Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Gdzie najlepiej domena .net?


Rafx

Rekomendowane odpowiedzi

Zależy co masz na myśli pod pojęciami "najlepiej / lepsze".

Jeśli chodzi o cenę, to można znaleźć niższą. Dla przykładu nets.pl (eBoss.pl) oferuje .net po 42zł za rok pierwszy i 56 za drugi i każdy kolejny (czyli odpowiednio 1zł i 3zł mniej niż OVH). Z kolei taki seohost.pl bierze niecałe 4zł więcej od OVH za rejestrację, ale już za odnowienie aż 11zł mniej od OVH i 8 mniej od nets.pl, niecałe 48zł. Kwestia tylko dowiedzenia się jak tam te firmy reagują w przypadkach chęci przenosin, albo w jakichś nieprzewidzianych sytuacjach, na ten temat nic nie wiem. Do niedawna poleciłbym forpsi.pl, bo mieli 43zł za rejestrację i tyle samo za odnowienie, ale podnieśli ceny w tym roku.

 

 

 

W trakcie mojego pisania odpowiedział zlotowinfo, ale umieszczam swoją wypowiedź choćby ze względu na nets.pl, którego oferty zlotowinfo nie ma w swoim zestawieniu.

Edytowane przez Piotr GRD
literówka iBoss > eBoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sebak zrozumiałem to co @MateuszCODE napisał, jednak nadal wspomina o wsparciu i je ocenia. Nie wierzę, że ocenia bez wcześniejszego doświadczenia w tym zakresie które pozwoliło mu uzyskać takie wnioski. Możliwe (słowo klucz), że pisał ogólnie o supporcie dostawcy usługi, że jest wolny dla innych usług z których korzystał, jednak to z treści jasno nie wynika. 

Podsumowując czy uważasz zatem że usługa rejestracji i zarządzania domenami może nie posiadać wsparcia lub wsparcie dodatkowo płatne ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem (nie)przyjemność "korzystać" z supportu OVH przy usługach domenowych.

 

Dwa tygodnie wisiał ticket z problemem (po odnowieniu domeny .it została przedelegowana na jakieś dummy-serwery i nie dało się tej delegacji nijak zmienić).

Dopiero po założeniu sporu w Paypalu raczył się tematem zająć ktoś kompetentny (choć i tak widać było, że frontdesk dosyć hmm... nieudolnie przekazuje informacje udzielane im przez backoffice).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gb1 W ovh aktualnie posiadam 7 zarejestrowanych domen, był 1 przypadek że był problem z propagandacją serwerów DNS. Pomoc otrzymałem po 9 dniach od otworzenia ticketu. Również korzystam z usług takich jak VPS oraz serwery dedykowane i z supportem jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gb1 napisał:

@nnd.newbie w jakim zakresie potrzebowałeś supporty w przypadku domen ?

 

Dokładnie nie pamiętam, trochę już minęło. Do testów miałem uruchomiony DNSSEC, DNS Anycast, dodatkowo jeszcze bawiłem się domenami na CloudFlare. Testowałem, przestawiałem i w końcu coś się zacięło na ustawieniach serwerów DNS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, gb1 napisał:

@nnd.newbie w jakim zakresie potrzebowałeś supporty w przypadku domen ?

 

@MateuszCODE dziękuję :-) w przypadku propagacji serwerów DNS co było przyczyną jeśli możesz zdradzić ? 

Status serwerów DNS był jako oczekujący do usunięcia i nastawienia następnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku domen też czasem zdarza się, że potrzeba jest kontaktu ze wsparciem technicznym. Nawet wtedy, gdy - teoretycznie - nic się samemu nie zmienia, to coś jednak może się "Zepsuć", może wyniknąć jakaś nieprzewidziana sytuacja.

 

Szczegółów nie znam, ale przykładowo domena .net mojego znajomego nie została prawidłowo przedłużona mimo uiszczenia zapłaty za rok kolejny. Polscy rejestratorzy bardzo często są tylko pośrednikami w przypadku domen .com .net itp. No i coś nawaliło na styku polskiego pośrednika i docelowego zagranicznego hurtowego rejestratora. W panelu polskiej firmy domena opłacona i przedłużona, a faktycznie w whois można było sprawdzić, że jednak nic przedłużone nie zostało. No i wyobraźmy sobie, że zapłacił ktoś na trzy dni przed terminem, a wsparcie techniczne odpowiada po tygodniu, gdy domena już cztery dni nie działa... Dla małej prywatnej strony to nic wielkiego, ale dla poważnego projektu i owszem.

 

Dlatego każdy musi sam sobie odpowiedzieć na pytanie co jest dla niego ważniejsze - cena czy ewentualne ryzyko (małe bo małe, ale jednak) pojawienia się problemów. Przykładowo ja mam jedną domenę "ważną", i tę mam tam, gdzie jest kilka złotych drożej, ale mam zaufanie do rejestratora, a kilka pozostałych mam tam, gdzie najtaniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.