Skocz do zawartości

Piotr GRD

Użytkownicy
  • Postów

    69
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana Piotr GRD w dniu 28 Stycznia

Użytkownicy przyznają Piotr GRD punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

1 238 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Piotr GRD

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Pierwszy post
  • Rozmówca
  • Dyskutant
  • Z nami od tygodnia
  • Z nami od miesiąca

Najnowsze odznaki

30

Reputacja

  1. @D D Taki drobiazg: od paru lat popełniasz błąd w kwestii cen CBA.pl, podajesz ich ceny brutto (takie prezentują na swojej stronie i jest to opisane ponad tabelką, gdy klikniemy "więcej"), podczas gdy dla wszystkich innych netto. Nie zmienia to jakoś drastycznie kolejności, ale dla ścisłości... 16,81 netto / 20,68 brutto różnicy. No i w kolejnym zestawieniu, od pierwszych dni stycznia 2024, znika "nasz" lider Gnum. Szkoda, ja żałuję, bo żywiłem nadzieję, że się utrzyma. I znika w trochę nieładny sposób, bo poinformował klientów dopiero po fakcie (co ma znaczenie dla łatwości/trudności zdobycia AuthInfo), podczas gdy jeszcze w kwietniu ubiegłego roku zapewniał tutaj, że serwis, cytuję: "będzie nadal utrzymywać najlepsze ceny domen na rynku".
  2. Powinieneś dostać 2 emaile, pierwszy od Gnum, a kilkadziesiąt minut później od LH z tymczasowymi danymi logowania (po pierwszym logowaniu wymagana zmiana hasła). Ja otrzymałem je 6 stycznia, podczas gdy domeny (wg whois) przeniesione zostały już 4 stycznia. Nieładnie, wytknąłem panu Miłoszowi poprzez email Retop, że klienci powinni byli moim zdaniem zostać poinformowani wcześniej, przed przeniesieniem. Nie odpowiedział. A teraz w LH... pobierz wniosek o AuthInfo, wypełnij, wydrukuj, własnoręcznie podpisz, zeskanuj, dołącz skan dowodu i wyślij (na szczęście przez email, nie papierowo) i jeszcze czekaj na ich telefon potwierdzający... Żywiłem nadzieję, że serwis Gnum przetrwa jeszcze przez lata, korzystałem z usług od 2015 roku, wybaczałem wady panelu, zdarzające się problemy z kontaktem, doceniałem - przynajmniej to okazywane publicznie - zaangażowanie w utrzymanie i rozwój serwisu, a po niecałych 9 latach niestety spotkał mnie zawód...
  3. Instytucje pewnie i owszem, ale nie wyobrażam sobie, żeby zbyt wielu artystów amatorów chciało płacić za domenę *.art.pl 182zł rocznie (tyle to będzie brutto za każdy kolejny rok poza pierwszym). Osobiście już wolę *.pl za ok. 50zł, *.net.pl/*.com.pl za ok. 40zł, czy choćby regionalną za kilkanaście zł albo *.eu za ok. 30zł. Korzystałem z domeny *.art.pl od 2009 roku, przez pierwsze lata bardziej aktywnie, potem już mniej, a ostatnio już zupełnie biernie i nic poza stroną główną "w budowie" na niej nie miałem. Ale mimo to nie zamierzam nowemu operatorowi nic zostawiać i już ustawiłem przekierowanie 301 na inny adres. Każdej osobie, która nie ma zamiaru płacić za przedłużenie swojej domeny *.art.pl zalecam to samo jak najszybciej, żeby przez ten miesiąc wyszukiwarki itp. zdążyły "przepisać" waszą zawartość pod nowy adres. Nie zapomnijcie też o wszelkich swoich linkach w sygnaturach na forach itp. Smutne dla mnie jest, że kolejna darmowa usługa jest w coraz bardziej skomercjalizowanym świecie wyłączana. Akurat ta, po pierwsze, była całkowicie darmowa, nie służyła operatorowi do zbierania danych i generowania zysków z reklam itp., a po drugie służyła naprawdę konkretnemu pożytecznemu celowi, miała swój uzasadniony społecznie cel. Inna darmowa usługa, która też jest teraz wyłączana, to stare darmowe Google Apps, czyli email we własnej domenie. Choć tu Google mogło zbierać dane i wykorzystywać do pokazywania reklam, ale