Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o Atthost.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, BartekSz napisał(a):

odręcznego podpisu [,,,] to też bym na taką drogę wszedł i zgłosił to do UOKiK-u

Ciekawe co na to RODO i zasada minimalizacji przetwarzanych danych osobowych. Wszak podpis jest czymś bardzo indywidualnym dla danej jednostki osobowej.

  • Lubię 1
Opublikowano

Wniosek o kod AuthInfo pełni kluczową rolę w zabezpieczaniu praw abonenta do domeny i pozwala skutecznie ograniczać ryzyko wyłudzenia kodów przez osoby lub podmioty, które nie posiadają stosownych uprawnień, ale mogą mieć dostęp do danych logowania. W sytuacji, gdy kod AuthInfo jest wysyłany bezpośrednio na adres abonenta domeny, odbiór przesyłki wymaga właściciela lub osoby przez niego uprawnionej. W niektórych przypadkach dokonujemy dodatkowej weryfikacji, aby potwierdzić, że wniosek jest składany przez osobę upoważnioną. Status wniosku na każdym etapie można potwierdzić kontaktując się z naszym całodobowym Działem Obsługi Klienta e-mail: [email protected], infolinia +48 24 24 24 000.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, AttHost.pl napisał(a):

Wniosek o kod AuthInfo pełni kluczową rolę [....] kod AuthInfo jest wysyłany bezpośrednio na adres abonenta domeny, odbiór przesyłki wymaga właściciela lub osoby przez niego uprawnionej.

Tak obsługiwany wniosek Pełni Kluczową rolę w utrudnieniu przeniesienia domeny, a nie w jej zabezpieczeniu.

--

Czy papierowy wniosek dostarczany jest pod wskazany adres do rąk własnych za okazaniem dowodu osobistego przez osobę odbierająca ?  Czy tylko pod wskazany dres i odbiera np.: ten kto otworzy drzwi bez autentykacji ?

Edytowane przez Mion
  • Lubię 2
Opublikowano
28 minut temu, Mion napisał(a):

Tak obsługiwany wniosek Pełni Kluczową rolę w utrudnieniu przeniesienia domeny, a nie w jej zabezpieczeniu.

--

Czy papierowy wniosek dostarczany jest pod wskazany adres do rąk własnych za okazaniem dowodu osobistego przez osobę odbierająca ?  Czy tylko pod wskazany dres i odbiera np.: ten kto otworzy drzwi bez autentykacji ?

 

Nie wysilaj się, szkoda Twojej energii. I tak nikt z Atthostu nie wejdzie w dyskusję, tylko dostaniesz kolejną pseudoodpowiedź tworzoną tak, żeby brzmiała dostojnie, oficjalnie i potwierdzała to, że w Atthoście wiedzą wszystko najlepiej.

  • Lubię 1
Opublikowano
10 minut temu, darekm napisał(a):

https://www.dropbox.com/s/xq7lu3xxlicx6dc/Zrzut ekranu 2024-11-15 o 09.41.08.png?dl=0  i tyle na ten  temat jeśli myslicie że coś zwojujecie . Jedynie defakto NASK może cos zrobić 

 

https://dns.pl/prawa_abonenta_domeny_pl

 

"Każdy rejestrator może mieć inną procedurę wydawania kodów authinfo. Procedury te są jawne, więc możesz się z nimi zapoznać przed podjęciem decyzji o wyborze rejestratora, aby upewnić się, że będą ci one odpowiadały."

 

Wybierając Atthost zawarliśmy umowę i znaliśmy procedury wydawania kodów Authinfo. To nie my (użytkownicy) zmieniliśmy je w trakcie trwania umowy.

Opublikowano
2 minuty temu, homeap5 napisał(a):

 

"Każdy rejestrator może mieć inną procedurę wydawania kodów authinfo. Procedury te są jawne, więc możesz się z nimi zapoznać przed podjęciem decyzji o wyborze rejestratora, aby upewnić się, że będą ci one odpowiadały."

