPki. Wszystko i tak idzie z digital ocean, ale różne adresy, więc pewnie sobie uruchamiają na moment do rozesłania spamu.

 

Spróbuj sobie ręcznie poczyć spod konsoli spamassassina jeśli masz roota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cała dyskusja na ten temat prowadzona jest na naszej grupie facebookowej, gdzie w miarę na bieżąco staramy się odpowiadać na pytania i przekazywać wiadomości. Nie inaczej było i tym razem. Oczywiście wiemy o wątku tutaj, od razu skontaktowaliśmy się z Dawidem, żeby dalej to wyjaśnić i odpowiedzieliśmy na naszej grupie, gdzie temat pierwotnie zawitał.

 

Jako, że tutaj zostaliśmy wywołani do odpowiedzi, to z opóźnieniem, ale tu również chcieliśmy dodać kilka słów. Tak, spam od jakiegoś czasu nasilał się i to konkretny typ. Od razu dodaliśmy odpowiednie filtry i ustawienia, które w zasadzie zupełnie go wyeliminowały, ale powstało kilka problemów, najważniejszy z nich – część ważnych dla klientów maili zaczęło wpadać do spamu. Wycofaliśmy filtry i postanowiliśmy zbadać temat dokładniej, a później tak dopasować nasze rozwiązania i nowe filtry, żeby wszystko wypośrodkować. Trochę to trwało, jednak udało się dojść do zadowalającego rozwiązania. 

 

- razem z Klientami nauczyliśmy filtry nowych typów spamu,

- zmodyfikowaliśmy własne filtry,

- wprowadziliśmy szereg nowych opcji i zmian w konfiguracji + rozwiązania autorskie. 

 

Koniec końców udało się ograniczyć spam do pomijalnego marginesu i obecnie jest naprawdę dobrze. Klientów edukujemy również, by sami też częściej niechciany mail oznaczali, to ułatwia walkę. 

 

Nie wszystkich problem dotykał, ale myślę, że wszyscy klienci i tak na tym skorzystali, właśnie o to chodziło. 

 

  • Lubię 3
  • Super! 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki korzystania z serwisu, Regulamin, Polityka prywatności.