Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
35 minut temu, zajcev napisał(a):

Pytanie wiec do społeczności? Czy przesadzam i czy tylko ja uważam ze to nie tak powinno wyglądać? 


Brzmi to wszystko tak jakby domena była w redemption period i teraz ktoś sobie przypomniał że fizycznie ją trzeba odnowić, a kosztami chcą obarczyć Ciebie :) 

 

ale zapewne to tylko mój luźny domysł

  • Lubię 2
Opublikowano

Z regulaminu usług:
"b. Użytkownik powinien zadbać o odpowiednie wczesne skontaktowanie się z Partnerem w celu odnowienia nazw domen, potwierdzenia faktu możliwości realizacji takiej dyspozycji oraz wpłacenia należnej sumy w taki sposób, aby środki były zaksięgowane przez Partnera minimum 7 dni przed dniem wygaśnięcia domeny,

c. Abonent przed wygaśnięciem domeny powinien upewnić się, iż płatność została przez Partnera zaksięgowana, a dyspozycja odnowienia została przetworzona prawidłowo,

d. brak zastosowania się do regulaminu przez Abonenta zwalnia Partnera z odpowiedzialności wobec Abonenta, szczególnie w sytuacjach utraty nazw domenowych."

Jego treść wskazuje, że operator nie jest pewien sprawności funkcjonowania systemu przedłużania domen. W przypadku obsuwy z płatnością, operator umywa ręce i niczego nie gwarantuje. Być może z tego powodu nie publikuje cen "wybudzania". Niemniej jednak taki regulamin zaakceptowałeś.

Opublikowano (edytowane)

Dziękujemy za podzielenie się swoją sytuacją dotyczącą opłacenia domeny. Na wstępnie mogę potwierdzić, że opłata za wznowienie po terminie ważności  domeny .com jest wysoka w rejestrze.

Pragniemy pomóc Ci w tej sprawie i rozwiązać problem jak najszybciej.

W związku z Twoim postem chcielibyśmy poprosić Cię o skontaktowanie się z nami bezpośrednio i wyjaśnienie całej sytuacji poprzez oficjalny kontakt z nami.

Jednakże, ze względu na nasze zasady prywatności, nie możemy prosić Cię o podanie szczegółowych informacji ani opisu sytuacji publicznie na forum a w międzyczasie pisania mojej odpowiedzi temat już biuro wyjaśniło w zgłoszeniu :) 

Rozumiemy, że mogą pojawić się nieporozumienia i problemy techniczne, ale jesteśmy tutaj po to, aby Cię wesprzeć i rozwiązać tę sytuację, nawet jeśli wina nie leży po naszej stronie 😉

Edytowane przez Marekxbx
  • Lubię 2
Opublikowano
52 minuty temu, Marekxbx napisał(a):

Dziękujemy za podzielenie się swoją sytuacją dotyczącą opłacenia domeny. Na wstępnie mogę potwierdzić, że opłata za wznowienie po terminie ważności  domeny .com jest wysoka w rejestrze.

 

Opłata w rejestrze jest wysoka, ale dopiero od statusu *redemption period*, który dla większości końcówek zaczyna się 30 dni po dacie wygaśnięcia domeny. 

 

Oczywiście, usługodawca może mieć cennik jaki sobie ustali i jakiekolwiek odnowienie domeny po dacie wygaśnięcia taryfikować, bo mu nikt tego nie broni. Ale zasłanianie się tym, że to *rejestr* taką opłatę pobiera za przedłużenie 4 dni po terminie (dla .com cały czas) jest sporym nadużyciem :) 

  • Lubię 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba hitme stało się coś poważnego. Nie działają chyba żadne usługi ani nawet ich własna strona już od dłuższej chwili. DNSy nie odpowiadają na zapytania.

Opublikowano

Dlatego myślę, że przynajmniej strona informacyjna oraz DNSy to rzeczy które powinny znajdować się gdzieś na zewnątrz, właśnie na takie przypadki :) 

Opublikowano

klima w Artnecie padła około 14 i  z informacji z DC wynika, że nie wiedzą czy dziś zostanie naprawiona,.

serwery wyłączały się z przegrzania, więc ogólnie może być nieciekawie. 

