Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Awaria NASK 12.08.2022


st220
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od godziny 12:00 CEST trwa awaria systemu NASK, nie można rejestrować, odnawiać domen, nie działa whois itd.
Oczywiście brak informacji o tym na stronie dns.pl jak i u większości rejestratorów z top25 z forumowego top100.
2 firmy podają tą informacje na swojej stronie home.pl (i powiązane) oraz aftermarket. *

O reszcie można powiedzieć wstyd, naprawdę żeby przez 6 godzin nic nie napisać.

* seohost wysłał mailing do swoich klientów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawa dla Home, Aftermarket, Seohost i innych firm które wydały komunikaty o zaistniałym problemie.

Jak widać cała reszta ma temat domen tam gdzie ma - klient ma zapłacić i dać spokój.

Wystarczyłaby tylko krótka notka z informacją że jest awaria i są problemy, nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pawel_15 napisał:

Brawa dla Home, Aftermarket, Seohost i innych firm które wydały komunikaty o zaistniałym problemie.

Jak widać cała reszta ma temat domen tam gdzie ma - klient ma zapłacić i dać spokój.

Wystarczyłaby tylko krótka notka z informacją że jest awaria i są problemy, nic więcej.

Ale to samo można chyba przede wszystkim napisać o samym NASKu, który gdzieś ma wszystkich użytkowników domen pl, nie mówiąc o swoich partnerach, którym nie udzielił żadnych informacji o czasie usunięcia awarii. Gorzej, jeśli admin wyjechał na długi weekend i wróci dopiero we wtorek ;) 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NASK się nie popisał to prawda ale dziwi mnie dość mocno że partnerzy/ firmy hostingowe we własnym interesie nie zdecydowali się poświecić oczami za NASK.

Skoro NASK nie informuje o problemach to my Państwa informujemy iż występują problemy których natury nie znamy ale nie mamy Państwa - naszych klientów - w wiadomym miejscu i o zaistniałych problemach komunikujemy.

W sumie dalej nic nie wiadomo ale wyglądałoby to wizerunkowo dla partnerów/ firm lepiej bo NASKu tutaj żadna gadka nie uratuje przed tym że dali ciała. Awarie się zdarzają ale komunikacja tutaj całkowicie leży.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj: https://di.pl/topic/124985-problem-z-rejestracją-domeny-pl/?tab=comments#comment-670937 piszą o tym że ważność domen jest wydłużana o 4 dni więc nask zakłada że awaria potrwa do wtorku. Czyżby jedyna osoba z dostępami pojechała na długi weekend?

 

11 godzin temu, Pawel_15 napisał:

dziwi mnie dość mocno że partnerzy/ firmy hostingowe we własnym interesie nie zdecydowali się poświecić oczami za NASK.

Nie wiem czy powinno to dziwić, ale to dobitnie tylko pokazuje czym jest rynek hostingowy w Polsce. Co te firemki sobą reprezentują, zwykłe januszeksy z wywaloną lachą na klientów. Płacą to niech płacą byle się cebuliony zgadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my też informowaliśmy zarówno na https://status.smarthost.pl jak i na facebooku.

 

Ale problem z awarią jest inny - NASK co prawda zapowiedział, że przedłuży domeny o 4 dni, ale nie wszystkie - te które są w stanie BLOCKED, czyli wygasłe, ale jeszcze nie uwolnione nie będą przedłożone. U nas wystąpiła jedna sytuacja, że domena była wygasła, miała być uwolniona w sobotę o 13:00 ale klient opłacił ją w piątek o 17:45. Ale była awaria i nie można było domeny przedłużyć. I po uruchomieniu rejestru w sobotę wieczorem domena po prostu wygasła. I to jest skandal moim zdaniem i przy okazji raj dla przechwytywaczy. 

 

:wq

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2022 o 23:48, Pecetowicz napisał:

Czy NASK poinformowało już co było przyczyną tak poważnej awarii? W końcu dotknęło to sporo firm w Polsce.