 

Wybierając Atthost zawarliśmy umowę i znaliśmy procedury wydawania kodów Authinfo. To nie my (użytkownicy) zmieniliśmy je w trakcie trwania umowy.

to skargę piszcie do NASK  a nie  UOKiK-u   

"

Skarga na rejestratora

Jeżeli rejestrator odmówi wydania kodu authinfo, pomimo tego, że spełniłeś określone przez niego warunki, możesz złożyć pisemną skargę do NASK. Po wpłynięciu skargi wyjaśnimy zaistniałą sytuację z rejestratorem. Wytyczne dotyczące tego, jakie dane powinna zawierać skarga, znajdziesz niżej.

Pismo powinno zawierać:

  • dane abonenta,
  • nazwę/nazwy domeny,
  • nazwę rejestratora,
  • dokładny opis sytuacji,
  • dokumenty potwierdzające opisaną sytuację (np. korespondencję e-mail lub pisemną),
  • podpis abonenta lub osoby umocowanej do jego reprezentowania.

Do pisma dołącz aktualne dokumenty rejestrowe potwierdzające sposób reprezentacji abonenta (np.: odpis KRS, wpis do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki cywilnej). W przypadku działania przez pełnomocnika, dołącz stosowne pełnomocnictwo.

Pismo możesz wysłać pocztą (NASK, Rejestr domeny .pl, ul. Kolska 12, 01-045 Warszawa) lub na adres e-mail ([email protected]).

W wyjątkowych sytuacjach, gdy - pomimo naszej interwencji - uzyskanie kodu authinfo od rejestratora nie będzie możliwe, zostanie on udostępniony bezpośrednio przez NASK."

Opublikowano (edytowane)

O zmianach w regulaminach usług informowaliśmy wszystkich naszych Klientów drogą mailową. Zawsze, w przypadku braku zgody na zmianę regulaminu, każdemu przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy. Trzeba zaznaczyć, że zasady zmian regulaminów, są w nich opisane. Warto również podkreślić, że wniosek o wydanie kodu authinfo można złożyć w dowolnym terminie, a zasady przyjmowania przez nas wniosków - czyli elektronicznie (PDF z podpisem kwalifikowanym) lub listownie (z podpisem własnoręcznym) pozwalają każdemu zainteresowanemu wybrać odpowiadającą mu formę na dostarczenie do nas takiego wniosku. Wszystkie wnioski, niezależnie czego dotyczą i jak zostały do nas dostarczone, realizowane są na bieżąco, a o postępie realizacji można się dowiedzieć całodobowo, kontaktując się z naszym Działem Obsługi Klienta.

Edytowane przez AttHost.pl
Opublikowano
23 minuty temu, homeap5 napisał(a):

Wybierając Atthost zawarliśmy umowę i znaliśmy procedury wydawania kodów Authinfo. To nie my (użytkownicy) zmieniliśmy je w trakcie trwania umowy.

Myślę, że wiele zależy od tego, czy o zmianie warunków umowy (regulaminu) zostaliście poinformowani z wyprzedzeniem, umożliwiającym skorzystanie ze starych zasad regulaminu, czy też postawiono was post factum. To ostatnie wydaje się klauzulą niedozwoloną.

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, AttHost.pl napisał(a):

O zmianach w regulaminach usług informowaliśmy wszystkich naszych Klientów drogą mailową. 

Oczywiście, przecież podwyżka obsługi domeny z 80 na 200 zł netto i hostingu z 64 na 600 zł netto, to tylko nieznaczące zmiany regulaminu...

 

A przez ten casus listu poleconego będę bez mojego głównego adresu pocztowego przez tydzień najmarniej, ale nie dam tym hienom zarobić ponad 7 stów za nic.

 

Wiecie co? Zamknijmy ten wątek. Rzygać się chce. I może to powinno być końcowe oświadczenie w temacie tego fora.

