Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 lata później...
Opublikowano

Ktoś musi być pierwszy :) 

 

Przetestowałem JDM u siebie więc wrzucam linka do recenzji i testów - moze komuś się przyda:

 

https://jakwybrachosting.pl/recenzja-jdm/

 

Sprawdziłem: ofertę, parametry, szybkość/wydajność (8 różnych testów), pocztę e-mail, kwestie bezpieczeństwa (10 elementów), uptime, panel, support (tajemniczy klient 😎)

 

W skrócie:

Na plus wyniki w testach szybkości, szybki support (odpowiedzi nawet w 1-2 minuty) i pełna separacja serwisów od siebie
Na niewielki minus brak wsparcia HTTP/3 (ale to pewnie kwestia czasu)

 

Szczegóły w recenzji.

Jest tam też oprócz wyników wszystkich testów monitoring uptime na żywo (sprawdzany co 5 minut z 8 lokalizacji) i kod rabatowy (gdyby ktoś chciał skorzystać).

  • Zaskoczony 1
Opublikowano

Niezłe wykopaliska ! Opublikowano 25 Lipca 2018
Wszystkie posty tak wykopiesz ?

  • Zaskoczony 1
Opublikowano
4 godziny temu, Mion napisał:

Niezłe wykopaliska ! Opublikowano 25 Lipca 2018
Wszystkie posty tak wykopiesz ?

A to tematy z opiniami mają jakąś ważność? To może je zamykać po jakimś czasie? IMO nie ma nic złego w zaktualizowaniu opinii o danej firmie, bez względu na odległość czasowa od ostatniego posta.

  • Lubię 3
  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Z uwagi na to, że kiedyś tam naprawiałem coś klientowi pod JDM na wordpressie a także to, że do tej pory jakoś średnio mi się kleiło pełne keszowanie WP przez nginxa, postanowiłem zdecydować się na dłuższe testy z czystej ciekawości serwerowania i keszowania wp/woo przez nginxa.

 

Największym plusem tego hostingu jest jego prostota, właściciel idealnie wie do jakiej grupy docelowej chce trafić i serwuje mu bardzo dobrze przemyślane i intuicyjne rozwiązanie. Z punktu widzenia marketingowego, widać tu wybitną świadomość rynku i zapotrzebowania na konkretne rozwiązania. Jako, że sam zajmuje się marketingiem, to właśnie tą świadomością rynku mnie urzekli.

 

Panel klienta autorski, mocno przemyślany pod docelową grupę odbiorców, nie jest to kolejna kopiwklejka DA, a bardzo prosty panel zawierający najważniejsze informacje i funkcje, są także statystyki wejść, z panelu możemy wyklikać również tryby cache'u: Dynamiczny, Statyczny, Zdjeć, OC (REDIS), oraz tryb developerski. Jest możliwość włączenia darmowego SSL (zerossl/LE), selector php, zarządzać strefą, dodać nową skrzynkę pocztową, co dziwne, przy dodaniu nowej skrzynki nie dodawany jest automatycznie wpis dmarc. Z panelu można wykonywać własnoręcznie snapshoty, czyli robimy coś ryzykownego na produkcji i możemy się cofnąć do snapshota. Oprócz tego kopie zapasowe wykonywane automatycznie do 30 dni wstecz które również można przywrócić jednym kliknięciem z danego dnia. Istnieje również możliwość po kontakcie z supportem przywrócenia kopii poczty z danego dnia, niestety nie wiem do ilu dni wstecz taki backup poczty jest przetrzymywany, możliwe że poszli stronę automatycznych kopii plików stron i też jest to 30 dni, @darekm tutaj potrzebne info od Ciebie.

 

Trzypoziomowy cache też zdał test, specjalnie wrzuciłem woocommerce, aby skupić się na testowaniu dynamicznego keszowania i faktycznie, mimo mojej nikłej znajomości nginxem zrobiło to bardzo porządnie. Backend WP działa też bardzo szybko, nie jest keszowany, co świadczy, że dają dobre parametry bezpieczeństwa. Cache to też autorskie rozwiązanie, łącznie z wtyczką, którą stworzyli pod WP, dzięki której można cache kontrolować od strony backendu WP, widać tutaj bardzo dużo pracy "od podstaw" i sprawdza się ona bardzo dobrze.

 

To co będzie wartościowe dla klientów mało obeznanych w optymalizacji wp, wordpress przy instalizacji "out of the box" jest już skeszowany i zoptymalizowany, co ucieszy amatorów WP, wyniki "out of the box" są naprawdę imponujące.

 

Infrastruktura pocztowa shared pod względem dostarczalności do największych polskich i globalnych providerów zbliżona do hostido, czyli wysoka, antyspamu jeszcze nie testowałem, więc tu się nie wypowiem, a jest to dla mnie bardzo ważny aspekt więc sprawie się jeszcze przyjrzę.