widocznie stwierdzili, że to dla nich za mało. Zostało parę miesięcy na wyemigrowanie. Po drodze w ostatnich latach powyłączało się lub znacząco ograniczyło działalność wiele darmowych hostingów, przynajmniej tych z sensowniejszymi parametrami i jakością. Generalnie darmowość, taka, która jednocześnie nie obedrze cię do cna z prywatnych danych dla celów reklamowych, przestaje powoli istnieć. Ostają się jeszcze takie miejsca i chwalę je za to, nie będę wymieniał, bo kogoś pominę i będzie niezręcznie, ale dziękuję tym niewielu ostatnim, którzy pozostają ze swoją darmową ofertą.
  4. fns2 nie działa niestety od czasu sławetnego pożaru OVH. Według dzisiejszego wpisu na stronie freedns.42.pl znaleźć trzeba nowego dostawcę. Pomijając pożar i przeszło 3-miesięczną nieobecność fns2, patrząc na przestrzeni lat (używam freedns.42.pl od 2013 roku lub chyba nawet wcześniej, od lutego 2013 monitoruję dostępność fns1 i fns2 z użyciem własnego monitora regularnie co 2 minuty) serwis ten jest jak na całkowicie darmowe narzędzie bardzo dobry i rzadko zdarzają się przerwy. Tę wczorajszo-dzisiejszą kilkunastogodzinną po tylu latach niezakłóconego korzystania w pełni wybaczam. Dla większości swoich domen korzystam z freedns.42.pl w połączeniu z buddyns.com jako secondary i świetnie mi się to sprawdza.
  5. Czy ludzie naprawdę nie mają podzielnej uwagi? I gdy zdarza się jakiś jeden ważny temat, to inne dla nich zupełnie przestają istnieć? Pytam, bo dziś na portalu z wiadomościami, który akurat jako ulubiony zazwyczaj wieczorem przeglądam, JEDNA wiadomość dotyczyła silnego wiatru przewracającego drzewa, a WSZYSTKIE pozostałe dzisiejsze wiadomości dotyczyły wirusa lub sytuacji/decyzji bezpośrednio z wirusem związanych. Czy nic innego się dziś w Polsce i na świecie nie wydarzyło? Czy też media stwierdzają, że o niczym innym nikt nie chce czytać? Na tej samej zasadzie niezrozumiałe dla mnie bywają częste dość stwierdzenia, jak to - szczególnie w polityce - jeden temat się próbuje "przykrywać" drugim itp. Tak jakby ludzie nie potrafili przyswoić więcej niż dwa czy trzy tematy naraz... A co do zachowania ludzi... Głupota. Nie wiem co dziś w ciągu dnia "nagadali" w telewizjach, po wyjściu z domu rano w okolicach siódmej żadnych wiadomości nie śledzę aż do wieczora, ale o ile wczoraj wszystko wyglądało względnie normalnie, o tyle dziś pod dużym supermarketem, obok którego codziennie przechodzę, było trzy albo cztery razy więcej zaparkowanych samochodów niż zazwyczaj, a to przecież nie jest żaden dzień przedświąteczny (kiedy to zazwyczaj obserwowany jest "szał zakupowy"). A co do epidemii i jej skutków... I od razu uprzedzam, że dla wielu moje podejście może być co najmniej kontrowersyjne. Ostatecznie może okazać się oczywiście inaczej, ale na podstawie dotychczasowych danych, jeśli śmiertelność byłaby w granicach 3-4%, jeśli nawet zakaziliby się wszyscy na świecie, to zmarłoby raptem około ćwierć miliarda. To nijak nie rozwiązuje głównych problemów naszego współczesnego świata, a i niewiele zapewne - po krótkich, jedno-/dwu-/trzyletnich zawirowaniach - zmieni w podejściu ludzi do podstawowych zagadnień, tego jak żyją, co dla ludzi ważne, czym się kierują w postępowaniu, na co zwracają uwagę, co dla nich ważne, a czym się nie przejmują. Dlatego nie rozumiem aż tak wielkiego poruszenia tym wszystkim. Ważne to jest, i owszem, ale nie aż tak moim zdaniem.