Edytowane przez bartch
  • Lubię 2
Opublikowano
2 minuty temu, Tom X napisał(a):

Myślę, że wiele zależy od tego, czy o zmianie warunków umowy (regulaminu) zostaliście poinformowani z wyprzedzeniem, umożliwiającym skorzystanie ze starych zasad regulaminu, czy też postawiono was post factum. To ostatnie wydaje się klauzulą niedozwoloną.

Jeśli ktoś wypowiedział umowę, do której miał prawo to dostawał na starych :) ale musiał wypowiedzieć umowę 

  • Lubię 1
Opublikowano
Teraz, bartch napisał(a):

to jest podpis profilem zaufanym, powinien wystarczyć. Ale atthost wymaga  podpisu kwalifikowanego

Noooo JAWNIE kolejne utrudnienie zwłaszcza, że jak widnieje na tej stronie "Podpis zaufany jest ważny w załatwianiu spraw z podmiotami publicznymi." 

Opublikowano
4 minuty temu, Tom X napisał(a):

Komercyjna firma/spółka hostingowa nie jest podmiotem publicznym.

Ja to wszystko rozumiem ... Chodzi o coś innego wszyscy wiedzą o co chodzi ...

  "jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze" 

🤠

Opublikowano
24 minuty temu, bartch napisał(a):

dodatkowo po wysłaniu podpisanego pdfa podpisem kwalifikowanym, obiecują mi wysyłkę kodu pocztą. Polską Pocztą.

Jak już otrzymasz, to pochwal się, czy przesyłka była w formie zaszyfrowanej, czyli zabezpieczonej przez operatora przed niepowołanym dostępem. 😎

  • Lubię 1
Opublikowano
23 minuty temu, Tom X napisał(a):

przez operatora przed niepowołanym dostępem.

Rodem z Mission Impossible - "Ta wiadomość ulegnie zniszczeniu za 5 sekund" - sorry za off topic  ;)

  • Lubię 1
Opublikowano

A co jeśli syn/córka/żona/kochanka/współlokator podpisze za mnie wniosek i wyśle, a później jak przyjdzie listonosz to odbierze przesyłkę? Rozumiem że uchroni mnie przed tym weryfikacja podpisu, która wykonywana jest w biurze?  
W końcu musi to być bezpieczniejsze od podpisu zaufanego, przelewu weryfikacyjnego itp itd to rozumiem że jest tam komisja weryfikacyjna sprawdzająca czy to jest mój podpis? 
 

Opublikowano

Na wniosku dotyczącym przesyłki widnieją dane abonenta domeny, dlatego odbiór takiej przesyłki może zostać zrealizowany wyłącznie przez osobę upoważnioną.

Dodatkowo, każdorazowo informujemy naszych klientów o złożeniu wniosku za pośrednictwem wiadomości e-mail, wysyłanej na adres przypisany do abonenta domeny. Co więcej, na każdym etapie procesu dostarczania przesyłki z kodem AuthInfo, przekazujemy szczegółowe informacje o jej statusie.

Opublikowano
1 minutę temu, AttHost.pl napisał(a):

dlatego odbiór takiej przesyłki może zostać zrealizowany wyłącznie przez osobę upoważnioną.

 

Chyba żyjecie w innej rzeczywistości niż cała Polska. 

 

  • Lubię 6
Opublikowano

Ale nadal brak informacji na temat weryfikacji tego podpisu na wniosku, w jaki sposób weryfikowane jest to, że jest to mój podpis? 
 

A czy jeśli wyślę uzupełniony wniosek i zamiast podpisu będzie kropka, to zostanie on przyjęty? A jeśli nie to dlaczego? 
 

Co do odbioru przesyłki przez upoważnioną osobę, to pozostawiam to bez komentarza, w czasach kiedy kurier zostawia paczkę warta kilka tysięcy za ogrodzeniem lub pod drzwiami i sam podpisuję odbiór.. zresztą podpis odbiorcy listu jest tak samo wiarygodny jak ten na wniosku authinfo :) i koło się zamyka

  • Lubię 5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.