 

JDM kolokuje swoje maszyny w hetznerze, ja tam nie narzekam, bardzo lubię tego providera:)

 

Awarii jeszcze nie uświadczyłem, ale testuję za krótko, żeby mieć wyrobione jakiekolwiek zdanie (monitoring wpięty z bardzo wrażliwym interwałem, więc wychwytuje prawie wszystko, nie widać też fluktuacji w avg. response time, co oznacza, że wydajnościowo jest tam dobrze.

 

Co jeszcze mogę powiedzieć, support odpowiada błyskawicznie, niestety czasami bardzo ogólnikowo i skondensowanie, mam takie wrażenie, że po prostu odpisują tak, aby odpisać możliwie najszybciej, zamiast bardziej pochylić się nad wskazanymi zagadnieniami, zwłaszcza, że moje zapytania dotyczyły kwestii, które pomogłyby mi lepiej zrozumieć ich infrastrukturę.

 

Jak zwykle przy testach sharedów które specjalizują się w hostowaniu WP poprosiłem o zgodę na krótki kontrolowany atak aplikacyjny L7 aby przetestować promowane przez nich bezpieczeństwo w ofercie, w końcu specjalizują się w wordpressie bo tylko hosting pod WP oferują. Także ataki aplikacyjne na wp powinni mieć w małym palcu. Atak polega na  wywoływaniu w wordperssie niekaszowalego elementu http spamem z wielu ajpików co skutkuje zakatowaniem procka przez php który jak zwykle jest wszędzie najsłabszym ogniwem, tutaj ukłony dla Darka, za chęć testów i zwiększenia zasobów kontenera testowanego konta, mimo podniesienia zasobów hosting nie podołał testom. Co mnie trochę zdziwiło, po testach,  dostałem odpowiedź że hosting nie zamierza podejmować kroków, żeby przed tego typu atakiem się przestrzec, mimo że zebrali próbkę na czym polega atak i w trakcie ataku na grafanie wszystko weryfikowali, moim skromnym zdaniem, hosting, który specjalizuje się wyłącznie w wordpressie, powinien raczej dążyć do tego, żeby takie rzeczy łatać. Tutaj minusik za brak chęci stawienia czoła tego typu atakom, zwłaszcza, że mówimy tu o ataku aplikacyjnym skierowanym głównie w wordpressa.

 

Nie testowałem jeszcze antyddosa i WAFa w bardziej wyrafinowany sposób targetujący w nowe i powszechne wektory ataku pod WP aniżeli w/w atak aplikacyjny, więc nie wiem tak naprawdę na ile zabezpieczenia są skuteczne. Na pewno będę to testował 


Support nie chciał udzielić jakichkolwiek informacji nt. antyddosa i wafa, ale w pełni to rozumiem, jest to ich wewnętrzne know-how i mają do tego święte prawo, chociaż nie ukrywam, że przy takich testach im więcej informacji mam tym bardziej wiarygodną opinię mogę przekazać tutaj na łamach forum dla przyszłych potencjalnych klientów.
 

Konwersacja w ticketach wygląda trochę nieestetycznie, to jedyny element pod względem UX który w panelu mi się kompletnie nie podoba.

 

Brakuje mi czegoś w rodzaju php-xraya bezpośrednio w panelu klienta, co prawda mają coś takiego jak long-php w plikach po zalogowaniu do ftp co zgaduję że działa podobnie, ale nie otrzymałem odpowiedzi jak to działa i ile req ma trwać żeby tam się zapisał w tym dzienniku.

 

Nie rozumiem też instrukcji przy php selectorze "W celu włączenia PHP 8.x skontaktuj się z [email protected]", zmieniłem z 7.4 na PHP 8.3 i się zmieniło, nie musiałem się kontaktować z supportem.

 

Brak 2FA do panelu.

 

Nie zrozumiałem kwestii konteneryzacji wordpressów, w kontekście zasobów.

 

Przydałoby się coś na wzór resource managera w panelu, jakieś timestampy kiedy i jaki element kontenera WP throttlował kontener typu vcpu,ram,iops,io.ilośc procesów, ilość połączeń do db.

 

Brak informacji o limitach bezpieczeństwa vcpu/ramu/inodes/memlimitu na stronach landingowych i wszelakich innych działa imo na niekorzyść JDM, bo klient nie ma pojęcia co dostaje, ani przed zakupem, ani po zakupie, wie jedynie, że jego WP miesięcznie jest limitowany do X uw/msc co przekazałem w tickecie. 

