Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Epopeja z antyspamem nazwa.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie
Postanowiłem napisać tu z taką myślą - mamy 2022 rok i pewnie coś ja lub pracownicy nazwa.pl przeoczyli i to niemożliwe by poczta działała tak źle.
 
Po paru miesiącach używania skrzynek nazwa.pl rozumiem, że z uwagi na brak możliwości wyłączenia (błędnie działającego z mojej perspektywy) filtra antyspamowego, nie jest możliwe sprawne korzystanie z zewnętrznych czytników email w celu odbioru poczty, np. na telefonie komórkowym lub programie na laptopie czy interfejsie gmail. W skrócie mówiąc, zostaje interfejs poczta.nazwa.pl na laptopie.  Jednak nie po to firmę przeniosłem na płatną pocztę...
 
Przez pomoc techniczną jestem informowany o tym, że powinienem instruować moich kontrahentów czy klientów, by konfigurowali swoją wysyłkę poczty wg współczesnej infrastruktury antyspamowej.  Widzicie, nie piszę "zbywany" i choć to się ciśnie na usta to wiem, że pracownicy nazwa.pl nie są winni decyzji technicznej o braku możliwości wyłączenia wadliwych filtrów.
 
Wiadomo, że gdy używam gmail lub jakiegoś natywnej aplikacji z antyspamem to najlepiej byłoby wyłączyć anytspam nazwa.pl i korzystać ze swojego np. gmailowego, tym bardziej, że uczonego przez lata. Biała i czarna lista nazwa.pl zostawia wiele do życzenia, a filtr się nie uczy. Dam przykład.
 
Dzisiaj np. mail, który trafił do spamu był od dawna w książce adresowej poczta.nazwa.pl oraz mimo przesuwania tego typu maili do Inbox filtr antyspamowy tej firmy się nie uczy. Do spamu trafiają przesyłki od moich klientów, w związku z czym nie jestem w stanie wykonywać swojej codziennej pracy, bo folder spam nie jest synchronizowany przez POP3. Maile widzę z opóźnieniem, gdy zajrzę na wszelki wypadek na stronę poczta.nazwa.pl.
 
Dodam, że jestem informatykiem, zastanawiam się jak sobie radzą "zwykli" klienci.
 
Jestem przed odnowieniem usług od marca i pewnie jest to okazja do przeniesienia się gdzieś (pytanie - gdzie - to inna kwestia -jestem ciekaw Waszych opinii). Z usług używam raptem Prestashop dla małego sklepiku. Historie z losową wersją php lub na optymalizacją plików graficznych na siłę co skutkowało się ich nie wyświetlaniem - jeszcze jak dotąd zdzierżyłem.
 
Pozdrawiam
Jarek
Opublikowano

Czyli rozumiem że korzystasz z POP3 zamiast z IMAP do odbioru poczty i dlatego nie widzisz spamu, który wpada z różnych powodów do folderu ze spamem. Tak?

  • Haha 1
Opublikowano
36 minut temu, theqkash napisał:

Czyli rozumiem że korzystasz z POP3 zamiast z IMAP do odbioru poczty i dlatego nie widzisz spamu, który wpada z różnych powodów do folderu ze spamem. Tak?

Tak,  np. darmowy gmail nie pozwala na pobieranie IMAPem.  Zakładając, że znajdę jakiś program korzystający z IMAP, np. Evolution, czego już próbowałem (maile nadal masowo trafiały do folderu spam) więc musiałbym po stronie klienta naprawiać problem, którego rozwiązaniem jest wyłączenie filtrowania po stronie serwera. W dodatku korzystam z interfejsu gmail z uwagi na założone tam korzystne dla działania firmy filtry kategorii i tagi oraz integrację z innymi skrzynkami spoza nazwa.pl (to mnie nieraz ratowało przy awariach  poczty nazwa.pl). Nie wspomnę, że na komórkę pobieram z gmaila by mieć tą integrację zbiorczą.

Opublikowano

Czyli tak na dobrą sprawę rozwiązaniem Twojego problemu byłoby posiadanie usługi w ramach której mógłbyś wyłączyć antyspam z poziomu konfiguracji i/lub działałby on lepiej bo rozmówców dodanych do  książki adresowej i tak filtruje?

 

Nie korzystam z poczty na nazwa.pl, ale może da się tam ustawić ręczne filtry albo jakąś whitelistę adresów? Jeśłi nie, to może @itomek zna rozwiązanie?

Opublikowano

Tak właśnie jak piszesz, o to występowałem do nazwa.pl i niestety to niemożliwe i zresztą także nie planowane w przyszłości.

 

Próbowałem dodać filtr gwiazdka "*" przesuwający maile do Inbox, ale w nazwa.pl tak to nie działa. Oni mają white list bez gwiazdek :)  Wpisywać/wklejać należy pracowicie ręcznie, co jest nierealne z punktu widzenia pracownika.

 

Pozdrawiam

 

Opublikowano (edytowane)

Witam i od razu dziękuję @theqkash za wywołanie do tematu.

 

Filtry antyspamowe opierają się na regułach, które IMHO (mam pocztę i w nazwa.pl i na prywatnym serwerze) sprawdzają się dość dobrze. Jak to w spamie, wiadomo że mogą pojawiać się jakieś kwestie typu false positvie. Z tego powodu w swoim CloudHosting Panelu możesz zdefiniować białą / czarną listę adresów e-mail. Możesz też zgłosić tę kwestię do nas (jakiś konkretny przypadek), co być może po analizie pozwoli nam dodatkowo poduczyć filtry rozpoznawania pewnych wiadomości, jakie do Ciebie trafiają. 

 

220337294_CloudHostingPanelFiltrAntyspamowy.thumb.jpg.c4d2192605fa732138f228282f08de6c.jpg

 

Wspomnę, że na urządzenia z Androidem jest dostępna bezpłatna aplikacja Cloud Mail (do pobrania z Google Play Store), która działając w IMAPie pozwoli Ci od czasu do czasu także z poziomu mobile sprawdzić pocztę i ewentualnie przenieść to, co nieprawidłowo zostało sklasyfikowane jako SPAM, do folderu poczty przychodzącej.

Edytowane przez itomek
Opublikowano

Wydaje mi się, że najprostsze rozwiązanie to migracja z pocztą do GWorkspace, jeśli kryterium zasadniczym jest aplikacja/interfejs Gmail. Twoje rozwiązanie przez zasysanie wiadomości via POP3 z zewnętrznego konta (niezależnie, czy to taki czy inny hostingodawca) zawsze będzie ułomne.

  • Lubię 1
Opublikowano
3 minuty temu, spex napisał:

A nie da się po prostu wyłączyć filtra SPAM dla danej skrzynki?

 

Na ten moment nie ma takiej opcji. Zbieramy głosy - ten zapisałem, inne zachęcam aby wysyłać na [email protected] 👍

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.