Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli chodzi authinfo to do póki NASK nie wypracuje jednego systemu i nie zobowiąże parterów to wydawania kodów wylacznie w/d tego schematy, róznego rodzaju utrudniania będą mieć miejsce. Można by było już dawno zrobić z tym porządek, ale jak widać nic w tym kierunku nie robi się.

Opublikowano
1 minutę temu, MaxPan napisał:

Można by było już dawno zrobić z tym porządek, ale jak widać nic w tym kierunku nie robi się.


Patrząc na ostatni raport NASK, można odnieść wrażenie,  że jest to firma przychylna firmom, które lubią utrudniać tego typu działania różnymi procedurami. Wnioski mogą się nasuwać same.

Opublikowano (edytowane)

"Partner jest zobowiązany do udostępnienia kodu authinfo Abonentowi, na podstawie wniosku złożonego zgodnie z wymaganiami Partnera. W przypadku bezskutecznego rozpatrzenia reklamacji dotyczącej wydania kodu authinfo przez Partnera, NASK podejmie działania umożliwiające udostępnienie kodu authinfo. Proszę dowiedzieć się jak złożyć skargę, dotyczącą wniosku o wydanie kodu authinfo," -  ten pkt pozwala na wolna amerynkę

Edytowane przez darekm
Opublikowano

NASK mógłby pomyśleć nad zrobieniem czegoś takiego jak EURid dla domen .EU, gdzie bezpośrednio od registry można pobrać sobie kod Authinfo (weryfikacja m.in. na podstawie adresu e-mail podanego w kontakcie domeny).

Opublikowano

Zwróćcie uwagę, że to co napisała nazwa na swoim blogu jest nieprecyzyjne. Bo reseller chyba nie jest stroną dla NASK. Dla NASK jest stroną klient końcowy. A zasady obsługiwania resellerów reguluje regulamin hrd. Zatem jakby wystąpili do NASK abonenci z wypowiedzeniem polnomocnictwa to NASK powinien zareagować a jak reseller to sprawami jest dyskusyjna ...

Wojtek

Opublikowano
1 minutę temu, smarthost napisał:

Zwróćcie uwagę, że to co napisała nazwa na swoim blogu jest nieprecyzyjne. Bo reseller chyba nie jest stroną dla NASK. Dla NASK jest stroną klient końcowy. A zasady obsługiwania resellerów reguluje regulamin hrd. Zatem jakby wystąpili do NASK abonenci z wypowiedzeniem polnomocnictwa to NASK powinien zareagować a jak reseller to sprawami jest dyskusyjna ...

Wojtek

Nask w swoim sytemie nie widzi reselera czyli  nie da sie uwaurygodnić ze sie nim jest. dla NASK rejestratorem jest HRD 

Opublikowano
29 minut temu, smarthost napisał:

Zwróćcie uwagę, że to co napisała nazwa na swoim blogu jest nieprecyzyjne. Bo reseller chyba nie jest stroną dla NASK. Dla NASK jest stroną klient końcowy. A zasady obsługiwania resellerów reguluje regulamin hrd. Zatem jakby wystąpili do NASK abonenci z wypowiedzeniem polnomocnictwa to NASK powinien zareagować a jak reseller to sprawami jest dyskusyjna ...


Mocny marketing wszystko przykryje.

Opublikowano

A w XXI wieku wysylanie listow zwyklych zeby dostac kod authinfo i dostac go w druga strone ta sama droga, to jakas paranoja i do tego nie do konca bezpieczne...

NASK ma w glebokim powazaniu, jak sie napisze do nich, ze registrar utrudnia podanie kodu authinfo, twierdzi np. ze email z ktorego wyslana jest prosba, jak i ticket przez zalogowane konto moga byc "wyhaczone" i trzeba przeslac wsniosek wraz ze skanem dowodu, itd. Dlatego z wielka przyjemnoscia zaczalem kupowaz domeny nie .PL i poza PL.

Opublikowano
18 godzin temu, ra8 napisał:

A w XXI wieku wysylanie listow zwyklych zeby dostac kod authinfo i dostac go w druga strone ta sama droga, to jakas paranoja i do tego nie do konca bezpieczne...

NASK ma w glebokim powazaniu, jak sie napisze do nich, ze registrar utrudnia podanie kodu authinfo, twierdzi np. ze email z ktorego wyslana jest prosba, jak i ticket przez zalogowane konto moga byc "wyhaczone" i trzeba przeslac wsniosek wraz ze skanem dowodu, itd. Dlatego z wielka przyjemnoscia zaczalem kupowaz domeny nie .PL i poza PL.

Jak tradycyjne listy? :P Skan i działa :D To nie nazwa.pl tylko HRD :D

Opublikowano

Ahh... no tak. Ale w nazwa i paru innych tylko poczta tradycyjna. Nie zmienia to faktu, ze NASK moglby to ustandaryzowac i by nie bylo problemu (o ile standard bylby na miare XXI wieku, a nie cos a'la "wyslac authinfo golebiem pocztowym) ;)

 

Opublikowano

Mógłby, ale jak to się mówi - po co? :D Tutaj jak widać domeny .pl mają sporą "wolność" w tym temacie, co jest na plus i na minus jednocześnie.

 

Wyciąganie kodu z nazwa.pl by się przydało bez papierków, bo przyznam, że szkoda mi ludzi co muszą potem to czytać, zamiast walnąć automat lub PDF'a na szybko.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano (edytowane)

Nie. W panelu jest info o podwyżce globalnych związanej z kursem dolara.

A może spadła Ci ilość domen i wpadłeś do droższego przedziału?

Edytowane przez regdos
Opublikowano

Dzięki za informację. Nie,  nie spadła mi ilość obsługiwanych domen. Natomiast bardzo mnie dziwi to, że w panelu nie ma tej informacji a otrzymałem ją na maila.

Stąd moje pytanie na forum, gdyż nie wiem co mam o tym myśleć. Czyżby podwyżki dotyczyły nielicznych ?

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 2.02.2019 o 21:03, Tomasz Jachranka napisał:

Pozwałem HRD w piątek.

 

Daj znać jakie rezultaty.

Tymczasem porównałem raporty NASK i wygląda na to, że liczba domen obsługiwanych przez HRD mocno spada.

Na koniec 4 kwartału 2018 spadli w rankingu poniżej 10% udziału w rynku. W 2018 co kwartał to spadek.

Przybliżona liczba obsługiwanych domen na koniec 2017: 275 900,  natomiast na koniec 2018 w przybliżeniu:  247 989.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.