  6. Ja też jestem zaskoczony. Takim podejściem do sprawy, że odbywa karę za jedno, a jeszcze dołożyć coś chcą mu za inne przestępstwa. Skradziono mi kiedyś radio z samochodu (plus wybicie szyby). Po jakimś dłuższym czasie otrzymałem informację, że sprawca został wykryty, a i owszem, ale że otrzymał już karę za ileś innych podobnych przestępstw, więc za moje radio, czyjeś lusterka, jakieś kołpaki, jakiś zderzak od drogiego samochodu itp. (wymienionych było ileś kolejnych odnotowanych przestępstw potraktowanych łącznie) karany już nie będzie...
  7. Jeśli nie zaktualizujecie oprogramowania (firmware) niektórych dysków SSD od HP (20 modeli, m.in. HPE ProLiant, Synergy, Apollo, JBOD D3xxx, D6xxx, D8xxx, MSA, StoreVirtual 4335, StoreVirtual 3200) z oprogramowaniem starszym niż HPD8, "umrą" one po 32 768 godzinach pracy (3 latach 270 dniach 8 godzinach), utracone też zostaną zapisane na nich dane. Wynika to z odkrytego niedawno błędu w oprogramowaniu tych dysków. Jeśli posiadacie takie dyski, sprawdźcie ile godzin już przepracowały, jeśli blisko 32 tysiące, spieszcie się z aktualizacją albo czasowo je wyłączcie. Biuletyn HP z listą dysków i linkami do pobrania aktualizacji (na chwilę obecną tylko dla 8 modeli spośród 20): https://support.hpe.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-a00092491en_us Na marginesie.... ciekawe, czy to przypadkiem nie jakaś źle przeprowadzona akcja z celowym skracaniem żywotności produktów... może tylko miały zacząć zwalniać i sypać powoli błędami, a nie całkiem się wyłączać?... tylko pytam, nic nie sugeruję, ale nie takie rzeczy, niestety, duże firmy z najróżniejszymi produktami robiły (najsłynniejsze chyba są żarówki, o celowym skracaniu żywota których dowiedzieliśmy się po kilkudziesięciu latach dopiero).
  8. A czy ktoś zaczął od sprawy podstawowej, tzn. czy plik "/jscripts/sceditor/editor_plugins/undo.js" w ogóle istnieje? Pytam, bo pobrałem paczkę MyBB 1.8.21 i widzę, że w niej nie ma takiego pliku. To znaczy jest, ale w folderze o innej nazwie: "/jscripts/sceditor/plugins/undo.js". Być może szogun ma inną wersję MyBB, w której jest ciut inna struktura folderów i tam istnieje folder "editor_plugins" i faktycznie problem jest z błędnie przypisanym mime_type. Ale prędzej obstawiałbym, że w nadrzędnym dokumencie jest błąd w odwołaniu do tego pliku (folderu), a co za tym idzie serwowany jest nie plik undo.js, tylko dokument HTML 404. W takim układzie trzeba znaleźć gdzie jest ta pomyłka i ją poprawić (opcjonalnie zmienić/sklonować folder "plugins" do "editor_plugins").
  9. Rozdział drugi: DOMAIN NAME: nets.pl 's billing period had finished created: 1998.10.14 13:00:00 last modified: 2018.10.14 01:38:29 expiration date: 2019.11.12 13:00:00 Oznacza to, że również domeny klientów wykorzystujących serwery nazw dns1./dns2. nets.pl nie są dostępne. Bardzo zachęcające do dalszej współpracy...
  10. Możliwe, że twój edytor wprowadza niedozwolone znaki, szczególnie jeśli używasz jakiegoś wymyślnego edytora tekstu w systemie Windows. Przykładowym problemem jest stosowanie kodowania UTF-8 z tzw. BOM (byte order mark), czyli dodatkowe "niewidzialne" bajty na początku pliku. Zapisując plik upewnij się, że stosujesz czyste kodowanie ANSI.
  11. Nie. To nie znaczy, że plik jest niewidoczny. Taki błąd najczęściej oznacza błąd składni w .htaccess (lub zawarcie w nim niedozwolonej komendy).
  12. Wprawdzie OVH to duży podmiot na rynku domen i jego polityka cenowa ma wpływ na politykę cenową innych, ale nie sądzę, aby w grupie firm oferujących domeny *.pl po 55-60zł (brutto) nastąpiły jakieś duże zmiany, według mnie raczej będą usatysfakcjonowani tym, że nic nie robiąc tak jakby "awansują" pod względem konkurencyjności cenowej. Do myślenia może ten krok dać moim zdaniem głównie dwóm najtańszym rejestratorom, którzy jako jedyni do tej pory próbowali konkurować z OVH z ceną poniżej 50zł (brutto).
  13. Piotr GRD

