Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

podpisywanie się w mailach z supportu


smarthost

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, Pawel_15 napisał:

Zawsze miałem problemy z pisaniem do obsługi zagranicznych firm. Oni piszą w mailach albo "Hello Pawel" albo "Dear Pawel". Ode mnie dostawali jakieś śmieszne nagłówki w stylu "Dear Mister Operator" albo zwykłe swojskie "Welcome" :) W jaki sposób najlepiej pisać do UK/US supportów żeby nie wyjść na idiotę z .pl?

 

Dokładnie tak jak piszą do Ciebie :)

 

Hello John,

Best regards,

Pawel X

 

Oczywiście mówimy tutaj o typowym Helpdesku IT. Należy też pamiętać, żew języku polskim wyraz "Ciebie", "Tobie", "Panu" najczęściej zastępujemy "you" (z małej litery, gdyż nie jest to pismo oficjalne/urzędowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W jaki sposób najlepiej pisać do UK/US supportów żeby nie wyjść na idiotę z .pl?

Na pewno pisz "you" zamiast "You" (w środku zdania) ;)

 

Edit. Uh, nie zauważyłem że jest druga strona wątku i zostało to już napisane chwilę wcześniej ;) (przydałoby się, żeby te najnowsze wątki z prawej strony kierowały do ostatniej odpowiedzi).

Edytowane przez Kapitan_Bomba
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Pawel_15 napisał:

OK, a w przypadku kiedy ja piszę pierwszy do nich to samo "Hello" starczy?

 

Tak :)

 

 

edit: Z dodatkowych "tipów" nie używa się z reguły zwrotów typu "Szanowny Panie, uprzejmie informuję, iż...", generalnie chodzi o to, aby ticket nie był tak bardzo formalny jakbyś pisał list do Królowej :)

Edytowane przez SomeGuy
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9/15/2017 o 20:29, Kapitan_Bomba napisał:

Po tych wszystkich waszych wypowiedziach widzę, że jednak faktycznie kulturowo jesteśmy zupełnie inni niż np. amerykanie, którzy mówią sobie na "ty", podpisują się imieniem [...]:)

 

Coraz częściej obserwuje również taką formę kontaktu - od razu przechodzenie na Ty. Szczególnie mocno to widać u firm zajmujących się social mediami.

 

Z drugiej strony, w wątkach mówimy sobie "Ty", a w PW mam wysłać "Proszę Pana, bo chciałbym kupić usługe XYZ u Pana Firmy, co mi Pan poleci - VPS1 czy DEDYK5?" :)

 

W korpo utrzymuje kontakt z klientami, ale to jest wąska grupa klientów, z którymi w sposób naturalny przeszło się na bliższą formę kontaktu i w mailach do nich podpisuje się tylko imieniem (mail zawiera i tak imię i nazwisko). W prywatnych projektach przy podpisywaniu umowy przechodzimy na Ty i podpisuje się imieniem, lub ksywą - często klient dzwoni "Ciacho (po)ratuj" :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się temat zrobił. 

 

Moim zdaniem dwie kwestie:

 

1. mniej ważne, jak się ktoś podpisze, imieniem, imieniem i inicjałem nazwiska, pełnym imieniem i nazwiskiem - bez znaczenia, byle się podpisał w ogóle.

2. dawno, dawno temu, jak ktoś "toppostował", czyli pisał NAD na grupach newsowych, to dostawał zjeb&%$#^. Teraz czasy się zmieniają i większość helpdesków preferuje pisanie NAD, bo łatwiej jest wycinać wszystko POD jako "cytat" automatem, a przy okazji mam wrażenie, że niektórych może przerastać scrolowanie ...

 

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo osoba z BOK arubacloud czyli  FORPSI.PL - Biuro Obsługi Klienta <[email protected]> podpisuje się  imieniem i nazwiskiem .
Zgodnie z ich info na stronie nieczynne mili przez weekend, ale z rana zaraz dostałem odpowiedzi w sprawie zgłoszenia zablokowanej płatności... więc duzy +

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pracowałem na helpdesk było standardem podpisywanie się z imienia i nazwiska i tak też lubię.

W obecnej firmie akurat nie związanej z hostingiem czy serwerami podpisuję się wszelkimi danymi jak imię, nazwisko, telefon słuzbowy oraz adres firmy plus nip.

Ma to na celu kontakt ze mną nawet bezpośredni pod telefonem służbowym w "dzikich godzinach", ale tylko w określonych sytuacjach przez wąskie grono.

Smutne jest, że co niektórzy jak już tutaj też wspomniano wykorzystują to a nawet dzielą się, że maja taki kontakt co mi się zdarzyło. Dostaje się potem jak taki przykład mam w sobotę o 23:00 telefon od osoby w sprawie kosmicznej nie związanej z moimi zadaniami celami. Tylko dlatego, że wiedzą, ze ja tam mogę się gdzieś przebić.

Ludzie mają z tym problem i wykorzystują nagminnie.

Swoje emaile prywatne podpisuję tylko: Pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie w korpo IT, mamy stopki z pełnym imieniem i nazwiskiem, nazwą stanowiska, działu, sekcji, bezpośrednim mailem, nr telefonu, danymi rejestrowymi i kontaktowymi firmy.

Natomiast pisząc maile, zwracamy się do innych osób po imieniu, zarówno w wewnętrznej korenspodencji, jak i do klienta (inne korpo), tyle że jestesmy dedykowanym zespołem.

Problem jest przy zwracaniu się po imieniu do osób z Ameryki Południowej, tam najczęściej imię i nazwisko jest 4-5 częściowe,, niejednokrotnie z pomieszanym szykiem :) Tj. inaczej w stopce, inaczej w polu "Od:" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.