Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Praca w helpdesk'u


Dew

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
 
Chwilę się zastanawiałem w którym dziale dodać swój post, ale chyba ten pasuje najlepiej. Mając na uwadze że zaglądają tu specjaliści i właściciele firm z branży hostingowej. Chciałbym zadać pytanie, jak to jest z tą pracą i wymaganiami co do stanowiska pracownika biura obsługi klienta/wsparcia technicznego. Gdyż sam od jakiegoś czasu poszukuje takiego zajęcia.
 
W chwili obecnej osobiście nie mogę się pochwalić doświadczeniem w tego typu pracy, natomiast posiadam wiedzę z zakresu obsługi paneli hostingowych, popularnych cmsów. Do tego potrafię zarządzać głównie serwerami działającymi na Ubuntu, instalować i konfigurować podst. usługi. Czego nauczyłem i nadal uczę się sam.
 
Przy czym mam spore doświadczenie w obsłudze klienta telefon/mail, związaną z branżą isp jako wsparcie techniczne.
 
Stąd pytanie czy jako specjaliści możecie mnie trochę nakierować na co kłaść największy nacisk, jeśli chodzi o naukę, i czy może byłaby jakaś firma zainteresowana wzięciem mnie pod swoje "skrzydła"? Więcej informacji mogę udzielić na pw lub mailowo.
 
Dzięki i pozdrawiam.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Wydaje mi się, że jeśli:

- znasz podstwy zarządzania panelami cPanel/DirectAdmin

-  znasz  CMSy typu Presta/WP/Joomla/Magento

- potrafisz rozwiązywać podstawowe problemy związane z działaniem stron (403/404/500 - błędy .htaccess) 

- potrafisz wskazać problem dot. poczty (rekordy DNS/MX/SPF/DKIM)

 

to na Twoim miejscu zebrałbym to w kupę i po prostu wysłał CV do firm, nawet jeśli nie rekrutują to powinni Twoje CV zatrzymać. Wiele firm też chętnie zatrudnia mniej doświadczonych żeby utrzymać ich dłużej i zapewnić ścieżkę kariery. 

 

Co dalej? Chcesz iść w kierunku admina?

Skup się na poznaniu podstawowego softu i eksperymentuj w środowisku roboczym np z:

- czystym serwerem + php (poznaj różnice między cgi/fpm) + apache (na nginx później może przyjść czas)

- darmowymi panelami 

- skup   się nad automatyzacją swoich działań przez naukę shell skryptów

 

Języki, które się przydają, a de facto nie są trudne:

- perl

- python  

 

Z softu:

- apache,nginx

- exim,dovecot, postfix

 

Nie bój się pytać i dociekaj dlaczego coś działa tak, a nie inaczej i dlaczego "to" naprawiło dany problem. 

 

Czytaj nowinki, jak czegoś nie wiesz to szukaj, szukaj, sprawdzaj dopiero później proś o pomoc.

 

W dalszym etapie już sam będziesz wiedział jakiej wiedzy Ci trzeba i co Ciebie interesuje.

 

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Poziomecki napisał:

Tak w skrócie wygląda praca młodszego specjalisty ds. wsparcia klienta :D

 

Podałeś mu raczej wymagania które powinien spełniać.

Praca polega zupełnie na czym innym ;)

Odpisywać odpisywać i odpisywać.

 

Praca na BOK jest fajna o ile nie robisz w niej dłużej jak rok-max 2 lata.

Szybko można się wypalić monotonią jeśli nie masz możliwości rozwoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dew tak jak koledzy wyżej napisali, ważne jest, żeby pracodawca zapewnił Ci ścieżkę rozwoju, po roku już powinieneś robić inne rzeczy niż  tylko kierować klienta telefonicznie co trzeba kliknąć w Outlook Express żeby poczta zaczęła działać. 

 

Pamiętaj też, że praca admina nie zamyka się w 8h.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Poziomecki napisał:

Przez pierwsze miesiące pracy nie schodziłem poniżej 200-210 godzin miesięcznie z pracą :)

 

Ja obecnie w 2 tygodnie tyle wyrabiam ;)

 Najwazniejsze to chyba to by praca dawała przyjemność  i możliwość rozwoju - bez tego to jak wyżej, szybko sie wypalisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczędzasz czas. Przy dojazdach np. u mnie do pracy do warszawy musisz liczyć godzinę w jedną stronę. W domu wstajesz na 8:00 o godzinie 7:55 i jesteś w pracy :)

Za czas dojazdu nikt ci też ani nie zapłaci, ewentualnie zwróci ci pare groszy za dojazd. Zobacz na ztm.waw.pl ile miesięczny kosztuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie sugestie i nakierowania, w chwili obecnej staram się ogarnąć basha,  co do reszty języków się zobaczy.  Jeżeli natrafię na jakiś problem którego nie jestem w stanie rozwiązać to oczywiście posiłkuje się wyszukiwarką. Więc nie pozostaje mi chyba nic innego jak rozesłać swoje CV, licząc że ktoś się odezwie :)

Edytowane przez Dew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pawel_15 napisał:

Jest chyba pewna różnica pomiędzy siedzeniem 210 godzin w robocie w dosłownym znaczeniu plus dojazdy a wykonywaniem tej pracy w domu.