Minęło ponad tydzień i zgodnie z oczekiwaniami nask nabrał wody w usta i zamiódł pod dywan.

Dodatkowo że tylko 5 firm poinformowało swoich klientów o awarii, obraz nędzy i rozpaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety maja monopol na obsługę rejestru domen .pl i mogą mieć awarie i mieć ludzi tam gdzie mają.

Żadna firma nie wyskoczy do nich z obawy że straca status partnera etc. Ja sam najchętniej bym szybko migrował kilka domen na inne końcówki typu .com czy .org na zasadzie skoro mają ludzi tam gdzie mają to ludzie ich też. Tylko co ja jeden, posiadacz 10 domen mogę jak w ich statystykach jestem marginesem błędu statystycznego? :) Powód słuszny ale pomijając koszta to tylko problem z przyzwyczajaniem ludzi do nowego adresu i słuchanie marudzenia dlaczego zmiana bo przecież może co 100 zrozumie powód, dla reszty to tylko problem.

Może gdybym prowadził portal gdzie zagląda sporo ludzi to bym zmienił końcówkę, ustawił przekierowania plus nasmarowałbym powody dlaczego i po co i wtedy może by to zmusiło towarzystwo z Kolskiej do bardziej złożonej wypowiedzi niż lakoniczne "popsuło się i nic nie powiemy".

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2022 o 18:24, st220 napisał:

Minęło ponad tydzień i zgodnie z oczekiwaniami nask nabrał wody w usta i zamiódł pod dywan.

Dodatkowo że tylko 5 firm poinformowało swoich klientów o awarii, obraz nędzy i rozpaczy.

https://capture.dropbox.com/KDNr9dcnrWphAlE1    plus informacja na grupie wordpress Polska 

Edytowane przez darekm
dodanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Hostline.pl napisał:

Czy my też musimy się tutaj chwalić? :) 

"Dodatkowo że tylko 5 firm poinformowało swoich klientów o awarii, obraz nędzy i rozpaczy. " po prostu zaprzeczam przkłamaniu :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałam tylko firmy z top25 a nie z końcówki stawki top100. Skoro 25 największych firm nie potrafiło zrobić tak prostej informacji to założyłam że eszta też nie.

 

Informacja na facebooku to również jest 50% sukcesu, bo sama bym tam nie zajrzała. A stworzenie prostego bloga w firmie hostingowej z informacjami dla klientów to chyba nie problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, st220 napisał:

Sprawdzałam tylko firmy z top25 a nie z końcówki stawki top100. Skoro 25 największych firm nie potrafiło zrobić tak prostej informacji to założyłam że eszta też nie.

 

Informacja na facebooku to również jest 50% sukcesu, bo sama bym tam nie zajrzała. A stworzenie prostego bloga w firmie hostingowej z informacjami dla klientów to chyba nie problem?

 Więcej osób  właśnie   w pierwszej kolejności  zagłada na FB  taki  urok  Polski  i  tam pisze  zamiast na bok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z naszej strony również poinformowaliśmy wszystkich Abonentów domen .PL w specjalnym komunikacie po zalogowaniu, dostępnym na każdym kroku w naszym Panelu Klienta. Po rozwiązaniu problemu komunikat jest dostępny na https://panel.hostinguj.pl/serverstatus.php?view=resolved
Z drugiej strony wszystkie najważniejsze wiadomości informacyjne, związane z systemem Registry od NASK są dostarczane bezpośrednio tylko do partnerów NASK https://dns.pl/lista_rejestratorow nie resellerów i niektóre informacje są poufne i/lub prawnie chronione z wiadomych przyczyn. Niemniej jednak, domeny wygasające dostały dodatkowe przedłużenia na czas awarii więc jeżeli ktoś nie zdążył w terminie przydłużyć swojej domeny, miał na to dodatkowy czas, rejestratorzy dostawali co kilka godzin aktualizacje aktualnego statusu rozwiązywania awarii, również nerwowo trzymaliśmy rękę na pulsie, gdyż sytuacja była niecodzienna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.