Opublikowano

W serwerowni wystąpiła awaria klimatyzacji. W związku z tym, nasz zespół podjął natychmiastowe działania w celu zabezpieczenia infrastruktury i przywrócenia pełnej sprawności naszych usług.

 

Pragniemy zapewnić Was, że całą naszą uwagę i siłę skupiamy na rozwiązaniu tego problemu. Pracujemy nieustannie, aby przywrócić pełną funkcjonalność jak najszybciej gdy tylko pojawią się do tego warunki. 


W przypadku ewentualnych opóźnień lub utrudnień w korzystaniu z naszych usług, prosimy o wyrozumiałość. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby rozwiązać tę sytuację jak najszybciej i zapewnić Wam najwyższą jakość obsługi.

 

Bardzo dziękujemy za Wasze zrozumienie i cierpliwość w tym trudnym dla nas czasie. Jesteśmy wdzięczni za Wasze zaufanie i obiecujemy, że nasz zespół pracuje nieustannie, aby przywrócić pełną sprawność naszych usług.

  • Lubię 1
Opublikowano

@Marekxbx powodzenia przy naprawie - mam nadzieję, że uda się z tym uporać jak najszybciej.

 

Rozważcie po tym wszystkim jednak przynajmniej wydelegowanie DNSów na zewnątrz. Bo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale w tym momencie część maili kierowana do Was oraz do Waszych klientów się prawdopodobnie odbije, bo serwery nadawcy nie są w stanie ustalić adresów MXów (SERVFAIL/NXDOMAIN). A to już czyni ten problem większym niż po prostu "padem".

Opublikowano

Awaria DNS-ów nigdy nie skutkuje błędami NXDOMAIN. SERVFAIL będzie skutkować soft-fail'ami w SMTP, co nie spowoduje żadnych strat w mailach (o ile nie trwa zbyt długo), natomiast w promocji klienci będą mieć mniej spamu w skrzynkach.

 

23 minuty temu, theqkash napisał(a):

Dlatego myślę, że przynajmniej strona informacyjna oraz DNSy to rzeczy które powinny znajdować się gdzieś na zewnątrz, właśnie na takie przypadki :) 

 

Dobrą praktyką jest ustawianie strony statusowej w osobnej domenie na niezależnej infrastrukturze.

Opublikowano
1 minutę temu, psz napisał(a):

SERVFAIL będzie skutkować soft-fail'ami w SMTP, co nie spowoduje żadnych strat w mailach (o ile nie trwa zbyt długo)

 

Wszystko zależy tak naprawdę jak sobie skonfigurował nadawca swojego mx'a. Tak czy inaczej jestem zdania że DNS powinien działać zawsze. 

Opublikowano

Zgadza się, awarii nie powinno być nigdy. Świat wyglądałby wtedy znacznie lepiej:

 

humanraceipv6.thumb.jpeg.f5d83fff11a133ce7c3d3d0399bed875.jpeg

 

Niestety, żyjemy na Ziemi i awarie się zdarzają. Kto nie miał awarii, niech pierwszy rzuci kamieniem.

#HugOps w stronę ekipy HitMe.pl

  • Lubię 5
Opublikowano

Raczej na pewno nie będą potrzebne. Zakładając, że firma pisze prawdę, to sami położyli te serwery jak temperatura zaczęła rosnąć w sposób niekontrolowany. A to znaczy, że klima zacznie działać, serwery zostaną uruchomione i wszystko ruszy.

  • Lubię 1
Opublikowano
6 minut temu, theqkash napisał(a):

to sami położyli te serwery

takoż wnioskuję po wpisie.

Opublikowano

moje serwery w artnecie niestety wyłączyły się same. może ogólnie warto wydzielić ten temat bo dotyczy nie tylko hitme...

przy takich warunkach pogodowych jakie są teraz klima jak już ruszy to musi schłodzić pomieszczenie tak, żeby w ogóle było sens odpalać sprzęt.  to minimum jeszcze kwestia kilku godzin zanim to wstanie i oby tylko kilku.

Opublikowano

u mnie też własnie wstały dwa dedyki, jeden serwer widzę że jednak był wyłączony chyba ręcznie, drugi trudno powiedzieć, ważne, że działają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.