    Opinie o nazwa.pl

    Najwyraźniej dla thekrzos zachowanie swojego numeru konta dla siebie, nie udostępnianie go Nazwie, jest warte więcej niż te grosze do zwrotu. Mam podobne podejście, zazwyczaj udostępniam - czy to firmom, czy to urzędom i jakimkolwiek instytucjom - tylko to, co absolutnie konieczne i uzasadnione. Tutaj nie ma uzasadnienia dla podania numeru konta Nazwie, thekrzos zrzeka się tych drobnych pieniędzy na rzecz Nazwy, więc powinni je sobie wewnętrznie przeksięgować i całe konto klienta wraz z wszelkimi danymi usunąć. Uleganie w takich sytuacjach moim zdaniem nie jest dobrym rozwiązaniem (indywidualnie, w konkretnej sytuacji, "dla świętego spokoju", może i owszem, ale dla ogółu i stanowienia standardów postępowania absolutnie nie).
  14. Dziwne zjawisko z tej firmy. Próbowałem przez miesiąc. Bez skutku, żadnej reakcji, żadnej odpowiedzi, ani (choćby milczącego) załatwienia sprawy, ani nawet słów w rodzaju "wypchaj się, nie zajmiemy się tym", zupełnie nic. Mogłem pisać ja (webmaster), mógł pisać bezpośrednio sam płacący im klient - nic, cisza. Przenosiny uzależnione będą od decyzji klienta. Na razie wykorzysta do końca już opłacony roczny okres (wspomniany wymagający interwencji problem nie jest krytyczny, usługa generalnie działa). Potem - jak na razie - skłania się ku przeprowadzce. Największym wyzwaniem może być odblokowanie domeny do transferu i uzyskanie AuthInfo, bo niestety nie tylko hosting, ale i domena jest u nich. W razie czego trzeba będzie zwrócić się "wyżej", do Public Domain Registry, którego są partnerem.
  15. Od siedmiu dni próbuję bezskutecznie skontaktować się z obsługą Nets.pl / eBoss.pl Wysłałem już w sumie cztery wiadomości email, pisałem na trzy adresy w domenie @ cdnlinux.com (w tym te podawane jako kontaktowe po zalogowaniu w panelu klienta), wysyłałem SMS na wskazany numer telefonu (ale z darmowej bramki SMSowej, więc nie mam pewności czy doszedł). Nazwijcie mnie dziwakiem, ale nie lubię telefonować i nie będę tego robił, w przypadku usług internetowych za właściwe uważam internetowe formy kontaktu takie jak email, forum, systemy wiadomości wewnętrznych czy "ticketów". Wiem też od osoby będącej bezpośrednim płacącym klientem tej firmy od lat kilku, że nigdy nie otrzymała odpowiedzi na swoje wiadomości email (nawet gdy jakiś problem został ostatecznie z opóźnieniem rozwiązany). Jestem cierpliwy, ale tydzień bez żadnej odpowiedzi ze strony firmy (a nie prywatnej osoby) to jednak chyba coś nie tak... Jestem, nazwijmy to tak, webmasterem klienta tej firmy, przez ponad półtora roku nie miałem żadnych problemów, aż do poprzedniego piątku i potrzebuję interwencji obsługi (lub choćby odpowiedzi, że nie zainterweniują z takiego czy innego powodu, aby wiedzieć na czym stoję). Czy ktoś z was ma jakiś skuteczny kontakt z osobami z tej firmy i mógłby poprosić o zainteresowanie się wiadomościami, które wysyłam z adresu grd at ga ze ta pl na adresy admin at info at i trzeci widoczny tylko po zalogowaniu w panelu klienta?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.