 

3 godziny temu, Poziomecki napisał:

Oszczędzasz czas. Przy dojazdach np. u mnie do pracy do warszawy musisz liczyć godzinę w jedną stronę. W domu wstajesz na 8:00 o godzinie 7:55 i jesteś w pracy :)

Za czas dojazdu nikt ci też ani nie zapłaci, ewentualnie zwróci ci pare groszy za dojazd. Zobacz na ztm.waw.pl ile miesięczny kosztuje

Zapomnieliście o jednej istotnej sprawie wydajności.

Przerabiałem pracę i w domu jak i w firmie.

Po pierwsze w domu o ile nie masz dzieci, żony etc to masz spokój nikt Ci głowy nie suszy.

Przy dzieciach które latają koło Ciebie nie ma szans na dobrą pracę i skupienie się na tym co robisz.

 

Firma ma to do siebie że nie interesuje Cię przez okres kiedy w niej jesteś co się w domu dzieje muszą sobie poradzić bez Ciebie ;)

Dodatkowo w firmie pracujesz z ludźmi masz kogo dopytać, jest komu podpowiedzieć nauka idzie w znacznie szybszym tempie jak ktoś miał by ci to samo tłumaczyć na skajpie.

Praca zdalna ma oczywiście też swoje zalety jednak nie jest idealna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam tego problemu. Zresztą potrafią rozproszyć inne osoby.

 

Pamiętaj też że dojazd do firmy również może być problematyczny. Tzn. jak do szkoły dojeżdżałem godzinę w jedną stronę a po warszawie musisz liczyć dojazdy sobie 30 minut w najlepszym przypadku jak masz blisko pracę a nawet półtorej godziny jak przez całą się przebijasz. Po takim dojeździe już jesteś wyprany psychicznie a czasem i fizycznie jak w godzinach szczytu podróżujesz na sardynkę.

 

 

Podróżowałem kiedyś komunikacją z podobną ilością osób jak na zdjęciu. Nic przyjemnego.

1&srcw=1024&srch=768&dstw=1024&dsth=768

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kapitan_Bomba napisał:

Na pewno dodatkowym atutem byłoby, gdybyś wystawiał faktury. Oczywiście myślę o małych firmach hostingowych, bo żadna większa nie weźmie Cię do pracy zdalnej. Nawet jeśli nie przez własną DG to chociaż przez useme.

Wystawianie faktur to nie problem, co prawa w chwili obecnej jestem zatrudniony na UoP, a założenie działalności to nie problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Dew napisał:

Chwilę się zastanawiałem w którym dziale dodać swój post, ale chyba ten pasuje najlepiej. Mając na uwadze że zaglądają tu specjaliści i właściciele firm z branży hostingowej. Chciałbym zadać pytanie, jak to jest z tą pracą i wymaganiami co do stanowiska pracownika biura obsługi klienta/wsparcia technicznego. Gdyż sam od jakiegoś czasu poszukuje takiego zajęcia.

 

A skąd jesteś?

I zapytam z drugiej strony (jako właściciel, który szuka takiej osoby) - jakiej stawki oczekujesz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Adam Szendzielorz napisał:

 

A skąd jesteś?

I zapytam z drugiej strony (jako właściciel, który szuka takiej osoby) - jakiej stawki oczekujesz? :)

 

Obecnie zamieszkuje w Białymstoku, co do stawek nie znam rynku, więc zawsze można się dogadać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca zdalna rzeczywiście nie jest dla każdego, albo totalnie pasuje, albo nie pasuje wcale.

Ja np. wiem, że jestem bardziej wydajny pracując zdalnie, w biurze ktoś podejdzie, zagada, zabierze czas. W domu nikt mi nie przeszkadza i mogę robić swoje. 

 

Gorzej jak ktoś obsługuje infolinię, a nie ma VoIP'a. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Adam Szendzielorz napisał:

 

O kurczę to drugi koniec Polski ;-) Ja ze śląska i szukamy kogoś do helpdesku ale na miejscu w biurze.

 

A jakie stawki mówią zainteresowani?

Ja słyszałem różnie, od minimalnej po nawet 5-7k na ręke za pracownika na ticketach/telefonie, stąd jestem ciekawy ile oferujecie za takie stanowisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.