 

Z tego co zauważyłem, o ile czegoś nie pomieszałem, memlimit odgórnie nałożony przez serwer dla WP przy pakiecie 60k to 512mb, przy większym, zaśmieconym woo z dużą bazą produktów i integracjami z hurtowniami, nie jestem do końca przekonany czy niektóre mocniej wysycające zasoby skrypty (np od długotrwałego importu) się nie posypią.

 

Dostępne łącze przy pakiecie 60k czy to download/upload bardzo przyjemne.

 

Dostęp do SSH jest, miło.

 

Nieaktualizowany landing page, na stronie mowa o najnowszej wersji php 8.2, w panelu do dyspozycji php 8.3.

 

Access logi i error logi moim zdaniem powinny znajdować się w panelu, podobnie jak menadżer plików, patrząc w grupę docelową w jaką uderzacie, dodanie do panelu jak największej ilości tego typu funkcji wyjdzie na dobre, nie każdemu amatorowi chce się logować do ssh/ftp. 

 

Poczta - klient nie ma jakiejkolwiek kontroli nad możliwością sterowania wrażliwością antyspamu. Nawet w skali  punktowej, finalnie klient nie może sprawić, że antyspam będzie bardziej restrykcyjny, lub mniej, brak jakichkolwiek filtrów antyspamowych typu email/domena/slowo/rormiar = wartosc wtedy wrzuć do spamu lub usuń całkowicie. Brak możliwości wybrania  jak serwer pocztowy ma reagować na podejrzane załącznikami, funkcjonalność ze spamassasina, bardzo przydatna w zakresie bezpieczeństwa.

 

Póki co taki wstępniak bo testuję dopiero niecały miesiąc, wrażenia są jak najbardziej pozytywne, ale jest trochę do poprawy, mocno kibicuje, zwłaszcza z uwagi na masę autorskich rozwiązań i bazowanie w pełni na nginxie i połączenie tego z dynamicznym wordpresem i woo. Bardziej wiarygodną opinią od strony wydajności/awarii/supportu/zabezpieczeń/antyspamu poczty podzielę się za dłuższy czas.

Edytowane przez sempre
  • Lubię 2
Opublikowano
W dniu 11.08.2024 o 02:41, sempre napisał(a):

Brak informacji o limitach bezpieczeństwa vcpu/ramu/inodes/memlimitu na stronach landingowych i wszelakich innych działa imo na niekorzyść JDM, bo klient nie ma pojęcia co dostaje, ani przed zakupem, ani po zakupie, wie jedynie, że jego WP miesięcznie jest limitowany do X uw/msc co przekazałem w tickecie. 

 

Z tego co zauważyłem, o ile czegoś nie pomieszałem, memlimit odgórnie nałożony przez serwer dla WP przy pakiecie 60k to 512mb, przy większym, zaśmieconym woo z dużą bazą produktów i integracjami z hurtowniami, nie jestem do końca przekonany czy niektóre mocniej wysycające zasoby skrypty (np od długotrwałego importu) się nie posypią.


Jeśli usługa kierowana jest do nietechnicznego klienta (statystyczny użytkownik hostingu jest nietechniczny), to skupienie się na limicie w postaci UW/msc, który trafia do wyobraźni takiego klienta ma sens. Parametry stricte techniczne są dla statystycznego klienta kompletnie niezrozumiałe, nie tyle co do jednostek, lecz co do skali (dużo/mało). Rozumiem, że jeśli hostowane projekty generują obciążenie albo przekraczające UW/msc albo skutkujące spowolnionym działaniem usługi, klient po prostu otrzymuje propozycję migracji na droższy pakiet, bez wnikania w szczegóły co tam się wewnątrz wyprawia.

  • Lubię 3
Opublikowano

W Twojej perspektywie jest dużo racji i się z nią po części zgadzam, taki przekaz pasuje do potencjalnej grupy docelowej odbiorców tej firmy, jak się domyślam głównej. Z drugiej strony, jednak chyba się zgodzisz, że dodanie wspomnianych warunków technicznych w ofercie jako dodatkowe informacje by w żaden sposób nie przeszkodziło, a bardziej pomogło i skróciło ścieżkę zakupową klienta każdego typu, tym samym wszyscy, którzy na to patrzą (nie powiedziałbym że jest to aż tak mały margines, aby go pominąć), klienci techniczni/developerzy/agencje wykonujące strony w oparciu o wp/woo miałyby bardziej realny pogląd, który pakiet będzie lepiej pasował do konkretnej realizacji. Wydaję mi się, że przedstawiając ofertę, trzeba się skupić przede wszystkim na głównej grupie docelowej, ale jednocześnie patrzeć w sposób przekrojowy i nie zamykać sobie drzwi na inne grupy, które mimo że mniej liczne to mogą się przyczynić do szybszego rozwoju marki.

  • Lubię 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.